REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Woj. śląskie rozpoczęło promocję w Nadrenii Północnej - Westfalii

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Kampanię promocyjną w Nadrenii-Północnej Westfalii prowadzi samorząd woj. śląskiego. Jego przedstawiciele chcą pokazywać polski region w Niemczech jako ciekawe turystycznie miejsce na weekend, eksponując m.in. Szlak Zabytków Techniki Woj. Śląskiego.

Finansowana w całości z budżetu samorządu, warta ok. 1,3 mln zł dwutygodniowa kampania skierowana jest przede wszystkim do młodych ludzi - aktywnych w internecie i przestrzeni miejskiej. Wykorzystuje m.in. niemieckie portale internetowe i społecznościowe. Zakończy się dwudniowym wydarzeniem promocyjnym na rynku w Duesseldorfie.

REKLAMA

REKLAMA

Podczas czwartkowej prezentacji kampanii w Katowicach marszałek woj. śląskiego Bogusław Śmigielski mówił, że oba te regiony współpracują ze sobą od 10 lat - gospodarczo, społecznie i kulturalnie. Z racji przemysłowej historii mają wiele wspólnych doświadczeń, a w 18-milionowej Nadrenii - Północnej Westfalii ok. 1 mln osób ma śląskie korzenie.

Dyrektor wydziału promocji w śląskim urzędzie marszałkowskim Tomasz Stemplewski podkreślał, że mieszkańcy tego niemieckiego landu są szczególnie świadomi wartości licznych w obu regionach zabytków techniki. Wskazał, że atutem takich zabytków znajdujących się w woj. śląskim jest autentyczność.

"Tam nie można zjechać do prawdziwej kopalni" - zaznaczył.

REKLAMA

Jak mówili przedstawiciele realizującej kampanię agencji, jej hasło "Guck mal Schlesien" - "Spójrz na Śląsk", wykorzystujące potoczne niemieckie określenie "guck mal" (rzuć okiem, spójrz) ma zwracać uwagę na współczesne woj. śląskie - inne, niż powszechnie zakorzenione w świadomości wielu mieszkańców tego kraju.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kinga Religa z agencji Business Consulting wyjaśniała, że warstwa graficzna kampanii jest zgodna z barwami promocyjnymi woj. śląskiego: żółtą, zieloną, niebieską i czarną. Logo kampanii to hasło wpisane w niebieski ośmiokąt. Głównym gadżetem reklamowym jest kalejdoskop.

Religa przekonywała, że to pierwsza kompleksowa zagraniczna kampania polskiego regionu. W jej ramach m.in. wraz z nakładem gazety Rheinische Post wydanych zostanie 60 tys. wkładek tematycznych, a w pubach Duesseldorfu wyłożonych zostanie 50 tys. pocztówek zapraszających na kulminacyjny punkt kampanii.

W przestrzeni tego miasta studenci Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach będą prowadzić działania artystyczne, tworząc malunki wykorzystujące logo i hasło kampanii. W kilku punktach centrum Duesseldorfu na chodnikach wystawione zostaną też rzucające się w oczy meble miejskie - siedziska z logiem i hasłem kampanii.

W internecie kampania objęła wykupienie bannerów i innych reklam w ośmiu niemieckich portalach turystycznych, stu słów kluczowych w wyszukiwarce google, działania w portalach - tworzenie profili, ekspozycję filmów i konkursy m.in. w facebooku, youtubie, twitterze i studi-VZ, a także uruchomienie strony www.dusseldorf2010.gosilesia.pl

Kulminacją kampanii będzie dwudniowa, piątkowo-sobotnia prezentacja regionu na rynku w Duesseldorfie 2 i 3 lipca. W części tego placu stanie m.in. pięć sferycznych pawilonów. Do największego przyciągać ma śląska kuchnia w wydaniu fusion, do mniejszych m.in. trójwymiarowe prezentacje twórczości młodych śląskich twórców czy atrakcji Jury.

Swoje dwa osobne pawilony będą miały: Szlak Zabytków Techniki Woj. Śląskiego (z klatką kopalnianej windy, gdzie będzie pokazywana wirtualna wycieczka po obiektach szlaku) i beskidzkie kurorty. Między pawilonami stanie scena, gdzie odbywać się będą m.in. koncerty folkowe oraz klasyczne i jazzowe z domieszką folkloru.

W ramach kampanii przewidziano też dwie wizyty studyjne niemieckich dziennikarzy w woj. śląskim. Uczestniczący w jednej z nich Christian Peters z Neue Rhein Zeitung/ Neue Ruhr Zeitung chwalił w czwartek kampanię. Mówił, że w Niemczech trzeba mówić o obecnym Śląsku, wobec którego często panuje tam jeszcze "przestarzałe myślenie" - z punktu widzenia historii i polityki. 

Zapisz się na newsletter
Śledź na bieżąco nowe inicjatywy, projekty i ważne decyzje, które wpływają na Twoje życie codzienne. Zapisz się na nasz newsletter samorządowy.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Sektor publiczny
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
NIK: Samorządy przegrały walkę o poprawę jakości powietrza

Działania skontrolowanych przez NIK samorządów na rzecz wdrożenia uchwał antysmogowych, mających poprawić jakość powietrza, okazały się nieskuteczne - poinformowała NIK. Przy obecnym tempie wymiany kotłów ich likwidacja w gminach może zająć od 2 do 24 lat.

MKiŚ: Nowelizacja ustawy o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach [Projekt]

Nowe regulacje poprawią jakość systemu gospodarowania odpadami komunalnymi oraz będą wspierać mieszkańców w prawidłowej segregacji i ograniczaniu ilości wytwarzanych odpadów. Dzięki nim gminy zyskają więcej narzędzi do motywowania mieszkańców do segregacji, na przykład poprzez obniżanie opłat czy rozszerzenie katalogu ulg i zwolnień.

Wniosek od 3 listopada 2025 r. Kto dostanie nowe świadczenie z MOPS?

Od 3 listopada 2025 r. gminy przyjmują wnioski o bon ciepłowniczy. O nowe świadczenie można też ubiegać się w tradycyjnej papierowej formie, jak również drogą elektroniczną. Komu przysługuje takie wsparcie i ile wynosi? Czy w każdym ośrodku pomocy społecznej otrzymamy bon?

Gdzie wyrzucić kubek z McDonald's? Papier, plastik czy zmieszane - gdzie lądują kubki papierowe, jednorazowe, a gdzie kubek ceramiczny? Segregacja

Gdzie wyrzucić kubek z McDonald's? Czy to papierowy kubek jednorazowy, który powinien wylądować w pojemniku na papier? Gdzie zgodnie z prawidłową segregacją odpadów powinien znaleźć się kubek ceramiczny?

REKLAMA

Wszystkich Świętych 2025: zmiany w ruchu i komunikacji miejskiej, zamknięte ulice, dojazd do cmentarzy

Zapowiadają się szerokie zmiany w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej w okresie Wszystkich Świętych. W wielu miastach na ulice wyjadą linie cmentarne, a inne środki komunikacji miejskiej będą funkcjonować według zmienionych rozkładów.

Jak bezpiecznie przechowywać i przygotowywać żywność jesienią i zimą? [WYWIAD]

Jak bezpiecznie przechowywać i przygotowywać żywność jesienią i zimą? W ramach kampanii EFSA Safe2Eat rozmawiamy z doktorem Jackiem Postupolskim ekspertem Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego PZH – Państwowego Instytutu Badawczego (NIZP PZH-PIB).

Gdzie wyrzucać styropian opakowaniowy po sprzętach agd? Nie każdy styropian nadaje się do recyklingu

Gdzie wyrzucać styropian po sprzętach agd? Do pojemnika żółtego, czarnego, a może bezpośrednio do PSZOK-u? Nie każdy nadaje się do recyklingu. Styropian opakowaniowy trafia do innego miejsca niż styropian po jedzeniu czy styropian budowlany.

Pomagają pomagać. Pożyczki dla ekonomii społecznej

Są firmy i organizacje, których celem jest nie tyle zysk, co przede wszystkim pomaganie ludziom. To podmioty ekonomii społecznej, które łączą działalność gospodarczą z misją społeczną. Często to jednak one same potrzebują finansowania, by wystartować z nowymi usługami, utrzymać działalność albo się rozwijać.

REKLAMA

Spór w Krakowie. O pieniądze i przestrzeganie prawa. Prywatne przedszkola kontra miasto [List otwarty]

Dyrektorzy przedszkoli niepublicznych w Krakowie uważają, że miasto stosuje błędną prawnie metodę obliczania dotacji. W efekcie niepubliczne oraz publiczne niesamorządowe przedszkola w Krakowie znalazły się na krawędzi przepaści finansowej. Dyrektorzy nie chcą ujawniać swoich imion i nazwisk.

Wstrzymywanie planowych zabiegów w szpitalach to ekonomiczny absurd. Zamrożony blok operacyjny kosztuje tyle samo, co działający … tylko nie leczy

Zawieszanie planowych zabiegów ma być sposobem na „oszczędności” w szpitalach. W rzeczywistości to finansowa i medyczna pułapka: pacjenci wracają później na SOR w gorszym stanie, koszty rosną, a zaufanie do systemu znika. Szpital nie jest urzędem — nie może „zawiesić przyjmowania interesantów” - pisze adwokat Grzegorz Prigan.

REKLAMA