REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Mieszkańcy wybiorą slogan promujący Katowice

REKLAMA

W najbliższych latach Katowice zamierzają promować się podkreślając zachodzące w mieście przemiany w różnych dziedzinach życia. Slogan promujący stolicę Górnego Śląska mają do końca lipca wybrać sami mieszkańcy.

Proponowane przez autorów nowej strategii promocji miasta hasła to "Katowice. W centrum przemian" lub "Katowice dla odmiany". Wcześniej twórcy projektu strategii proponowali slogan "Katowice - centrum nowych form", który jednak - jak wykazały konsultacje społeczne - nie spodobał się mieszkańcom.

REKLAMA

REKLAMA

Konsultacje, prowadzone m.in. w internecie na stronie www.opowiedzkatowice.pl, rozpoczęły się w połowie czerwca. Ich efektem jest przede wszystkim rezygnacja z zaproponowanego hasła oraz nacisk na akcentowanie zmian zachodzących w mieście.

Dwie trzecie osób biorących udział w ankiecie uznało, że w działaniach promocyjnych Katowic warto podkreślać, że miasto się zmienia. Akceptację większości zyskały takie proponowane pożądane atrybuty Katowic, jak: metropolitalność, dziedzictwo, alternatywa, aktywność i ekoodpowiedzialność.

Twórcy strategii uznali, że Katowice - wciąż kojarzone w Polsce głównie z górnictwem, przemysłem i imprezami w Spodku - powinny postawić na niestandardową, zaskakującą i intrygującą promocję. Strategia stawia na eksponowanie bogatego dziedzictwa miasta i jego metropolitalnej skali, przy wykorzystaniu alternatywnych form przekazu i dotarcia do odbiorców.

REKLAMA

"W świetle badań wiemy, że poza regionem ciągle pokutuje przemysłowy stereotyp Katowic. Gdy okazało się, że większość mieszkańców dostrzega i ceni zachodzące w mieście zmiany, zdecydowaliśmy się zmodyfikować przyjęte założenia. Do 2015 r. w działaniach promocyjnych najmocniej będziemy akcentować zachodzącą przemianę" - poinformował w poniedziałek Marcin Stańczyk z referatu wdrażania strategii i promocji wewnętrznej katowickiego magistratu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dodał, że horyzont 2015 r. nie jest przypadkowy, ponieważ to właśnie wtedy wyraźnie będzie widać efekty działań rozpoczętych w ostatnich latach.

"Projekty dawnego biura Europejskiej Stolicy Kultury udowodnią, że Katowice są naprawdę miastem alternatywnej kultury, a nowoczesne budynki na terenach po kopalni Katowice i zrewitalizowane śródmieście będą sygnalizowały jego metropolitalny charakter i pokażą nasze dziedzictwo w zupełnie innym świetle" - uważa Stańczyk.


Tylko co trzeci uczestnik konsultacji był zdania, że zaproponowane wcześniej hasło "centrum nowych form" sprawdzi się. "Zdawaliśmy sobie sprawę, że w tej propozycji trudno będzie się zakochać od pierwszego wejrzenia, jednak skala krytyki skłoniła nas do poszukiwań od nowa" - dodał Stańczyk.

Wykorzystując duże zainteresowanie opinii publicznej tematem promocji miasta zdecydowano, że mieszkańcy sami będą mogli wybrać nowe hasło Katowic, spośród dwóch zaproponowanych sloganów. Wyboru do 30 lipca można dokonać na stronie www.opowiedzkatowice.pl.

Autorzy strategii zaproponowali, by symbolem graficznym stolicy regionu nie był już Spodek, ale znane ze starań o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury serce, którego kolorystyka symbolicznie łączy przemysłowe korzenie oraz współczesną aktywność i wielobarwność miasta. Podczas konsultacji społecznych niewiele było głosów krytycznych dotyczących znaku serca, ale w wielu miejscach akcentowano sentyment do Spodka. W tym wypadku zapadła jednak decyzja, że graficznym symbolem miasta zostanie serce.

"Spodek w działaniach promocyjnych Katowic będzie obecny jako ikona miasta. Budzi on zestaw konkretnych skojarzeń już dzisiaj przypisywanych Katowicom. Serce sugeruje natomiast, że miasto się zmienia - jest, symbolizowany czarnym kolorem, przemysł, ale także nowe, różnobarwne, nowatorskie i ciekawe projekty" - wyjaśnił Stańczyk.

Harmonogram prac nad strategią zakłada, że do połowy września zostanie przedstawiona opinii publicznej pełna wersja zmodyfikowanego dokumentu.

Największymi projektami promocyjnymi wpływającymi na wizerunek Katowic w ostatnich latach były starania o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury w 2016 r. (pod hasłem "Katowice - Miasto Ogrodów") oraz kampania "Miasto wielkich wydarzeń". Teraz miasto chce wdrożyć nową strategię promocji.

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Sektor publiczny
Wielkopolskie: Samorząd województwa stawia na kolej i na razie nie chce inwestować w komunikację autobusową (połączenia regionalne i linie dowożące do stacji kolejowych)

Wielkopolski samorząd na razie nie zamierza angażować się w przewozy autobusowe czy rewitalizację linii kolejowych innych, niż te uwzględnione w programie Kolej Plus - przyznał PAP wicemarszałek woj. wielkopolskiego Wojciech Jankowiak. „Są pewne granice wysiłku finansowego województwa” - zaznaczył.

Stopy procentowe NBP spadły w grudniu 2025 r. o 0,25 pkt proc. Ekonomiści prognozują co nas czeka w 2026 roku

Na posiedzeniu w dniach 2-3 grudnia 2025 r. Rada Polityki Pieniężnej postanowiła obniżyć wszystkie stopy procentowe NBP o 0,25 punktu procentowego. Stopa referencyjna wynosić będzie od 4 grudnia 2025 r. 4,00 proc. w skali rocznej - poinformował w komunikacie Narodowy Bank Polski. Taka decyzja RPP nie była zaskoczeniem dla większości analityków finansowych i ekonomistów.

Brakuje 800 tys. zł na start Domu dla Młodych Mam w wieku 18 i 19 lat będących w ciąży lub z małymi dziećmi

Dom dla Młodych Mam w wieku 18 i 19 lat będących w ciąży lub z małymi dziećmi nie może wystartować. Brakuje 800 tys. zł na roczne utrzymanie miejsca. Tymczasem budynek jest gotowy do zamieszkania przez pierwsze osoby.

Inne zasady dla rolników w piątki i w soboty, a inne w pozostałe dni tygodnia. Kiedy i dlaczego mogą skorzystać ze zwolnienia podatkowego?

Produkty prosto od rolnika – czy to tylko hasło reklamowe, czy rzeczywista potrzeba? Jak wskazują doświadczenia ostatnich lat, raczej to drugie. Od czasu gdy gminy zostały obciążone obowiązkiem ułatwiania rolnikom prowadzenia handlu, taką potrzebę można łatwiej zrealizować.

REKLAMA

Dalej nie ma żłobków aż w 114 gminach na Mazowszu. Jak rozwiązać ten problem? Program „Aktywny dzienny opiekun w gminie 2026”

Nie ma żłobków aż w 114 gminach na Mazowszu. Jak można to rozwiązać? Wiceministra rodziny Aleksandra Gajewska proponuje, aby samorządy startowały do programu „Aktywny dzienny opiekun w gminie 2026”. Można uzyskać 300 tys. na miejsca żłobkowe i 8 tys. na ich utrzymanie. Do kiedy można składać wnioski?

Co nam grozi gdy Prezydent skieruje do TK ustawę budżetową? Budżet państwa jako zakładnik sporu politycznego

W ostatnich dniach prawdziwą burzę wywołały słowa Prezydenta, który zadeklarował, że „jest gotów podjąć każdą decyzję” w sprawie ustawy budżetowej. Ceną za rozszerzenie konfliktu politycznego na obszar budżetu może być integralność państwa - pisze Michał Ostrowski, ekspert Instytutu Podatków i Finansów Publicznych.

Fundusz Autobusowy w 2026 r.: 75 mln zł dla samorządów z województwa małopolskiego. Wnioski do 5 grudnia

Wnioski o dofinansowanie przewozów autobusowych w 2026 roku w samorządach województwa małopolskiego można składać do 5 grudnia 2025 roku. Na działania wieloletnie przeznacza się prawie 75 mln zł.

Autonomia samorządu pod presją przepisów. Granice samodzielności JST w ochronie zabytków

Choć samorząd terytorialny od 35 lat stanowi trzon lokalnej administracji publicznej, to w obszarze ochrony zabytków jego możliwości działania są wyraźnie ograniczone. Wynika to nie z ocen czy praktyk, ale z samej konstrukcji przepisów, które powierzają zasadnicze władztwo organom administracji rządowej. Warto więc przyjrzeć się, jak ustawodawca wyznacza granice samodzielności jednostek samorządu terytorialnego (JST) w tym szczególnym sektorze.

REKLAMA

Rozstrzygnięcie konkursu FERS "Doskonalenie zawodowe pracowników systemu ochrony zdrowia z zakresu leczenia uzależnień" [MZ]

Już jest rozstrzygnięcie konkursu FERS "Doskonalenie zawodowe pracowników systemu ochrony zdrowia z zakresu leczenia uzależnień". Komisja Oceny Projektów wybrała 5 wniosków do dofinansowania.

Wyższe dodatki stażowe i nagrody jubileuszowe. Kto skorzysta na zmianach w 2026 r.?

Na zwiększeniu stażu pracy uwzględnianego przy świadczeniach pracowniczych zyska m.in. wielu nauczycieli i pracowników samorządowych. Dla samorządów konieczność wypłaty wyższych nagród jubileuszowych, świadczeń urlopowych, dodatków stażowych i odpraw będzie nowym obciążeniem.

Zapisz się na newsletter
Śledź na bieżąco nowe inicjatywy, projekty i ważne decyzje, które wpływają na Twoje życie codzienne. Zapisz się na nasz newsletter samorządowy.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA