REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Mieszkańcy wybiorą slogan promujący Katowice

REKLAMA

W najbliższych latach Katowice zamierzają promować się podkreślając zachodzące w mieście przemiany w różnych dziedzinach życia. Slogan promujący stolicę Górnego Śląska mają do końca lipca wybrać sami mieszkańcy.

Proponowane przez autorów nowej strategii promocji miasta hasła to "Katowice. W centrum przemian" lub "Katowice dla odmiany". Wcześniej twórcy projektu strategii proponowali slogan "Katowice - centrum nowych form", który jednak - jak wykazały konsultacje społeczne - nie spodobał się mieszkańcom.

REKLAMA

REKLAMA

Konsultacje, prowadzone m.in. w internecie na stronie www.opowiedzkatowice.pl, rozpoczęły się w połowie czerwca. Ich efektem jest przede wszystkim rezygnacja z zaproponowanego hasła oraz nacisk na akcentowanie zmian zachodzących w mieście.

Dwie trzecie osób biorących udział w ankiecie uznało, że w działaniach promocyjnych Katowic warto podkreślać, że miasto się zmienia. Akceptację większości zyskały takie proponowane pożądane atrybuty Katowic, jak: metropolitalność, dziedzictwo, alternatywa, aktywność i ekoodpowiedzialność.

Twórcy strategii uznali, że Katowice - wciąż kojarzone w Polsce głównie z górnictwem, przemysłem i imprezami w Spodku - powinny postawić na niestandardową, zaskakującą i intrygującą promocję. Strategia stawia na eksponowanie bogatego dziedzictwa miasta i jego metropolitalnej skali, przy wykorzystaniu alternatywnych form przekazu i dotarcia do odbiorców.

REKLAMA

"W świetle badań wiemy, że poza regionem ciągle pokutuje przemysłowy stereotyp Katowic. Gdy okazało się, że większość mieszkańców dostrzega i ceni zachodzące w mieście zmiany, zdecydowaliśmy się zmodyfikować przyjęte założenia. Do 2015 r. w działaniach promocyjnych najmocniej będziemy akcentować zachodzącą przemianę" - poinformował w poniedziałek Marcin Stańczyk z referatu wdrażania strategii i promocji wewnętrznej katowickiego magistratu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dodał, że horyzont 2015 r. nie jest przypadkowy, ponieważ to właśnie wtedy wyraźnie będzie widać efekty działań rozpoczętych w ostatnich latach.

"Projekty dawnego biura Europejskiej Stolicy Kultury udowodnią, że Katowice są naprawdę miastem alternatywnej kultury, a nowoczesne budynki na terenach po kopalni Katowice i zrewitalizowane śródmieście będą sygnalizowały jego metropolitalny charakter i pokażą nasze dziedzictwo w zupełnie innym świetle" - uważa Stańczyk.


Tylko co trzeci uczestnik konsultacji był zdania, że zaproponowane wcześniej hasło "centrum nowych form" sprawdzi się. "Zdawaliśmy sobie sprawę, że w tej propozycji trudno będzie się zakochać od pierwszego wejrzenia, jednak skala krytyki skłoniła nas do poszukiwań od nowa" - dodał Stańczyk.

Wykorzystując duże zainteresowanie opinii publicznej tematem promocji miasta zdecydowano, że mieszkańcy sami będą mogli wybrać nowe hasło Katowic, spośród dwóch zaproponowanych sloganów. Wyboru do 30 lipca można dokonać na stronie www.opowiedzkatowice.pl.

Autorzy strategii zaproponowali, by symbolem graficznym stolicy regionu nie był już Spodek, ale znane ze starań o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury serce, którego kolorystyka symbolicznie łączy przemysłowe korzenie oraz współczesną aktywność i wielobarwność miasta. Podczas konsultacji społecznych niewiele było głosów krytycznych dotyczących znaku serca, ale w wielu miejscach akcentowano sentyment do Spodka. W tym wypadku zapadła jednak decyzja, że graficznym symbolem miasta zostanie serce.

"Spodek w działaniach promocyjnych Katowic będzie obecny jako ikona miasta. Budzi on zestaw konkretnych skojarzeń już dzisiaj przypisywanych Katowicom. Serce sugeruje natomiast, że miasto się zmienia - jest, symbolizowany czarnym kolorem, przemysł, ale także nowe, różnobarwne, nowatorskie i ciekawe projekty" - wyjaśnił Stańczyk.

Harmonogram prac nad strategią zakłada, że do połowy września zostanie przedstawiona opinii publicznej pełna wersja zmodyfikowanego dokumentu.

Największymi projektami promocyjnymi wpływającymi na wizerunek Katowic w ostatnich latach były starania o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury w 2016 r. (pod hasłem "Katowice - Miasto Ogrodów") oraz kampania "Miasto wielkich wydarzeń". Teraz miasto chce wdrożyć nową strategię promocji.

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Sektor publiczny
Decyzja, która zmieni Polskę. Dlaczego Szybka Kolej Miejska Wrocław jest dziś najrozsądniejszą inwestycją państwa

Polska nie potrzebuje kolejnych deklaracji o nowoczesności. Potrzebuje decyzji, które naprawdę zmieniają kraj. Szybka Kolej Miejska Wrocław (SKM Wrocław) jest jedną z nich – logiczną, policzalną i gotową do realizacji inwestycją, która może w ciągu dekady spiąć gospodarkę zachodniej Polski w jednolity organizm.

Czy organ może spóźnić się z rozstrzygnięciem sprawy?

Opóźnienia w postępowaniu administracyjnym nie zawsze muszą oznaczać naruszenie prawa. Niekiedy wynikają bowiem z realnych przeszkód, które trudno przewidzieć. Każde przekroczenie terminu wymaga jednak precyzyjnego uzasadnienia, inaczej może skutkować skargą na bezczynność lub przewlekłość organu.

Samorządy tracą wpływy z PIT i CIT. Gminy planują wspólnie wystąpić do MF o wprowadzenie korekt i wyrównania

Prezydent Jastrzębia-Zdroju Michał Urgoł poinformował, że gminy, które rok do roku stracą na zaproponowanym przez Ministerstwo Finansów sposobie obliczania udziałów w PIT i CIT oraz subwencji na 2026 r., zamierzają wspólnie wystąpić do resortu ws. korekt lub wyrównań.

E-Doręczenia wkraczają w nową fazę. Sprawdź, kiedy papierowe awiza przejdą do historii [Harmonogram]

Jak wynika z komunikatu Poczty Polskiej, już ponad dwa miliony Polaków, firm i instytucji korzysta z systemu e-Doręczeń. Z czego, aż 75 proc. z nich założyło swoje skrzynki w tym roku. Czym są e-Doręczenia i e-Polecone?

REKLAMA

Nowy system opłat za odpady: krok w stronę ekologii czy powrót do dawnych problemów?

Resort klimatu i środowiska zapowiada zmiany, które mają umożliwić gminom różnicowanie wysokości opłat za odpady w zależności od ich masy oraz jakości segregacji. Pomysł, choć zgodny z europejskim trendem "płać za to, co wyrzucasz", budzi jednak wątpliwości – zwłaszcza wśród samorządów, które obawiają się skutków ubocznych w postaci wzrostu kosztów i nielegalnego pozbywania się odpadów.

Wielki Wrocław. Decyzja państwowa, nie lokalna fanaberia. Kiedy nastąpi formalne rozszerzenie granic miasta?

Wrocław nie mieści się już w sobie. Oficjalnie żyje w nim 670 000 mieszkańców, ale w rzeczywistości – według badań miasta i uniwersytetu – blisko 900 000. To różnica, która decyduje o wszystkim: o liczbie szkół, o subwencjach, o liniach tramwajowych i o tym, ile karetek może ruszyć w drogę. Przez statystyczne złudzenie miasto wygląda na mniejsze, niż jest. A państwo udaje, że tego nie widzi.

Będą szkolenia dla samorządów dot. adaptacji do zmian klimatu. Ankieta do 14 listopada 2025 r.

Będą szkolenia dla samorządów dotyczące adaptacji do zmian klimatu. IOŚ-PIB rusza z konsultacjami szkoleń. Specjalna ankieta dostępna jest do 14 listopada 2025 r.

Program OLiOC w samorządach - zadania i finansowanie

Pierwszy Program Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej jest wdrażany już w latach 2025–2026. Następne będą miały charakter planów czteroletnich. Co jest podstawą finansowania tych zadań?

REKLAMA

Łatwiejszy obieg dokumentów związanych z budowami

Czy to możliwe, by było mniej papierów, a więcej spraw online w administracji budowlanej? Okazuje się, że tak – urzędy w Polsce zyskają nowoczesne narzędzia, które to umożliwią. Zmienione usługi SOPAB i e-Budownictwo uproszczą obsługę spraw – od wniosków po decyzje i podgląd statusu sprawy. Projekt jest finansowany z Funduszy Europejskich i stanowi element cyfryzacji usług publicznych.

MSWiA: zmienimy przepisy o budżecie obywatelskim

Wprowadzenie obowiązku konsultowania z mieszkańcami uchwał określających tryb i zasady realizacji budżetu obywatelskiego oraz dopuszczenie realizacji zadań wieloletnich zapowiada Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji. Prace nad zmianami legislacyjnymi ma prowadzić Komitet do spraw Pożytku Publicznego.

Zapisz się na newsletter
Śledź na bieżąco nowe inicjatywy, projekty i ważne decyzje, które wpływają na Twoje życie codzienne. Zapisz się na nasz newsletter samorządowy.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA