REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

eVito Tourer – luksus dalekiego zasięgu

REKLAMA

Przewóz pasażerów na obszarze aglomeracji to nie tylko zwykła komunikacja miejska. Dużo osób podróżuje pojazdami typu shuttle z i na lotnisko. Gości VIP przewożą luksusowymi pojazdami organizatorzy koncertów i innych wydarzeń, a także firmy obsługujące ważne uroczystości. W wielu takich sytuacjach komfort ma znaczenie – a komfort to także cisza, zwłaszcza w miejskim zgiełku. Odpowiedzią na tę potrzebę, i wiele innych, jest nowy Mercedes-Benz eVito Tourer – przestronny, elegancki van z napędem elektrycznym, który sprawia, że nawet na krótkich trasach pasażerowie będą mogli złapać chwilę oddechu.
.

.

Materiały prasowe

Pierwsze wrażenie jest czasem decydujące. Wiedzą o tym doskonale właściciele i firmy hotelarskie. Dlatego oferując swoim gościom przejazd z lub na lotnisko kilkuosobowym vanem, zwykle starają się zapewnić, by był to pojazd komfortowy – tak żeby gość czuł się otoczony opieką, zanim jeszcze przestąpi próg hotelu. Mercedes-Benz Vito Tourer od wielu lat jest gwiazdą w tej branży, teraz jednak dostępny jest również nowy, w pełni elektryczny eVito Tourer, który może zapewnić pasażerom jeszcze większy luksus. Każdy, kto podróżował, czy to służbowo, czy prywatnie, wie bowiem, że chwila ciszy po kilkugodzinnym szumie samolotu i po zgiełku lotniska – jest bezcenna. A to, z punktu widzenia pasażera najbardziej odczuwalny walor pojazdu elektrycznego.

REKLAMA

TourerThe new Mercedes-Benz eVito Tourer

TourerThe new Mercedes-Benz eVito Tourer

Mercedes-Benz AG - Global Commun

Materiały prasowe

Mnóstwo energii

Inaczej rzecz się ma w przypadku kierowcy i zatrudniającej go firmy – tu zalet jest więcej. eVito Tourer z wyglądu przypomina swojego konwencjonalnie napędzanego bliźniaka. Jednak pod podłogą znajduje się elektryczny układ napędowy (eATS), który napędza przednie koła z mocą szczytową 150 kW. Pojazd świetnie się prowadzi, między innymi dzięki nisko umieszczonemu w podwoziu akumulatorowi. eVito rozwija też satysfakcjonujące na autostradzie z lotniska prędkości: 160 km/h dostępna seryjnie i opcjonalna 140 km/h, zapewniają sprawne przemieszczanie się. Biorąc pod uwagę, że odległości z lotniska do hotelu bywają czasem większe – zasięg 359 km, na który pracuje akumulator o pojemności użytkowej 90 kWh, nie przysporzy stresu kierowcy ani pasażerom.

Te same zalety sprawdzą się zresztą również w coraz szybciej rozwijającym się sektorze przejazdów współdzielonych, który jak przewidują eksperci, obejmie również suburbia.

REKLAMA

Jeśli zaś zasięg 359 km okazałby się niewystarczający, eVito Tourera można doładować w ciągu ok 45 min. do poziomu 80 proc. – na stacjach szybkiego ładowania prądem stałym o maksymalnej mocy do 110 kW. Ładowarka pokładowa AC o mocy 11 kW pozwala natomiast ładować samochód prądem przemiennym w domu lub w publicznych stacjach ładowania.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Na tym nie kończą się możliwości eVito Tourera, jeśli chodzi o pozyskiwanie energii. Inteligentna technologia tego pojazdu sprawia, że ładuje się on również podczas jazdy. Jest to możliwe dzięki rekuperacji: w trybie wybiegu lub hamowania mechaniczny ruch obrotowy jest zamieniany na energię elektryczną i wykorzystywany do ładowania akumulatora wysokonapięciowego. To zasada wspólna dla działania pojazdów elektrycznych, jednak wiele zależy od tego, czy i w jaki sposób można sterować poziomem rekuperacji. W przypadku Mercedesa kierowca ma na to duży wpływ – może regulować siłę rekuperacji za pomocą manetek za kierownicą (aż 5 poziomów do wyboru), uzyskując pożądany w danym momencie efekt. Szczególnie wydajny i komfortowy styl jazdy zapewnia nowa funkcja w eVito Tourer: poziom rekuperacji D AUTO. W tym trybie asystenci bezpieczeństwa współpracują wówczas ze sobą, wymieniając dane, a poziom rekuperacji jest dostosowywany do sytuacji drogowej w czasie rzeczywistym. Ponadto kierowca może wybrać jeden z trzech programów jazdy: od maksymalnie komfortowej do takiej, która zapewni najdłuższy zasięg, kosztem np. pewnych ograniczeń w zakresie klimatyzacji.

EQ Ready App

EQ Ready App

Mercedes-Benz AG - Global Commun

Materiały prasowe

Pomocnym rozwiązaniem jest też aplikacja EQ Ready, którą można pobrać na smartfon – dzięki niej można sprawdzić, czy eVito Tourer jest gotów, by pokonać swoją codzienną trasę, co eliminuje ewentualne wątpliwości co do aktualnego zasięgu pojazdu. A żeby domknąć temat ładowania – warto wspomnieć, że do końca roku kupując eVito Tourera, klienci otrzymują za symboliczną złotówkę ładowarkę Wallbox.

.

.

Materiały prasowe

Komfortowo, bezpieczeństwo, przyjemnie

Kierowcy jeżdżący nowym eVito Tourerem nie mają powodów do narzekań – model jest bardzo dobrze wyposażony. Już w wersji seryjnej zawiera wiele dodatkowych elementów wyposażenia w porównaniu z modelem z napędem konwencjonalnym, na przykład 17-calowe felgi, 5-metrowy kabel do ładowania prądem AC z wtyczką Typu2 lub podgrzewany fotel kierowcy. Dostępne są również liczne systemy wspomagające i bezpieczeństwa, takie jak aktywny asystent hamowania, asystent koncentracji, asystent świateł drogowych i tempomat.

Pozostałe zalety eVito Tourera znane są z analogicznego modelu z napędem spalinowym. Należą do nich liczne możliwości aranżacji wnętrza – od komfortowego busa czy taksówkę po luksusowego vana dla gości VIP. Dwie kanapy z tyłu czynią z niego wygodny pojazd typu shuttle – ustawienie foteli na wprost siebie zamienia eVito Tourera w elegancką salonkę. Łącznie na pokładzie można zainstalować do dziewięciu siedzeń w różnym układzie. O wygodę podróżowania na nich dba również po raz pierwszy dostępne opcjonalnie zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC. A wtedy wystarczy już tylko wypełnić ciszę sunącego bezszelestnie ulicami miasta pojazdu dobrą muzyką, którą może zapewnić system inforozrywki Audio 30 lub Audio 40, by sprawić, że nawet krótka podróż stanie się przyjemnym interludium w pełnym zgiełku dniu.

.

.

Materiały prasowe

eVito Tourer w skrócie

  • Zasięg: 359 km
  • Pojemność baterii: 90 kWh (użytkowa)
  • Moc silnika: 150 kW (204 KM)
  • Maksymalny moment obrotowy: 362 Nm
  • Zużycie energii w cyklu mieszanym: 27,8 kWh/100 km
  • Ilość siedzeń: do 9, w różnych konfiguracjach
  • Czas ładowania: na stacji szybkiego ładowania można je opcjonalnie ładować z mocą do 110 kW od 10 do 80% w ciągu ok. 45 minut
  • Do końca roku ładowarka Wallbox za 1 zł i kabel do ładowania w standardzie
  • „Zdalne e-Ładowanie” – zdalne ustawienie klimatyzacji i poziomu ładowania w ramach usług Mercedes PRO

Advertisement

Źródło: Artykuł sponsorowany

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Sektor publiczny
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Kalendarz szczepień dorosłych [TABELA]

Kalendarz szczepień dorosłych. Kiedy i na co warto się zaszczepić? Które szczepionki są szczególnie zalecane dla seniorów? Ile dawek poszczególnych szczepionek? Polskie Towarzyszko Medycyny rodzinnej we współpracy z Fundacją MY PACJENCI opracowało kalendarz szczepień dla dorosłych.

Branża pirotechniczna chce wzmocnić potencjał obronny kraju

W odpowiedzi na zapowiadane przez rząd plany dotyczące szeroko zakrojonych szkoleń wojskowych, przedstawiciele branży pirotechnicznej, w liście wysłanym do ministrów obrony oraz spraw wewnętrznych i administracji, podkreślają swoje unikalne kompetencje i zasoby. Chodzi o wzmocnienie bezpieczeństwa państwa oraz efektywną współpracę ze strukturami obronnymi.

Od 1 stycznia 2026 r. nowy obowiązek jednostek sektora finansów publicznych. Chodzi o zmiany w zakresie rejestru umów

Od 1 stycznia 2026 r. nowy obowiązek jednostek sektora finansów publicznych. Chodzi m.in. o zmiany w zakresie rejestru umów. Projekt nowelizacji trafił do opiniowania. Projektodawcą jest Ministerstwo Finansów.

8400 zł brutto dla pracowników pomocy społecznej? 3-miesięczny urlop? Związkowcy przedstawili propozycje

Ile zarabia pracownik pomocy społecznej? A ile powinien zarabiać? Związkowa Alternatywa domaga się radykalnej poprawy warunków pracy i wynagrodzeń zatrudnionych w tym sektorze. Związek oczekuje skokowego wzrostu płac, dotrzymania przez rząd złożonych wcześniej obietnic, a także zapewnienia urlopu regeneracyjnego i warunków do rozwoju zawodowego dla wszystkich zatrudnionych w sektorze pomocy społecznej.

REKLAMA

Gminy mają problemy finansowe, bo słabo ściągają zaległe czynsze, podatki, kary i tym podobne zobowiązania

Podatki, czynsze za mieszkania komunalne, wodę, wywóz śmieci, alimenty i mandaty – takich opłat nie regulują konsumenci oraz firmy wobec gmin. Nazbierało się tego już ponad 17,5 miliarda złotych. Jednocześnie gminy narzekają na brak pieniędzy na remonty, budowę mieszkań i inne ważne przedsięwzięcia.

36 lat w oczekiwaniu na diagnozę. Pacjenci z chorobami rzadkimi wciąż czekają na zmiany

W Polsce ponad 3 miliony osób zmaga się z chorobami rzadkimi, a system opieki zdrowotnej wciąż nie jest odpowiednio przystosowany do ich potrzeb. Czas oczekiwania na diagnozę często rozciąga się na lata, co prowadzi do pogorszenia zdrowia pacjentów i stanowi ogromne obciążenie dla ich rodzin. Oto historie pacjentów, którzy latami czekali na diagnozę.

4666 zł dla każdego sołtysa? Wybory organizowane przez PKW?

Czy sołtysi otrzymają wynagrodzenia na poziomie ustawowej płacy minimalnej? Czy wybory na sołtysa będą organizowane przez Państwową Komisję Wyborczą, a kandydaci organizować będą kampanie w swoich wsiach? Profesjonalizacje działań najmniejszych jednostek administracyjnych zaproponował jeden z kandydatów na Prezydenta PR.

Status ochrony wilka. Komisja Europejska proponuje zmiany

7 marca 2025 r. weszły w życie zmiany dotyczące załączników do konwencji berneńskiej. Chodzi o zmianę statusu ochrony wilka. Komisja UE proponuje dostosowanie statusu ochrony wilka w prawodawstwie UE do konwencji berneńskiej.

REKLAMA

Poradnik kryzysowy. Pierwsze 72 h każde gospodarstwo powinno przetrwać o własnych siłach

Do końca roku do obywateli ma trafić tzw. poradnik kryzysowy. Robert Klonowski z MSWiA przekazał PAP: - Przez trzy dni wszyscy obywatele, każde gospodarstwo domowe, powinno przetrwać o własnych siłach.

Fundusz Kompensacyjny Zdarzeń Medycznych – alternatywa dla drogi sądowej

Zgodnie z obowiązującą ustawą z 16 czerwca 2023 r. o zmianie ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz niektórych innych ustaw od 1 lipca 2024 r. doszło do zniesienia wojewódzkich komisji ds. orzekania o zdarzeniach medycznych. W ramach pozasądowego trybu kompensaty szkód medycznych zastąpił je Rzecznik Praw Pacjenta będący dysponentem Funduszu Kompensacyjnego Zdarzeń Medycznych.

REKLAMA