Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Warto zainwestować w Łomży

  • Artykuł sponsorowany
fot. materiały prasowe

Doskonałe położenie przy trasie Via Baltica, przygotowane tereny inwestycyjne, wsparcie merytoryczne i finansowe Urzędu Miejskiego, a także wykwalifikowane kadry – to wszystko sprawia, że warto zainwestować w Łomży. 

Z myślą o potencjalnych inwestorach Miasto przygotowało Łomżyńską Strefę Inwestycji. Obszar ten obejmuje powierzchnię ponad 200 ha, objętych miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego przygotowaną pod przyszłe inwestycje. Bardzo ważna jest lokalizacja w pobliżu międzynarodowej trasy Via Baltica, łączącej zachód Europy z państwami Europy północno-wschodniej. Miasto dzieli niespełna 150 kilometrów od stolicy i tyle samo od granicy łączącej Polskę z Litwą.

– Podejmujemy działania związane z zagospodarowaniem Łomżyńskiej Strefy Inwestycji. To nie tylko w pełni uzbrojone przygotowane pod nowe inwestycje tereny, ale również system ulg w tym: zwolnienie z podatku dochodowego przez okres 15 lat (na podstawie ustawy o wspieraniu nowych inwestycji z 2018 r.) czy podatku od nieruchomości przez 3 lata. Tworzymy dobry klimat dla biznesu podczas śniadań biznesowych, indywidualnych spotkań z władzami miasta oraz promocję lokalnych firm w realizowanych przez miasto inicjatywach gospodarczych – podkreśla Mariusz Chrzanowski, prezydent Łomży.

Dodaje, że w Urzędzie Miejskim działa Centrum Obsługi Przedsiębiorców, które zapewnia kompleksowe wsparcie merytoryczne i administracyjne lokalnym przedsiębiorcom, jak również potencjalnym inwestorom na każdym etapie procesu inwestycyjnego delegując „pilota inwestycyjnego”. 

Tereny uzbrojone i dobrze skomunikowane

Łomżyńska Strefa Inwestycji położona jest w zachodniej części Łomży, zaledwie 2 kilometry od węzła „Łomża Zachód” na trasie Via Baltica. Tereny przeznaczone w miejscowym planie zagospodarowania pod zabudowę produkcyjno-usługową, magazynową i składową są w pełni uzbrojone i dobrze skomunikowane poprzez drogi gminne dostosowane do obsługi ruchu pojazdów o podwyższonej ładowności stanowiących wewnętrzną obwodnicę miasta.

Jest to prawdopodobnie największy obszar przeznaczony pod inwestycje na wschód od Wisły.

– Wspomniane drogi zostały wykonane właśnie z myślą o potencjalnych inwestorach. Jednak problemem pozostawał dojazd do Łomży. To wykluczenie komunikacyjne powodowało, że duże inwestycje omijały nasz region i miasto. Dziś, dzięki Via Baltica otwierają się w tym zakresie zupełnie nowe możliwości. Liczymy również na powrót kolei do miasta, co z pewnością podniesie atrakcyjność inwestycyjną – mówi prezydent Chrzanowski. 

Wykwalifikowane kadry

Prężnie działające w mieście uczelnie wyższe zapewniają dobrze wykształcone kadry.

– Akademia Łomżyńska kształci na takich kierunkach jak informatyka, automatyka i robotyka. Wykwalifikowani pracownicy to również absolwenci miejscowych szkół technicznych i zawodowych,  dostosowujących swoją ofertę edukacyjną do potrzeb lokalnego rynku pracy. Taki potencjał kadrowy może być z powodzeniem wykorzystywany w wielu branżach, chociażby IT – zauważa  Mariusz Chrzanowski.

Łomża to także doskonałe miejsce do życia. Żłobki, przedszkola, szkoły, infrastruktura sportowa i rekreacyjna czy bogata oferta kulturalna czynią Łomżę przyjazną całym rodzinom. 

Dlaczego warto inwestować w Łomży? 

Łomża już dziś jest gospodarczą stolicą subregionu, a dobrze skomunikowana Łomżyńska Strefa Inwestycji z pewnością stanowi doskonały impuls do rozwoju gospodarczego. 

– Doceniam starania Łomży, która chce przyciągać inwestorów. To budujące, że udało się tu zorganizować skupiony w jednym miejscu teren inwestycyjny, który jest uzbrojony i objęty miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego. To ważne z punktu widzenia potencjalnych inwestorów – podkreśla Wojciech Strzałkowski, prezes Podlaskiego Klubu Biznesu. 

Zauważa też, że sytuacja Łomży diametralnie zmieniła się po tym, gdy to właśnie tędy poprowadzono drogę Via Baltica. 

– To bodziec, który przyczyni się do rozwoju gospodarczego Łomży. Dobry dojazd to jeszcze jeden z czynników, jakie brane są pod uwagę przy wyborze miejsca do zainwestowania – podsumowuje prezes Podlaskiego Klubu Biznesu.

 

Więcej informacji na stronie: investinlomza.pl

 

łomża belka

 

fot. materiały prasowe

Źródło: Artykuł sponsorowany

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja
QR Code
Sektor publiczny
Jak obliczyć dochody gmin i innych JST na 2026 rok. Ministerstwo Finansów publikuje algorytm

Ministerstwo Finansów przygotowało i opublikowało 19 listopada 2025 r. opracowanie „Objaśnienia dotyczące ustalenia dochodów JST na rok 2026”. W tym opracowaniu resort finansów prezentuje algorytm wyliczania dochodów przykładowej gminy. Mechanizmy wyliczenia są analogiczne dla samorządów ze wszystkich kategorii jednostek samorządu terytorialnego. Zdaniem MF, to opracowanie pozwoli każdej JST na samodzielną analizę procesu naliczenia dochodów danej jednostki.

MSiT: Opłata turystyczna w każdej gminie i Poland Travel - rządowa platforma rezerwacji usług turystycznych

Ministerstwo Sportu i Turystki pracuje nad wprowadzeniem opłaty turystycznej oraz nad stworzeniem rządowej platformy rezerwacji, która byłaby konkurencja dla komercyjnych platform - poinformował 19 listopada 2025 r. w Sejmie wiceminister sportu Ireneusz Raś. Jest już gotowy wstępny projekt przepisów dot. opłaty turystycznej, która byłaby możliwa do wprowadzenia w każdej gminie.

3,6 mld zł dla NFZ na nadwykonania – rząd zajmie się projektem. Co zmieni nowa ustawa?

Trwa Rada Ministrów. W porządku obrad jest projekt ws. przekazania ok. 3,6 mld zł z Funduszu Medycznego do Narodowego Funduszu Zdrowia na sfinansowanie tzw. nadwykonań. Ministrowie rozpatrzą też projekt ws. wytwarzania przez Polską Wytwórnię Papierów Wartościowych dokumentów publicznych.

Czy zadowalający jest uznaniowy nadzór wojewody nad zarządzeniami starosty?

Wojewoda sprawuje nadzór nad zarządzeniami starosty w zakresie ich legalności, czyli zgodności z prawem, a nie celowością. Przysługującym środkiem w postaci rozstrzygnięcia nadzorczego jest akt administracyjny, mocą którego wojewoda stwierdza nieważność w części lub w całości zarządzenia. Rozstrzygnięcie zawiera uzasadnienie faktyczne i prawne oraz pouczenie o prawie do złożenia skargi - w ciągu 30 dni - do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego (WSA).

Decyzja, która zmieni Polskę. Dlaczego Szybka Kolej Miejska Wrocław jest dziś najrozsądniejszą inwestycją państwa

Polska nie potrzebuje kolejnych deklaracji o nowoczesności. Potrzebuje decyzji, które naprawdę zmieniają kraj. Szybka Kolej Miejska Wrocław (SKM Wrocław) jest jedną z nich – logiczną, policzalną i gotową do realizacji inwestycją, która może w ciągu dekady spiąć gospodarkę zachodniej Polski w jednolity organizm.

Czy organ może spóźnić się z rozstrzygnięciem sprawy?

Opóźnienia w postępowaniu administracyjnym nie zawsze muszą oznaczać naruszenie prawa. Niekiedy wynikają bowiem z realnych przeszkód, które trudno przewidzieć. Każde przekroczenie terminu wymaga jednak precyzyjnego uzasadnienia, inaczej może skutkować skargą na bezczynność lub przewlekłość organu.

Samorządy tracą wpływy z PIT i CIT. Gminy planują wspólnie wystąpić do MF o wprowadzenie korekt i wyrównania

Prezydent Jastrzębia-Zdroju Michał Urgoł poinformował, że gminy, które rok do roku stracą na zaproponowanym przez Ministerstwo Finansów sposobie obliczania udziałów w PIT i CIT oraz subwencji na 2026 r., zamierzają wspólnie wystąpić do resortu ws. korekt lub wyrównań.

E-Doręczenia wkraczają w nową fazę. Sprawdź, kiedy papierowe awiza przejdą do historii [Harmonogram]

Jak wynika z komunikatu Poczty Polskiej, już ponad dwa miliony Polaków, firm i instytucji korzysta z systemu e-Doręczeń. Z czego, aż 75 proc. z nich założyło swoje skrzynki w tym roku. Czym są e-Doręczenia i e-Polecone?

Nowy system opłat za odpady: krok w stronę ekologii czy powrót do dawnych problemów?

Resort klimatu i środowiska zapowiada zmiany, które mają umożliwić gminom różnicowanie wysokości opłat za odpady w zależności od ich masy oraz jakości segregacji. Pomysł, choć zgodny z europejskim trendem "płać za to, co wyrzucasz", budzi jednak wątpliwości – zwłaszcza wśród samorządów, które obawiają się skutków ubocznych w postaci wzrostu kosztów i nielegalnego pozbywania się odpadów.

Wielki Wrocław. Decyzja państwowa, nie lokalna fanaberia. Kiedy nastąpi formalne rozszerzenie granic miasta?

Wrocław nie mieści się już w sobie. Oficjalnie żyje w nim 670 000 mieszkańców, ale w rzeczywistości – według badań miasta i uniwersytetu – blisko 900 000. To różnica, która decyduje o wszystkim: o liczbie szkół, o subwencjach, o liniach tramwajowych i o tym, ile karetek może ruszyć w drogę. Przez statystyczne złudzenie miasto wygląda na mniejsze, niż jest. A państwo udaje, że tego nie widzi.

Zapisz się na newsletter
Śledź na bieżąco nowe inicjatywy, projekty i ważne decyzje, które wpływają na Twoje życie codzienne. Zapisz się na nasz newsletter samorządowy.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak