REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dotacje na oczko wodne - jak wypełnić wniosek [INSTRUKCJA]

Wniosek od dofinansowanie do oczka wodnego z programu Moja woda - jak wypełnić, instrukcja
Wniosek od dofinansowanie do oczka wodnego z programu Moja woda - jak wypełnić, instrukcja
WFOŚIGW

REKLAMA

REKLAMA

Przedstawiamy instrukcję wypełnienia wniosku o dofinansowanie na przydomową retencję w ramach programu Moja woda. Sprawdź jak poprawnie wypełnić wniosek krok po kroku.

Krok 1 - pobierz formularz wniosku wraz z załącznikami

Formularz PDF należy pobrać na dysk komputera. Można go pobrać stąd ---> Oczko wodne plus. Dofinansowanie z programu Moja woda - wniosek

REKLAMA

i otworzyć wyłącznie za pomocą darmowej i aktualnej aplikacji Adobe Reader, aktualna wersja dostępna tutaj: https://get.adobe.com/pl/reader/. Przeglądarki używają domyślnie wbudowanych rozszerzeń dla plików PDF, które niepoprawnie wyświetlają formularze interaktywne, a co za tym idzie wyświetlanie formularzy w przeglądarce  nie jest możliwe i zwykle kończy się takim komunikatem:

W tej sytuacji wniosek należy pobrać na dysk komputera, za pomocą przycisku z ikoną strzałki znajdującego się w prawym górnym rogu komunikatu (oznaczony powyżej 1),

lub klikając prawym klawiszem myszy na wniosku należy wybrać opcję “Zapisz link jako”:

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Tak pobrany plik należy zapisać na pulpicie komputera lub w folderze “Pobrane” i otworzyć za pomocą darmowej aplikacji Adobe Reader

Polecamy: Gospodarowanie wodami. Korzystanie, zgody oraz usługi wodne

Jeśli plik nadal otwiera się w przeglądarce z komunikatem “Please Wait….” (jak powyżej), to należy kliknąć na pobranym pliku prawym klawiszem myszy i użyć opcji “Otwórz za pomocą” , a następnie  wybrać program “Adobe Acrobat Reader DC”

Krok 2 - wypełnij formularz i wymagane załączniki

Po pobraniu wniosku zwróć uwagę na kolorystykę i rodzaje występujących pól:

następnie uzupełnij kolejno pola:

Pole A.0 

Wybierz z listy odpowiedni WFOŚiGW :

Sekcja B.1

W tej sekcji należy uzupełnić swoje dane identyfikacyjne, uważając na to by nie popełnić “literówek” w imieniu i nazwisku. Pola PESEL, telefon oraz e-mail muszą być uzupełnione zgodnie z narzuconym przez formularz formatem, w przeciwnym razie zostaną oznaczone na czerwono. Istotne jest również by podany we wniosku adres e-mail był aktualnie używanym i dostępnym dla beneficjenta, ponieważ na ten adres będą wysyłane ewentualne uwagi/prośby o uzupełnienie.

Sekcja B.2

W sekcji B.2 uzupełniamy adres zamieszkania, wybierając z udostępnionego słownika TERYT właściwe dla miejsca zamieszkania województwo, powiat, gminę oraz miejscowość. 

Jeśli w miejscowości nie występują ulice proszę w polu B.2.6 wpisać powtórnie nazwę miejscowości lub słowo “brak”.

Jeśli w przypadku nowo budowanych domów  nie występuje: Nr domu/lokalu proszę w polu B.2.7 wpisać “ - “ lub słowo “brak”.

Sekcja B.3

Jeśli adres do korespondencji jest inny niż adres zamieszkania, należy zaznaczyć pole B.3.1 i wypełnić adres analogicznie jak w sekcji B.2

Sekcja B.4

W polu B.4.1 należy podać numer rachunku bankowego, na który będzie wypłacone dofinansowanie. Numer musi być zgodny ze standardem IBAN i formularz wymusza wpisanie prawidłowego numeru.

Sekcja C.1

Jeśli inwestycja jest w tym samym miejscu co adres zamieszkania, wystarczy zaznaczyć pole C.1.1, wtedy sekcja C.1 uzupełni się automatycznie. Konieczne będzie jedynie uzupełnienie pola C.1.10 i C.1.11

Numer księgi wieczystej (pole C.1.11) musi być wpisany w poprawnym formacie,  przykładowy numer wygląda tak: KA1S/00012345/6

Sekcja C.2

W polu C. 2 należy zaznaczyć zakres inwestycji, który będzie realizowany. 

W przypadku gdy w zakresie inwestycji występują również przewody odprowadzające (pole C.2.1), to istotny jest fakt, że dofinansowaniu nie podlega orynnowanie budynków.

Należy również pamiętać, że do każdego z wymienionych w sekcji C.2 zakresów inwestycji, montaż jest również kosztem kwalifikowanym. 

Sekcja C.3

 W polu C.3 należy wypełnić pola podświetlone na zielono. Pola C.3.1 i C.3.2  są ściśle powiązane z sekcją C.2.3 - w zależności od wybranego w tej sekcji zakresu inwestycji, zostanie aktywowane odpowiednie pole.

Pole C.3.3 (koszt całkowity) - przez koszt całkowity zadania rozumie się, wszystkie koszty poniesione i wykazane na fakturze związane z realizacją inwestycji.

Pole C.3.4 (koszt kwalifikowany), zwykle jest równe co do wartości polu C.3.3 (zazwyczaj wszystkie poniesione i udokumentowane koszty są kwalifikowane).

Pole C.3.5 (data rozpoczęcia) - to data poniesienie pierwszego kosztu, udokumentowanego fakturą.

Pole C.3.6 (data zakończenia) - ta data nie może być wcześniejsza niż data złożenia wniosku, ani późniejsza niż 6 miesięcy od daty złożenia.

Pole C.3.7 (montaż przez wykonawcę) - jeśli inwestycja była wykonana przez firmę to należy dostarczyć fakturę i protokół odbioru robót wykonawcy.

Pole C.3.8 (montaż wykonany samodzielnie) - należy dostarczyć oświadczenie o samodzielnym montażu - tutaj wzór>>   

Uwaga! Bez względu na rodzaj montaż, zawsze wymagana jest dokumentacja fotograficzna, przedstawiająca etapy  realizacji przedsięwzięcia

Sekcja C.4

Pole C.4.1 - należy wybrać rodzaj dachy z udostępnionej listy, jeśli wybierzesz opcję “inne/kilka powierzchni”:

Wtedy należy samodzielnie uzupełnić pole C.4.1.a oraz pole C.4.2.a  . Jeśli nie znasz współczynnika spływu, to poniżej przedstawiamy kilka możliwych przypadków rodzaju nachylenia wraz ze współczynnikiem:

Rodzaj i nachylenie powierzchni dachowej

Współczynnik spływu

dachy skośne pokryte płytą azbestową

0,9

dachy skośne pokryte dachówką betonową

0,8

dachy płaskie z płyty warstwowej

0,7

dachy płaskie pokryte papą

0,6

dachy zielone

0,3 do 0,4

gonty

0,7 do 0,8

Jeśli powierzchni z której będzie retencjonowana woda jest kilka rodzai, to należy powierzchnię pomnożyć przez współczynnik dla każdej z powierzchni, zsumować wyniki  i podzielić przez ilość występujących powierzchni.

Np. dla  “Dach skośny pokryty blachą” o powierzchni 100 m2 i współczynnik 0,9:

    100m2 x 0,90 = 90 

dla “Asfaltu” o powierzchni 80m2 i współczynnik 0,8 :

    80m2 x 0,80 = 64

wtedy łączny współczynnik:  (90+64) / (80+100) = 0,855

Sekcja D

Po zaznaczeniu pola D.2 (Współwłaścicielem), na samym dole formularza pojawi się częściowo wypełniony załącznik oświadczenia G1:

który musi zostać wydrukowany wraz z wnioskiem i podpisany przez współwłaściciela

Uwaga! na oświadczeniu podpisuje się czytelnie współwłaściciel.

Sekcja E

Pole E.1 uzupełnia się automatycznie i nie należy go modyfikować.

Sekcja G

Pole G.1 uzupełnia się automatycznie po wybraniu pola D.2

Pole G.2 to pole jest zawsze zaznaczone

Sekcja H

Datę należy wybrać z kalendarza, którego wywołanie jest możliwe za pomocą przycisku po prawej stronie pola.

Załącznik G.2 - Zakres rzeczowo-finansowy

W załączniku G.2, należy uzupełnić pola oznaczone na zielono. Pola te są ściśle powiązane z sekcją C.2 - w zależności od wybranego w tej sekcji zakresu inwestycji, zostaną aktywowane w załączniku odpowiednie pola do wypełnienia. W przypadku montażu przez firmę lub innych usług (np. wynajęcie koparki) należy koszt uwzględnić w pozycji której dotyczy (przewody, zbiornik, elementy do nawadniania).

Weryfikacja formularza

Po uzupełnieniu wszystkich pól, przeprowadź weryfikację formularza przyciskiem, który znajduje się w prawym górnym rogu pierwszej strony lub na ostatniej stronie:

Jeśli wniosek jest poprawnie uzupełniony zobaczysz komunikat:

Status wniosku na pierwszej stronie zmieni się również na poprawny:

W przeciwnym razie zobaczysz listę błędów do korekty:

Wymienione pola zostaną oznaczone kolorem czerwonym i należy je poprawić.

Nie wysyłaj do nas wniosku, który zawiera jakiekolwiek błędy

Krok 3 -  wyślij wniosek do funduszu

Wypełnioną wersję wyślij na adres wskazany przez odpowiedni wojewódzki fundusz ochrony środowiska i gospodarki wodnej.

Pamiętaj, by nie przesyłać skanu, a wypełniony i edytowalny formularz PDF pobrany ze strony. Formularz musi być zweryfikowany i wolny od błędów.

Źródło: Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Krakowie

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Sektor publiczny
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Kalendarz szczepień dorosłych [TABELA]

Kalendarz szczepień dorosłych. Kiedy i na co warto się zaszczepić? Które szczepionki są szczególnie zalecane dla seniorów? Ile dawek poszczególnych szczepionek? Polskie Towarzyszko Medycyny rodzinnej we współpracy z Fundacją MY PACJENCI opracowało kalendarz szczepień dla dorosłych.

Branża pirotechniczna chce wzmocnić potencjał obronny kraju

W odpowiedzi na zapowiadane przez rząd plany dotyczące szeroko zakrojonych szkoleń wojskowych, przedstawiciele branży pirotechnicznej, w liście wysłanym do ministrów obrony oraz spraw wewnętrznych i administracji, podkreślają swoje unikalne kompetencje i zasoby. Chodzi o wzmocnienie bezpieczeństwa państwa oraz efektywną współpracę ze strukturami obronnymi.

Od 1 stycznia 2026 r. nowy obowiązek jednostek sektora finansów publicznych. Chodzi o zmiany w zakresie rejestru umów

Od 1 stycznia 2026 r. nowy obowiązek jednostek sektora finansów publicznych. Chodzi m.in. o zmiany w zakresie rejestru umów. Projekt nowelizacji trafił do opiniowania. Projektodawcą jest Ministerstwo Finansów.

8400 zł brutto dla pracowników pomocy społecznej? 3-miesięczny urlop? Związkowcy przedstawili propozycje

Ile zarabia pracownik pomocy społecznej? A ile powinien zarabiać? Związkowa Alternatywa domaga się radykalnej poprawy warunków pracy i wynagrodzeń zatrudnionych w tym sektorze. Związek oczekuje skokowego wzrostu płac, dotrzymania przez rząd złożonych wcześniej obietnic, a także zapewnienia urlopu regeneracyjnego i warunków do rozwoju zawodowego dla wszystkich zatrudnionych w sektorze pomocy społecznej.

REKLAMA

Gminy mają problemy finansowe, bo słabo ściągają zaległe czynsze, podatki, kary i tym podobne zobowiązania

Podatki, czynsze za mieszkania komunalne, wodę, wywóz śmieci, alimenty i mandaty – takich opłat nie regulują konsumenci oraz firmy wobec gmin. Nazbierało się tego już ponad 17,5 miliarda złotych. Jednocześnie gminy narzekają na brak pieniędzy na remonty, budowę mieszkań i inne ważne przedsięwzięcia.

36 lat w oczekiwaniu na diagnozę. Pacjenci z chorobami rzadkimi wciąż czekają na zmiany

W Polsce ponad 3 miliony osób zmaga się z chorobami rzadkimi, a system opieki zdrowotnej wciąż nie jest odpowiednio przystosowany do ich potrzeb. Czas oczekiwania na diagnozę często rozciąga się na lata, co prowadzi do pogorszenia zdrowia pacjentów i stanowi ogromne obciążenie dla ich rodzin. Oto historie pacjentów, którzy latami czekali na diagnozę.

4666 zł dla każdego sołtysa? Wybory organizowane przez PKW?

Czy sołtysi otrzymają wynagrodzenia na poziomie ustawowej płacy minimalnej? Czy wybory na sołtysa będą organizowane przez Państwową Komisję Wyborczą, a kandydaci organizować będą kampanie w swoich wsiach? Profesjonalizacje działań najmniejszych jednostek administracyjnych zaproponował jeden z kandydatów na Prezydenta PR.

Status ochrony wilka. Komisja Europejska proponuje zmiany

7 marca 2025 r. weszły w życie zmiany dotyczące załączników do konwencji berneńskiej. Chodzi o zmianę statusu ochrony wilka. Komisja UE proponuje dostosowanie statusu ochrony wilka w prawodawstwie UE do konwencji berneńskiej.

REKLAMA

Poradnik kryzysowy. Pierwsze 72 h każde gospodarstwo powinno przetrwać o własnych siłach

Do końca roku do obywateli ma trafić tzw. poradnik kryzysowy. Robert Klonowski z MSWiA przekazał PAP: - Przez trzy dni wszyscy obywatele, każde gospodarstwo domowe, powinno przetrwać o własnych siłach.

Fundusz Kompensacyjny Zdarzeń Medycznych – alternatywa dla drogi sądowej

Zgodnie z obowiązującą ustawą z 16 czerwca 2023 r. o zmianie ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz niektórych innych ustaw od 1 lipca 2024 r. doszło do zniesienia wojewódzkich komisji ds. orzekania o zdarzeniach medycznych. W ramach pozasądowego trybu kompensaty szkód medycznych zastąpił je Rzecznik Praw Pacjenta będący dysponentem Funduszu Kompensacyjnego Zdarzeń Medycznych.

REKLAMA