REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Aktywność fizyczna wiosną – co wybrać

Aktywność fizyczna wiosną - jaka najlepsza
Aktywność fizyczna wiosną - jaka najlepsza
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Powrót do aktywności fizycznej na wiosnę nie powinien być już odkładanym postanowieniem noworocznym albo czekaniem na lepszą pogodę.

Aktywność fizyczna - jak być aktywnym wiosną?

Zatem - jaką aktywność fizyczną warto wybrać wiosną? Można przewrotnie powiedzieć, że każdą. I na dodatek bez względu na pogodę. Ale, aby nie być posądzonym o obrazoburczość, poniżej przedstawiamy kilka naszych pomysłów na aktywność fizyczną poza domem.

REKLAMA

Jaką aktywność fizyczną wybrać wiosną? 

REKLAMA

Najbardziej domyślną, generyczną wręcz chciałoby się rzec, formą ruchu jest chód - znany nam jako spacer. Cała magia tkwi w jego prostocie i dostępności - bo przecież wcale nie musimy wskakiwać w sportowe buty i obcisłe spodnie. Tę formę ruchu można (i warto) serwować codziennie. W każdej ilości. Można wybrać wersję porannego, samodzielnego intensywnego marszu po parku czy lesie - po to aby pobudzić zmysły, ułożyć plan dnia albo po prostu nic nie myśleć i wyłącznie chłonąć przyrodę. Wieczorna wersja tej aktywności fizycznej da nam opcję na spokojniejszy sen – podsumujemy nasz mijający dzień i uspokojeni położymy się do łóżka - z dotlenioną i ‘’czystą’’ głową. 

A czy można spacerować w ciągu dnia? Wszystko zależy od naszych możliwości czasowych - wczesno popołudniowy spacer to na przykład możliwość spotkania się z przyjaciółką albo w gronie znajomych. To może być fajne opcja połączona z rozmową o wszystkim i o niczym . Nawet spacer szybkim krokiem nie będzie powodował nadmiernego wzrostu naszego tętna. Ilość uderzeń serca na minutę będzie wyższa od spoczynkowego akurat na tyle, abyśmy mogli kontynuować rozmowę i jednocześnie doświadczać benefitów wzrostu naszej kondycji. Jeżeli używacie do spacerowania kijków to oprócz nóg włączają się automatycznie do pracy także ramiona, a zaangażowanie mięśni górnej części ciała przełoży się na wzmocnienie pleców. Nordic walking - bo o nim mowa - zyskał w ostatnich latach sporą grupę fanów.

Do parku można też zabrać karty lub szachy i połączyć wysiłek fizyczny z intelektualnym. Jeżeli lubicie poczuć nie tylko zmęczenie mięśni, ale także oddać się podróży w głąb siebie to można poszukać w swoim mieście zajęć jogi w plenerze. Najczęściej takie sesje odbywają się w weekendy.  Niezależnie od tego co wpadnie nam do głowy to najważniejsze jest zabrać ze sobą dobre nastawienie i … luźne ubranie plus wygodne buty. Wtedy niezależnie od pogody będziemy gotowi na każdą ewentualność, czerpiąc energię z dobrze spędzonego czasu. 

Może rower?

Szukając opcji na poznawanie miejsc oddalonych od naszych miejsc zamieszkania bardziej niż w zasięgu kilkudziesięcio minutowego spaceru na myśl przychodzi rower. Taka forma ruchu, oprócz przysłowiowego wiatru we włosach, daje nam zgoła inne możliwości. Jeżeli dysponujemy czasem i chęcią to w ciągu 2-3 godzin możemy pokonać naprawdę całkiem imponujący dystans i na przykład odwiedzić dawno niewidzianych znajomych z innej dzielnicy. Zresztą rower był zawsze alternatywną formą poruszania się zarówno po mieście jak i poza nim. Ilość doznań jakie do nas docierają jest po wielokroć większa niż podczas jazdy transportem zorganizowanym czy samochodem. I tutaj podobnie jak w przypadku spacerowania - mamy kilka obszarów na które dobroczynnie wpływa aktywność rowerowa - poprzez zwiększenie naszej wydolności zmniejszamy ryzyko chorób układu sercowo naczyniowego, nie wspominając o kontroli wagi a także o jakości naszego snu. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Korzyści zdrowotne płynące z powrotu do aktywności fizycznej wiosną

Korzyści zdrowotne płynące z powrotu do aktywności fizycznej wiosną są wielorakie. Jak wspominaliśmy na początku - podziękuje nam zarówno ciało jak i głowa. Dzięki wprowadzeniu do naszego codziennego menu porcji ruchu utrzymujemy dobre samopoczucie i dajemy sobie szansę na zwiększenie efektywności. Dodatkowym pożytkiem z aktywności na świeżym powietrzu jest ładowanie naszych akumulatorów naturalnym światłem słonecznym. Suplementację witaminą D3 otrzymujemy gratis! 

Autor: Katarzyna Klimek, założycielka Klubu Aktywnych.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Sektor publiczny
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polaków ubywa, takie są fakty. Dane GUS pokazują co się dzieje

Polaków jest coraz mniej. W porównaniu z poprzednim rokiem liczba ludności w Polsce zmniejszyła się o prawie 130 tys. osób. Spadek liczby ludności zanotowano w 14 województwach i w 270 powiatach. Takie dane podał Główny Urząd Statystyczny (GUS).

Tragiczne dane z weekendu - wypadki i utonięcia

Statystyki z minionego weekendu są zatrważające. W niedzielę w pięciu wypadkach śmiertelnych zginęło 5 osób, łącznie w weekend zginęło 11 osób. 17 osób utonęło.

Nie żartuj, że masz bombę w walizce, nie zostawiaj bagażu bez opieki. Mandaty są surowe

Pozostawienie na lotnisku bagaży bez opieki staje się plagą. Straż Graniczna od początku czerwca interweniowała już 125 razy. Nałożono mandaty na łączna kwotę 11 tys. zł.

Globalna awaria systemów Microsoft. Czy mamy się czym martwić w Polsce?

Wicepremier, minister cyfryzacji Krzysztof Gawkowski uspokaja, że obecnie w Polsce systemy infrastruktury informatycznej działają płynnie. 

REKLAMA

Jak uczniowie Szkoły w Chmurze poradzili sobie z maturą? "Wyniki są dramatyczne"

Kilkanaście procent polskich maturzystów nie zdało egzaminu maturalnego. Jak poszło uczniom Szkoły w Chmurze? 

Coraz większa liczba dzieci ukraińskich w polskich szkołach

Od 1 września 2024 r. do polskich szkół może pójść między 20 tys. a 60 tys. ukraińskich dzieci - szacuje Paulina Chrostowska z Centrum Edukacji Obywatelskiej. Zdaniem nauczycieli największym wyzwaniem w edukacji uczniów z doświadczeniem migracji jest bariera językowa.

Ta substancja wydłużyła życie myszy ok. 25%, wyszczupliła i zmniejszyła podatność na nowotwory. Teraz testy na ludziach

Międzynarodowa grupa badaczy aktualnie testuje nowy lek hamujący interleukinę 11, który wydłuża życie myszy prawie o jedną czwartą. Nie wiadomo jeszcze jak działa on u ludzi, ale rozpoczęto pierwsze badania kliniczne - informuje tygodnik „Nature” - ukazujące się od 1869 r. jedno z najbardziej prestiżowych czasopism naukowych.

Co czwarty uczeń nie zdał matury w tej szkole. A oceny końcowe były wysokie. MEN: kuratoria przyjrzą się jakości kształcenia

Minister edukacji Barbara Nowacka poinformowała 18 lipca 2024 r., że kuratoria przyjrzą się wynikom egzaminów maturalnych w Szkole w Chmurze oraz temu, jak mają się one do ocen końcowych uczniów. Oceny te były wyjątkowo wysokie i nie przekładają się na wyniki matur - dodała.

REKLAMA

Co oznaczają tajemnicze paski na tubkach past do zębów?

Większość Polaków nie wie, co oznaczają kolorowe paski na tubkach past do zębów. Jakie informacje przekazuje klientowi kolor tajemniczego paska na tubce? Czy konsumenci mogą być wprowadzani w błąd? 

Coś takiego raz na 5-10 tysięcy lat: Asteroida przeleci bliżej Ziemi niż satelity geostacjonarne 13 kwietnia 2029 roku. ESA przyśpiesza misję Ramses

Europejska Agencja Kosmiczna (ESA) przyspiesza realizację nowej misji o nazwie Ramses, która ma na celu dotarcie do asteroidy Apophis – podał portal Space.com. W 2029 r. obiekt będzie bardzo blisko Ziemi, bliżej niż satelity geostacjonarne. Asteroida nie zagraża jednak naszej planecie.

REKLAMA