REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

SMS ze skarbówki lub innego urzędu. Cyberprzestępcy intensywnie wykorzystują je do okradania internautów, ale i tak chcemy je otrzymywać, dlaczego

SMS z urzędu, najpierw obawa czy to nie cyberprzestępca, potem ulga jeśli to alert o smogu lub pogodzie
SMS z urzędu, najpierw obawa czy to nie cyberprzestępca, potem ulga jeśli to alert o smogu lub pogodzie
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Najmniej chętnie SMS ze skarbówki, zwłaszcza gdy dotyczy potrzeby zapłaty podatku. Ale info o załatwionej sprawie i dokumentach do odbioru, ostrzeżenie o anomaliach pogodowych czy ponadwymiarowym smogu – już jak najbardziej. Urzędowe SKS-y są powszechnie akceptowane i pożądane.

Alerty RCB, e-recepty, powiadomienia o gotowym do odbioru dowodzie osobistym lub paszporcie – to tylko niektóre z informacji, które na co dzień otrzymujemy od instytucji publicznych za pośrednictwem SMS-ów.

REKLAMA

REKLAMA

SMS z urzędu: większość chce takie otrzymywać, dlaczego

Platforma SMSAPI postanowiła sprawdzić jak Polacy oceniają taki sposób komunikacji z urzędami i czy chętnie z niego korzystają.
Na zlecenie SMSAPI, platformy do masowej wysyłki wiadomości SMS, MMS, RCS, przeprowadzone zostało badanie, którego efektem jest raport Komunikacja SMS instytucji publicznych z mieszkańcami. Oczekiwania i potrzeby.
Wyniki pokazują, że wiadomości tekstowe wysyłane przez instytucje publiczne są nie tylko powszechnie akceptowane, ale wręcz oczekiwane przez mieszkańców Polski.

Z raportu wynika, że jedynie 2 proc. ankietowanych ma negatywną opinię o informacjach przesyłanych przez instytucje publiczne. SMS-y powszechnie postrzegane są jako szybkie, wygodne i niezawodne narzędzie do przekazywania ważnych informacji.
I zapewne jest to jedna z przyczyn, dla których już ponad 62 proc. badanych korzysta z powiadomień SMS od urzędów. Jednocześnie co trzeci mieszkaniec Polski wciąż nie ma dostępu do tej formy komunikacji.

SMS z urzędu

SMS z urzędu

Materiały prasowe

– Wydaje się, że w przeważającej części to, że Polacy nie korzystają z SMS-owych powiadomień od władz lokalnych wynika z braku odpowiednich narzędzi po stronie urzędów albo braku informacji o możliwości skorzystania z tej formy komunikacji. Świadczyć o tym może deklaracja aż 82 proc. tych, którzy takich powiadomień obecnie nie otrzymują, że chętnie korzystaliby z takiego rozwiązania – zauważa Paweł Witoszek z SMSAPI.
– To sygnał, że mieszkańcy oczekują rozbudowy i udoskonalenia komunikacji poprzez SMS-y, zwłaszcza w obszarze informacji, które bezpośrednio wpływają na ich codzienne życie – uzupełnia Paweł Witoszek.

REKLAMA

SMS z urzędu: jakie są najbardziej pożądane, kto je akceptuje a kogo irytują

Badanie przeprowadzone przez SMSAPI pokazuje, że ankietowani mają wyraźne preferencje dotyczące tego, jakie treści chcieliby otrzymywać za pośrednictwem SMS-ów.
Najistotniejsze okazują się powiadomienia urzędowe – m.in. o dokumentach do odbioru czy ważnych terminach. Chciałoby je otrzymywać ponad 78 proc. ankietowanych oraz ostrzeżenia: smogowe, pogodowe i inne – ponad 77 proc. ankietowanych.
Inne ważne dla mieszkańców kategorie to informacje dotyczące podatków i płatności (58 proc), jak również komunikaty o remontach dróg czy zmianach w funkcjonowaniu transportu miejskiego (57 proc.).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Co ciekawe, wyniki wskazują, że ankietowani oczekują dość dużej częstotliwości takiej komunikacji. Blisko połowa z nich chciałaby otrzymywać informacje urzędowe kilka razy w miesiącu, a blisko 35 proc. badanych gotowa jest otrzymywać SMS-y z urzędu nawet kilka razy w tygodniu.
– Jak pokazuje nasz raport, mieszkańcy oczekują, że komunikacja SMS-owa z urzędem będzie dobrze zaplanowana i regularna. Takie podejście do tej kwestii to nie tylko odpowiedź na ich potrzeby. Odpowiednie przygotowanie takiej komunikacji buduje zaufanie do instytucji publicznych, ale także zwiększa poczucie bezpieczeństwa obywateli oraz poczucie uczestniczenia w życiu dzielnicy, gminy czy miasta – wskazuje Paweł Witoszek.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Sektor publiczny
Decyzja, która zmieni Polskę. Dlaczego Szybka Kolej Miejska Wrocław jest dziś najrozsądniejszą inwestycją państwa

Polska nie potrzebuje kolejnych deklaracji o nowoczesności. Potrzebuje decyzji, które naprawdę zmieniają kraj. Szybka Kolej Miejska Wrocław (SKM Wrocław) jest jedną z nich – logiczną, policzalną i gotową do realizacji inwestycją, która może w ciągu dekady spiąć gospodarkę zachodniej Polski w jednolity organizm.

Czy organ może spóźnić się z rozstrzygnięciem sprawy?

Opóźnienia w postępowaniu administracyjnym nie zawsze muszą oznaczać naruszenie prawa. Niekiedy wynikają bowiem z realnych przeszkód, które trudno przewidzieć. Każde przekroczenie terminu wymaga jednak precyzyjnego uzasadnienia, inaczej może skutkować skargą na bezczynność lub przewlekłość organu.

Samorządy tracą wpływy z PIT i CIT. Gminy planują wspólnie wystąpić do MF o wprowadzenie korekt i wyrównania

Prezydent Jastrzębia-Zdroju Michał Urgoł poinformował, że gminy, które rok do roku stracą na zaproponowanym przez Ministerstwo Finansów sposobie obliczania udziałów w PIT i CIT oraz subwencji na 2026 r., zamierzają wspólnie wystąpić do resortu ws. korekt lub wyrównań.

E-Doręczenia wkraczają w nową fazę. Sprawdź, kiedy papierowe awiza przejdą do historii [Harmonogram]

Jak wynika z komunikatu Poczty Polskiej, już ponad dwa miliony Polaków, firm i instytucji korzysta z systemu e-Doręczeń. Z czego, aż 75 proc. z nich założyło swoje skrzynki w tym roku. Czym są e-Doręczenia i e-Polecone?

REKLAMA

Nowy system opłat za odpady: krok w stronę ekologii czy powrót do dawnych problemów?

Resort klimatu i środowiska zapowiada zmiany, które mają umożliwić gminom różnicowanie wysokości opłat za odpady w zależności od ich masy oraz jakości segregacji. Pomysł, choć zgodny z europejskim trendem "płać za to, co wyrzucasz", budzi jednak wątpliwości – zwłaszcza wśród samorządów, które obawiają się skutków ubocznych w postaci wzrostu kosztów i nielegalnego pozbywania się odpadów.

Wielki Wrocław. Decyzja państwowa, nie lokalna fanaberia. Kiedy nastąpi formalne rozszerzenie granic miasta?

Wrocław nie mieści się już w sobie. Oficjalnie żyje w nim 670 000 mieszkańców, ale w rzeczywistości – według badań miasta i uniwersytetu – blisko 900 000. To różnica, która decyduje o wszystkim: o liczbie szkół, o subwencjach, o liniach tramwajowych i o tym, ile karetek może ruszyć w drogę. Przez statystyczne złudzenie miasto wygląda na mniejsze, niż jest. A państwo udaje, że tego nie widzi.

Będą szkolenia dla samorządów dot. adaptacji do zmian klimatu. Ankieta do 14 listopada 2025 r.

Będą szkolenia dla samorządów dotyczące adaptacji do zmian klimatu. IOŚ-PIB rusza z konsultacjami szkoleń. Specjalna ankieta dostępna jest do 14 listopada 2025 r.

Program OLiOC w samorządach - zadania i finansowanie

Pierwszy Program Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej jest wdrażany już w latach 2025–2026. Następne będą miały charakter planów czteroletnich. Co jest podstawą finansowania tych zadań?

REKLAMA

Łatwiejszy obieg dokumentów związanych z budowami

Czy to możliwe, by było mniej papierów, a więcej spraw online w administracji budowlanej? Okazuje się, że tak – urzędy w Polsce zyskają nowoczesne narzędzia, które to umożliwią. Zmienione usługi SOPAB i e-Budownictwo uproszczą obsługę spraw – od wniosków po decyzje i podgląd statusu sprawy. Projekt jest finansowany z Funduszy Europejskich i stanowi element cyfryzacji usług publicznych.

MSWiA: zmienimy przepisy o budżecie obywatelskim

Wprowadzenie obowiązku konsultowania z mieszkańcami uchwał określających tryb i zasady realizacji budżetu obywatelskiego oraz dopuszczenie realizacji zadań wieloletnich zapowiada Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji. Prace nad zmianami legislacyjnymi ma prowadzić Komitet do spraw Pożytku Publicznego.

Zapisz się na newsletter
Śledź na bieżąco nowe inicjatywy, projekty i ważne decyzje, które wpływają na Twoje życie codzienne. Zapisz się na nasz newsletter samorządowy.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA