Akademia Urzędnika Samorządowego nabiera tempa
REKLAMA
„Akademia Urzędnika Samorządowego” nabiera rumieńców. Do instytucji, które do tej pory objęły „Akademię” patronatem, dołączają kolejne, w tym niezwykle cenny patronat instytucjonalny Urzędu Dzielnicy Bielany w Warszawie. Bielański ratusz od lat prowadzi on udaną politykę informacyjną, na bieżąco informując mieszkańców o nadchodzących, istotnych z ich punktu widzenia wydarzeniach i przeprowadzając szerokie konsultacje społeczne na sporne tematy.
REKLAMA
REKLAMA
Swój akces do Programu zgłosiło również Stowarzyszenie Gmin Zachodniego Mazowsza Mazovia, kierowane przez Burmistrza Milanówka, Pana Jerzego Wysockiego. Milanówek to jedno z niewielu na Mazowszu miast stawiających tak otwarcie na politykę komunikacyjną.
Przeglądając witryny internetowe urzędów gmin czy starostw powiatowych często napotykamy się na sytuacje, gdy o komunikacji społecznej można mówić jedynie teoretycznie. Przykładem niech będzie Gmina Brochów, której strona jest rzadko aktualizowana a wyszukiwanie na niej mało intuicyjne. Chcąc zbadać przyczyny takiego stanu rzeczy, WGD PR postanowiła skontaktować się z urzędnikami z Brochowa, jednak nie udało się zdobyć komentarza urzędników w tej sprawie.
Stąd wniosek, jak potrzebna na Mazowszu jest taka inicjatywa, jak „Akademia Urzędnika Samorządowego”. Jak potrzebne jest uczenie urzędników zasad komunikacji społecznej i uświadamianie roli tej komunikacji w funkcjonowaniu urzędu. Badania dowodzą, że urzędy, które potrafią sprawnie informować społeczeństwo (również o niepowodzeniach) cieszą się niepomiernie większym zaufaniem społecznym niż te, które nie przykładają do tych kwestii zbyt dużej wagi. Tłumaczyć może to rosnącą popularność „Akademii” wśród urzędów na Mazowszu.
Ideą programu „Akademia Urzędnika Samorządowego” organizowanego przez Warszawską Grupę Doradców PR jest poprawa komunikacji w mazowieckich urzędach na linii urzędy - media i społeczeństwo. Istotną rolę w projekcie odgrywa również problem komunikacji społecznej.
Akademia Urzędnika Samorządowego zakłada realizację dwóch, kluczowych przedsięwzięć:
- Plebiscytu „Urząd przyjazny mediom i społeczeństwu”,
- Konkursu „Mazowsze nadaje na jednej fali”.
Plebiscyt jest kierowany do dziennikarzy lokalnych i obywatelskich na Mazowszu, którzy na podstawie swoich doświadczeń w kontaktach z urzędami miast i gmin wybiorą laureatów w sześciu następujących kategoriach: medialny prezydent, medialny burmistrz, medialny starosta, medialny wójt, najlepsza strona WWW urzędu, Rzecznik Prasowy Roku 2011. Konkurs z kolei kierowany jest do mieszkańców Mazowsza i ma na celu uświadomienie znaczenia komunikacji w codziennym życiu zawodowym jak i prywatnym. Zwycięzcy konkursu będą mieli możliwość podniesienia swoich kompetencji w tej sferze.
PATRONI instytucjonalni: Związek Miast Polskich, Stowarzyszenie Mazovia, Urząd Dzielnicy Bielany w Warszawie, Polskie Stowarzyszenie Public Relations
PATRONI medialni: TVP Warszawa, PRoto.PL, miesięczniki: „Marketing i rynek”, „Manager”, portale: brief4poland.pl, www.szybkopraca.pl, www.samorzad.infor.pl. Partnerem jest Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
Więcej informacji uzyskają Państwo po nr tel. 796 479 025 lub pod adresem biuro@wgd-pr.pl
REKLAMA
REKLAMA