Dodatkowy urlop wypoczynkowy dla inspektorów PIP (od 1 stycznia 2022 r.)
REKLAMA
REKLAMA
Jego wymiar zależy od stażu pracy w PIP i wynosi odpowiednio na rok kalendarzowy 6 dni roboczych po 10 latach pracy i 12 dni roboczych po 20 latach pracy.
REKLAMA
Urlop wypoczynkowy dla inspektorów Państwowej Inspekcji Pracy (PIP)
Pracownikami Państwowej Inspekcji Pracy są:
- Główny Inspektor Pracy i jego zastępcy,
- okręgowi inspektorzy pracy i ich zastępcy,
- pracownicy wykonujący czynności kontrolne,
- pracownicy zatrudnieni na innych stanowiskach
- art. 38 ust. 1 ustawy z 13 kwietnia z 2007 r. o Państwowej Inspekcji Pracy (dalej: ustawa o PIP).
Pracownikami wykonującymi czynności kontrolne są inspektorzy pracy. Główny Inspektor Pracy i jego zastępcy, a także okręgowi inspektorzy pracy i ich zastępcy oraz wyznaczeni pracownicy Głównego Inspektoratu Pracy i okręgowych inspektoratów pracy są pracownikami nadzorującymi czynności kontrolne (art. 38 ust. 3 ustawy o PIP).
Inspektorzy PIP uprawnieni do dodatkowego urlopu wypoczynkowego
Wprowadzony z dniem 1 stycznia 2022 r. dodatkowy urlop wypoczynkowy nie przysługuje wszystkim pracownikom Państwowej Inspekcji Pracy. Mianowicie prawo do tego urlopu mają wyłącznie wykonujący czynności kontrolne inspektorzy pracy zatrudnieni w Państwowej Inspekcji Pracy na stanowiskach:
- nadinspektora pracy - kierownika oddziału,
- nadinspektora pracy,
- starszego inspektora pracy - głównego specjalisty,
- starszego inspektora pracy - specjalisty,
- starszego inspektora pracy,
- inspektora pracy,
- młodszego inspektora pracy
- art. 38 ust. 2 ustawy o PIP.
Wymiar dodatkowego urlopu wypoczynkowego dla inspektorów PIP
Wymiar dodatkowego urlopu wypoczynkowego przysługującego inspektorom pracy zależy od posiadanego przez nich stażu pracy w Państwowej Inspekcji Pracy na stanowisku związanym z wykonywaniem kontroli.
Inspektorowi pracy wykonującemu czynności kontrolne na wymienionych powyżej stanowiskach przez co najmniej 10 lat należy się wolne w wymiarze 6 dni roboczych w danym roku kalendarzowym. Natomiast po 20 latach pracy na tych stanowiskach inspektor ma prawo do dodatkowego urlopu w wymiarze 12 dni roboczych na rok (art. 52a ustawy o PIP).
Podstawa prawna
-
art. 38 ust. 1-3, art. 52a ustawy z 13 kwietnia z 2007 r. o Państwowej Inspekcji Pracy (j.t. Dz.U. z 2019 r. poz. 1251; ost.zm. Dz.U. z 2021 r. poz. 1529)
ANNA RYL
doktor nauk prawnych, specjalista w zakresie prawa pracy i finansów publicznych, praktyk kontroli
źródło: Rachunkowość Budżetowa
REKLAMA
REKLAMA