Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu administracja publiczna. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące administracja publiczna.
Aktualizacja: 09.11.2010
Funkcjonowanie od lat samorządów terytorialnych i nasilanie się dyskusji w mediach na temat zadań oraz roli jednostek i organów samorządu terytorialnego - przeciętnemu obywatelowi niewiele właściwie mówią. Spory i argumentacje prezentowane w publicznych środkach przekazu są mało zrozumiałe. W natłoku, lub przeciwnie, niedoborze informacji trudno się zorientować, o co w istocie chodzi. »
Praca w urzędzie: zarobki czy prestiż
Aktualizacja: 01.06.2011
Obecnie na jeden wolny wakat na pracownika niższego szczebla do urzędów napływa około 500 aplikacji. Czym kuszą urzędy potencjalnych pracowników? Chodzi o prestiż czy zarobki, a może jedno i drugie. »
Dostęp do informacji w świetle orzecznictwa sądowego
Aktualizacja: 08.07.2010
Informacja publiczna to każda wiadomość znajdująca się w polu zainteresowania administracji. Nie każdy podmiot ma jednak prawo do otrzymania takiej informacji. Przepisy regulujące dostęp do informacji publicznej są nieprecyzyjne, dlatego ogromną rolę przy jej udostępnianiu odegrało orzecznictwo sądów. »
Innowacyjne projekty w administracji
Aktualizacja: 01.07.2014
W latach 2007-2013 Europejski Fundusz Społeczny (EFS) daje administracji publicznej w Polsce szansę na zmianę jakościową realizowanych usług i podejmowanych inicjatyw. W ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, finansowanego z EFS wsparcie udzielane jest w ramach dziesięciu priorytetów. »
Urzędnik – zjawisko nadprzyrodzone
Aktualizacja: 07.05.2010
Czy jest w RP taki zawód, stanowisko lub funkcja, z których odejście automatycznie skutkuje utratą nabytych tam doświadczeń, stażu? Ba, nawet udokumentowanych osiągnięć związanych ściśle z pełnioną tam funkcją w konkretnym miejscu i czasie? Lekarz, kierowca, pielęgniarka, pracownik naukowy? Otóż nie. Takim ewenementem okazuje się być pracownik administracji rządowej. Zwany precyzyjnie i naukowo członkiem korpusu służby cywilnej. »
Dyrektor departamentu spoza sektora finansów publicznych?
Aktualizacja: 30.04.2010
Jak informuje „Dziennik Gazeta Prawna”, ministrowie proponują poszerzenie kręgu osób uprawnionych do ubiegania się o wyższe stanowiska w służbie cywilnej. »
Wyłączenia w samorządzie terytorialnym
Aktualizacja: 14.04.2010
Podstawowymi zasadami działania organów publicznych w postępowaniu administracyjnym jest obiektywizm oraz bezstronność. Organy samorządu terytorialnego działają w wielu sferach np. jako organy administracyjne w rozumieniu k.p.a, lub jako organy ustawodawcze samorządu bądź jako zamawiające w rozumieniu przepisów Prawa zamówień publicznych. Obie wspomniane zasady są więc realizowane w oparciu o różne regulacje prawne i stosownie do poszczególnych trybów. »
Jak odwołać ze stanowiska wójta, burmistrza, prezydenta
Aktualizacja: 26.04.2010
Wójtowie, burmistrzowie i prezydenci miast mogą być odwołani przed upływem kadencji w drodze referendum. Z taką inicjatywą ma prawo wystąpić rada gminy (miejska) lub mieszkańcy. Sprawdź, jak właściwie przeprowadzić ten proces. »
Czy urzędnik powinien odpowiadać materialnie za błędne decyzje
Aktualizacja: 05.05.2010
W Sejmie znajduje się projekt ustawy wprowadzający finansową odpowiedzialność urzędników za podejmowane decyzje. Przewiduje on kary nawet do dwunastokrotności wynagrodzenia urzędnika za wydanie decyzji z rażącym naruszeniem prawa. »
Dostęp do informacji w świetle orzecznictwa sądowego
Aktualizacja: 25.05.2010
Informacja publiczna to każda wiadomość znajdująca się w polu zainteresowania administracji. Nie każdy podmiot ma jednak prawo do otrzymania takiej informacji. Przepisy regulujące dostęp do informacji publicznej są nieprecyzyjne, dlatego ogromną rolę przy jej udostępnianiu odegrało orzecznictwo sądów. »
Żeby zostać wojewodą trzeba mieć tytuł magistra
Aktualizacja: 26.04.2010
Wojewoda będzie mógł w drodze decyzji wstrzymać egzekucję administracyjną. »
Wyróżniający się urzędnik otrzyma wysoką premię
Aktualizacja: 30.04.2010
Szefowie urzędów zyskają większe możliwości elastycznego kształtowania płac podwładnych. Rząd zamierza zlikwidować dodatek specjalny dla pracowników Służby Cywilnej. Dyrektorzy nie otrzymają dodatku funkcyjnego, który z dodatkiem specjalnym zastąpi system premiow. »
System zarządzania jakością w jednostkach samorządu terytorialnego
Aktualizacja: 26.04.2010
Systemy jakości wprowadzają oprócz duzych firm urzędy administracji publicznej i samorządowej. System zarządzania jakością ma zagwarantować urzędowi i starostwu wiarygodność, status jednostki przewidywalnej w zakresie jakości, przyjaznej klientowi i działającej w sposób przejrzysty. Niezależnie od niego istnieje jednak kilkanaście innych systemów, których celem jest zarządzanie nie tylko jakością, ale również bezpieczeństwem czy ochroną środowiska. »
Jak uzyskać mianowanie na urzędnika Służby Cywilnej
Aktualizacja: 30.04.2010
Tegoroczny egzamin na urzędnika mianowanego odbędzie się już 21 czerwca. Termin składania zgłoszeń upływa 31 maja. Przyjmuje je Krajowa Szkoła Administracji Publicznej. »
Oświadczenia majątkowe urzędników i samorządowców
Aktualizacja: 05.05.2010
Zbliża się ostateczny termin na złożenie oświadczeń majątkowych. Są one składane np. przez radnych i wójtów co roku do 30 kwietnia. Oświadczenie majątkowe przechowuje się przez sześć lat. Informacje zawarte w oświadczeniu majątkowym są jawne, z wyłączeniem informacji o adresie zamieszkania składającego oświadczenie oraz o miejscu położenia nieruchomości. »
Kto musi wdrażać systemy zarządzania zgodnością?
Kancelaria zajmuje się prowadzeniem spraw zarówno klientów indywidualnych, jak i korporacyjnych
Zostań ekspertem portalu Infor.pl »