| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP

Temat: administracja publiczna

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu administracja publiczna. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące administracja publiczna.

Żeby zostać wojewodą trzeba mieć tytuł magistra

Aktualizacja: 26.04.2010

Wojewoda będzie mógł w drodze decyzji wstrzymać egzekucję administracyjną. »

Wyróżniający się urzędnik otrzyma wysoką premię

Aktualizacja: 30.04.2010

Szefowie urzędów zyskają większe możliwości elastycznego kształtowania płac podwładnych. Rząd zamierza zlikwidować dodatek specjalny dla pracowników Służby Cywilnej. Dyrektorzy nie otrzymają dodatku funkcyjnego, który z dodatkiem specjalnym zastąpi system premiow. »

System zarządzania jakością w jednostkach samorządu terytorialnego

Aktualizacja: 26.04.2010

Systemy jakości wprowadzają oprócz duzych firm urzędy administracji publicznej i samorządowej. System zarządzania jakością ma zagwarantować urzędowi i starostwu wiarygodność, status jednostki przewidywalnej w zakresie jakości, przyjaznej klientowi i działającej w sposób przejrzysty. Niezależnie od niego istnieje jednak kilkanaście innych systemów, których celem jest zarządzanie nie tylko jakością, ale również bezpieczeństwem czy ochroną środowiska. »

Jak uzyskać mianowanie na urzędnika Służby Cywilnej

Aktualizacja: 30.04.2010

Tegoroczny egzamin na urzędnika mianowanego odbędzie się już 21 czerwca. Termin składania zgłoszeń upływa 31 maja. Przyjmuje je Krajowa Szkoła Administracji Publicznej. »

Oświadczenia majątkowe urzędników i samorządowców

Aktualizacja: 05.05.2010

Zbliża się ostateczny termin na złożenie oświadczeń majątkowych. Są one składane np. przez radnych i wójtów co roku do 30 kwietnia. Oświadczenie majątkowe przechowuje się przez sześć lat. Informacje zawarte w oświadczeniu majątkowym są jawne, z wyłączeniem informacji o adresie zamieszkania składającego oświadczenie oraz o miejscu położenia nieruchomości. »

Jak przygotować urząd administracji samorządowej do informatyzacji

Aktualizacja: 25.05.2010

Jakie warunki trzeba spełnić, by rozpocząć informatyzację obejmującą dostęp do dokumentów na serwerze, elektroniczny obieg dokumentów, elektroniczną skrzynkę podawczą? Jakim sprzętem trzeba dysponować? Jakie przygotowanie muszą przejść urzędnicy, aby efektywnie użytkować wspomniane systemy? »

Jeżeli mandat, to nie urząd

Aktualizacja: 25.05.2010

Marszałek Sejmu zapowiada przedstawienie projektu nowelizacji ustawy o sprawowaniu mandatu posła i senatora. Niejednoznaczne regulacje o zakazie łączenia funkcji wymagają doprecyzowania przepisów ustawy. Eksperci twierdzą, że Trybunał Konstytucyjny nie powinien wyjaśniać wątpliwości interpretacyjnych. »

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

RODO 2018

Eksperci portalu infor.pl

Iwona Zygmunt

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »