Co RODO zmieniło w Ordynacji podatkowej?
REKLAMA
REKLAMA
Również wystąpienie z przez osobę fizyczną z żądaniem ograniczenia przetwarzania danych osobowych przez Organ administracji publicznej (art. 18 RODO) nie wpływa na tok i wynik procedur podatkowych
(art. 1a § 3 OP).
REKLAMA
Ustawodawca zdecydował, że obowiązek informacyjny (art. 13 RODO) musi być spełniony przez Organ podatkowy:
- przy wezwaniu (art. 159 § 1b OP), przy wszczęciu postępowaniu przy pierwszej czynności skierowanej do strony (art. 165 § 9 OP), przy odmowie wszczęcia postępowania doręcza się do postanowienia (art. 165a § 1 zdanie drugie OP), przy zawiadomieniu o przekazaniu podania do organu właściwego w zakresie danych przetwarzanych przez organ przekazujący (art. 170 § 1a OP), przy zawiadomieniu wnoszącego podanie, że w sprawach innych powinien wnieść odrębne podanie do właściwego organu (art. 171 § 1 zdanie trzecie OP), przy wydawaniu zaświadczenia przy pierwszej czynności skierowanej do wnioskodawcy (art. 306aa OP)
- chyba że wezwany posiada te informacje, a ich zakres lub treść nie uległy zmianie.
- w treść upoważnienia do przeprowadzenia kontroli podatkowej (art. 283 § 2 pkt 9 OP)
Ustawodawca zdecydował (w art. 179a OP), że ograniczenie strony prawa do wglądu w akta sprawy, w zakresie dokumentów zawierających informacje niejawne, a także do innych dokumentów, które organ podatkowy wyłączy z akt sprawy ze względu na interes publiczny nie narusza prawa dostępu do informacji (art. 15 RODO).
Ustawodawca dopuścił (w art. 119zn § 2 OP) zautomatyzowane przetwarzaniu danych osobowych , jeżeli zachowane są cele i warunki określone w dziale 2 ANALIZA RYZYK.
Ponadto do art. 119zn został dodany § 5, który dopuszcza zautomatyzowane przetwarzaniu danych osobowych ujawniających pochodzenie rasowe lub etniczne oraz danych biometrycznych, jeżeli zachowane są cele i warunki określone w dziale 2 ANALIZA RYZYK.
REKLAMA
REKLAMA