REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

PKW: na wybory już wydano dodatkowo 250 tys. zł

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Na organizację wyborów prezydenckich - w związku z koniecznością usuwania skutków powodzi - PKW wydała już dodatkowo 250 tys. zł - poinformował we wtorek sekretarz Komisji Kazimierz Czaplicki.

Dodatkowe 250 tys. zł - powiedział na briefingu prasowym we wtorek w Warszawie Czaplicki - zostały przekazane na usuwanie skutków powodzi w lokalach wyborczych. Dotyczy to drobnych remontów, malowania ścian, zakupu nowych urn wyborczych.

REKLAMA

REKLAMA

Podkreślił, że jest to kwota, o którą wnioskowano po pierwszej fali powodzi. Niewykluczone, że druga fala spowoduje kolejne uszkodzenia i wtedy - jak mówił Czaplicki - PKW również będzie starała się sfinansować ich naprawę.

"Środki w rezerwie celowej budżetu państwa są na ten cel przeznaczone i będziemy je sukcesywnie uruchamiali" - zapewnił Czaplicki.

Przewodniczący PKW Stefan Jaworski dodał, że tam, gdzie budynki, w których zwyczajowo mieściły się lokale wyborcze, zostały całkowicie zalane, Komisja przewiduje rozwiązania alternatywne: poszukiwane będą nowe siedziby dla lokali wyborczych, niewykluczone jest rozstawianie specjalnych namiotów, gdzie zostanie przeprowadzone głosowanie.

REKLAMA

Czaplicki poinformował, że już wiadomo, iż po pierwszej fali powodziowej jest kilka miejsc, gdzie stan budynków nie pozwala na przeprowadzenie wyborów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przewodniczący PKW podkreślił, że celem Państwowej Komisji Wyborczej jest sprawne przeprowadzenie wyborów na terenie całego kraju. Dodał, że Komisja cały czas monitoruje tereny dotknięte przez powódź.

Po pierwszej fali powodziowej - mówił Jaworski - PKW zwróciła się do szefa kancelarii premiera ze swoimi uwagami i propozycjami określającymi warunki techniczne i prawne sprawnego przeprowadzenia wyborów. Dodał, że teraz również na bieżąco będą informować rząd o swoich spostrzeżeniach.

"W związku z kolejną falą powodziową zwróciliśmy się do 12 Okręgowych Komisji Wyborczych, na terenie których następują niekorzystne zjawiska atmosferyczne z prośbą o udzielenie nam szczegółowej informacji, jaki stan jest na danym terenie i czy będzie można w sposób sprawny przeprowadzić wybory" - powiedział Jaworski.

Dodał, że Okręgowe Komisje Wyborcze mają czas na dostarczenie informacji do piątku. Wtedy też - jak mówił - w oparciu o nie, PKW podejmie dalsze działania. O wszystkim Komisja poinformuje w piątek na konferencji prasowej.

Jaworski pytany był, co będzie z osobami ewakuowanymi, które do czasu wyborów nie wrócą do swoich miejsc zamieszkania. "Cały czas współdziałamy z administracją rządową oraz samorządową, które zobowiązały się do poczynienia wszelkich kroków, które będą służyły sprawnemu przeprowadzeniu wyborów" - mówił.

Czaplicki zapytany o wyborców, którzy w wyniku powodzi utracili dokumenty tożsamości, odparł, że administracja rządowa zobowiązała się szybko wydawać dowód osobisty każdemu, kto z takim wnioskiem wystąpi

Zapisz się na newsletter
Śledź na bieżąco nowe inicjatywy, projekty i ważne decyzje, które wpływają na Twoje życie codzienne. Zapisz się na nasz newsletter samorządowy.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Sektor publiczny
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Program OLiOC w samorządach - zadania i finansowanie

Pierwszy Program Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej jest wdrażany już w latach 2025–2026. Następne będą miały charakter planów czteroletnich. Co jest podstawą finansowania tych zadań?

MSWiA: zmienimy przepisy o budżecie obywatelskim

Wprowadzenie obowiązku konsultowania z mieszkańcami uchwał określających tryb i zasady realizacji budżetu obywatelskiego oraz dopuszczenie realizacji zadań wieloletnich zapowiada Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji. Prace nad zmianami legislacyjnymi ma prowadzić Komitet do spraw Pożytku Publicznego.

Rada Ministrów przyjęła zmiany w Programie Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej na lata 2025-2026

Do końca 2025 r. część środków planowanych na realizację inwestycji budowlanych będzie można przeznaczyć na zakup sprzętu lub wyposażenia – wynika z przyjętych przez rząd zmian w Programie Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej.

NIK: Samorządy przegrały walkę o poprawę jakości powietrza

Działania skontrolowanych przez NIK samorządów na rzecz wdrożenia uchwał antysmogowych, mających poprawić jakość powietrza, okazały się nieskuteczne - poinformowała NIK. Przy obecnym tempie wymiany kotłów ich likwidacja w gminach może zająć od 2 do 24 lat.

REKLAMA

MKiŚ: Nowelizacja ustawy o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach [Projekt]

Nowe regulacje poprawią jakość systemu gospodarowania odpadami komunalnymi oraz będą wspierać mieszkańców w prawidłowej segregacji i ograniczaniu ilości wytwarzanych odpadów. Dzięki nim gminy zyskają więcej narzędzi do motywowania mieszkańców do segregacji, na przykład poprzez obniżanie opłat czy rozszerzenie katalogu ulg i zwolnień.

Wniosek od 3 listopada 2025 r. Kto dostanie nowe świadczenie z MOPS?

Od 3 listopada 2025 r. gminy przyjmują wnioski o bon ciepłowniczy. O nowe świadczenie można też ubiegać się w tradycyjnej papierowej formie, jak również drogą elektroniczną. Komu przysługuje takie wsparcie i ile wynosi? Czy w każdym ośrodku pomocy społecznej otrzymamy bon?

Gdzie wyrzucić kubek z McDonald's? Papier, plastik czy zmieszane - gdzie lądują kubki papierowe, jednorazowe, a gdzie kubek ceramiczny? Segregacja

Gdzie wyrzucić kubek z McDonald's? Czy to papierowy kubek jednorazowy, który powinien wylądować w pojemniku na papier? Gdzie zgodnie z prawidłową segregacją odpadów powinien znaleźć się kubek ceramiczny?

Wszystkich Świętych 2025: zmiany w ruchu i komunikacji miejskiej, zamknięte ulice, dojazd do cmentarzy

Zapowiadają się szerokie zmiany w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej w okresie Wszystkich Świętych. W wielu miastach na ulice wyjadą linie cmentarne, a inne środki komunikacji miejskiej będą funkcjonować według zmienionych rozkładów.

REKLAMA

Jak bezpiecznie przechowywać i przygotowywać żywność jesienią i zimą? [WYWIAD]

Jak bezpiecznie przechowywać i przygotowywać żywność jesienią i zimą? W ramach kampanii EFSA Safe2Eat rozmawiamy z doktorem Jackiem Postupolskim ekspertem Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego PZH – Państwowego Instytutu Badawczego (NIZP PZH-PIB).

Gdzie wyrzucać styropian opakowaniowy po sprzętach agd? Nie każdy styropian nadaje się do recyklingu

Gdzie wyrzucać styropian po sprzętach agd? Do pojemnika żółtego, czarnego, a może bezpośrednio do PSZOK-u? Nie każdy nadaje się do recyklingu. Styropian opakowaniowy trafia do innego miejsca niż styropian po jedzeniu czy styropian budowlany.

REKLAMA