| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Sektor publiczny > Rozwój i promocja > Euro 2012 > 24 mln euro warta promocja Gdańska w zagranicznych mediach

24 mln euro warta promocja Gdańska w zagranicznych mediach

Promocję w zagranicznych mediach wartą przynajmniej 24 mln euro zyskał już Gdańsk w czasie Euro 2012. W zagranicznych stacjach telewizyjnych, radiowych, w prasie i portalach internetowych ukazało się przynajmniej kilkanaście tysięcy materiałów, w których jest mowa o mieście.

Jak zaznaczyła dyrektor biura prezydenta Gdańska ds. promocji miasta Anna Zbierska, wspomniane 24 mln euro to dane szacunkowe dotyczące publikacji, które ukazały się do 15 czerwca. Najwięcej informacji o Gdańsku można było w tym czasie znaleźć w mediach w Hiszpanii. "Bardzo dużo było ich też w mediach niemieckich, mniej z kolei w irlandzkich czy chorwackich" - powiedziała Zbierska.

Wyjaśniła, że dane o zagranicznych publikacjach Gdańsk zamówił, podpisując stosowną umowę, w Instytucie Monitorowania Mediów. "Przeglądają oni audycje telewizyjne i radiowe, ściągają teksty z prasy i internetu, po czym przysyłają nam te materiały, dołączając informację o tzw. ekwiwalencie medialnym, czyli wyliczenie, ile miasto musiałoby zapłacić, aby wykupić określoną powierzchnię lub czas antenowy" - powiedziała Zbierska.

Dodała, że 99 procent zagranicznych materiałów dotyczących Gdańska miało wydźwięk pozytywny. "Euro to świetna okazja do promocji, a do tego materiały w mediach służą temu celowi o wiele lepiej niż np. reklama, bo są one zawsze dużo lepiej odbierane niż klasyczna reklama" - podsumowała Zbierska.

Poinformowała, że miasto na promocję przed rozpoczęciem turnieju wydało trzy miliony złotych.

Czytaj także

Narzędzia księgowego

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

RODO 2018

RODO 2018

Eksperci portalu infor.pl

Joanna Rudzka Kancelaria Doradcy Podatkowego

Kancelaria posiada wieloletnie doświadczenie w obsłudze podatkowo-prawnej dużych i średnich polskich firm, międzynarodowych korporacji oraz podmiotów publicznych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »