REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Woj. śląskie rozpoczęło promocję w Nadrenii Północnej - Westfalii

REKLAMA

Kampanię promocyjną w Nadrenii-Północnej Westfalii prowadzi samorząd woj. śląskiego. Jego przedstawiciele chcą pokazywać polski region w Niemczech jako ciekawe turystycznie miejsce na weekend, eksponując m.in. Szlak Zabytków Techniki Woj. Śląskiego.

Finansowana w całości z budżetu samorządu, warta ok. 1,3 mln zł dwutygodniowa kampania skierowana jest przede wszystkim do młodych ludzi - aktywnych w internecie i przestrzeni miejskiej. Wykorzystuje m.in. niemieckie portale internetowe i społecznościowe. Zakończy się dwudniowym wydarzeniem promocyjnym na rynku w Duesseldorfie.

REKLAMA

REKLAMA

Podczas czwartkowej prezentacji kampanii w Katowicach marszałek woj. śląskiego Bogusław Śmigielski mówił, że oba te regiony współpracują ze sobą od 10 lat - gospodarczo, społecznie i kulturalnie. Z racji przemysłowej historii mają wiele wspólnych doświadczeń, a w 18-milionowej Nadrenii - Północnej Westfalii ok. 1 mln osób ma śląskie korzenie.

Dyrektor wydziału promocji w śląskim urzędzie marszałkowskim Tomasz Stemplewski podkreślał, że mieszkańcy tego niemieckiego landu są szczególnie świadomi wartości licznych w obu regionach zabytków techniki. Wskazał, że atutem takich zabytków znajdujących się w woj. śląskim jest autentyczność.

"Tam nie można zjechać do prawdziwej kopalni" - zaznaczył.

REKLAMA

Jak mówili przedstawiciele realizującej kampanię agencji, jej hasło "Guck mal Schlesien" - "Spójrz na Śląsk", wykorzystujące potoczne niemieckie określenie "guck mal" (rzuć okiem, spójrz) ma zwracać uwagę na współczesne woj. śląskie - inne, niż powszechnie zakorzenione w świadomości wielu mieszkańców tego kraju.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kinga Religa z agencji Business Consulting wyjaśniała, że warstwa graficzna kampanii jest zgodna z barwami promocyjnymi woj. śląskiego: żółtą, zieloną, niebieską i czarną. Logo kampanii to hasło wpisane w niebieski ośmiokąt. Głównym gadżetem reklamowym jest kalejdoskop.

Religa przekonywała, że to pierwsza kompleksowa zagraniczna kampania polskiego regionu. W jej ramach m.in. wraz z nakładem gazety Rheinische Post wydanych zostanie 60 tys. wkładek tematycznych, a w pubach Duesseldorfu wyłożonych zostanie 50 tys. pocztówek zapraszających na kulminacyjny punkt kampanii.

W przestrzeni tego miasta studenci Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach będą prowadzić działania artystyczne, tworząc malunki wykorzystujące logo i hasło kampanii. W kilku punktach centrum Duesseldorfu na chodnikach wystawione zostaną też rzucające się w oczy meble miejskie - siedziska z logiem i hasłem kampanii.

W internecie kampania objęła wykupienie bannerów i innych reklam w ośmiu niemieckich portalach turystycznych, stu słów kluczowych w wyszukiwarce google, działania w portalach - tworzenie profili, ekspozycję filmów i konkursy m.in. w facebooku, youtubie, twitterze i studi-VZ, a także uruchomienie strony www.dusseldorf2010.gosilesia.pl

Kulminacją kampanii będzie dwudniowa, piątkowo-sobotnia prezentacja regionu na rynku w Duesseldorfie 2 i 3 lipca. W części tego placu stanie m.in. pięć sferycznych pawilonów. Do największego przyciągać ma śląska kuchnia w wydaniu fusion, do mniejszych m.in. trójwymiarowe prezentacje twórczości młodych śląskich twórców czy atrakcji Jury.

Swoje dwa osobne pawilony będą miały: Szlak Zabytków Techniki Woj. Śląskiego (z klatką kopalnianej windy, gdzie będzie pokazywana wirtualna wycieczka po obiektach szlaku) i beskidzkie kurorty. Między pawilonami stanie scena, gdzie odbywać się będą m.in. koncerty folkowe oraz klasyczne i jazzowe z domieszką folkloru.

W ramach kampanii przewidziano też dwie wizyty studyjne niemieckich dziennikarzy w woj. śląskim. Uczestniczący w jednej z nich Christian Peters z Neue Rhein Zeitung/ Neue Ruhr Zeitung chwalił w czwartek kampanię. Mówił, że w Niemczech trzeba mówić o obecnym Śląsku, wobec którego często panuje tam jeszcze "przestarzałe myślenie" - z punktu widzenia historii i polityki. 

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Sektor publiczny
3,6 mld zł dla NFZ na nadwykonania – rząd zajmie się projektem. Co zmieni nowa ustawa?

Trwa Rada Ministrów. W porządku obrad jest projekt ws. przekazania ok. 3,6 mld zł z Funduszu Medycznego do Narodowego Funduszu Zdrowia na sfinansowanie tzw. nadwykonań. Ministrowie rozpatrzą też projekt ws. wytwarzania przez Polską Wytwórnię Papierów Wartościowych dokumentów publicznych.

Czy zadowalający jest uznaniowy nadzór wojewody nad zarządzeniami starosty?

Wojewoda sprawuje nadzór nad zarządzeniami starosty w zakresie ich legalności, czyli zgodności z prawem, a nie celowością. Przysługującym środkiem w postaci rozstrzygnięcia nadzorczego jest akt administracyjny, mocą którego wojewoda stwierdza nieważność w części lub w całości zarządzenia. Rozstrzygnięcie zawiera uzasadnienie faktyczne i prawne oraz pouczenie o prawie do złożenia skargi - w ciągu 30 dni - do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego (WSA).

Decyzja, która zmieni Polskę. Dlaczego Szybka Kolej Miejska Wrocław jest dziś najrozsądniejszą inwestycją państwa

Polska nie potrzebuje kolejnych deklaracji o nowoczesności. Potrzebuje decyzji, które naprawdę zmieniają kraj. Szybka Kolej Miejska Wrocław (SKM Wrocław) jest jedną z nich – logiczną, policzalną i gotową do realizacji inwestycją, która może w ciągu dekady spiąć gospodarkę zachodniej Polski w jednolity organizm.

Czy organ może spóźnić się z rozstrzygnięciem sprawy?

Opóźnienia w postępowaniu administracyjnym nie zawsze muszą oznaczać naruszenie prawa. Niekiedy wynikają bowiem z realnych przeszkód, które trudno przewidzieć. Każde przekroczenie terminu wymaga jednak precyzyjnego uzasadnienia, inaczej może skutkować skargą na bezczynność lub przewlekłość organu.

REKLAMA

Samorządy tracą wpływy z PIT i CIT. Gminy planują wspólnie wystąpić do MF o wprowadzenie korekt i wyrównania

Prezydent Jastrzębia-Zdroju Michał Urgoł poinformował, że gminy, które rok do roku stracą na zaproponowanym przez Ministerstwo Finansów sposobie obliczania udziałów w PIT i CIT oraz subwencji na 2026 r., zamierzają wspólnie wystąpić do resortu ws. korekt lub wyrównań.

E-Doręczenia wkraczają w nową fazę. Sprawdź, kiedy papierowe awiza przejdą do historii [Harmonogram]

Jak wynika z komunikatu Poczty Polskiej, już ponad dwa miliony Polaków, firm i instytucji korzysta z systemu e-Doręczeń. Z czego, aż 75 proc. z nich założyło swoje skrzynki w tym roku. Czym są e-Doręczenia i e-Polecone?

Nowy system opłat za odpady: krok w stronę ekologii czy powrót do dawnych problemów?

Resort klimatu i środowiska zapowiada zmiany, które mają umożliwić gminom różnicowanie wysokości opłat za odpady w zależności od ich masy oraz jakości segregacji. Pomysł, choć zgodny z europejskim trendem "płać za to, co wyrzucasz", budzi jednak wątpliwości – zwłaszcza wśród samorządów, które obawiają się skutków ubocznych w postaci wzrostu kosztów i nielegalnego pozbywania się odpadów.

Wielki Wrocław. Decyzja państwowa, nie lokalna fanaberia. Kiedy nastąpi formalne rozszerzenie granic miasta?

Wrocław nie mieści się już w sobie. Oficjalnie żyje w nim 670 000 mieszkańców, ale w rzeczywistości – według badań miasta i uniwersytetu – blisko 900 000. To różnica, która decyduje o wszystkim: o liczbie szkół, o subwencjach, o liniach tramwajowych i o tym, ile karetek może ruszyć w drogę. Przez statystyczne złudzenie miasto wygląda na mniejsze, niż jest. A państwo udaje, że tego nie widzi.

REKLAMA

Będą szkolenia dla samorządów dot. adaptacji do zmian klimatu. Ankieta do 14 listopada 2025 r.

Będą szkolenia dla samorządów dotyczące adaptacji do zmian klimatu. IOŚ-PIB rusza z konsultacjami szkoleń. Specjalna ankieta dostępna jest do 14 listopada 2025 r.

Program OLiOC w samorządach - zadania i finansowanie

Pierwszy Program Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej jest wdrażany już w latach 2025–2026. Następne będą miały charakter planów czteroletnich. Co jest podstawą finansowania tych zadań?

Zapisz się na newsletter
Śledź na bieżąco nowe inicjatywy, projekty i ważne decyzje, które wpływają na Twoje życie codzienne. Zapisz się na nasz newsletter samorządowy.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA