REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Woj. śląskie rozpoczęło promocję w Nadrenii Północnej - Westfalii

REKLAMA

Kampanię promocyjną w Nadrenii-Północnej Westfalii prowadzi samorząd woj. śląskiego. Jego przedstawiciele chcą pokazywać polski region w Niemczech jako ciekawe turystycznie miejsce na weekend, eksponując m.in. Szlak Zabytków Techniki Woj. Śląskiego.

Finansowana w całości z budżetu samorządu, warta ok. 1,3 mln zł dwutygodniowa kampania skierowana jest przede wszystkim do młodych ludzi - aktywnych w internecie i przestrzeni miejskiej. Wykorzystuje m.in. niemieckie portale internetowe i społecznościowe. Zakończy się dwudniowym wydarzeniem promocyjnym na rynku w Duesseldorfie.

REKLAMA

REKLAMA

Podczas czwartkowej prezentacji kampanii w Katowicach marszałek woj. śląskiego Bogusław Śmigielski mówił, że oba te regiony współpracują ze sobą od 10 lat - gospodarczo, społecznie i kulturalnie. Z racji przemysłowej historii mają wiele wspólnych doświadczeń, a w 18-milionowej Nadrenii - Północnej Westfalii ok. 1 mln osób ma śląskie korzenie.

Dyrektor wydziału promocji w śląskim urzędzie marszałkowskim Tomasz Stemplewski podkreślał, że mieszkańcy tego niemieckiego landu są szczególnie świadomi wartości licznych w obu regionach zabytków techniki. Wskazał, że atutem takich zabytków znajdujących się w woj. śląskim jest autentyczność.

"Tam nie można zjechać do prawdziwej kopalni" - zaznaczył.

Jak mówili przedstawiciele realizującej kampanię agencji, jej hasło "Guck mal Schlesien" - "Spójrz na Śląsk", wykorzystujące potoczne niemieckie określenie "guck mal" (rzuć okiem, spójrz) ma zwracać uwagę na współczesne woj. śląskie - inne, niż powszechnie zakorzenione w świadomości wielu mieszkańców tego kraju.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kinga Religa z agencji Business Consulting wyjaśniała, że warstwa graficzna kampanii jest zgodna z barwami promocyjnymi woj. śląskiego: żółtą, zieloną, niebieską i czarną. Logo kampanii to hasło wpisane w niebieski ośmiokąt. Głównym gadżetem reklamowym jest kalejdoskop.

REKLAMA

Religa przekonywała, że to pierwsza kompleksowa zagraniczna kampania polskiego regionu. W jej ramach m.in. wraz z nakładem gazety Rheinische Post wydanych zostanie 60 tys. wkładek tematycznych, a w pubach Duesseldorfu wyłożonych zostanie 50 tys. pocztówek zapraszających na kulminacyjny punkt kampanii.

W przestrzeni tego miasta studenci Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach będą prowadzić działania artystyczne, tworząc malunki wykorzystujące logo i hasło kampanii. W kilku punktach centrum Duesseldorfu na chodnikach wystawione zostaną też rzucające się w oczy meble miejskie - siedziska z logiem i hasłem kampanii.

W internecie kampania objęła wykupienie bannerów i innych reklam w ośmiu niemieckich portalach turystycznych, stu słów kluczowych w wyszukiwarce google, działania w portalach - tworzenie profili, ekspozycję filmów i konkursy m.in. w facebooku, youtubie, twitterze i studi-VZ, a także uruchomienie strony www.dusseldorf2010.gosilesia.pl

Kulminacją kampanii będzie dwudniowa, piątkowo-sobotnia prezentacja regionu na rynku w Duesseldorfie 2 i 3 lipca. W części tego placu stanie m.in. pięć sferycznych pawilonów. Do największego przyciągać ma śląska kuchnia w wydaniu fusion, do mniejszych m.in. trójwymiarowe prezentacje twórczości młodych śląskich twórców czy atrakcji Jury.

Swoje dwa osobne pawilony będą miały: Szlak Zabytków Techniki Woj. Śląskiego (z klatką kopalnianej windy, gdzie będzie pokazywana wirtualna wycieczka po obiektach szlaku) i beskidzkie kurorty. Między pawilonami stanie scena, gdzie odbywać się będą m.in. koncerty folkowe oraz klasyczne i jazzowe z domieszką folkloru.

W ramach kampanii przewidziano też dwie wizyty studyjne niemieckich dziennikarzy w woj. śląskim. Uczestniczący w jednej z nich Christian Peters z Neue Rhein Zeitung/ Neue Ruhr Zeitung chwalił w czwartek kampanię. Mówił, że w Niemczech trzeba mówić o obecnym Śląsku, wobec którego często panuje tam jeszcze "przestarzałe myślenie" - z punktu widzenia historii i polityki. 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Sektor publiczny
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
W Tatrach ratownicy ogłosili zagrożenie lawinowe pierwszego stopnia

Pierwszy stopień zagrożenia lawinowego ogłosili w czwartek ratownicy TOPR. Obowiązuje od wysokości 1800 m n.p.m. Mogą samoistnie schodzić małe i średnie lawiny. 

Będą pieniądze na budowę i przystosowanie schronów. Nawet 6 mld zł rocznie

Szef MSWiA Tomasz Siemoniak poinformował, że ok. 6 mld zł rocznie będzie przeznaczonych na budowę i przystosowanie schronów w samorządach. Niebawem na ten cel zostanie przekazanych 0,15 pkt proc. PKB.

Znów rekord odprawionych pasażerów z Lotniska Chopina. Dokąd latamy najczęściej?

W ciągu 10 miesięcy Lotnisko Chopina odprawiło ponad 18 mln pasażerów. Tylko w październiku Okęcie odprawiło blisko 1,9 mln podróżnych. Najwięcej osób podróżowało w niedzielę, 6 października – 68 tys. 883.

Rośnie liczba ubezpieczonych cudzoziemców. Na koniec października było ich 1 mln 191 tys. [Dane ZUS]

Zakład Ubezpieczeń Społecznych poinformował o wzroście liczby ubezpieczonych cudzoziemców. Jak wynika z najnowszych danych ZUS, na koniec października 2024 r. do ubezpieczeń społecznych w ZUS było zgłoszonych 1 mln 191 tys. cudzoziemców.

REKLAMA

MEN: Jest 27 000 nauczycieli religii. 45% poradzi sobie z ograniczeniem godzin religii z 2 do 1 tygodniowo [Wykaz]

MEN podał informacje o liczbie katechetów w Polsce (w tym liczbę katechetów mających uprawnienia do nauki innego przedmiotu). Przeszło 27 000 nauczycieli wiąże swoje zajęcia zawodowe z nauczaniem religii. I taka jest liczba osób, które z niepokojem czekają na ostateczny kształt lekcji religii. Czy min. Barbarze Nowackiej uda się redukcja liczby godzin religii z 2 do 1 tygodniowo? Czy za drugą godzinę odbywającą się np. w salkach katechetycznych rząd wypłaci wynagrodzenia katechetom? Na ogólną liczbą 27 000 katechetów uczyć innego przedmiotu niż religia może 12 304 nauczycieli. 

W Sejmie: Dla krwiodawców nie 2 a 3 dni wolne od pracy. Państwo przejmuje koszt wynagrodzeń [Przykład]

W Sejmie propozycja: Nowy dzień wolny. I to państwo płaci za trzy dni wolnego od pracy dla krwiodawców. Od razu trzeba ocenić szansę na nowelizację przepisów na zerową, ale zobaczmy jak wyglądałyby przepisie po zmianie. I które trzeba zmienić. Może się kiedyś uda?

Szkoły nauczą dzieci odróżniania prawdy od manipulacji. Zmiany w systemie edukacyjnym w celu lepszego wykorzystania narzędzi cyfrowych

Do 2035 r. Polska ma zdrożyć jeden z kamieni milowych KPO - Politykę Cyfrowej Transformacji Edukacji. Chodzi m.in. o przemodelowanie kształcenia tak, by uczyć dzieci odróżniania prawdy od manipulacji, weryfikowania źródeł i korzystania z nich, a także mądrego używania narzędzi sztucznej inteligencji.

Będzie zmiana zasad sporządzania sprawozdań budżetowych. Projekt rozporządzenia w sprawie sprawozdawczości budżetowej

Projektowane nowe rozporządzenie w sprawie sprawozdawczości budżetowej ma dostosować obecne zasady sporządzania sprawozdań do nowej ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego. Projekt zawiera m.in. nowe wzory i instrukcje sporządzania sprawozdań składanych przez JST.

REKLAMA

Młodzieżowe Słowo Roku 2024. Znamy finałową dwudziestkę plebiscytu

Na liście 20 słów w plebiscycie na Młodzieżowe Słowo Roku 2024 znalazły się m.in. "aura", "skibidi", "yapping", "czemó" i "womp womp". Organizatorem plebiscytu jest Wydawnictwo Naukowe PWN.

Młodzieżowe Słowo Roku 2024: finałowa 20-ka. Co znaczą te słowa? Można już głosować

Pierwszy etap dziewiątego plebiscytu PWN – Młodzieżowe Słowo Roku – jest już za nami! Dzięki zaangażowaniu głosujących do plebiscytowej bazy trafiło tysiące ciekawych słów i wyrażeń, spośród których Jury wyłoniło finałową dwudziestkę. Teraz czas na kolejną rundę – można już głosować na swoje ulubione słowo! Organizator plebiscytu, Wydawnictwo Naukowe PWN, czeka na głosy tylko do 30 listopada. Już niebawem przekonamy się, które słowo zostanie tym SZCZEGÓLNYM dla współczesnej, młodzieżowej polszczyzny.

REKLAMA