REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wzór zaświadczenia o braku zaległości lub o wysokości zaległości we wpłatach obowiązkowych na PFRON

Subskrybuj nas na Youtube
Wzór zaświadczenia o braku zaległości lub o wysokości zaległości we wpłatach obowiązkowych na PFRON
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Jeżeli chcesz uzyskać zaświadczenie o braku lub o wysokości zaległości we wpłatach obowiązkowych na PFRON złóż wniosek o wydanie takiego dokumentu. W artykule wzór wniosku.

 

Jeżeli chcesz uzyskać zaświadczenie o braku lub o wysokości zaległości we wpłatach obowiązkowych na PFRON złóż wniosek o wydanie takiego dokumentu. Wniosek po wypełnieniu możesz przesłać do Funduszu jako przesyłkę elektroniczną na następujące adresy:

Chcąc złożyć taki wniosek za pośrednictwem systemu ePUAP2, w okienku „szukaj w całym portalu” wpisz Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych. W zakładce Sprawy Ogólne wybierz przycisk Wpłaty obowiązkowe, a następnie Załatw sprawę i wypełnij dostępny formularz. Do uzupełnionego wniosku możesz dołączyć załączniki. Kolejnym krokiem jest podpisanie i przesłanie dokumentu zgodnie z instrukcją ePUAP2. 

Pamiętaj aby przesłany wniosek był podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym.

Wzór zaświadczenia o braku zaległości lub o wysokości zaległości we wpłatach obowiązkowych na PFRON

Wniosek o niezaleganiu lub stwierdzeniu zaległości we wpłatach na PFRON  (pdf 1.2 MB).

Wniosek musi podpisać osoba upoważniona do reprezentacji firmy. Jeśli prowadzisz działalność gospodarczą, podpisz wniosek osobiście. Jeśli pracujesz w spółce, która jest zarejestrowana w Krajowym Rejestrze Sądowym – osoby upoważnione do reprezentacji wymienione są w Dziale drugim w rubryce Organ uprawniony do reprezentacji podmiotu. Inne uprawnienia wynikają z umów, osobistych upoważnień bądź udzielonych pełnomocnictw.

Opłać wniosek. Za wydanie wniosku naliczana jest opłata skarbowa wysokości 21,00 zł za egzemplarz. Należy ją wpłacać na rachunek bankowy Urzędu m.st. Centrum Obsługi Podatnika 21 1030 1508 0000 0005 5000 0070. Pamiętaj, żeby do wniosku dołączyć dowód uiszczenia tej opłaty. Jeśli jesteś zwolniony z opłaty, podaj podstawę prawną takiego zwolnienia.

Jeżeli występujesz jako pełnomocnik załącz do wniosku pełnomocnictwo opatrzone podpisami osób upoważnionych do reprezentacji pracodawcy przed Państwowym Funduszem Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na druku stanowiącym załącznik nr 1 do Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 grudnia 2015 r. w sprawie wzorów pełnomocnictwa szczególnego i pełnomocnictwa do doręczeń oraz wzorów zawiadomienia o zmianie, odwołaniu lub wypowiedzeniu tych pełnomocnictw (Dz. U. z 2018 r., poz. 974).

Opłata skarbowa

Do pełnomocnictwa dołącz dowód uiszczenia opłaty skarbowej w wysokości 17,00 zł, należy ją wpłacać na rachunek bankowy Urzędu m.st. Centrum Obsługi Podatnika 21 1030 1508 0000 0005 5000 0070.

Jeśli występujesz o wydanie zaświadczenia o wysokości zaległości we wpłatach na PFRON zbywającego (art. 306g Ordynacji podatkowej), dołącz do wniosku zgodę zbywającego na wydanie takiego zaświadczenia.

Jeśli jesteś pracodawcą w rozumieniu przepisów art. 3 Kodeksu pracy zatrudniasz miesięcznie poniżej 25 pracowników w przeliczeniu na pełny wymiar czasu pracy i nie posiadasz numeru w rejestrze PFRON, ponieważ nie jesteś oraz nie byłeś zobowiązany do wpłat na PFRON (zgodnie z art. 21 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych pracodawca zatrudniający co najmniej 25 pracowników w przeliczeniu na pełny wymiar czasu pracy jest obowiązany do rejestracji w PFRON) , złóż pisemne oświadczenie o stanie zatrudniania pracowników w przeliczeniu na pełny wymiar czasu pracy w okresie nie objętym przedawnieniem zgodnie z art. 70 Ordynacji podatkowej.

Jeżeli nie prowadzisz działalności gospodarczej i występujesz jako osoba fizyczna o wydanie zaświadczenia (podaj swój numer PESEL) złóż pisemne oświadczenie czy w okresie nie objętym przedawnieniem zgodnie z art. 70 Ordynacji podatkowej:

  • byłeś pracodawcą w rozumieniu przepisów art. 3 Kodeksu pracy,
  • pełniłeś funkcję członka zarządu w spółkach kapitałowych lub byłeś członkiem organu zarządzającego innej osoby prawnej (wymień jakiej podając jej nazwę , numer NIP, REGON, KRS),
  • byłeś wspólnikiem spółek osobowych lub spółki cywilnej (wymień jakiej podając jej nazwę , numer NIP, REGON, KRS),
  • nabyłeś spadek i w związku z art. 97 Ordynacji podatkowej przejąłeś przewidziane w przepisach prawa podatkowego, majątkowe prawa i obowiązki spadkodawcy,
  • pozostawałeś we wspólnocie majątkowej z osobą zobowiązaną do dokonywania wpłat na PFRON wymienionych w art. 21 ust.1 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.

 

Zapisz się na newsletter
Śledź na bieżąco nowe inicjatywy, projekty i ważne decyzje, które wpływają na Twoje życie codzienne. Zapisz się na nasz newsletter samorządowy.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PFRON

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Sektor publiczny
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
E-Doręczenia wkraczają w nową fazę. Sprawdź, kiedy papierowe awiza przejdą do historii [Harmonogram]

Jak wynika z komunikatu Poczty Polskiej, już ponad dwa miliony Polaków, firm i instytucji korzysta z systemu e-Doręczeń. Z czego, aż 75 proc. z nich założyło swoje skrzynki w tym roku. Czym są e-Doręczenia i e-Polecone?

Nowy system opłat za odpady: krok w stronę ekologii czy powrót do dawnych problemów?

Resort klimatu i środowiska zapowiada zmiany, które mają umożliwić gminom różnicowanie wysokości opłat za odpady w zależności od ich masy oraz jakości segregacji. Pomysł, choć zgodny z europejskim trendem "płać za to, co wyrzucasz", budzi jednak wątpliwości – zwłaszcza wśród samorządów, które obawiają się skutków ubocznych w postaci wzrostu kosztów i nielegalnego pozbywania się odpadów.

Wielki Wrocław. Decyzja państwowa, nie lokalna fanaberia. Kiedy nastąpi formalne rozszerzenie granic miasta?

Wrocław nie mieści się już w sobie. Oficjalnie żyje w nim 670 000 mieszkańców, ale w rzeczywistości – według badań miasta i uniwersytetu – blisko 900 000. To różnica, która decyduje o wszystkim: o liczbie szkół, o subwencjach, o liniach tramwajowych i o tym, ile karetek może ruszyć w drogę. Przez statystyczne złudzenie miasto wygląda na mniejsze, niż jest. A państwo udaje, że tego nie widzi.

Będą szkolenia dla samorządów dot. adaptacji do zmian klimatu. Ankieta do 14 listopada 2025 r.

Będą szkolenia dla samorządów dotyczące adaptacji do zmian klimatu. IOŚ-PIB rusza z konsultacjami szkoleń. Specjalna ankieta dostępna jest do 14 listopada 2025 r.

REKLAMA

Program OLiOC w samorządach - zadania i finansowanie

Pierwszy Program Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej jest wdrażany już w latach 2025–2026. Następne będą miały charakter planów czteroletnich. Co jest podstawą finansowania tych zadań?

Łatwiejszy obieg dokumentów związanych z budowami

Czy to możliwe, by było mniej papierów, a więcej spraw online w administracji budowlanej? Okazuje się, że tak – urzędy w Polsce zyskają nowoczesne narzędzia, które to umożliwią. Zmienione usługi SOPAB i e-Budownictwo uproszczą obsługę spraw – od wniosków po decyzje i podgląd statusu sprawy. Projekt jest finansowany z Funduszy Europejskich i stanowi element cyfryzacji usług publicznych.

MSWiA: zmienimy przepisy o budżecie obywatelskim

Wprowadzenie obowiązku konsultowania z mieszkańcami uchwał określających tryb i zasady realizacji budżetu obywatelskiego oraz dopuszczenie realizacji zadań wieloletnich zapowiada Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji. Prace nad zmianami legislacyjnymi ma prowadzić Komitet do spraw Pożytku Publicznego.

Rada Ministrów przyjęła zmiany w Programie Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej na lata 2025-2026

Do końca 2025 r. część środków planowanych na realizację inwestycji budowlanych będzie można przeznaczyć na zakup sprzętu lub wyposażenia – wynika z przyjętych przez rząd zmian w Programie Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej.

REKLAMA

NIK: Samorządy przegrały walkę o poprawę jakości powietrza

Działania skontrolowanych przez NIK samorządów na rzecz wdrożenia uchwał antysmogowych, mających poprawić jakość powietrza, okazały się nieskuteczne - poinformowała NIK. Przy obecnym tempie wymiany kotłów ich likwidacja w gminach może zająć od 2 do 24 lat.

MKiŚ: Nowelizacja ustawy o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach [Projekt]

Nowe regulacje poprawią jakość systemu gospodarowania odpadami komunalnymi oraz będą wspierać mieszkańców w prawidłowej segregacji i ograniczaniu ilości wytwarzanych odpadów. Dzięki nim gminy zyskają więcej narzędzi do motywowania mieszkańców do segregacji, na przykład poprzez obniżanie opłat czy rozszerzenie katalogu ulg i zwolnień.

REKLAMA