Mój prąd 4.0.:Jak uzyskać dofinansowanie?
REKLAMA
REKLAMA
Jak uzyskać dofinansowanie?
REKLAMA
WAŻNE: Nowy nabór wniosków dedykowany jest dla prosumentów w nowym systemie net billing oraz dla dotychczasowych prosumentów, którzy zmienili system rozliczania z systemu opustów na nowy system net billing. |
Mój prąd 4.0.: Jakie dokumenty są niezbędne?
- Potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia (wniosku) o przyłączenie mikroinstalacji fotowoltaicznej do sieci elektroenergetycznej wydane przez Operatora Sieci Dystrybucyjnej i zaświadczenie / oświadczenie potwierdzające rozliczanie się Wnioskodawcy za wytworzoną/pobraną energię elektryczną na zasadach systemu tzw. net-billing, podpisany przez Wnioskodawcę lub przedstawiciela sprzedawcy energii elektrycznej. Wzór dokumentu: Zaświadczenie Net-billing PP Mój Prąd MP4429.76 KB
- Faktura / faktury (lub paragony imienne) za dostawę i montaż instalacji fotowoltaicznej oraz dodatkowych elementów wskazanych do dofinansowania (jeżeli zostały wskazane);
- Potwierdzenie dokonania płatności za wszystkie elementy zgłoszone do dofinansowania w pełnej wysokości dołączonej faktury (lub paragonu imiennego):
Dokumentami potwierdzającymi dokonanie płatności mogą być:- potwierdzenie dokonania przelewu;
- dokument KP podpisany przez osobę przyjmująca płatność gotówkową;
- oświadczenie wykonawcy / sprzedawcy o otrzymaniu płatności ze wskazaniem numeru dokumentu, kwoty oraz daty dokonania płatności w pełnej wysokości przez Grantobiorcę (Wnioskodawcę);
- oświadczenie Grantobiorcy (Wnioskodawcy) o dokonaniu płatności ze wskazaniem numeru dokumentu (faktury lub paragonu imiennego dołączonych do wniosku) kwoty oraz daty dokonania płatności w pełnej wysokości. Wzór dokumentu: Oświadczenie wnioskodawcy o dokonaniu płatności.pdf243.11 KB
- Zaświadczenie OSD - zaświadczenie Operatora Sieci Dystrybucyjnej potwierdzające datę przyłączenia mikroinstalacji fotowoltaicznej do sieci energetycznej wraz z numerem Punktu Poboru Mocy, w którym go zainstalowano. Wzór dokumentu: Wzór zaświadczenia OSD.pdf325.49 KB
- Pełnomocnictwo - jeśli wniosek składany jest w imieniu osoby fizycznej ubiegającej się o dofinansowanie. Wzór dokumentu: Pełnomocnictwo do złożenia wniosku.pdf560.56 KB
- Protokół odbioru prac od wykonawcy lub oświadczenie Wnioskodawcy dotyczące samodzielnego montażu dodatkowych elementów (magazyn ciepła, magazyn energii elektrycznej, system zarządzania energią HEMS/ EMS). Wzór dokumentu: Protokół odbioru prac od wykonawcy.pdf628.83 KB
- Dokument potwierdzający zgłoszenie do właściwego Operatora Sieci Dystrybucyjnej (OSD) montażu / uruchomienia magazynu energii elektrycznej.
WAŻNE: Masz kilka dokumentów jednej kategorii np. 2 faktury? Zeskanuj do jednego pliku lub skompresuj do jednego pliku (np. zip).
Mój prąd 4.0.: Elektroniczne wersje dokumentów przygotowane. Co dalej?
Pierwszy krok to wizyta na portalu: https://gwd.nfosigw.gov.pl/. Każda osoba korzystająca z Generatora musi posiadać w nim konto. Zalogowanie się do systemu daje dostęp do formularza wniosku zgodnie z poniżej zamieszczoną instrukcją.
Do założenia konta w GWD niezbędny jest profil zaufany lub e-dowód.
Należy też pamiętać o loginie i haśle do profilu zaufanego (PZ). Można go założyć na stronie www.pz.gov.plOtwiera nowe okno
Złóż wniosek online przez Generator Wniosków o Dofinansowanie GWD
WAŻNE! Po wysłaniu wniosku nie możesz go edytować, ani podmieniać w nim załączników.
Jeżeli wniosek będzie wymagać korekty na adresy e-mail wpisane we wniosku wysłany zostanie Komunikat Systemowy z adresu w którym wskazane zostanie co należy poprawić lub uzupełnić. Wówczas wniosek będzie odblokowany w Generatorze Wniosków o Dofinansowanie należy dokonać zmian wskazanych w Komunikacie Systemowym. Po zaktualizowaniu wniosku należy go podpisać i przesłać do NFOŚiGW.
Pamiętaj!
- Za poprawność danych wpisanych we wniosku odpowiada Wnioskodawca. Konsekwencje błędnego wypełnienie wniosku obciążają Wnioskodawcę.
- Wszystkie informacje wysyłane są drogą elektroniczną. Sprawdź poprawność wpisanego adresu mailowego.
REKLAMA
REKLAMA