reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Sektor publiczny > Wiadomości > MEN: Cyfrowa szkoła jedną z najważniejszych decyzji w roku 2011/2012

MEN: Cyfrowa szkoła jedną z najważniejszych decyzji w roku 2011/2012

Wdrożenie programu Cyfrowa Szkoła oraz przedłużenie o dwa lata okresu, w którym rodzice podejmują decyzję o posłaniu do szkoły 6-latka to najważniejsze decyzje minister edukacji Krystyny Szumilas w roku szkolnym 2011/2012 - można przeczytać na stronie MEN.

W związku z końcem roku szkolnego na stronie Ministerstwa Edukacji Narodowej znalazło się jego podsumowanie. Według MEN był to "rok, w którym władze oświatowe skoncentrowały się na spokojnym wdrażaniu przyjętych wcześniej rozwiązań".

W pięciostronicowym dokumencie na pierwszym miejscu wśród wydarzeń roku wymieniono i opisano uruchomienie rządowego programu Cyfrowa Szkoła, którego założeniem jest przygotowanie uczniów do życia w społeczeństwie informacyjnym. Pilotaż programu, rozpoczęty w kwietniu 2012 r. potrwa do końca sierpnia 2013 r. Weźmie w nim udział ok. 400 szkół. Docelowy program ma być realizowany od 2014 r.

Na drugim miejscu w podsumowaniu znalazła się decyzja o przedłużeniu o dwa lata okresu, w którym o rozpoczęciu przez dziecko sześcioletnie edukacji szkolnej decydują rodzice. Oznacza to, że do 2014 roku będą oni tak, jak dotychczas, decydować o posłaniu do szkoły dzieci urodzonych w latach 2006 i 2007.

Objęcie obowiązkiem szkolnym wszystkich dzieci sześcioletnich nastąpi od 1 września 2014 roku. Dodatkowe dwa lata mają pomóc niektórym samorządom do lepszego przygotowania szkół na przyjęcie młodszych uczniów.

Na kolejnych miejscach w podsumowaniu znalazły się: powstanie Forum Rodziców przy ministrze edukacji narodowej i przeprowadzenie po raz pierwszy egzaminu gimnazjalnego w nowej formule. Egzamin nadal składa się z trzech części: egzaminu z wiedzy humanistycznej, egzaminu z wiedzy matematyczno-przyrodniczej i egzaminu z języka obcego; wyodrębnione jednak zostały zadania z języka polskiego i matematyki, po to, by można było osobno ocenić umiejętności i wiedzę z tych przedmiotów.

W dokumencie wyszczególniono także wydanie nowego rozporządzenia o ramowych planach nauczania. Związane jest to z kolejnym etapem wdrażania nowej podstawy programowej nauczania, która od 1 września 2012 r. będzie obowiązywać w szkołach ponadgimnazjalnych. Zgodnie z nową podstawą programową w tych typach szkół (z wyjątkiem zasadniczej szkoły zawodowej i szkoły policealnej) przedmioty obowiązkowe mogą być nauczane w zakresie podstawowym lub w zakresie rozszerzonym.

W liceum ogólnokształcącym uczeń będzie miał obowiązek wyboru od 2 do 4 przedmiotów, spośród proponowanych przez szkołę przedmiotów ujętych w podstawie programowej w zakresie rozszerzonym, przy czym co najmniej jednym z tych przedmiotów musi być: historia, biologia, geografia, fizyka lub chemia.

reklama

Czytaj także

Źródło:

PAP
Pracodawca w kryzysie (PDF)49.00 zł
reklama

Narzędzia księgowego

reklama
reklama

POLECANE

reklama
reklama

Ostatnio na forum

reklama

Compliance 2020

reklama

Eksperci portalu infor.pl

MADEJCZYK KANCELARIA PRAWNA Sp. k.

Kancelaria Prawna Madejczyk świadczy usługi w zakresie obsługi klientów biznesowych i indywidualnych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama