reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Sektor publiczny > Rozwój i promocja > Euro 2012 > 24 mln euro warta promocja Gdańska w zagranicznych mediach

24 mln euro warta promocja Gdańska w zagranicznych mediach

Promocję w zagranicznych mediach wartą przynajmniej 24 mln euro zyskał już Gdańsk w czasie Euro 2012. W zagranicznych stacjach telewizyjnych, radiowych, w prasie i portalach internetowych ukazało się przynajmniej kilkanaście tysięcy materiałów, w których jest mowa o mieście.

Jak zaznaczyła dyrektor biura prezydenta Gdańska ds. promocji miasta Anna Zbierska, wspomniane 24 mln euro to dane szacunkowe dotyczące publikacji, które ukazały się do 15 czerwca. Najwięcej informacji o Gdańsku można było w tym czasie znaleźć w mediach w Hiszpanii. "Bardzo dużo było ich też w mediach niemieckich, mniej z kolei w irlandzkich czy chorwackich" - powiedziała Zbierska.

Wyjaśniła, że dane o zagranicznych publikacjach Gdańsk zamówił, podpisując stosowną umowę, w Instytucie Monitorowania Mediów. "Przeglądają oni audycje telewizyjne i radiowe, ściągają teksty z prasy i internetu, po czym przysyłają nam te materiały, dołączając informację o tzw. ekwiwalencie medialnym, czyli wyliczenie, ile miasto musiałoby zapłacić, aby wykupić określoną powierzchnię lub czas antenowy" - powiedziała Zbierska.

Dodała, że 99 procent zagranicznych materiałów dotyczących Gdańska miało wydźwięk pozytywny. "Euro to świetna okazja do promocji, a do tego materiały w mediach służą temu celowi o wiele lepiej niż np. reklama, bo są one zawsze dużo lepiej odbierane niż klasyczna reklama" - podsumowała Zbierska.

Poinformowała, że miasto na promocję przed rozpoczęciem turnieju wydało trzy miliony złotych.

reklama

Czytaj także

Źródło:

PAP
Czas pracy 2020. Planowanie, rozliczanie i ewidencja59.00 zł
reklama

Narzędzia księgowego

reklama
reklama

POLECANE

reklama
reklama

Ostatnio na forum

reklama

Compliance 2020

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Marta Kwiatkowska-Cylke

Adwokat

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama