REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
Ministerstwo Edukacji Narodowej wraz z Instytutem Badań Edukacyjnych przygotowało informatory dla nauczycieli klas I-III i klas IV-VIII szkół podstawowych dotyczące prac domowych.
Ministerstwo Edukacji Narodowej wraz z Instytutem Badań Edukacyjnych przygotowało informatory dla nauczycieli klas I-III i klas IV-VIII szkół podstawowych dotyczące prac domowych
Dziś min. edukacji B. Nowacka skomentowała pierwszy dzień bez prac domowych.
Wątpliwości dotyczą trzech definicji wykorzystanych w rozporządzeniu - nauczyciela i uczniowie nie mają wskazówek jak je rozumieć i stosować.
REKLAMA
Brak prac domowych w szkołach od 1 kwietnia 2024 roku. Kiedy i jakie prace domowe będą dozwolone? Czy nauczyciel może oceniać prace domowe?
Ministra edukacji Barbara Nowacka poinformowała, że w najbliższych dniach podpisane zostanie rozporządzenie dotyczące odejścia od obowiązkowych prac domowych i prawdopodobnie 16 kwietnia już wejdzie w życie.
Min. edukacji Barbara Nowacka w obszernym wywiadzie dla "Rzeczpospolitej" o tym, co najważniejsze dla edukacji w 2024 r. i 2025 r.
Z komunikatu ZNP wynika, że nauczyciele woleliby zachować swobodę w zadawaniu prac domowych uczniom. Zamiast zakazu oczekują od MEN wytycznych albo rekomendacji "Kiedy i jak stosować prace domowe". I prawa do wystawiania ocen uczniom, którzy chcą być oceniani.
REKLAMA
RPO wskazuje MEN, że projektowane rozporządzenie o pracach domowych może naruszać Kartę Nauczyciela i prawo oświatowe. Rzecznik liczy na to, że MEN wydając ostateczną wersję rozporządzenia uwzględni jego uwagi.
Likwidację prac domowych w szkołach podstawowych popiera 39 procent badanych, a 43 procent respondentów jest za ich utrzymaniem. Tak wynika z badania, które przeprowadziła w pierwszych dniach lutego firma Research Partner na Panelu Badawczym Ariadna.
W dniu 26 stycznia 2024 r. został opublikowany i przekazany do konsultacji publicznych, uzgodnień międzyresortowych i opiniowania projekt nowelizacji rozporządzenia ministra edukacji dotyczący niezadawania prac domowych (wyłącznie pisemnych i praktycznych) uczniom klas I-III szkół podstawowych i braku możliwości oceniania przez nauczyciela oraz brak obowiązku wykonywania prac domowych (też tylko pisemnych i praktycznych) przez uczniów klas IV-VIII szkół podstawowych. Co wynika z tego projektu?
Z wypowiedzi min. B. Nowackiej wynika, że obowiązkowe i oceniane prace domowe w szkołach podstawowych preferowały dzieci rodziców zamożnych i z dużym kapitałem społecznym.
Nie ma mowy o całkowitym zakazie zadawania prac, będzie brak zadań domowych pisemnych i praktycznych - powiedziała 26 stycznia 2024 r. wiceminister edukacji narodowej Katarzyna Lubnauer w trakcie posiedzenia sejmowej Komisji Edukacji, Nauki i Młodzieży. Wcześniej tego dnia posłowie PiS zapowiedzieli zwołanie tej Komisji w sprawie zapowiedzi likwidacji zadań domowych.
W wywiadzie dla Infor.pl wiceministra Paulina Piechna-Więckiewicz podniosła ważny argument za fakultatywnością prac domowych i brakiem ocen za te prace. Argumentem jest …. sztuczna inteligencja.
"My mówimy o nieocenianiu i nieobowiązkowości, a nie o braku prac domowych. To, że nie będzie oceny, nie zmienia postaci rzeczy, że można o tym porozmawiać" - powiedziała w poniedziałek minister edukacji Barbara Nowacka w Polsat News.
Od kwietnia będą obowiązywały nowe zasady dotyczące prac domowych. Takie informacje przekazał premier Donald Tusk. Wcześniej minister edukacji Barbara Nowacka podała, że rozporządzenie jest już przygotowane.
Minister Czarnek: Nie ma przepisu, który by nakazywał zadawanie prac domowych
REKLAMA