REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

eVito Tourer – luksus dalekiego zasięgu

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Przewóz pasażerów na obszarze aglomeracji to nie tylko zwykła komunikacja miejska. Dużo osób podróżuje pojazdami typu shuttle z i na lotnisko. Gości VIP przewożą luksusowymi pojazdami organizatorzy koncertów i innych wydarzeń, a także firmy obsługujące ważne uroczystości. W wielu takich sytuacjach komfort ma znaczenie – a komfort to także cisza, zwłaszcza w miejskim zgiełku. Odpowiedzią na tę potrzebę, i wiele innych, jest nowy Mercedes-Benz eVito Tourer – przestronny, elegancki van z napędem elektrycznym, który sprawia, że nawet na krótkich trasach pasażerowie będą mogli złapać chwilę oddechu.

.

Materiały prasowe

Pierwsze wrażenie jest czasem decydujące. Wiedzą o tym doskonale właściciele i firmy hotelarskie. Dlatego oferując swoim gościom przejazd z lub na lotnisko kilkuosobowym vanem, zwykle starają się zapewnić, by był to pojazd komfortowy – tak żeby gość czuł się otoczony opieką, zanim jeszcze przestąpi próg hotelu. Mercedes-Benz Vito Tourer od wielu lat jest gwiazdą w tej branży, teraz jednak dostępny jest również nowy, w pełni elektryczny eVito Tourer, który może zapewnić pasażerom jeszcze większy luksus. Każdy, kto podróżował, czy to służbowo, czy prywatnie, wie bowiem, że chwila ciszy po kilkugodzinnym szumie samolotu i po zgiełku lotniska – jest bezcenna. A to, z punktu widzenia pasażera najbardziej odczuwalny walor pojazdu elektrycznego.

REKLAMA

TourerThe new Mercedes-Benz eVito Tourer

Mercedes-Benz AG - Global Commun

Materiały prasowe

Mnóstwo energii

Inaczej rzecz się ma w przypadku kierowcy i zatrudniającej go firmy – tu zalet jest więcej. eVito Tourer z wyglądu przypomina swojego konwencjonalnie napędzanego bliźniaka. Jednak pod podłogą znajduje się elektryczny układ napędowy (eATS), który napędza przednie koła z mocą szczytową 150 kW. Pojazd świetnie się prowadzi, między innymi dzięki nisko umieszczonemu w podwoziu akumulatorowi. eVito rozwija też satysfakcjonujące na autostradzie z lotniska prędkości: 160 km/h dostępna seryjnie i opcjonalna 140 km/h, zapewniają sprawne przemieszczanie się. Biorąc pod uwagę, że odległości z lotniska do hotelu bywają czasem większe – zasięg 359 km, na który pracuje akumulator o pojemności użytkowej 90 kWh, nie przysporzy stresu kierowcy ani pasażerom.

Te same zalety sprawdzą się zresztą również w coraz szybciej rozwijającym się sektorze przejazdów współdzielonych, który jak przewidują eksperci, obejmie również suburbia.

REKLAMA

Jeśli zaś zasięg 359 km okazałby się niewystarczający, eVito Tourera można doładować w ciągu ok 45 min. do poziomu 80 proc. – na stacjach szybkiego ładowania prądem stałym o maksymalnej mocy do 110 kW. Ładowarka pokładowa AC o mocy 11 kW pozwala natomiast ładować samochód prądem przemiennym w domu lub w publicznych stacjach ładowania.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Na tym nie kończą się możliwości eVito Tourera, jeśli chodzi o pozyskiwanie energii. Inteligentna technologia tego pojazdu sprawia, że ładuje się on również podczas jazdy. Jest to możliwe dzięki rekuperacji: w trybie wybiegu lub hamowania mechaniczny ruch obrotowy jest zamieniany na energię elektryczną i wykorzystywany do ładowania akumulatora wysokonapięciowego. To zasada wspólna dla działania pojazdów elektrycznych, jednak wiele zależy od tego, czy i w jaki sposób można sterować poziomem rekuperacji. W przypadku Mercedesa kierowca ma na to duży wpływ – może regulować siłę rekuperacji za pomocą manetek za kierownicą (aż 5 poziomów do wyboru), uzyskując pożądany w danym momencie efekt. Szczególnie wydajny i komfortowy styl jazdy zapewnia nowa funkcja w eVito Tourer: poziom rekuperacji D AUTO. W tym trybie asystenci bezpieczeństwa współpracują wówczas ze sobą, wymieniając dane, a poziom rekuperacji jest dostosowywany do sytuacji drogowej w czasie rzeczywistym. Ponadto kierowca może wybrać jeden z trzech programów jazdy: od maksymalnie komfortowej do takiej, która zapewni najdłuższy zasięg, kosztem np. pewnych ograniczeń w zakresie klimatyzacji.

EQ Ready App

Mercedes-Benz AG - Global Commun

Materiały prasowe

Pomocnym rozwiązaniem jest też aplikacja EQ Ready, którą można pobrać na smartfon – dzięki niej można sprawdzić, czy eVito Tourer jest gotów, by pokonać swoją codzienną trasę, co eliminuje ewentualne wątpliwości co do aktualnego zasięgu pojazdu. A żeby domknąć temat ładowania – warto wspomnieć, że do końca roku kupując eVito Tourera, klienci otrzymują za symboliczną złotówkę ładowarkę Wallbox.

.

Materiały prasowe

Komfortowo, bezpieczeństwo, przyjemnie

REKLAMA

Kierowcy jeżdżący nowym eVito Tourerem nie mają powodów do narzekań – model jest bardzo dobrze wyposażony. Już w wersji seryjnej zawiera wiele dodatkowych elementów wyposażenia w porównaniu z modelem z napędem konwencjonalnym, na przykład 17-calowe felgi, 5-metrowy kabel do ładowania prądem AC z wtyczką Typu2 lub podgrzewany fotel kierowcy. Dostępne są również liczne systemy wspomagające i bezpieczeństwa, takie jak aktywny asystent hamowania, asystent koncentracji, asystent świateł drogowych i tempomat.

Pozostałe zalety eVito Tourera znane są z analogicznego modelu z napędem spalinowym. Należą do nich liczne możliwości aranżacji wnętrza – od komfortowego busa czy taksówkę po luksusowego vana dla gości VIP. Dwie kanapy z tyłu czynią z niego wygodny pojazd typu shuttle – ustawienie foteli na wprost siebie zamienia eVito Tourera w elegancką salonkę. Łącznie na pokładzie można zainstalować do dziewięciu siedzeń w różnym układzie. O wygodę podróżowania na nich dba również po raz pierwszy dostępne opcjonalnie zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC. A wtedy wystarczy już tylko wypełnić ciszę sunącego bezszelestnie ulicami miasta pojazdu dobrą muzyką, którą może zapewnić system inforozrywki Audio 30 lub Audio 40, by sprawić, że nawet krótka podróż stanie się przyjemnym interludium w pełnym zgiełku dniu.

.

Materiały prasowe

eVito Tourer w skrócie

  • Zasięg: 359 km
  • Pojemność baterii: 90 kWh (użytkowa)
  • Moc silnika: 150 kW (204 KM)
  • Maksymalny moment obrotowy: 362 Nm
  • Zużycie energii w cyklu mieszanym: 27,8 kWh/100 km
  • Ilość siedzeń: do 9, w różnych konfiguracjach
  • Czas ładowania: na stacji szybkiego ładowania można je opcjonalnie ładować z mocą do 110 kW od 10 do 80% w ciągu ok. 45 minut
  • Do końca roku ładowarka Wallbox za 1 zł i kabel do ładowania w standardzie
  • „Zdalne e-Ładowanie” – zdalne ustawienie klimatyzacji i poziomu ładowania w ramach usług Mercedes PRO

Advertisement

Zapisz się na newsletter
Śledź na bieżąco nowe inicjatywy, projekty i ważne decyzje, które wpływają na Twoje życie codzienne. Zapisz się na nasz newsletter samorządowy.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Artykuł sponsorowany

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Sektor publiczny
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Kolejki do lekarzy 2025 – jak dostać się do specjalisty szybciej? Sprawdzone sposoby

Czekasz miesiącami na wizytę u specjalisty? Nie musisz! W Polsce średni czas oczekiwania w publicznej służbie zdrowia to ponad 4 miesiące, ale są legalne sposoby, by skrócić go do kilku tygodni, a nawet dni. Sprawdź, jak korzystać z wyszukiwarki NFZ, kiedy poprosić o adnotację "cito", gdzie warto jechać po krótszą kolejkę i kto ma prawo wejść do gabinetu bez czekania. To wiedza, która może oszczędzić Ci wiele nerwów.

Od odważnego eksperymentu do wzoru dla innych regionów. 8 lat Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii [WYWIAD]

Choć początek był trudny, dziś GZM to region o jednej z najbardziej zintegrowanych sieci transportowych w Polsce i rosnącym potencjale innowacyjnym. O tym, co sprawia, że 41 gmin potrafi mówić jednym głosem rozmawiamy z Kazimierzem Karolczakiem, przewodniczącym zarządu Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropoli.

Aktywny Maluch: Trwa nabór uzupełniający. Wnioski do 5 września 2025 r.

Do 5 września 2025 r. można składać wnioski w naborze uzupełniającym w programie Aktywny Maluch. Chodzi o dofinansowanie tworzenia miejsc opieki nad dziećmi do lat 3 i funkcjonowania nowoutworzonych miejsc opieki.

Podatek od nieruchomości 2026 – znamy nowe maksymalne stawki. Sprawdź, ile możesz zapłacić!

Znamy już maksymalne stawki podatku od nieruchomości na 2026 rok. Wyższe limity dotyczą gruntów, budynków oraz budowli. To ważna informacja dla właścicieli nieruchomości i przedsiębiorców, którzy powinni przygotować się na możliwe podwyżki. Sprawdź szczegóły i zaplanuj swoje wydatki!

REKLAMA

MEN odpowiada na zapowiedź protestu ZNP: podwyżki z 2024 r. przywróciły adekwatny poziom płac

Wiceminister edukacji uważa, że protesty ZNP są nieuzasadnione, bo skala podwyżek wynagrodzeń nauczycieli w 2024 roku była rekordowa i przywróciła satysfakcjonującą relację płac do warunków rynkowych. W 2024 roku nauczyciele początkujący otrzymali podwyżkę nominalną o ok. 40 proc., mianowani i dyplomowani – ok. 37 proc., co przekłada się na wzrost o tysiące złotych (od 1 894 do 2 674 zł) względem 2023 roku.

Leczenie gruźlicy wielolekoopornej – projekt nowelizacji przedłuża pilotaż do połowy 2026 roku [Projekt rozporządzenia MZ]

Resort zdrowia przedstawił projekt nowelizacji rozporządzenia dotyczący programu pilotażowego leczenia gruźlicy wielolekoopornej w warunkach ambulatoryjnych. Projekt trafił do uzgodnień i konsultacji.

"Nie wrzucaj banana do czarnego worka" - o bioodpadach, które mogą zasilać Twoją żarówkę

Dlaczego wciąż tak wielu z nas ignoruje brązowy pojemnik? Co dzieje się z obierkami po ziemniakach i jak jedna skórka z banana może oświetlić pokój przez sześć godzin? O mitach, błędach i przyszłości bioodpadów rozmawiamy z Katarzyną Gromadzką, ekspertką z firmy Bioodpady.pl.

Zebranie wiejskie - ilu mieszkańców?

Zgodne z prawem są nawet konsultacje, w których wzięło udział tylko kilku mieszkańców sołectwa – o ile uchwała o konsultacjach obowiązująca na terenie gminy stanowi, że konsultacje są ważne bez względu na liczbę uczestniczących osób uprawnionych do udziału w zebraniu wiejskim.

REKLAMA

Nierzetelność pracownika gminy a bezczynność w załatwieniu sprawy

Zwolniony przez gminę pracownik złośliwie doprowadza do bezczynności w załatwieniu sprawy? Fakt ten nie zwalnia gminy od odpowiedzialności za naruszenie terminów ustawowych, ale – po naprawieniu szkód spowodowanych przez pracownika – daje szansę na łagodniejszy wyrok sądu.

Społeczni opiekunowie zabytków – cisi partnerzy systemu ochrony dziedzictwa

W ustawie istnieją od lat, ale często traktowani są jako margines. Tymczasem dziś, bardziej niż kiedykolwiek wcześniej, potrzebujemy ich obecności. Społeczni opiekunowie zabytków mogą być realnym wsparciem państwowego systemu ochrony dziedzictwa – jeśli tylko będą traktowani na poważnie.

REKLAMA