Zatrudnienie emeryta na stanowisku urzędniczym
REKLAMA
REKLAMA
Odpowiedź: Tak, można zatrudnić na stanowisku urzędniczym osobę, która przeszła na emeryturę. Przepisy ustawy z 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (dalej: ustawa o pracownikach samorządowych) nie zawierają przesłanek negatywnych, które wyłączałyby zatrudnienie na stanowisku urzędniczym osób pobierających świadczenia emerytalne bądź osób, które ukończyły określony wiek, gdyż regulacje tego typu miałyby niewątpliwie charakter dyskryminujący, a tym samym niedopuszczalny. Dlatego nie ma przeszkód w zatrudnieniu osoby pobierającej świadczenie emerytalne na to samo lub podobne stanowisko do zajmowanego przez tę osobę w danym urzędzie uprzednio, zakładając, że spełnia ona wymogi określone w ustawie o pracownikach samorządowych.
REKLAMA
Przeczytaj w INFORLEX.PL Administracja cały artykuł:
Zatrudnienie emeryta na stanowisku urzędniczym
Zapoznaj się z uzasadnieniem odpowiedzi.
REKLAMA
REKLAMA