REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Program LOTOS Asfalt wsparciem dla samorządów

REKLAMA

REKLAMA

Stan polskich dróg poprawia się, jednak część z nich to nadal bolączka kierowców. To także kłopot samorządów, które ustalając budżety nie zawsze mogą przeznaczyć wystarczającą liczbę środków na remonty. Spółka LOTOS Asfalt, czołowy polski producent asfaltu, wychodzi naprzeciw samorządom z programem „15 inwestycji z okazji 15-lecia”.

Szybki rozwój komunikacji drogowej w Polsce niestety nie odbija się dobrze na nawierzchniach dróg powiatowych czy gminnych. Przybywa dróg szybkiego ruchu. Jednak co z tymi podrzędnymi, które powstały wiele lat temu?

REKLAMA

REKLAMA

Łatanie dziurawych nawierzchni nie jest rozwiązaniem docelowym, ale jedynym, na które stać większość samorządów. Jeśli doliczymy do tego straty spowodowane katastrofami naturalnymi – na przykład często nawiedzającymi nas powodziami, to okazuje się, że problem gmin czy powiatów w tym zakresie jest znacznie większy. Mimo to, samorządy podejmują wysiłki przywrócenia komfortu na należących do nich ciągach komunikacyjnych, nierzadko wykorzystując dostępne programy pomocowe.

Jednym z takich programów jest „15 inwestycji z okazji 15-lecia” zainicjowany przez spółkę LOTOS Asfalt. Jego idea polega na bezpłatnej zamianie do 100 ton przewidzianego w projekcie asfaltu modyfikowanego na asfalt wysokomodyfikowany. Projekt ten kierowany jest do wszystkich samorządów, które realizują przedsięwzięcia drogowe, na przykład w ramach rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych.

Wysokomodyfikowany asfalt

REKLAMA

Program spółki LOTOS Asfalt powstał w celu rozpowszechnienia stosowania wysokomodyfikowanych asfaltów HiMA nowej generacji. W trakcie jego realizacji ma zostać zbudowanych 15 referencyjnych odcinków nawierzchni na drogach samorządowych, gdzie użycie asfaltów z „najwyższej półki” jest szczególnie uzasadnione. Dotyczy to w pierwszej kolejności dróg obciążonych ruchem bardzo ciężkim, spowolnionym i postojowym, rond czy dojazdów do skrzyżowań, fabryk i magazynów oraz obiektów mostowych. 100 ton przewidzianego w projekcie asfaltu modyfikowanego to ilość, która umożliwia budowę czy remont nawet jednokilometrowego odcinka drogi, zapewniając uzyskanie bardzo wysokich parametrów funkcjonalnych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wysokomodyfikowane asfalty nowej generacji typu HiMA są przełomowym wynalazkiem w zapewnieniu trwałości nawierzchni. Umożliwiają projektowanie trwalszych i bardziej odpornych na odkształcenia nawierzchni drogowych, co jest odpowiedzią na wzrastający ruch samochodowy. Materiały te także dużo lepiej radzą sobie z trudnymi warunkami atmosferycznymi. Dzięki unikatowym właściwościom, nawierzchnie wykonane z użyciem asfaltu HiMA są bardziej odporne na działanie mrozu czy wody. Ten produkt może sprawić, że nawierzchnie asfaltowe już niedługo będą stanowić na świecie 99,9% wszystkich dróg utwardzonych, bijąc na głowę alternatywne technologie.

Ważnym aspektem przy zastosowaniu wysokomodyfikowanych asfaltów do budowy dróg jest ekologia. Przede wszystkim takie asfalty wykorzystywane są w nawierzchniach o obniżonej hałaśliwości, zwiększając komfort użytkowników drogi i pobliskich mieszkańców oraz przyczyniając się do obniżenia kosztów wynikających z budowy ekranów akustycznych. Poza tym, odpowiednio wykonana droga z asfaltu HiMA może przetrwać ponad 50 lat. Wydłużenie okresu eksploatacji pozwala na ograniczenie remontów i zużycia naturalnych materiałów budowlanych. Nawierzchnie z HiMA to bank surowców naturalnych (zarówno kruszyw, jak i asfaltów), gdyż poddają się w 100% recyklingowi i można je po latach ponownie wykorzystać przy odbudowie tej samej drogi, chroniąc naturę.

asfalt-droga

Obecnie wysokomodyfikowane asfalty cieszą się olbrzymią popularnością na całym świecie. Ich właściwości funkcjonalne pozwalają na optymalizację konstrukcji i znaczne oszczędności w nakładach na utrzymanie sieci dróg. Eksperci z Politechniki Gdańskiej, Politechniki Warszawskiej i Instytutu Badawczego Dróg i Mostów zwrócili uwagę na potencjał asfaltów modyfikowanych i wysokomodyfikowanych oraz pozytywny wpływ ich zastosowania w kilku warstwach nawierzchni na efektywność ekonomiczną inwestycji. Przy odpowiednich scenariuszach utrzymaniowych ekonomiczna wewnętrzna stopa zwrotu inwestycji (EIRR) w cyklu życia nawierzchni przekracza 20%.

Program „15 inwestycji z okazji 15-lecia”

Jak przystąpić do programu LOTOS Asfalt? Można to zrobić wysyłając pismo bezpośrednio na adres siedziby spółki LOTOS Asfalt lub korzystając z poczty elektronicznej na adres: lotos@lotosasfalt.pl.

Szansę na wygraną mają te samorządy, które w najbardziej przekonujący sposób wykażą zasadność zastosowania w projekcie asfaltu wysokomodyfikowanego. Finalnie wykonane zostanie 15 odcinków referencyjnych na drogach samorządowych.

O spółce LOTOS Asfalt

LOTOS Asfalt jest producentem asfaltów, który posiada aż trzy zakłady produkcyjne – w Gdańsku, Jaśle i Czechowicach-Dziedzicach. W 2019 roku spółka zakończyła modernizację instalacji do produkcji asfaltów modyfikowanych polimerami w Gdańsku, a obecnie kończy modernizację stanowisk ekspedycyjnych w Jaśle. LOTOS Asfalt kładzie szczególnie duży nacisk na sprzedaż produktów zaawansowanych technologicznie, w szczególności asfaltów modyfikowanych. Według prognoz, udział asfaltów modyfikowanych w sprzedaży będzie stale rósł

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Artykuł sponsorowany

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Sektor publiczny
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Sztab kryzysowy na Pomorzu. "Nie wchodźcie do lasów"

W ostatnich dniach potwierdzono obecność wirusa ASF (Afrykańskiego Pomoru Świń) w Gdyni, co stanowi poważne wyzwanie dla regionu. W odpowiedzi na to zagrożenie, Trójmiasto podejmuje działania prewencyjne, aby zminimalizować ryzyko rozprzestrzeniania się wirusa. Poniżej przedstawiamy kluczowe informacje dotyczące działań podejmowanych w Trójmieście.

Tego węgla od 1 lipca 2029 r. nie kupisz. Resort klimatu i środowiska szykuje nowy zakaz

Ministerstwo Klimatu i Środowiska pracuje nad wprowadzeniem zakazu sprzedaży niektórych sortymentów węgla gospodarstwom domowym. Od 1 lipca 2029 r. nie będzie możliwe zakupienie pewnych rodzajów węgla. Jednak dopuszczone do obrotu będą paliwa sortymentu orzech i groszek, przeznaczone dla klasowych urządzeń grzewczych, spełniających określone normy.

Ponad 57 000 zł dofinansowania. Rusza nabór wniosków do programu Aktywny Maluch

Aktywny Maluch to nowa odsłona programu, wcześniej znanego jako Maluch+. Zwiększono budżet programu z 5,5 mld zł do 6,5 mld zł, co pozwoli na powstanie jeszcze większej liczby żłobków w całym kraju. Obecnie trwa także 4. tura naboru ciągłego wniosków do programu, która potrwa do końca czerwca bieżącego roku.

Bez zmian w lekturach. Quo vadis zostaje. Uczniowie nie czytają żadnego żyjącego autora

Filolog prof. Krzysztof Biedrzycki zwrócił uwagę, że "w szkole podstawowej wśród lektur obowiązkowych nie ma ani jednego żyjącego autora". Jednocześnie zauważył, że wśród lektur dodatkowych jest ich wielu i lista została bardzo dobrze uzupełniona. "Jeśli celem w szkole podstawowej na języku polskim jest zachęcenie do czytania, to trzeba proponować lektury, które młodzież będzie chciała czytać" - podkreślił.

REKLAMA

Duże utrudnienia w weekend w Warszawie. Prace drogowe, filmowcy, masa krytyczna i rozpoczęcie sezonu przez motocyklistów

Na mieszkańców Warszawy czekają w ten weekend spore utrudnienia. Gdzie dokładnie można spodziewać się problemów z ruchem ulicznym?

W Wenecji już obowiązują nowe zasady wjazdu do historycznego centrum

W Wenecji już obowiązują nowe zasady wjazdu, zgodnie z którymi należy zgłosić swój przyjazd do historycznego centrum i dodatkowo wnieść opłatę 5 euro, jeśli nie ma się zamiaru zostawać na  noc. Już prawie 16 tys. osób uiściło opłatę. 

Maturzyści kończą rok szkolny. Kiedy egzaminy?

Piątek 26 kwietnia 2024 r. to ważny dzień dla tegorocznych maturzystów. Świadectwa ukończenia szkoły odbiorą uczniowie ostatnich klas liceów ogólnokształcących, techników i szkół branżowych II stopnia. 

Cyberprzemoc i przemoc szkolna przybierają na sile w zastraszającym tempie. Jak ochronić nasze dzieci?

Smartfon lub tablet pojawia się w dłoniach coraz młodszych dzieci. Dostęp do internetu rodzi wiele zagrożeń. W Polsce nawet jedno na pięcioro dzieci mogło doświadczyć przemocy w sieci. W szkołach też nie jest najlepiej – przemocy mogło doświadczyć 10 proc. dzieci.

REKLAMA

Wybory do PE 2024. PKW zarejestrowała 4 komitety koalicyjne, 27 komitetów partii i 9 komitetów wyborców

Komitety wyborcze mają czas do 2 maja na zgłaszanie list kandydatów na europosłów. Kto może startować do Parlamentu Europejskiego?

Dopłaty do zboża 2024 - rozporządzenie przyjęte! Stawki pomocy są zróżnicowane; 200-300 zł dopłaty do tony oraz 740-1620 zł dopłaty na 1 ha powierzchni upraw

Rząd przyjął rozporządzenie, na podstawie którego będzie realizowana pomoc w formie dopłat do zbóż dla producentów rolnych. Rolnicy, którzy sprzedali zboże od 1 stycznia do 10 marca otrzymają dopłatę 200 zł do tony, natomiast dla rolników, którzy sprzedali zboże od 11 marca i zrobią to do końca maja zaplanowano 300 zł do tony. Określono też stawki pomocy w przypadku sprzedaży zbóż w przeliczeniu na 1 ha powierzchni upraw, które są w przedziale 740-1620 zł.

REKLAMA