Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu urząd. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące urząd.
Sekretarz jako wyjątkowa funkcja w urzędzie
Aktualizacja: 18.02.2015
Po każdych wyborach samorządowych dochodzi do pewnej zmiany w zasobach kadrowych, dotyczy to zwłaszcza stanowisk kierowniczych, zastępców kierowników i sekretarzy. Jednak przepisy ustawy o pracownikach samorządowych niewystarczająco precyzują procedury zatrudniania sekretarza. »
Sądy administracyjne z większymi uprawnieniami
Aktualizacja: 26.01.2015
Zgodnie z projektowanymi zmianami sądy administracyjne mają uzyskać uprawnienia do zobowiązania urzędu do wydania wskazanej decyzji lub postanwienia, w określonym przez sąd terminie. »
EPUAP w 2015 roku ma być bardziej dostępny i wydajniejszy
Aktualizacja: 07.01.2015
W 2015 r. MAC planuje dalsze prace nad ePUAP. Działania te mają być przede wszystkim zmierzać do poprawy funkcjonowania platformy, podniesienie jej wydajności i dostępności. »
Elektroniczna rejestracja aktów stanu cywilnego
Aktualizacja: 08.10.2014
Elektroniczna rejestracja aktów stanu cywilnego ma obowiązywać od 2015 roku. Zmiany przepisów mają umożliwić również zwarcie związku małżeńskiego poza urzędem stanu cywilnego. »
Jak wprowadzić zmiany w czasie pracy urzędu
Aktualizacja: 10.09.2014
W Urzędzie mamy podstawowy system czasu pracy i miesięczny okres rozliczeniowy. Czy jest to zgodne z obowiązującymi przepisami prawa? »
Boni: nie ma tajnego planu likwidacji powiatów
Aktualizacja: 01.03.2012
Minister administracji i cyfryzacji Michał Boni pytany, czy dopuszcza możliwość likwidacji powiatów: »
Śląskie: rusza konkurs na przestrzeń publiczną - w odświeżonej formule
Aktualizacja: 10.02.2012
W zmodyfikowanej formule odbędzie się w tym roku konkurs na najlepszą przestrzeń publiczną woj. śląskiego. Nagradzane w nim są wzorowe przestrzenie i obiekty użyteczności publicznej oraz ich rewitalizacje. W obecnej, 13. edycji, zmieniono konkursowe kategorie. »
Nowe zasady stosowania metryki sprawy
Aktualizacja: 21.11.2011
Od 7 marca 2012 r. zacznie obowiązywać nowe pojęcie metryki sprawy, która jest obowiązkową częścią akt sprawy. W metryce znajduje się informacja dotycząca historii przebiegu sprawy wraz ze wskazaniem wszystkich osób uczestniczących w podejmowaniu czynności w postępowaniu administracyjnym. »
Skarga na wynik naboru urzędników
Aktualizacja: 21.11.2011
Co powinien zrobić przewodniczący rady gminy po otrzymaniu skargi kandydatki, która w wyniku naboru nie została zatrudniona na stanowisko urzędnicze? »
Praca w urzędzie - monitory ekranowe, okulary korygujące i ryzyko zawodowe
Aktualizacja: 17.11.2011
Pracownicy urzędów najczęściej pracują przy komputerze. Wszystkie stanowiska pracy w urzędzie z monitorami ekranowymi powinny spełniać określone przepisami wymogi i parametry, a pracownicy powinni zostać zaopatrzeni przez pracodawcę w okulary korygujące stosownie do zaleceń lekarza. »
Plusy i minusy samooceny urzędu
Aktualizacja: 28.10.2011
Z roku na rok polskie gminy i powiaty przywiązują coraz większą wagę do jakości realizowanych zadań i świadczonych usług. Coraz bardziej dostrzegają również związek pomiędzy profesjonalnym zarządzaniem, otwarciem na innowacje a poprawą jakości życia mieszkańców. »
Nowa instrukcja kancelaryjna - urząd „papierowy” czy „elektroniczny”
Aktualizacja: 27.09.2011
Postępowanie z dokumentacją elektroniczną (wnioski elektroniczne, e-maile), wymagania organizacyjne i techniczne systemów elektronicznego zarządzania dokumentacją, uporządkowanie postępowania z dokumentacją papierową, nowy sposób znakowania spraw – to tylko niektóre z zagadnień nowego aktu prawnego, którego przepisy stosuje się od 1 stycznia br. dla dokumentacji powstającej i napływającej do urzędów. »
Poczta elektroniczna w kontaktach z urzędem
Aktualizacja: 16.09.2011
Zmiany zachodzące w informatyzacji administracji publicznej są w ostatnim czasie bardzo intensywne. Dlatego warto sprawdzić, jak reagować na dokumentację elektroniczną dostarczaną do urzędu. »
Organizacja pracy urzędu w okresie letnim
Aktualizacja: 04.07.2011
Sezon letni wiąże się z występowaniem wysokich temperatur i silnego promieniowania słonecznego w miejscach pracy. Pracodawcy mają obowiązek podejmować różne działania zmierzające do ograniczenia oddziaływania tych czynników na pracowników. »
Kim jest koordynator czynności kancelaryjnych
Aktualizacja: 13.09.2011
Dzięki nowej instrukcji kancelaryjnej oraz uchyleniu dotychczasowych – przestarzałych zasad zarządzania dokumentacją w urzędach, stworzone zostały solidne podstawy do funkcjonowania elektronicznej administracji wewnątrz urzędów. To trudne zadanie w dużej mierze muszą przygotować i przeprowadzić kierownicy instytucji. »
Kto musi wdrażać systemy zarządzania zgodnością?
Maciej Siwka jest adwokatem, partnerem zarządzającym w Kancelarii Achtelik Siwka i Wspólnicy Adwokaci i Radcy Prawni sp. p. z siedzibą w Katowicach.
Zostań ekspertem portalu Infor.pl »