REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Aktywność fizyczna wiosną – co wybrać

Aktywność fizyczna wiosną - jaka najlepsza
Aktywność fizyczna wiosną - jaka najlepsza
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Powrót do aktywności fizycznej na wiosnę nie powinien być już odkładanym postanowieniem noworocznym albo czekaniem na lepszą pogodę.

Aktywność fizyczna - jak być aktywnym wiosną?

Zatem - jaką aktywność fizyczną warto wybrać wiosną? Można przewrotnie powiedzieć, że każdą. I na dodatek bez względu na pogodę. Ale, aby nie być posądzonym o obrazoburczość, poniżej przedstawiamy kilka naszych pomysłów na aktywność fizyczną poza domem.

REKLAMA

Jaką aktywność fizyczną wybrać wiosną? 

REKLAMA

Najbardziej domyślną, generyczną wręcz chciałoby się rzec, formą ruchu jest chód - znany nam jako spacer. Cała magia tkwi w jego prostocie i dostępności - bo przecież wcale nie musimy wskakiwać w sportowe buty i obcisłe spodnie. Tę formę ruchu można (i warto) serwować codziennie. W każdej ilości. Można wybrać wersję porannego, samodzielnego intensywnego marszu po parku czy lesie - po to aby pobudzić zmysły, ułożyć plan dnia albo po prostu nic nie myśleć i wyłącznie chłonąć przyrodę. Wieczorna wersja tej aktywności fizycznej da nam opcję na spokojniejszy sen – podsumujemy nasz mijający dzień i uspokojeni położymy się do łóżka - z dotlenioną i ‘’czystą’’ głową. 

A czy można spacerować w ciągu dnia? Wszystko zależy od naszych możliwości czasowych - wczesno popołudniowy spacer to na przykład możliwość spotkania się z przyjaciółką albo w gronie znajomych. To może być fajne opcja połączona z rozmową o wszystkim i o niczym . Nawet spacer szybkim krokiem nie będzie powodował nadmiernego wzrostu naszego tętna. Ilość uderzeń serca na minutę będzie wyższa od spoczynkowego akurat na tyle, abyśmy mogli kontynuować rozmowę i jednocześnie doświadczać benefitów wzrostu naszej kondycji. Jeżeli używacie do spacerowania kijków to oprócz nóg włączają się automatycznie do pracy także ramiona, a zaangażowanie mięśni górnej części ciała przełoży się na wzmocnienie pleców. Nordic walking - bo o nim mowa - zyskał w ostatnich latach sporą grupę fanów.

Do parku można też zabrać karty lub szachy i połączyć wysiłek fizyczny z intelektualnym. Jeżeli lubicie poczuć nie tylko zmęczenie mięśni, ale także oddać się podróży w głąb siebie to można poszukać w swoim mieście zajęć jogi w plenerze. Najczęściej takie sesje odbywają się w weekendy.  Niezależnie od tego co wpadnie nam do głowy to najważniejsze jest zabrać ze sobą dobre nastawienie i … luźne ubranie plus wygodne buty. Wtedy niezależnie od pogody będziemy gotowi na każdą ewentualność, czerpiąc energię z dobrze spędzonego czasu. 

Może rower?

Szukając opcji na poznawanie miejsc oddalonych od naszych miejsc zamieszkania bardziej niż w zasięgu kilkudziesięcio minutowego spaceru na myśl przychodzi rower. Taka forma ruchu, oprócz przysłowiowego wiatru we włosach, daje nam zgoła inne możliwości. Jeżeli dysponujemy czasem i chęcią to w ciągu 2-3 godzin możemy pokonać naprawdę całkiem imponujący dystans i na przykład odwiedzić dawno niewidzianych znajomych z innej dzielnicy. Zresztą rower był zawsze alternatywną formą poruszania się zarówno po mieście jak i poza nim. Ilość doznań jakie do nas docierają jest po wielokroć większa niż podczas jazdy transportem zorganizowanym czy samochodem. I tutaj podobnie jak w przypadku spacerowania - mamy kilka obszarów na które dobroczynnie wpływa aktywność rowerowa - poprzez zwiększenie naszej wydolności zmniejszamy ryzyko chorób układu sercowo naczyniowego, nie wspominając o kontroli wagi a także o jakości naszego snu. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Korzyści zdrowotne płynące z powrotu do aktywności fizycznej wiosną

Korzyści zdrowotne płynące z powrotu do aktywności fizycznej wiosną są wielorakie. Jak wspominaliśmy na początku - podziękuje nam zarówno ciało jak i głowa. Dzięki wprowadzeniu do naszego codziennego menu porcji ruchu utrzymujemy dobre samopoczucie i dajemy sobie szansę na zwiększenie efektywności. Dodatkowym pożytkiem z aktywności na świeżym powietrzu jest ładowanie naszych akumulatorów naturalnym światłem słonecznym. Suplementację witaminą D3 otrzymujemy gratis! 

Autor: Katarzyna Klimek, założycielka Klubu Aktywnych.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Sektor publiczny
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Donald Tusk powołał Anitę Noskowską-Piątkowską na stanowisko Szefa Służby Cywilnej

    Jest nowy Szef Służby Cywilnej. Premier powołał na to stanowisko Anitę Noskowską-Piątkowską.

    Otyłość to poważna, przewlekła choroba. Matka wszystkich chorób. Jak ją skutecznie leczyć? Są leki, trzeba zmienić styl życia, w ostateczności operacja bariatryczna

    Na całym świecie 4 marca jest obchodzony Światowy Dzień Otyłości. Z tej okazji wczoraj na konferencji w centrum prasowym PAP prezes Polskiego Towarzystwa Leczenia Otyłości (PTLO) prof. Lucyna Ostrowska podkreśliła, że otyłość to choroba, nie defekt kosmetyczny. "Jest to choroba, którą widać, ale która jest niestety przezroczysta, ponieważ wciąż mamy niedodiagnozowaną tę chorobę i niedostatecznie leczoną" - powiedziała. W wywiadzie dla PAP endokrynolog prof. Wojciech Bik powiedział, że choroba otyłościowa jest matką wszystkich chorób i możemy mówić o epidemii. Jego zdaniem leczenie otyłości należy zacząć od modyfikacji stylu życia. W leczeniu otyłości są też sprawdzone leki inkretynowe, które modulują wydzielanie insuliny i pobudzają uczucie sytości. 

    Darmowe badania w 18 szpitalach i placówkach medycznych Województwa Małopolskiego. Kraków, Tarnów, Zakopane i inne miasta

    Badania wzroku, piersi, poziomu cukru we krwi, echo serca, EKG czy USG – to niektóre z darmowych badań, jakie będzie można wykonać w 18 wojewódzkich szpitalach i placówkach medycznych w niemal wszystkie soboty marca (oprócz ostatniej) - poinformował w czwartek Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego. Na Małopolan czekają również konlsultacje z lekarzami specjalistami i fizjoterapeutami. Z porad będzie można skorzystać bezpłatnie i bez skierowania. 

    Maksymalnie 20 uczniów w klasie, bezpłatne korepetycje i darmowe posiłki w szkołach (z opcją wegetariańską i wegańską). Obietnice dla Warszawy kandydatki Lewicy

    Magdalena Biejat, kandydatka Lewicy na prezydenta Warszawy obiecuje zmniejszenie liczebności klas do 20 osób, bezpłatne korepetycje i posiłki w szkołach oraz uspokojenie ruchu ulicznego wokół szkół.

    REKLAMA

    Faktyczne usunięcie z listy lektur szkolnych „Pana Tadeusza"? [O zmianach w podstawie programowej proponowanych przez resort B. Nowackiej]

    W szkole podstawowej jest tylko fragment „Pana Tadeusza”, a w szkole średniej to nie jest lektura obowiązkowa.

    33,5 mld euro na inwestycje w polskich regionach w latach 2021–2027. Trwa Europejski Kongres Samorządów (komunikat MFiPR)

    Samorządy mają do dyspozycji na lata 2021–2027 kwotę 33,5 mld euro, co jest olbrzymim wsparciem inwestycji w polskich regionach. Trwa spotkanie przedstawicieli samorządów z udziałem wiceministra Protasa.

    W powietrzu nad Rzymem krążą... narkotyki

    W powietrzu nad Wiecznym Miastem krąży już nie tylko smog. Eksperci włoskiego Komitetu Badań Naukowych stwierdzili duże stężenie kokainy i innych narkotyków. W ciągu dekady zawartość wzrosła aż o 60 procent!

    Jakie są zasady refundacji leków? Kto może wypisać receptę?

    Koszty leczenia bywają naprawdę wysokie. Wiedzą o tym zwłaszcza pacjenci cierpiący na choroby przewlekłe i wymagający stałego przyjmowania leków. Zmniejszenie kosztów kuracji, miedzy innymi poprzez refundację leków, to jedno z kluczowych zadań ministra zdrowia. Kiedy możliwa jest refundacja leków?

    REKLAMA

    Podwyżki dla strażaków PSP 2024 - przeciętnie więcej o 1472 zł miesięcznie. Nowa tabela grup uposażenia zasadniczego. Zmiany w tabelach zaszeregowania [projekt rozporządzenia]

    Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji przygotował projekt rozporządzenia zmieniającego rozporządzenie w sprawie uposażenia strażaków Państwowej Straży Pożarnej. Celem nowego rozporządzenia jest osiągnięcie oczekiwanego wzrostu uposażenia strażaków PSP o 20%. Wzrost kwoty bazowej o 20% w 2024 r. powoduje, że przeciętne miesięczne uposażenie strażaka PSP wraz z nagrodą roczną wzrasta o 1472 zł.

    Podwyżki w Policji 2024. Nowa tabela dodatku za stopień. [projekt rozporządzenia] Przeciętne miesięczne uposażenie (z nagrodą roczną) wzrasta o 1472 zł od 1 stycznia

    Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji przygotował projekt rozporządzenia zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych zasad otrzymywania i wysokości uposażenia zasadniczego policjantów, dodatków do uposażenia oraz ustalania wysługi lat, od której jest uzależniony wzrost uposażenia zasadniczego. Celem nowego rozporządzenia jest osiągnięcie oczekiwanego wzrostu uposażenia policjantów o 20% tj. o 1.359 zł od 1 stycznia 2024 r. w zakresie wzrostu uposażenia wraz z dodatkami o charakterze stałym, poprzez ustanowienie nowych stawek dodatku za stopień.  Wzrost kwoty bazowej o 20% w 2024 r. powoduje, że przeciętne miesięczne uposażenie policjanta wraz z nagrodą roczną wzrasta o 1.472 zł.

    REKLAMA