reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Sektor publiczny > Organizacja > Prawo administracyjne > Doręczenie pism sądowych

Doręczenie pism sądowych

Adresat pisma w postępowaniu przed sądami administracyjnymi będzie miał 14 dni na odebranie korespondencji, jeżeli listonosz nie zastanie go w domu.


Od 16 kwietnia 2009 r. obowiązuje ustawa z 12 lutego 2009 r. o zmianie ustawy – Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz.U. nr 53, poz. 433).

Przesłanką skutecznego doręczenia stronie pism w postępowaniu przed sądami administracyjnymi będzie dwukrotne zawiadomienie adresata o przesyłce oraz upływ 14-dniowego terminu przechowywania pisma na poczcie lub w urzędzie gminy. Zmiana przepisów to wykonanie wyroku Trybunału Konstytucyjnego z 28 lutego 2006 r. (sygn. akt P 13/05). Trybunał uznał za niezgodny z Konstytucją art. 73 Prawa o postępowaniu przed sądami administracyjnymi w zakresie, w jakim ustanawia on siedmiodniowy termin przechowywania pism procesowych i nie wymaga ponawiania zawiadomienia adresata o złożeniu tego pisma.

Jak wynika z nowych przepisów, w razie niemożności doręczenia pisma sądowego składa się je na okres 14 dni w placówce pocztowej albo w urzędzie gminy, jednocześnie zawiadamiając o tym.

Zawiadomienie o złożeniu pisma, wraz z informacją o możliwości jego odbioru w placówce pocztowej albo w urzędzie gminy w terminie 7 dni od dnia pozostawienia zawiadomienia, umieszcza się w skrzynce pocztowej, a gdy to nie jest możliwe, na drzwiach mieszkania adresata lub w miejscu wskazanym jako adres do doręczeń, na drzwiach biura lub innego pomieszczenia, w którym adresat wykonuje swoje czynności zawodowe. W przypadku niepodjęcia pisma w terminie, o którym mowa, pozostawia się powtórne zawiadomienie o możliwości odbioru pisma w terminie nie dłuższym niż 14 dni od dnia pierwszego zawiadomienia o złożeniu pisma w placówce pocztowej albo w urzędzie gminy.

Wojewoda, po otrzymaniu planu podziału środków z rezerwy celowej, sporządza wniosek o uruchomienie środków z rezerwy celowej w kwocie przewidzianej w planie i przekazuje go Ministrowi Finansów. Minister Finansów, m.in. na podstawie wniosku, dokonuje zwiększenia wydatków w części budżetu państwa będącej w dyspozycji wojewody.

Następnie wojewoda:

• dokonuje podziału otrzymanej kwoty dotacji pomiędzy jednostki samorządu terytorialnego, których wnioski o dofinansowanie zostały uwzględnione,

• udziela jednostkom samorządu terytorialnego, na podstawie zawartej z nimi umowy, dotacji w kwocie nie wyższej niż kwota określona na liście.

Kontroluje on również sposób i terminowość wykonania zadania, na które została przyznana dotacja, mając na uwadze postanowienia umowy o udzielenie dotacji.

reklama

Czytaj także

Źródło:

Samorzad.infor.pl

Zdjęcia


Nowy JPK_VAT z deklaracją i ewidencją (PDF)39.00 zł
reklama

Narzędzia księgowego

reklama
reklama

POLECANE

reklama
reklama

Ostatnio na forum

reklama

Compliance 2020

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Michał Sroczyński

Doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama