reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Sektor publiczny > Zadania > Gospodarka komunalna > Ranking stron internetowych miejskich przewoźników

Ranking stron internetowych miejskich przewoźników

KZK Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego, ZTM Warszawa oraz ZKM Gdańsk – to przedsiębiorstwa komunikacyjne oferujące pasażerom najlepsze serwisy internetowe.

Krakowskie studio badawczo-projektowe „Edisonda” przygotowało pod patronatem serwisu „Samorząd i Administracja” raport na temat funkcjonalności stron internetowych przedsiębiorstw komunikacyjnych w dziesięciu największych polskich aglomeracjach. Celem raportu było sprawdzenie, jak łatwo użytkownik Internetu może znaleźć pod­stawowe informacje na stronach miejskich przedsiębiorstw komunikacyjnych.

 

Ponieważ serwisy te mają charakter lokalny i trudno jest je porównywać bez lokal­nego kontekstu, w badaniu przyjęto perspektywę osób przyjezdnych. Dokonując oceny, wcielano się w rolę turystów, którzy chcą przyjechać do danego miasta i poruszać się po nim komunikacją miejską.

 

W badaniu skupiono się na dostępności podstawowych informacji w poszczególnych serwisach internetowych, takich jak:

- rozkłady jazdy,

- wyszukiwanie połączeń,

- ceny biletów,

- zmiany w kursach

 

oraz na przejrzystości strony głów­nej i konstrukcji nawigacji.

 

Strona główna

 

Pierwszy kontakt użytkownika z serwisem ma często miejsce właśnie na stronie głównej, dlatego pełni ona ważną funkcję - pozwala zorientować się, jakie cele można w nim zrealizować. Ważny jest także wygląd: estetyczna i przejrzysta strona jest do­skonałą wizytówką przewoźnika, podobnie jak zadbane autobusy czy tramwaje.

 

W rankingu skupiono się zatem na powyższych aspektach. Maksymalną liczbę punktów przyznawano stronom, które obok atrakcyjnego wyglądy były przejrzy­ste (optymalna ilość informacji na stronie, mała ilość bannerów rozpraszających uwagę), miały czytelne i zrozumiałe menu, z którego na pierwszy rzut oka można się zorientować, co znajduje się w serwisie.

 

W wyniku analizy łącznych ocen w poszczególnych kategoriach, liderami rankingu zostały przedsiębiorstwa komunikacyjne z następujących metropolii:

 

  1. Górnośląski Okręg Przemysłowy;
  2. Warszawa
  3. Gdańsk

 

 

Metodologia:

 

Prezentowany raport jest wynikiem eksperckiej oceny użyteczności. Jest ona jed­ną z podstawowych metod badania serwisów internetowych. Specjaliści dokonują przeglądu najważniejszych funkcji serwisu i na podstawie własnego doświadczenia oraz przyjętych i sprawdzonych standardów sporządzają ocenę.

 

Badanie rozpoczyna się od ustalenia obszarów podlegających ocenie, a następnie przyjmuje się kryteria przyznawania ocen. Dodatkowo, przyjęto wagi dla poszczególnych obszarów, by wyróżnić te elementy, które są najistotniejsze dla serwisu. Aby zmniejszyć ryzyko subiektywności ocen, w raporcie zastosowano oceny dwóch badaczy.

 

Pełny tekst raportu znajduje się na stronie internetowej studia „Edisonda”.

 

NiP

reklama

Czytaj także

Autor:

Źródło:

Samorzad.infor.pl

Zdjęcia


Zatrudnianie i zwalnianie pracowników. Obowiązki pracodawców59.00 zł
reklama

Narzędzia księgowego

reklama
reklama

POLECANE

reklama
reklama

Ostatnio na forum

reklama

Compliance 2021

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Lirefay

Liferay tworzy oprogramowanie, które pomaga przedsiębiorstwom kreować doświadczenia cyfrowe poprzez komputery, urządzenia mobilne i inne punkty kontaktu. 

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama