| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Sektor publiczny > Wiadomości > CBOS: zadowolonych z pracy urzędów 41,9 proc.; niezadowolonych - 49,9 proc.

CBOS: zadowolonych z pracy urzędów 41,9 proc.; niezadowolonych - 49,9 proc.

41,9 proc. badanych uważa, że urzędy działają sprawnie; przeciwnego zdania jest 49,9 proc. Działanie urzędów skarbowych dobrze ocenia 61 proc., źle 22,9 proc.; o urzędach gmin i dzielnic dobrą opinię ma 55,1 proc., a złą 30,1 proc. - wynika z sondażu CBOS dla MSWiA.

Łącznie 41,9 proc. badanych (odpowiedzi "zdecydowanie" i "raczej" się zgadzam) jest zdania, że urzędy działają sprawnie i realizują swoje zadania szybko i terminowo (w poprzednim takim sondażu z 2007 r. tak myślących było 39,4 proc.). Blisko połowa badanych - łącznie 49,9 proc. - nie zgadza się tym stwierdzeniem (w 2007 roku było to 49,3 proc.).

O tym, że urzędy są nakierowane na rozwiązywanie problemów obywateli i sprawną obsługę klientów przekonanych jest łącznie 48,4 proc. badanych, a łącznie 43 proc. nie podziela tej opinii (w 2007 roku było to odpowiednio: 48,3 proc. i 39,5 proc.).

Stosunkowo wysoko badani ocenili pracę urzędów skarbowych. Łącznie 61 proc. zgadza się z twierdzeniem, że urzędy skarbowe pracują sprawnie, szybko i terminowo (w roku 2007 takie zdanie miało 50,6 proc. badanych). Przeciwnego zdania jest natomiast łącznie 22,9 proc. badanych (w 2007 roku było ich 30 proc.). Łącznie 50,1 proc. badanych uważa, że urzędy skarbowe "są nakierowane" na rozwiązywanie problemów obywateli i sprawnie obsługują swoich klientów, a łącznie 31,2 proc. badanych uważa inaczej. W 2007 roku pierwszą opinię podzielało 45,2 proc. a drugą 35,3 proc.

O tym, że urzędy gmin i dzielnic działają sprawnie, szybko i terminowo przekonanych jest łącznie 55,1 proc. badanych; niezadowolonych jest łącznie 30,1 proc. badanych. W roku 2007 o tym, że urzędy te działają sprawnie przekonanych było 50,8 proc.; przeciwnego zdania było 32,6 proc.

Według łącznie 58,1 proc. badanych urzędy gminy i dzielnicy są nakierowane na rozwiązywanie problemów obywateli i sprawną obsługę klientów (w 2007 roku było ich 53,5 proc.). Przeciwnego zdania jest łącznie 27,2 proc. respondentów (w 2007 roku - 30,2 proc.).

W badaniu w 2010 roku oceniano także pracę urzędników w Polsce. łącznie 43,9 proc badanych uważa, że urzędnicy są raczej nakierowani na rozwiązywanie spraw klientów niż na własną wygodę w pracy (przeciwnego zdania jest 42,9 proc.). W 2007 roku było to odpowiednio: 44,3 proc. i 41,9 proc. Urzędnicy pracują rzetelnie, dokładnie i sumiennie wykonują swoje obowiązki w ocenie łącznie 46,1 proc. badanych (w 2007 roku - 45,9 proc.). Nie zgadza się z tą opinią 39,5 proc. respondentów (w 2007 roku - 37,9 proc.).

O tym, że znają się na swojej pracy i są kompetentni przekonanych jest łącznie 65,3 proc. badanych (w 2007 roku - 62,6 proc.) Przeciwnego zdania jest łącznie 20,1 proc. (w 2007 roku 19,4 - proc.). Jako życzliwych dla interesantów ocenia urzędników łącznie 66,9 proc. badanych; przeciwne zdanie ma łącznie 22,2 proc. respondentów (w 2007 roku było to odpowiednio: 57,7 proc. i 27 proc.).

Czytaj także

Narzędzia księgowego

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

RODO 2018

Eksperci portalu infor.pl

Marcin Wicherkiewicz

Radca prawny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »