| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Sektor publiczny > Wiadomości > Budowa II linii metra - będzie unijne dofinansowanie

Budowa II linii metra - będzie unijne dofinansowanie

Komisja Europejska ogłosiła pozytywną decyzję dotyczącą budowy II linii metra. Beneficjentem jest Miasto Stołeczne Warszawa. Na rozbudowę II linii metra Warszawa otrzyma dofinansowanie w wysokości 1,8 mld zł.

Inwestycja pn. Budowa II linii metra, wraz z infrastrukturą towarzyszącą i zakupem taboru – etap II. jest realizowana w ramach działania 6.1 POIiŚ – Rozwój publicznego transportu zbiorowego w miastach. 

Jej całkowita wartość  to 3 164,18 mln zł, z czego dofinansowanie ze środków UE wyniesie 1 826,34 mln zł.  

Beneficjentem projektu jest Miasto Stołeczne Warszawa.

Przedsięwzięcie obejmuje budowę 6 km II linii metra. W efekcie powstanie 6 stacji:

  • 3 stacje w kierunku wschodnim (Szwedzka, Targówek, Trocka),
  • 3 stacje w kierunku zachodnim (Księcia Janusza, Młynów, Płocka)

oraz zakupionych zostanie 13 szt. taboru metra.

Rozpoczęcie inwestycji, na obydwu odcinkach, nastąpiło w 2016 r. Oddanie nowej infrastruktury mieszkańcom przewidziane jest na IV kwartał 2019 r.

Sprawdź: INFORLEX SUPERPREMIUM

Główne efekty realizacji projektu to: 

  • dalszy rozwój zrównoważonego transportu na terenie miasta i dostosowanie go do dynamicznych przekształceń przestrzennych i demograficznych;
  • unowocześnienie systemu transportowego i podniesienie komfortu podróżowania;
  • zwiększenie dostępności transportu zbiorowego dla osób starszych, niepełnosprawnych oraz osób z dziećmi w wózkach poprzez zastosowanie nowoczesnej infrastruktury i taboru;
  • zapewnienie odpowiednich powiązań pomiędzy dzielnicami miasta;
  • zmniejszenie zatłoczenia motoryzacyjnego;
  • ograniczenie negatywnego wpływu transportu na środowisko, głównie dzięki zmniejszeniu niekorzystnych oddziaływań na otoczenie trasy w postaci emisji spalin, hałasu i wibracji generowanych w transporcie indywidualnym;
  • poprawa dostępności terenów i obiektów (mieszkaniowych, usługowych, biurowych itd.) w obszarze oddziaływania projektu;
  • wzrost atrakcyjności korytarzy trasy metra – dla usytuowania miejsc zamieszkania i zatrudnienia (usługi).

Jest to 28 decyzja wydana przez Komisję Europejską dla dużego projektu realizowanego w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko. 

Źródło: Ministerstwo Rozwoju

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia księgowego

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

ŚWIADCZENIE WYCHOWAWCZE, CZYLI 500 ZŁ NA DZIECKO

Eksperci portalu infor.pl

Grzegorz Czarnecki

Dyrektor Ds. Sprzedaży Korporacyjnej Masterlease Polska

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »