reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Sektor publiczny > Zadania > Sport i turystyka > Partnerstwa gmin dla rozwoju turystyki i inwestycji

Partnerstwa gmin dla rozwoju turystyki i inwestycji

Gminy i powiaty realizujące przedsięwzięcia, których celem jest rozwój lokalnej turystyki, coraz częściej nie działają w pojedynkę, lecz łączą się w stowarzyszenia i partnerstwa z udziałem innych samorządów, organizacji pozarządowych, a także podmiotów prywatnych.

Działalność lokalnych stowarzyszeń i porozumień jest skuteczniejsza, gdy odbywa się w partnerstwie. Za tą tezą przemawia choćby tych kilka argumentów:

● większe szanse na dofinansowanie inwestycji ze środków UE,

● bogatsza oferta turystyczna,

● skuteczniejsza promocja,

● większe możliwości zbudowania marki turystycznej, np. przez ujednolicenie wizualizacji i identyfikacji turystycznej obszaru (logotyp, tablice informacyjne itp.).

– Truizmem jest stwierdzenie, że działając w grupie, można osiągnąć więcej, ale lepszego określenia nie znajduję – mówi Marcin Wyszkowski z Dolnośląskiej Agencji Współpracy Gospodarczej z Wrocławia. – W wypadku rozwoju turystyki nabiera to szczególnego znaczenia. Podam prosty przykład: jeśli pojedyncza gmina chciałaby przeprowadzić trasę rowerową, to musiałaby się ona kończyć w punkcie, gdzie przebiega granica administracyjna tej gminy. A przecież atrakcyjne, warte odwiedzenia miejsca nierzadko znajdują się na obszarze większym, niż jedna gmina. Dlatego, jeśli chodzi o turystykę, w wielu wypadkach tylko działania kompleksowe i w pewien sposób usystematyzowane przynoszą pożądane rezultaty.

Więcej w Gazecie Samorządu i Administracji – Zamów prenumeratę >>

reklama

Czytaj także

Autor:

Źródło:

INFOR
Klasyfikacja budżetowa 202090.30 zł
reklama

Narzędzia księgowego

reklama
reklama

POLECANE

reklama
reklama

Ostatnio na forum

reklama

Compliance 2020

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Andrzej Łukaszewicz

Ekspert z zakresu zamówień publicznych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama