REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dotacje na oczko wodne - jak wypełnić wniosek [INSTRUKCJA]

Subskrybuj nas na Youtube
Wniosek od dofinansowanie do oczka wodnego z programu Moja woda - jak wypełnić, instrukcja
Wniosek od dofinansowanie do oczka wodnego z programu Moja woda - jak wypełnić, instrukcja
WFOŚIGW

REKLAMA

REKLAMA

Przedstawiamy instrukcję wypełnienia wniosku o dofinansowanie na przydomową retencję w ramach programu Moja woda. Sprawdź jak poprawnie wypełnić wniosek krok po kroku.

Krok 1 - pobierz formularz wniosku wraz z załącznikami

Formularz PDF należy pobrać na dysk komputera. Można go pobrać stąd ---> Oczko wodne plus. Dofinansowanie z programu Moja woda - wniosek

REKLAMA

REKLAMA

i otworzyć wyłącznie za pomocą darmowej i aktualnej aplikacji Adobe Reader, aktualna wersja dostępna tutaj: https://get.adobe.com/pl/reader/. Przeglądarki używają domyślnie wbudowanych rozszerzeń dla plików PDF, które niepoprawnie wyświetlają formularze interaktywne, a co za tym idzie wyświetlanie formularzy w przeglądarce  nie jest możliwe i zwykle kończy się takim komunikatem:

W tej sytuacji wniosek należy pobrać na dysk komputera, za pomocą przycisku z ikoną strzałki znajdującego się w prawym górnym rogu komunikatu (oznaczony powyżej 1),

REKLAMA

lub klikając prawym klawiszem myszy na wniosku należy wybrać opcję “Zapisz link jako”:

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Tak pobrany plik należy zapisać na pulpicie komputera lub w folderze “Pobrane” i otworzyć za pomocą darmowej aplikacji Adobe Reader

Polecamy: Gospodarowanie wodami. Korzystanie, zgody oraz usługi wodne

Jeśli plik nadal otwiera się w przeglądarce z komunikatem “Please Wait….” (jak powyżej), to należy kliknąć na pobranym pliku prawym klawiszem myszy i użyć opcji “Otwórz za pomocą” , a następnie  wybrać program “Adobe Acrobat Reader DC”

Krok 2 - wypełnij formularz i wymagane załączniki

Po pobraniu wniosku zwróć uwagę na kolorystykę i rodzaje występujących pól:

następnie uzupełnij kolejno pola:

Pole A.0 

Wybierz z listy odpowiedni WFOŚiGW :

Sekcja B.1

W tej sekcji należy uzupełnić swoje dane identyfikacyjne, uważając na to by nie popełnić “literówek” w imieniu i nazwisku. Pola PESEL, telefon oraz e-mail muszą być uzupełnione zgodnie z narzuconym przez formularz formatem, w przeciwnym razie zostaną oznaczone na czerwono. Istotne jest również by podany we wniosku adres e-mail był aktualnie używanym i dostępnym dla beneficjenta, ponieważ na ten adres będą wysyłane ewentualne uwagi/prośby o uzupełnienie.

Sekcja B.2

W sekcji B.2 uzupełniamy adres zamieszkania, wybierając z udostępnionego słownika TERYT właściwe dla miejsca zamieszkania województwo, powiat, gminę oraz miejscowość. 

Jeśli w miejscowości nie występują ulice proszę w polu B.2.6 wpisać powtórnie nazwę miejscowości lub słowo “brak”.

Jeśli w przypadku nowo budowanych domów  nie występuje: Nr domu/lokalu proszę w polu B.2.7 wpisać “ - “ lub słowo “brak”.

Sekcja B.3

Jeśli adres do korespondencji jest inny niż adres zamieszkania, należy zaznaczyć pole B.3.1 i wypełnić adres analogicznie jak w sekcji B.2

Sekcja B.4

W polu B.4.1 należy podać numer rachunku bankowego, na który będzie wypłacone dofinansowanie. Numer musi być zgodny ze standardem IBAN i formularz wymusza wpisanie prawidłowego numeru.

Sekcja C.1

Jeśli inwestycja jest w tym samym miejscu co adres zamieszkania, wystarczy zaznaczyć pole C.1.1, wtedy sekcja C.1 uzupełni się automatycznie. Konieczne będzie jedynie uzupełnienie pola C.1.10 i C.1.11

Numer księgi wieczystej (pole C.1.11) musi być wpisany w poprawnym formacie,  przykładowy numer wygląda tak: KA1S/00012345/6

Sekcja C.2

W polu C. 2 należy zaznaczyć zakres inwestycji, który będzie realizowany. 

W przypadku gdy w zakresie inwestycji występują również przewody odprowadzające (pole C.2.1), to istotny jest fakt, że dofinansowaniu nie podlega orynnowanie budynków.

Należy również pamiętać, że do każdego z wymienionych w sekcji C.2 zakresów inwestycji, montaż jest również kosztem kwalifikowanym. 

Sekcja C.3

 W polu C.3 należy wypełnić pola podświetlone na zielono. Pola C.3.1 i C.3.2  są ściśle powiązane z sekcją C.2.3 - w zależności od wybranego w tej sekcji zakresu inwestycji, zostanie aktywowane odpowiednie pole.

Pole C.3.3 (koszt całkowity) - przez koszt całkowity zadania rozumie się, wszystkie koszty poniesione i wykazane na fakturze związane z realizacją inwestycji.

Pole C.3.4 (koszt kwalifikowany), zwykle jest równe co do wartości polu C.3.3 (zazwyczaj wszystkie poniesione i udokumentowane koszty są kwalifikowane).

Pole C.3.5 (data rozpoczęcia) - to data poniesienie pierwszego kosztu, udokumentowanego fakturą.

Pole C.3.6 (data zakończenia) - ta data nie może być wcześniejsza niż data złożenia wniosku, ani późniejsza niż 6 miesięcy od daty złożenia.

Pole C.3.7 (montaż przez wykonawcę) - jeśli inwestycja była wykonana przez firmę to należy dostarczyć fakturę i protokół odbioru robót wykonawcy.

Pole C.3.8 (montaż wykonany samodzielnie) - należy dostarczyć oświadczenie o samodzielnym montażu - tutaj wzór>>   

Uwaga! Bez względu na rodzaj montaż, zawsze wymagana jest dokumentacja fotograficzna, przedstawiająca etapy  realizacji przedsięwzięcia

Sekcja C.4

Pole C.4.1 - należy wybrać rodzaj dachy z udostępnionej listy, jeśli wybierzesz opcję “inne/kilka powierzchni”:

Wtedy należy samodzielnie uzupełnić pole C.4.1.a oraz pole C.4.2.a  . Jeśli nie znasz współczynnika spływu, to poniżej przedstawiamy kilka możliwych przypadków rodzaju nachylenia wraz ze współczynnikiem:

Rodzaj i nachylenie powierzchni dachowej

Współczynnik spływu

dachy skośne pokryte płytą azbestową

0,9

dachy skośne pokryte dachówką betonową

0,8

dachy płaskie z płyty warstwowej

0,7

dachy płaskie pokryte papą

0,6

dachy zielone

0,3 do 0,4

gonty

0,7 do 0,8

Jeśli powierzchni z której będzie retencjonowana woda jest kilka rodzai, to należy powierzchnię pomnożyć przez współczynnik dla każdej z powierzchni, zsumować wyniki  i podzielić przez ilość występujących powierzchni.

Np. dla  “Dach skośny pokryty blachą” o powierzchni 100 m2 i współczynnik 0,9:

    100m2 x 0,90 = 90 

dla “Asfaltu” o powierzchni 80m2 i współczynnik 0,8 :

    80m2 x 0,80 = 64

wtedy łączny współczynnik:  (90+64) / (80+100) = 0,855

Sekcja D

Po zaznaczeniu pola D.2 (Współwłaścicielem), na samym dole formularza pojawi się częściowo wypełniony załącznik oświadczenia G1:

który musi zostać wydrukowany wraz z wnioskiem i podpisany przez współwłaściciela

Uwaga! na oświadczeniu podpisuje się czytelnie współwłaściciel.

Sekcja E

Pole E.1 uzupełnia się automatycznie i nie należy go modyfikować.

Sekcja G

Pole G.1 uzupełnia się automatycznie po wybraniu pola D.2

Pole G.2 to pole jest zawsze zaznaczone

Sekcja H

Datę należy wybrać z kalendarza, którego wywołanie jest możliwe za pomocą przycisku po prawej stronie pola.

Załącznik G.2 - Zakres rzeczowo-finansowy

W załączniku G.2, należy uzupełnić pola oznaczone na zielono. Pola te są ściśle powiązane z sekcją C.2 - w zależności od wybranego w tej sekcji zakresu inwestycji, zostaną aktywowane w załączniku odpowiednie pola do wypełnienia. W przypadku montażu przez firmę lub innych usług (np. wynajęcie koparki) należy koszt uwzględnić w pozycji której dotyczy (przewody, zbiornik, elementy do nawadniania).

Weryfikacja formularza

Po uzupełnieniu wszystkich pól, przeprowadź weryfikację formularza przyciskiem, który znajduje się w prawym górnym rogu pierwszej strony lub na ostatniej stronie:

Jeśli wniosek jest poprawnie uzupełniony zobaczysz komunikat:

Status wniosku na pierwszej stronie zmieni się również na poprawny:

W przeciwnym razie zobaczysz listę błędów do korekty:

Wymienione pola zostaną oznaczone kolorem czerwonym i należy je poprawić.

Nie wysyłaj do nas wniosku, który zawiera jakiekolwiek błędy

Krok 3 -  wyślij wniosek do funduszu

Wypełnioną wersję wyślij na adres wskazany przez odpowiedni wojewódzki fundusz ochrony środowiska i gospodarki wodnej.

Pamiętaj, by nie przesyłać skanu, a wypełniony i edytowalny formularz PDF pobrany ze strony. Formularz musi być zweryfikowany i wolny od błędów.

Źródło: Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Krakowie

Zapisz się na newsletter
Śledź na bieżąco nowe inicjatywy, projekty i ważne decyzje, które wpływają na Twoje życie codzienne. Zapisz się na nasz newsletter samorządowy.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Sektor publiczny
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
NIK: Samorządy przegrały walkę o poprawę jakości powietrza

Działania skontrolowanych przez NIK samorządów na rzecz wdrożenia uchwał antysmogowych, mających poprawić jakość powietrza, okazały się nieskuteczne - poinformowała NIK. Przy obecnym tempie wymiany kotłów ich likwidacja w gminach może zająć od 2 do 24 lat.

MKiŚ: Nowelizacja ustawy o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach [Projekt]

Nowe regulacje poprawią jakość systemu gospodarowania odpadami komunalnymi oraz będą wspierać mieszkańców w prawidłowej segregacji i ograniczaniu ilości wytwarzanych odpadów. Dzięki nim gminy zyskają więcej narzędzi do motywowania mieszkańców do segregacji, na przykład poprzez obniżanie opłat czy rozszerzenie katalogu ulg i zwolnień.

Wniosek od 3 listopada 2025 r. Kto dostanie nowe świadczenie z MOPS?

Od 3 listopada 2025 r. gminy przyjmują wnioski o bon ciepłowniczy. O nowe świadczenie można też ubiegać się w tradycyjnej papierowej formie, jak również drogą elektroniczną. Komu przysługuje takie wsparcie i ile wynosi? Czy w każdym ośrodku pomocy społecznej otrzymamy bon?

Gdzie wyrzucić kubek z McDonald's? Papier, plastik czy zmieszane - gdzie lądują kubki papierowe, jednorazowe, a gdzie kubek ceramiczny? Segregacja

Gdzie wyrzucić kubek z McDonald's? Czy to papierowy kubek jednorazowy, który powinien wylądować w pojemniku na papier? Gdzie zgodnie z prawidłową segregacją odpadów powinien znaleźć się kubek ceramiczny?

REKLAMA

Wszystkich Świętych 2025: zmiany w ruchu i komunikacji miejskiej, zamknięte ulice, dojazd do cmentarzy

Zapowiadają się szerokie zmiany w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej w okresie Wszystkich Świętych. W wielu miastach na ulice wyjadą linie cmentarne, a inne środki komunikacji miejskiej będą funkcjonować według zmienionych rozkładów.

Jak bezpiecznie przechowywać i przygotowywać żywność jesienią i zimą? [WYWIAD]

Jak bezpiecznie przechowywać i przygotowywać żywność jesienią i zimą? W ramach kampanii EFSA Safe2Eat rozmawiamy z doktorem Jackiem Postupolskim ekspertem Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego PZH – Państwowego Instytutu Badawczego (NIZP PZH-PIB).

Gdzie wyrzucać styropian opakowaniowy po sprzętach agd? Nie każdy styropian nadaje się do recyklingu

Gdzie wyrzucać styropian po sprzętach agd? Do pojemnika żółtego, czarnego, a może bezpośrednio do PSZOK-u? Nie każdy nadaje się do recyklingu. Styropian opakowaniowy trafia do innego miejsca niż styropian po jedzeniu czy styropian budowlany.

Pomagają pomagać. Pożyczki dla ekonomii społecznej

Są firmy i organizacje, których celem jest nie tyle zysk, co przede wszystkim pomaganie ludziom. To podmioty ekonomii społecznej, które łączą działalność gospodarczą z misją społeczną. Często to jednak one same potrzebują finansowania, by wystartować z nowymi usługami, utrzymać działalność albo się rozwijać.

REKLAMA

Spór w Krakowie. O pieniądze i przestrzeganie prawa. Prywatne przedszkola kontra miasto [List otwarty]

Dyrektorzy przedszkoli niepublicznych w Krakowie uważają, że miasto stosuje błędną prawnie metodę obliczania dotacji. W efekcie niepubliczne oraz publiczne niesamorządowe przedszkola w Krakowie znalazły się na krawędzi przepaści finansowej. Dyrektorzy nie chcą ujawniać swoich imion i nazwisk.

Wstrzymywanie planowych zabiegów w szpitalach to ekonomiczny absurd. Zamrożony blok operacyjny kosztuje tyle samo, co działający … tylko nie leczy

Zawieszanie planowych zabiegów ma być sposobem na „oszczędności” w szpitalach. W rzeczywistości to finansowa i medyczna pułapka: pacjenci wracają później na SOR w gorszym stanie, koszty rosną, a zaufanie do systemu znika. Szpital nie jest urzędem — nie może „zawiesić przyjmowania interesantów” - pisze adwokat Grzegorz Prigan.

REKLAMA