reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama

Temat: urzędnicy

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu urzędnicy. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące urzędnicy.

Język migowy w urzędach w 2012 r.

Aktualizacja: 25.10.2011

12 września 2011 r. Prezydent podpisał ustawę o języku migowym i innych środkach komunikowania się, która narzuca umożliwienie osobom głuchoniemym komunikacji z organami administracji publicznej poprzez zapewnienie tłumacza migowego. Urzędy mają tylko kilka miesięcy na przystosowanie placówek do nowych regulacji. »

Nowa instrukcja kancelaryjna - urząd „papierowy” czy „elektroniczny”

Aktualizacja: 27.09.2011

Postępowanie z dokumentacją elektroniczną (wnioski elektroniczne, e-maile), wymagania organizacyjne i techniczne systemów elektronicznego zarządzania dokumentacją, uporządkowanie postępowania z dokumentacją papierową, nowy sposób znakowania spraw – to tylko niektóre z zagadnień nowego aktu prawnego, którego przepisy stosuje się od 1 stycznia br. dla dokumentacji powstającej i napływającej do urzędów. »

Praktyczne ujęcie funkcjonowania służby przygotowawczej

Aktualizacja: 21.09.2011

Służba przygotowawcza nabiera szczególnego znaczenia w dobie kryzysu dotykającego także sektor jednostek finansów publicznych. Przy ograniczonych lub braku możliwości zabezpieczenia dodatkowych środków na rozwój administracji wartością jest fachowe podejście do inwestowania w kapitał ludzki, nie tylko w wymiarze finansowym. »

Poczta elektroniczna w kontaktach z urzędem

Aktualizacja: 16.09.2011

Zmiany zachodzące w informatyzacji administracji publicznej są w ostatnim czasie bardzo intensywne. Dlatego warto sprawdzić, jak reagować na dokumentację elektroniczną dostarczaną do urzędu. »

Organizacja pracy urzędu w okresie letnim

Aktualizacja: 04.07.2011

Sezon letni wiąże się z występowaniem wysokich temperatur i silnego promieniowania słonecznego w miejscach pracy. Pracodawcy mają obowiązek podejmować różne działania zmierzające do ograniczenia oddziaływania tych czynników na pracowników. »

Kim jest koordynator czynności kancelaryjnych

Aktualizacja: 13.09.2011

Dzięki nowej instrukcji kancelaryjnej oraz uchyleniu dotychczasowych – przestarzałych zasad zarządzania dokumentacją w urzędach, stworzone zostały solidne podstawy do funkcjonowania elektronicznej administracji wewnątrz urzędów. To trudne zadanie w dużej mierze muszą przygotować i przeprowadzić kierownicy instytucji. »

Kolejne umowy o pracę w służbie cywilnej

Aktualizacja: 13.06.2011

Czy po upływie umowy o pracę zawartej na okres 12 miesięcy z nowo przyjętym pracownikiem służby cywilnej (który wcześniej nie pracował w służbie cywilnej) można zawrzeć kolejną umowę na 12 miesięcy czy na dłuższy okres? »

Jak właściwie przywitać delegację w urzędzie

Aktualizacja: 10.10.2011

W pozdrowieniach obowiązują ścisłe zasady. Przede wszystkim wchodzący zawsze pozdrawia pierwszy. Pozdrawiając więcej osób, wystarczy powitanie ogólne. Czy w urzędach przestrzegane są zasady savoir-vivre’u? »

Bezpieczeństwo i higiena pracy w urzędzie - służba i szkolenia BHP

Aktualizacja: 25.05.2011

Pracodawca jest zobowiązany zapewnić pracownikom bezpieczne i higieniczne warunki pracy, dotyczy to również pracowników zatrudnionych w urzędzie. »

Odpowiedzialność majątkowa urzędników

Aktualizacja: 24.05.2011

Obowiązuje ustawa o odpowiedzialności majątkowej funkcjonariuszy publicznych uchwalona 20 stycznia 2011 roku. Nowe prawo normuje odpowiedzialność funkcjonariuszy wobec Skarbu Państwa, jednostek samorządu i innych podmiotów odpowiedzialnych za szkodę powstałą przy wykonywaniu władzy publicznej z rażącym naruszeniem prawa. »

Oświadczenia majątkowe samorządowców 2011

Aktualizacja: 13.04.2011

Jak co roku samorządowcy muszą przygotować i złożyć oświadczenia majątkowe do 30 kwietnia. Warto zrobić to wcześniej, aby mieć czas na ewentualne korekty. »

Oddawanie mienia ruchomego jednostki samorządowej w najem, dzierżawę lub użytkowanie

Aktualizacja: 22.03.2011

Czy gminna jednostka budżetowa może wypożyczać sprzęt multimedialny (laptop, rzutnik itp.) swoim pracownikom do celów prywatnych? Jak postąpić w przypadku, gdy wypożyczony sprzęt ulegnie uszkodzeniu? »

Zasady dokonywania opisów i wartościowania stanowisk pracy w służbie cywilnej

Aktualizacja: 10.02.2011

Z dniem 3 lutego 2011 r. weszło w życie Zarządzenie Nr 1 Prezesa Rady Ministrów z dnia 7 stycznia 2011 r. w sprawie zasad dokonywania opisów i wartościowania stanowisk pracy w służbie cywilnej. »

Obsługa trudnych gości

Aktualizacja: 04.02.2011

Sekretarka w kontakcie z trudnym interesantem powinna wykazać się umiejętnością efektywnej komunikacji, radzenia sobie z własnymi emocjami i zapobiegania sytuacjom konfliktowym. »

Przyczyny wznowienia postępowania administracyjnego

Aktualizacja: 20.01.2011

Wznowienie postępowania to instytucja procesowa, która daje możliwości ponownego przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego i ponownego wydania rozstrzygnięcia w sprawie zakończonej już wydaniem decyzji ostatecznej. »

reklama

POLECANE

reklama
reklama

Ostatnio na forum

reklama

Compliance 2021

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Leszek Markiewicz

Agent nieruchomości

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama