REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

PKW: na wybory już wydano dodatkowo 250 tys. zł

REKLAMA

Na organizację wyborów prezydenckich - w związku z koniecznością usuwania skutków powodzi - PKW wydała już dodatkowo 250 tys. zł - poinformował we wtorek sekretarz Komisji Kazimierz Czaplicki.

Dodatkowe 250 tys. zł - powiedział na briefingu prasowym we wtorek w Warszawie Czaplicki - zostały przekazane na usuwanie skutków powodzi w lokalach wyborczych. Dotyczy to drobnych remontów, malowania ścian, zakupu nowych urn wyborczych.

REKLAMA

REKLAMA

Podkreślił, że jest to kwota, o którą wnioskowano po pierwszej fali powodzi. Niewykluczone, że druga fala spowoduje kolejne uszkodzenia i wtedy - jak mówił Czaplicki - PKW również będzie starała się sfinansować ich naprawę.

"Środki w rezerwie celowej budżetu państwa są na ten cel przeznaczone i będziemy je sukcesywnie uruchamiali" - zapewnił Czaplicki.

Przewodniczący PKW Stefan Jaworski dodał, że tam, gdzie budynki, w których zwyczajowo mieściły się lokale wyborcze, zostały całkowicie zalane, Komisja przewiduje rozwiązania alternatywne: poszukiwane będą nowe siedziby dla lokali wyborczych, niewykluczone jest rozstawianie specjalnych namiotów, gdzie zostanie przeprowadzone głosowanie.

REKLAMA

Czaplicki poinformował, że już wiadomo, iż po pierwszej fali powodziowej jest kilka miejsc, gdzie stan budynków nie pozwala na przeprowadzenie wyborów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przewodniczący PKW podkreślił, że celem Państwowej Komisji Wyborczej jest sprawne przeprowadzenie wyborów na terenie całego kraju. Dodał, że Komisja cały czas monitoruje tereny dotknięte przez powódź.

Po pierwszej fali powodziowej - mówił Jaworski - PKW zwróciła się do szefa kancelarii premiera ze swoimi uwagami i propozycjami określającymi warunki techniczne i prawne sprawnego przeprowadzenia wyborów. Dodał, że teraz również na bieżąco będą informować rząd o swoich spostrzeżeniach.

"W związku z kolejną falą powodziową zwróciliśmy się do 12 Okręgowych Komisji Wyborczych, na terenie których następują niekorzystne zjawiska atmosferyczne z prośbą o udzielenie nam szczegółowej informacji, jaki stan jest na danym terenie i czy będzie można w sposób sprawny przeprowadzić wybory" - powiedział Jaworski.

Dodał, że Okręgowe Komisje Wyborcze mają czas na dostarczenie informacji do piątku. Wtedy też - jak mówił - w oparciu o nie, PKW podejmie dalsze działania. O wszystkim Komisja poinformuje w piątek na konferencji prasowej.

Jaworski pytany był, co będzie z osobami ewakuowanymi, które do czasu wyborów nie wrócą do swoich miejsc zamieszkania. "Cały czas współdziałamy z administracją rządową oraz samorządową, które zobowiązały się do poczynienia wszelkich kroków, które będą służyły sprawnemu przeprowadzeniu wyborów" - mówił.

Czaplicki zapytany o wyborców, którzy w wyniku powodzi utracili dokumenty tożsamości, odparł, że administracja rządowa zobowiązała się szybko wydawać dowód osobisty każdemu, kto z takim wnioskiem wystąpi

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Sektor publiczny
Brakuje 800 tys. zł na start Domu dla Młodych Mam w wieku 18 i 19 lat będących w ciąży lub z małymi dziećmi

Dom dla Młodych Mam w wieku 18 i 19 lat będących w ciąży lub z małymi dziećmi nie może wystartować. Brakuje 800 tys. zł na roczne utrzymanie miejsca. Tymczasem budynek jest gotowy do zamieszkania przez pierwsze osoby.

Inne zasady dla rolników w piątki i w soboty, a inne w pozostałe dni tygodnia. Kiedy i dlaczego mogą skorzystać ze zwolnienia podatkowego?

Produkty prosto od rolnika – czy to tylko hasło reklamowe, czy rzeczywista potrzeba? Jak wskazują doświadczenia ostatnich lat, raczej to drugie. Od czasu gdy gminy zostały obciążone obowiązkiem ułatwiania rolnikom prowadzenia handlu, taką potrzebę można łatwiej zrealizować.

Dalej nie ma żłobków aż w 114 gminach na Mazowszu. Jak rozwiązać ten problem? Program „Aktywny dzienny opiekun w gminie 2026”

Nie ma żłobków aż w 114 gminach na Mazowszu. Jak można to rozwiązać? Wiceministra rodziny Aleksandra Gajewska proponuje, aby samorządy startowały do programu „Aktywny dzienny opiekun w gminie 2026”. Można uzyskać 300 tys. na miejsca żłobkowe i 8 tys. na ich utrzymanie. Do kiedy można składać wnioski?

Co nam grozi gdy Prezydent skieruje do TK ustawę budżetową? Budżet państwa jako zakładnik sporu politycznego

W ostatnich dniach prawdziwą burzę wywołały słowa Prezydenta, który zadeklarował, że „jest gotów podjąć każdą decyzję” w sprawie ustawy budżetowej. Ceną za rozszerzenie konfliktu politycznego na obszar budżetu może być integralność państwa - pisze Michał Ostrowski, ekspert Instytutu Podatków i Finansów Publicznych.

REKLAMA

Fundusz Autobusowy w 2026 r.: 75 mln zł dla samorządów z województwa małopolskiego. Wnioski do 5 grudnia

Wnioski o dofinansowanie przewozów autobusowych w 2026 roku w samorządach województwa małopolskiego można składać do 5 grudnia 2025 roku. Na działania wieloletnie przeznacza się prawie 75 mln zł.

Autonomia samorządu pod presją przepisów. Granice samodzielności JST w ochronie zabytków

Choć samorząd terytorialny od 35 lat stanowi trzon lokalnej administracji publicznej, to w obszarze ochrony zabytków jego możliwości działania są wyraźnie ograniczone. Wynika to nie z ocen czy praktyk, ale z samej konstrukcji przepisów, które powierzają zasadnicze władztwo organom administracji rządowej. Warto więc przyjrzeć się, jak ustawodawca wyznacza granice samodzielności jednostek samorządu terytorialnego (JST) w tym szczególnym sektorze.

Rozstrzygnięcie konkursu FERS "Doskonalenie zawodowe pracowników systemu ochrony zdrowia z zakresu leczenia uzależnień" [MZ]

Już jest rozstrzygnięcie konkursu FERS "Doskonalenie zawodowe pracowników systemu ochrony zdrowia z zakresu leczenia uzależnień". Komisja Oceny Projektów wybrała 5 wniosków do dofinansowania.

Wyższe dodatki stażowe i nagrody jubileuszowe. Kto skorzysta na zmianach w 2026 r.?

Na zwiększeniu stażu pracy uwzględnianego przy świadczeniach pracowniczych zyska m.in. wielu nauczycieli i pracowników samorządowych. Dla samorządów konieczność wypłaty wyższych nagród jubileuszowych, świadczeń urlopowych, dodatków stażowych i odpraw będzie nowym obciążeniem.

REKLAMA

Dzierżawa infrastruktury szpitalnej pozwala na lepsze zarządzanie jego majątkiem i finansami. To nie prywatyzacja ani oddanie szpitala w obce ręce

Dzierżawa infrastruktury szpitalnej nie jest zjawiskiem nowym ani wyjątkowym dla Polski - to powszechny, od lat stosowany na świecie model transformacji szpitalnictwa, który w odpowiednio zaplanowanym kontekście potrafi przywrócić płynność, uratować miejsca pracy i nadać nowy impuls rozwojowy placówkom ochrony zdrowia. W istocie nie mówimy o prywatyzacji ani o oddaniu szpitala w obce ręce – lecz o zmianie sposobu zarządzania majątkiem i przepływem kapitału, która pozwala na zachowanie misji publicznej, przy jednoczesnym wprowadzeniu profesjonalnych metod zarządzania finansami i inwestycjami. W ujęciu systemowym dzierżawa powinna być traktowana nie jako prywatyzacja, lecz jako instrument modernizacji infrastruktury zdrowotnej – rozwiązanie pragmatyczne, które pozwala utrzymać publiczny charakter systemu, a jednocześnie otwiera go na nowoczesne formy finansowania. To mechanizm, który łączy interes publiczny z logiką biznesową, a jego skuteczność potwierdzają dane z rynków zagranicznych.

Gorzów Wlkp. uruchamia nową farmę fotowoltaiczną. Oszczędności 570 tys. zł rocznie i wyższy udział OZE w PWiK

Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji (PWiK) w Gorzowie Wlkp. zakończyło budowę szóstej instalacji fotowoltaicznej. Farma kosztowała 2,2 mln zł i powstała na terenie oczyszczalni ścieków przy ul. Kostrzyńskiej – poinformował rzecznik Urzędu Miasta Gorzowa Wlkp. Wiesław Ciepiela.

Zapisz się na newsletter
Śledź na bieżąco nowe inicjatywy, projekty i ważne decyzje, które wpływają na Twoje życie codzienne. Zapisz się na nasz newsletter samorządowy.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA