REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

eVito Tourer – luksus dalekiego zasięgu

REKLAMA

Przewóz pasażerów na obszarze aglomeracji to nie tylko zwykła komunikacja miejska. Dużo osób podróżuje pojazdami typu shuttle z i na lotnisko. Gości VIP przewożą luksusowymi pojazdami organizatorzy koncertów i innych wydarzeń, a także firmy obsługujące ważne uroczystości. W wielu takich sytuacjach komfort ma znaczenie – a komfort to także cisza, zwłaszcza w miejskim zgiełku. Odpowiedzią na tę potrzebę, i wiele innych, jest nowy Mercedes-Benz eVito Tourer – przestronny, elegancki van z napędem elektrycznym, który sprawia, że nawet na krótkich trasach pasażerowie będą mogli złapać chwilę oddechu.

.

Materiały prasowe

Pierwsze wrażenie jest czasem decydujące. Wiedzą o tym doskonale właściciele i firmy hotelarskie. Dlatego oferując swoim gościom przejazd z lub na lotnisko kilkuosobowym vanem, zwykle starają się zapewnić, by był to pojazd komfortowy – tak żeby gość czuł się otoczony opieką, zanim jeszcze przestąpi próg hotelu. Mercedes-Benz Vito Tourer od wielu lat jest gwiazdą w tej branży, teraz jednak dostępny jest również nowy, w pełni elektryczny eVito Tourer, który może zapewnić pasażerom jeszcze większy luksus. Każdy, kto podróżował, czy to służbowo, czy prywatnie, wie bowiem, że chwila ciszy po kilkugodzinnym szumie samolotu i po zgiełku lotniska – jest bezcenna. A to, z punktu widzenia pasażera najbardziej odczuwalny walor pojazdu elektrycznego.

REKLAMA

REKLAMA

TourerThe new Mercedes-Benz eVito Tourer

Mercedes-Benz AG - Global Commun

Materiały prasowe

Mnóstwo energii

Inaczej rzecz się ma w przypadku kierowcy i zatrudniającej go firmy – tu zalet jest więcej. eVito Tourer z wyglądu przypomina swojego konwencjonalnie napędzanego bliźniaka. Jednak pod podłogą znajduje się elektryczny układ napędowy (eATS), który napędza przednie koła z mocą szczytową 150 kW. Pojazd świetnie się prowadzi, między innymi dzięki nisko umieszczonemu w podwoziu akumulatorowi. eVito rozwija też satysfakcjonujące na autostradzie z lotniska prędkości: 160 km/h dostępna seryjnie i opcjonalna 140 km/h, zapewniają sprawne przemieszczanie się. Biorąc pod uwagę, że odległości z lotniska do hotelu bywają czasem większe – zasięg 359 km, na który pracuje akumulator o pojemności użytkowej 90 kWh, nie przysporzy stresu kierowcy ani pasażerom.

Te same zalety sprawdzą się zresztą również w coraz szybciej rozwijającym się sektorze przejazdów współdzielonych, który jak przewidują eksperci, obejmie również suburbia.

REKLAMA

Jeśli zaś zasięg 359 km okazałby się niewystarczający, eVito Tourera można doładować w ciągu ok 45 min. do poziomu 80 proc. – na stacjach szybkiego ładowania prądem stałym o maksymalnej mocy do 110 kW. Ładowarka pokładowa AC o mocy 11 kW pozwala natomiast ładować samochód prądem przemiennym w domu lub w publicznych stacjach ładowania.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Na tym nie kończą się możliwości eVito Tourera, jeśli chodzi o pozyskiwanie energii. Inteligentna technologia tego pojazdu sprawia, że ładuje się on również podczas jazdy. Jest to możliwe dzięki rekuperacji: w trybie wybiegu lub hamowania mechaniczny ruch obrotowy jest zamieniany na energię elektryczną i wykorzystywany do ładowania akumulatora wysokonapięciowego. To zasada wspólna dla działania pojazdów elektrycznych, jednak wiele zależy od tego, czy i w jaki sposób można sterować poziomem rekuperacji. W przypadku Mercedesa kierowca ma na to duży wpływ – może regulować siłę rekuperacji za pomocą manetek za kierownicą (aż 5 poziomów do wyboru), uzyskując pożądany w danym momencie efekt. Szczególnie wydajny i komfortowy styl jazdy zapewnia nowa funkcja w eVito Tourer: poziom rekuperacji D AUTO. W tym trybie asystenci bezpieczeństwa współpracują wówczas ze sobą, wymieniając dane, a poziom rekuperacji jest dostosowywany do sytuacji drogowej w czasie rzeczywistym. Ponadto kierowca może wybrać jeden z trzech programów jazdy: od maksymalnie komfortowej do takiej, która zapewni najdłuższy zasięg, kosztem np. pewnych ograniczeń w zakresie klimatyzacji.

EQ Ready App

Mercedes-Benz AG - Global Commun

Materiały prasowe

Pomocnym rozwiązaniem jest też aplikacja EQ Ready, którą można pobrać na smartfon – dzięki niej można sprawdzić, czy eVito Tourer jest gotów, by pokonać swoją codzienną trasę, co eliminuje ewentualne wątpliwości co do aktualnego zasięgu pojazdu. A żeby domknąć temat ładowania – warto wspomnieć, że do końca roku kupując eVito Tourera, klienci otrzymują za symboliczną złotówkę ładowarkę Wallbox.

.

Materiały prasowe

Komfortowo, bezpieczeństwo, przyjemnie

Kierowcy jeżdżący nowym eVito Tourerem nie mają powodów do narzekań – model jest bardzo dobrze wyposażony. Już w wersji seryjnej zawiera wiele dodatkowych elementów wyposażenia w porównaniu z modelem z napędem konwencjonalnym, na przykład 17-calowe felgi, 5-metrowy kabel do ładowania prądem AC z wtyczką Typu2 lub podgrzewany fotel kierowcy. Dostępne są również liczne systemy wspomagające i bezpieczeństwa, takie jak aktywny asystent hamowania, asystent koncentracji, asystent świateł drogowych i tempomat.

Pozostałe zalety eVito Tourera znane są z analogicznego modelu z napędem spalinowym. Należą do nich liczne możliwości aranżacji wnętrza – od komfortowego busa czy taksówkę po luksusowego vana dla gości VIP. Dwie kanapy z tyłu czynią z niego wygodny pojazd typu shuttle – ustawienie foteli na wprost siebie zamienia eVito Tourera w elegancką salonkę. Łącznie na pokładzie można zainstalować do dziewięciu siedzeń w różnym układzie. O wygodę podróżowania na nich dba również po raz pierwszy dostępne opcjonalnie zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC. A wtedy wystarczy już tylko wypełnić ciszę sunącego bezszelestnie ulicami miasta pojazdu dobrą muzyką, którą może zapewnić system inforozrywki Audio 30 lub Audio 40, by sprawić, że nawet krótka podróż stanie się przyjemnym interludium w pełnym zgiełku dniu.

.

Materiały prasowe

eVito Tourer w skrócie

  • Zasięg: 359 km
  • Pojemność baterii: 90 kWh (użytkowa)
  • Moc silnika: 150 kW (204 KM)
  • Maksymalny moment obrotowy: 362 Nm
  • Zużycie energii w cyklu mieszanym: 27,8 kWh/100 km
  • Ilość siedzeń: do 9, w różnych konfiguracjach
  • Czas ładowania: na stacji szybkiego ładowania można je opcjonalnie ładować z mocą do 110 kW od 10 do 80% w ciągu ok. 45 minut
  • Do końca roku ładowarka Wallbox za 1 zł i kabel do ładowania w standardzie
  • „Zdalne e-Ładowanie” – zdalne ustawienie klimatyzacji i poziomu ładowania w ramach usług Mercedes PRO

Advertisement

Źródło: Artykuł sponsorowany

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Sektor publiczny
Brakuje 800 tys. zł na start Domu dla Młodych Mam w wieku 18 i 19 lat będących w ciąży lub z małymi dziećmi

Dom dla Młodych Mam w wieku 18 i 19 lat będących w ciąży lub z małymi dziećmi nie może wystartować. Brakuje 800 tys. zł na roczne utrzymanie miejsca. Tymczasem budynek jest gotowy do zamieszkania przez pierwsze osoby.

Inne zasady dla rolników w piątki i w soboty, a inne w pozostałe dni tygodnia. Kiedy i dlaczego mogą skorzystać ze zwolnienia podatkowego?

Produkty prosto od rolnika – czy to tylko hasło reklamowe, czy rzeczywista potrzeba? Jak wskazują doświadczenia ostatnich lat, raczej to drugie. Od czasu gdy gminy zostały obciążone obowiązkiem ułatwiania rolnikom prowadzenia handlu, taką potrzebę można łatwiej zrealizować.

Dalej nie ma żłobków aż w 114 gminach na Mazowszu. Jak rozwiązać ten problem? Program „Aktywny dzienny opiekun w gminie 2026”

Nie ma żłobków aż w 114 gminach na Mazowszu. Jak można to rozwiązać? Wiceministra rodziny Aleksandra Gajewska proponuje, aby samorządy startowały do programu „Aktywny dzienny opiekun w gminie 2026”. Można uzyskać 300 tys. na miejsca żłobkowe i 8 tys. na ich utrzymanie. Do kiedy można składać wnioski?

Co nam grozi gdy Prezydent skieruje do TK ustawę budżetową? Budżet państwa jako zakładnik sporu politycznego

W ostatnich dniach prawdziwą burzę wywołały słowa Prezydenta, który zadeklarował, że „jest gotów podjąć każdą decyzję” w sprawie ustawy budżetowej. Ceną za rozszerzenie konfliktu politycznego na obszar budżetu może być integralność państwa - pisze Michał Ostrowski, ekspert Instytutu Podatków i Finansów Publicznych.

REKLAMA

Fundusz Autobusowy w 2026 r.: 75 mln zł dla samorządów z województwa małopolskiego. Wnioski do 5 grudnia

Wnioski o dofinansowanie przewozów autobusowych w 2026 roku w samorządach województwa małopolskiego można składać do 5 grudnia 2025 roku. Na działania wieloletnie przeznacza się prawie 75 mln zł.

Autonomia samorządu pod presją przepisów. Granice samodzielności JST w ochronie zabytków

Choć samorząd terytorialny od 35 lat stanowi trzon lokalnej administracji publicznej, to w obszarze ochrony zabytków jego możliwości działania są wyraźnie ograniczone. Wynika to nie z ocen czy praktyk, ale z samej konstrukcji przepisów, które powierzają zasadnicze władztwo organom administracji rządowej. Warto więc przyjrzeć się, jak ustawodawca wyznacza granice samodzielności jednostek samorządu terytorialnego (JST) w tym szczególnym sektorze.

Rozstrzygnięcie konkursu FERS "Doskonalenie zawodowe pracowników systemu ochrony zdrowia z zakresu leczenia uzależnień" [MZ]

Już jest rozstrzygnięcie konkursu FERS "Doskonalenie zawodowe pracowników systemu ochrony zdrowia z zakresu leczenia uzależnień". Komisja Oceny Projektów wybrała 5 wniosków do dofinansowania.

Wyższe dodatki stażowe i nagrody jubileuszowe. Kto skorzysta na zmianach w 2026 r.?

Na zwiększeniu stażu pracy uwzględnianego przy świadczeniach pracowniczych zyska m.in. wielu nauczycieli i pracowników samorządowych. Dla samorządów konieczność wypłaty wyższych nagród jubileuszowych, świadczeń urlopowych, dodatków stażowych i odpraw będzie nowym obciążeniem.

REKLAMA

Dzierżawa infrastruktury szpitalnej pozwala na lepsze zarządzanie jego majątkiem i finansami. To nie prywatyzacja ani oddanie szpitala w obce ręce

Dzierżawa infrastruktury szpitalnej nie jest zjawiskiem nowym ani wyjątkowym dla Polski - to powszechny, od lat stosowany na świecie model transformacji szpitalnictwa, który w odpowiednio zaplanowanym kontekście potrafi przywrócić płynność, uratować miejsca pracy i nadać nowy impuls rozwojowy placówkom ochrony zdrowia. W istocie nie mówimy o prywatyzacji ani o oddaniu szpitala w obce ręce – lecz o zmianie sposobu zarządzania majątkiem i przepływem kapitału, która pozwala na zachowanie misji publicznej, przy jednoczesnym wprowadzeniu profesjonalnych metod zarządzania finansami i inwestycjami. W ujęciu systemowym dzierżawa powinna być traktowana nie jako prywatyzacja, lecz jako instrument modernizacji infrastruktury zdrowotnej – rozwiązanie pragmatyczne, które pozwala utrzymać publiczny charakter systemu, a jednocześnie otwiera go na nowoczesne formy finansowania. To mechanizm, który łączy interes publiczny z logiką biznesową, a jego skuteczność potwierdzają dane z rynków zagranicznych.

Gorzów Wlkp. uruchamia nową farmę fotowoltaiczną. Oszczędności 570 tys. zł rocznie i wyższy udział OZE w PWiK

Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji (PWiK) w Gorzowie Wlkp. zakończyło budowę szóstej instalacji fotowoltaicznej. Farma kosztowała 2,2 mln zł i powstała na terenie oczyszczalni ścieków przy ul. Kostrzyńskiej – poinformował rzecznik Urzędu Miasta Gorzowa Wlkp. Wiesław Ciepiela.

Zapisz się na newsletter
Śledź na bieżąco nowe inicjatywy, projekty i ważne decyzje, które wpływają na Twoje życie codzienne. Zapisz się na nasz newsletter samorządowy.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA