100 tys. osób rzuciło się na zakup węgla przez Internet. Udało się 6 tysiącom
REKLAMA
REKLAMA
Jak kupować węgiel przez Internet?
Od 31 maja 2022 r. obowiązują nowe zasady sprzedaży internetowej sprzedaży węgla z PGG. Teraz surowiec jest dostępny w e-sklepie dwa razy w tygodniu: we wtorki i czwartki, zamiast - jak wcześniej - codziennie. Największy krajowy producent zapewnia przy tym, że nie zmniejsza się ilość dostępnego prze internet węgla. Przeciwnie - w miarę możliwości firmy będzie ona zwiększana.
REKLAMA
REKLAMA
"Podczas sesji 31 maja 2022 r. do sprzedaży dla klientów skierowano również rekordową ilość towaru – łącznie ponad 25 tys. ton. Sesja sprzedażowa rozpoczęła się o godz. 16 i trwała ponad sześć godzin, do wyczerpania dziennego zapasu" - poinformował w środę rzecznik Polskiej Grupy Górniczej Tomasz Głogowski.
Ograniczenie internetowej oferty do dwóch popołudniowych sesji w tygodniu ma usprawnić sprzedaż węgla dla gospodarstw domowych. "Ilość węgla sprzedawanego przez sklep internetowy nie ulega zmianie. Zmieniliśmy jedynie ilość sesji na dwie w tygodniu, ze znacznie większą ilością węgla przeznaczonego dla klientów" – informuje PGG.
Drugi dzień obowiązywania nowych zasad sprzedaży węgla przez Internet
W czwartek 2 czerwca 2022 r. sklep internetowy Polskiej Grupy Górniczej (PGG) sprzedał ponad 30 tys. ton węgla – najwięcej w swojej dotychczasowej historii. Rekordowa była też ilość transakcji – węgiel w cenach producenta kupiło prawie 7 tys. klientów i.
Czwartek był drugim - po wtorku - dniem internetowej sprzedaży węgla z PGG na nowych zasadach. Odtąd surowiec jest dostępny w e-sklepie dwa razy w tygodniu: we wtorki i czwartki, zamiast - jak wcześniej - codziennie.
Największy krajowy producent zapewnia przy tym, że nie zmniejsza się ilość dostępnego przez internet węgla. Przeciwnie - w miarę możliwości firmy będzie ona zwiększana. W czwartek do e-sklepu trafiło ponad 30 tys. ton węgla, który sprzedano w niespełna siedem godzin.
"Wczoraj sklep PGG pobił kolejny rekord sprzedaży i zrealizowanych transakcji. Cała tygodniowa produkcja została sprzedana" - poinformował w piątek rzecznik PGG Tomasz Głogowski.
Dodał, że w kończącym się tygodniu, w ciągu obu dni sprzedażowych, węgiel kupiło w sumie ponad 13 tys. gospodarstw domowych. "Do klientów indywidualnych skierowano w sumie prawie 60 tys. ton węgla, czyli tyle, ile w zeszłym roku PGG sprzedawała dla gospodarstw domowych w ciągu kilku miesięcy" - podał rzecznik.
Ile osób kupiło węgiel przez Internet w 2022 r.
Od początku roku e-sklep spółki obsłużył ponad 86 tys. klientów, do których trafiło łącznie ponad 300 tys. ton węgla. W sklepie internetowym zarejestrowanych jest obecnie 318 tys. kont użytkowników.
Jak sprzedawany jest węgiel w Polsce?
REKLAMA
Obecnie cała dobowa produkcja węgla opałowego dla gospodarstw domowych jest kierowana do sprzedaży w trzech kanałach dystrybucji: za pośrednictwem sklepu internetowego PGG, bezpośrednio w kopalniach oraz poprzez autoryzowane składy węgla w różnych częściach Polski.
"Cały czas pracujemy nad poprawą funkcjonalności sklepu, wdrażamy nowe rozwiązania. Zainteresowanie klientów jest ogromne - tylko wczoraj, w szczytowym momencie, zakupu próbowało dokonać ponad 103 tys. użytkowników" - poinformował rzecznik PGG.
Spółka zapewnia, że będzie prowadzić ciągłą sprzedaż węgla przez internet, oraz pracuje nad stałym rozwojem kanału internetowej sprzedaży, by zwiększyć jego efektywność nawet do 100 proc. dziennej produkcji węgla opałowego.
Kto produkuje węgiel w Polsce?
PGG jest największym krajowym producentem węgla – także opałowego, wykorzystywanego m.in. przez gospodarstwa domowe. Od 11 marca br., oprócz workowanych ekogroszków, w sklepie internetowym spółki można także kupić węgiel opałowy luzem z odbiorem własnym w kopalniach, w cenie nawet trzykrotnie niższej niż u pośredników. Popyt jest olbrzymi - większy od dostępności węgla. Dotąd często zdarzało się, że strona e-sklepu była niedostępna lub węgla w danym momencie nie dało się kupić.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.