Łatwiejsze formalności w Urzędzie Stany Cywilnego
REKLAMA
REKLAMA
Internauci 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu, będą mogli pozyskiwać wyczerpujące informacje na temat procedur związanych ze ślubem, pogrzebem czy urodzeniem dziecka.
REKLAMA
O projekcie mówi jego pomysłodawca Władysław Penar, prezes zarządu Techniki IT „Celem portalu PLUSC jest dostarczanie kompleksowych informacji związanych z ważnymi zdarzeniami życiowymi. Poszukują ich osoby, którym urodziło się dziecko, które biorą ślub, lub którym zmarła bliska osoba. Te zdarzenia wymagają procedur urzędowych, czasem związanej z nimi organizacji uroczystości. Jak szybciej, sprawniej i bardziej kompetentnie wszystko zorganizować? W którym urzędzie załatwić sprawę, z usług której firmy komercyjnej skorzystać? Na te właśnie pytania użytkownicy znajdą odpowiedzi na naszym portalu”.
Zobacz: Nowe dowody osobiste od 2013 roku
Portal zatem uprości użytkownikom załatwianie spraw urzędowych oraz umożliwi zdobycie informacji na ich temat. Obecnie brakuje wiarygodnych źródeł z których moglibyśmy je pozyskać, lub dostęp do nich jest znacznie utrudniony. Tę lukę na rynku informacji wypełni wkrótce PLUSC. Przyjęta forma portalu pozwala na zebranie w jednym miejscu spraw należących do kompetencji urzędów stanu cywilnego i usługodawców komercyjnych.
Zobacz: Narodowy spis powszechny 2011
Poza standardowymi funkcjami elektronicznymi, profesjonalnych odpowiedzi na zadane pytania udzieli wirtualny asystent. Wskaże też precyzyjnie linki do wybranych urzędów.
Projekt ruszył pierwszego czerwca 2011 roku. Warto nadmienić, że jego budżet wsparła UE w ramach działania 8.1 POIG.
Źródło: USC.PL
REKLAMA
REKLAMA