Łódzkie: unijne środki na promocję regionalnych produktów
19 maja 2014
W celu wsparcia produktów regionalnych w województwie łódzkim przeprowadzona zostanie akcja tworzenia Mapy Produktów Regionalnych Łódzkiego, wsparta plebiscytem na najlepszy produkt w regionie.
Mazowsze stawia na sektor finansowy i telekomunikację
27 lut 2014
Według Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości głównymi atrybutami województwa są: wysoki potencjał badawczy, największa liczba zagranicznych inwestycji, lokalizacja siedzib głównych instytucji finansowych oraz mieszkańcy posiadający najwyższe przychody w Polsce. Mazowsze jest jednym z najdynamiczniej rozwijających się regionów w Polsce oraz w Europie Środkowo-Wschodniej.
Jak pozyskać środki finansowe dla gmin?
24 sty 2014
Zapraszamy na szkolenie "Jak pozyskać środki finansowe dla gmin?", które odbędzie się 27 lutego 2014 r. w Poznaniu.
Jak przyciągnąć inwestorów?
08 sty 2014
Województwa śląskie, dolnośląskie i mazowieckie najskuteczniej potrafią przyciągać inwestorów dając korzyści finansowe i ułatwienia w prowadzeniu biznesu. Wykazała to analiza zasobów i kosztów pracy, aktywności województw wobec inwestorów, dostępności transportowej, wielkości rynku zbytu, poziomu rozwoju infrastruktury gospodarczej, poziomu rozwoju infrastruktury społecznej oraz poziomu bezpieczeństwa.
Doroczna Nagroda Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalnej
24 lip 2013
Rozwój demokracji lokalnej jest podstawowym elementem i warunkiem transformacji Polski. Wymaga on aktywnego udziału społeczeństwa, jego organizacji i instytucji publicznych. Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej została utworzona, aby ten proces wspierać. Od ponad dwudziestu lat prowadzi aktywną działalność na rzecz wspierania rozwoju społeczeństwa obywatelskiego, rozwoju samorządności lokalnej i współpracy pomiędzy samorządem terytorialnym a organizacjami i inicjatywami obywatelskimi.
Jak samorządy mogą przygotowywać się do nowej perspektywy finansowej
30 mar 2011
W nowej perspektywie finansowej 2014–2020 nie będzie tak dużych środków finansowych na inwestycje w samorządach jak obecnie. Dlatego warto już dziś poznać wymagania unijne i krajowe związane z przyszłą perspektywą, by lepiej przygotować się do ubiegania się o dotacje.
Przygotowanie strategii marketingowej miasta
12 paź 2010
Przygotowaniem strategii marketingowej miasta powinna zająć się
zewnętrzna firma posiadająca doświadczenie w pracy z samorządami, a
cena nie może stanowić podstawowego kryterium jej wyboru – twierdzą
zgodnie przedstawiciele miast, które w ostatnim okresie wzbogaciły się
o tego typu dokumenty oraz przedstawiciele agencji.
Samorządowe www - jeszcze informacja czy już promocja
20 sie 2009
Do niedawna wiele samorządów traktowało swoją obecność w internecie jako „zło konieczne”. Dziś sytuacja powoli się zmienia, chociaż tempo tych zmian nie jest jednostajne. Poziom świadomości samorządów na temat możliwości jakie niesie internet nadal jest bardzo zróznicowany.
Jak z funduszy UE dofinansować budowę wioski tematycznej
30 cze 2008
W nowej perspektywie na lata 2007-2013 znaczna część środków, głównie z regionalnych programów operacyjnych, ale też z programu Infrastruktura i Środowisko oraz Innowacyjna Gospodarka przeznaczona zostanie na rozwój polskiej turystyki i kultury. Dofinansowane może być np. powstanie wioski tematycznej. Jak to zrobić?
Miasta wydadzą w tym roku na promocję ponad 100 mln zł
21 cze 2008
Nawet 100 mln euro na promocję trafi z funduszy unijnych na promocję miast, regionów i kraju. Samorządy działają coraz bardziej profesjonalnie i tworzą wieloletnie strategie. Emisja spotu reklamowego miasta jest często tańsza w telewizji zagranicznej niż w polskiej.
Jak rozwijać turystykę i zwiększyć inwestycje
06 mar 2008
Samorząd powinien się promować, zwłaszcza jeśli ma silne argumenty, które tworzą atrakcyjną ofertę - dla inwestorów, dla turystów, dla każdego, z kim chciałby ów samorząd współpracować.
Jak skutecznie wykorzystać zabytki do turystycznej promocji gminy
21 gru 2007
Każda gmina powinna w ramach swojej strategii rozwoju wykorzystywać miejscowe zabytki do promocji turystycznej. Pieniądze na odrestaurowanie zabytków mogą pochodzić m.in. z Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, wojewódzkich konserwatorów zabytków, Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz odpowiednich funduszy wojewódzkich.
W promocji miasta liczą się konsekwencja i spójność przekazu
26 maja 2007
Zarządzanie wizerunkiem miasta to zadanie długofalowe, które powinno zostać zapisane w strategii marketingowej. I choć każdy samorząd powinien znaleźć wyróżniki stanowiące podstawę promocyjnego przekazu, to bez wylansowania mody na Polskę, działania lokalnych władz mogą tracić na znaczeniu.