REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Mieszkańcy wybiorą slogan promujący Katowice

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

W najbliższych latach Katowice zamierzają promować się podkreślając zachodzące w mieście przemiany w różnych dziedzinach życia. Slogan promujący stolicę Górnego Śląska mają do końca lipca wybrać sami mieszkańcy.

Proponowane przez autorów nowej strategii promocji miasta hasła to "Katowice. W centrum przemian" lub "Katowice dla odmiany". Wcześniej twórcy projektu strategii proponowali slogan "Katowice - centrum nowych form", który jednak - jak wykazały konsultacje społeczne - nie spodobał się mieszkańcom.

REKLAMA

Konsultacje, prowadzone m.in. w internecie na stronie www.opowiedzkatowice.pl, rozpoczęły się w połowie czerwca. Ich efektem jest przede wszystkim rezygnacja z zaproponowanego hasła oraz nacisk na akcentowanie zmian zachodzących w mieście.

REKLAMA

Dwie trzecie osób biorących udział w ankiecie uznało, że w działaniach promocyjnych Katowic warto podkreślać, że miasto się zmienia. Akceptację większości zyskały takie proponowane pożądane atrybuty Katowic, jak: metropolitalność, dziedzictwo, alternatywa, aktywność i ekoodpowiedzialność.

Twórcy strategii uznali, że Katowice - wciąż kojarzone w Polsce głównie z górnictwem, przemysłem i imprezami w Spodku - powinny postawić na niestandardową, zaskakującą i intrygującą promocję. Strategia stawia na eksponowanie bogatego dziedzictwa miasta i jego metropolitalnej skali, przy wykorzystaniu alternatywnych form przekazu i dotarcia do odbiorców.

"W świetle badań wiemy, że poza regionem ciągle pokutuje przemysłowy stereotyp Katowic. Gdy okazało się, że większość mieszkańców dostrzega i ceni zachodzące w mieście zmiany, zdecydowaliśmy się zmodyfikować przyjęte założenia. Do 2015 r. w działaniach promocyjnych najmocniej będziemy akcentować zachodzącą przemianę" - poinformował w poniedziałek Marcin Stańczyk z referatu wdrażania strategii i promocji wewnętrznej katowickiego magistratu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dodał, że horyzont 2015 r. nie jest przypadkowy, ponieważ to właśnie wtedy wyraźnie będzie widać efekty działań rozpoczętych w ostatnich latach.

"Projekty dawnego biura Europejskiej Stolicy Kultury udowodnią, że Katowice są naprawdę miastem alternatywnej kultury, a nowoczesne budynki na terenach po kopalni Katowice i zrewitalizowane śródmieście będą sygnalizowały jego metropolitalny charakter i pokażą nasze dziedzictwo w zupełnie innym świetle" - uważa Stańczyk.


REKLAMA

Tylko co trzeci uczestnik konsultacji był zdania, że zaproponowane wcześniej hasło "centrum nowych form" sprawdzi się. "Zdawaliśmy sobie sprawę, że w tej propozycji trudno będzie się zakochać od pierwszego wejrzenia, jednak skala krytyki skłoniła nas do poszukiwań od nowa" - dodał Stańczyk.

Wykorzystując duże zainteresowanie opinii publicznej tematem promocji miasta zdecydowano, że mieszkańcy sami będą mogli wybrać nowe hasło Katowic, spośród dwóch zaproponowanych sloganów. Wyboru do 30 lipca można dokonać na stronie www.opowiedzkatowice.pl.

Autorzy strategii zaproponowali, by symbolem graficznym stolicy regionu nie był już Spodek, ale znane ze starań o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury serce, którego kolorystyka symbolicznie łączy przemysłowe korzenie oraz współczesną aktywność i wielobarwność miasta. Podczas konsultacji społecznych niewiele było głosów krytycznych dotyczących znaku serca, ale w wielu miejscach akcentowano sentyment do Spodka. W tym wypadku zapadła jednak decyzja, że graficznym symbolem miasta zostanie serce.

"Spodek w działaniach promocyjnych Katowic będzie obecny jako ikona miasta. Budzi on zestaw konkretnych skojarzeń już dzisiaj przypisywanych Katowicom. Serce sugeruje natomiast, że miasto się zmienia - jest, symbolizowany czarnym kolorem, przemysł, ale także nowe, różnobarwne, nowatorskie i ciekawe projekty" - wyjaśnił Stańczyk.

Harmonogram prac nad strategią zakłada, że do połowy września zostanie przedstawiona opinii publicznej pełna wersja zmodyfikowanego dokumentu.

Największymi projektami promocyjnymi wpływającymi na wizerunek Katowic w ostatnich latach były starania o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury w 2016 r. (pod hasłem "Katowice - Miasto Ogrodów") oraz kampania "Miasto wielkich wydarzeń". Teraz miasto chce wdrożyć nową strategię promocji.

Zapisz się na newsletter
Śledź na bieżąco nowe inicjatywy, projekty i ważne decyzje, które wpływają na Twoje życie codzienne. Zapisz się na nasz newsletter samorządowy.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Sektor publiczny
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Minimum 8000 zł brutto dla pracowników sądów? Związki zawodowe apelują o reformy

Brak rąk do pracy, niskie wynagrodzenia i narastający problem rotacji – pracownicy sądów alarmują, że bez systemowych reform i podwyżek polski wymiar sprawiedliwości może się załamać. Związek Zawodowy Ad Rem wskazuje, że choć podpisano porozumienie z rządem, jest to dopiero pierwszy krok do normalizacji.

5 mitów na temat "snusów"

W debacie publicznej coraz częściej słyszy się o "snusie" – produkcie, który rzekomo zyskuje popularność wśród osób uzależnionych od nikotyny. W rzeczywistości jednak termin ten jest bardzo często używany nieprawidłowo.

Aktywne wakacje 2025 r.: Od 1 500 zł do 2 500 zł dofinansowania na dziecko. Wnioski można składać do 15 sierpnia 2025 r.

Ministerstwo Sportu i Turystyki ruszyło z naborem wniosków o dofinansowania w ramach programu „Aktywne Wakacje”. Wnioski można składać do 15 sierpnia 2025 r. Kto może się ubiegać? Jakie warunki należy spełniać?

Strategia zarządzania zasobami ludzkimi w służbie cywilnej [PROJEKT]

W czwartek, 29 maja 2025 r. w wykazie legislacyjnym prac rządu pojawił się projekt uchwały Rady Ministrów w sprawie przyjęcia strategii zarządzania zasobami ludzkimi w służbie cywilnej. Chodzi o poprawę zarządzania służbą cywilną.

REKLAMA

Wydłużenie do 30 czerwca 2026 r. pilotażowego programu dla osób z doświadczeniem traumy [PROJEKT]

Wydłużeniu ma ulec program pilotażowy dotyczący oddziaływań terapeutycznych skierowanych do osób z doświadczeniem traumy. Odpowiednie rozporządzenie Ministra Zdrowia trafiło do uzgodnień i konsultacji publicznych.

Nocna prohibicja – jakich błędów unikać przy podejmowaniu uchwały

Rady gmin mają możliwość wprowadzenia ograniczeń w godzinach nocnej sprzedaży napojów alkoholowych. Jednak, aby skutecznie podjąć w tym zakresie uchwałę, muszą przestrzegać określonych zasad. Jakie błędy gminy popełniają najczęściej?

Drones360 Nowe technologie na rzecz zielonej i cyfrowej przyszłości edukacji zawodowej w Europie

Innowacyjny projekt Drones360, realizowany przez Instytut Ochrony Środowiska – Państwowy Instytut Badawczy w ramach programu Erasmus+ (VET) to przedsięwzięcie mające na celu wprowadzenie fundamentalnej zmiany w sposobie przygotowywania młodych ludzi i dorosłych do pracy w kluczowych sektorach przyszłości: zielonej gospodarce i cyfrowych technologiach. Działania w projekcie skupiają się na rozwoju nowoczesnych narzędzi edukacyjnych wykorzystujących drony, wirtualną rzeczywistość (VR) i rozszerzoną rzeczywistość (AR). Inicjatywa łączy ośrodki naukowe, instytucje edukacyjne i firmy z sześciu krajów Unii Europejskiej.

Raport o stanie gminy na ostatniej prostej

To już ostatni moment na przygotowanie i przedłożenie radzie raportu o stanie gminy. Termin mija 31 maja. Jego dochowanie jest konieczne dla uzyskania przez wójta wotum zaufania. Warto prześledzić, co musi zawierać taki dokument, oraz jaka jest procedura jego opracowania i przyjęcia.

REKLAMA

Ile Polacy planują wydać na wakacje i jak będą odpoczywać w tym roku?

Wakacje zbliżają się wielkimi krokami. Jaki budżet na wyjazd przewidują Polacy? Co planują robić podczas urlopu?

Bilety kolejowe za złotówkę z okazji Dnia Dziecka

W niedzielę 1 czerwca jest Dzień Dziecka, z tej okazji Koleje Śląskie wprowadzają jednodniową promocję. Bilety dla dzieci i młodzieży w wieku od 4 do 16 lat będą kosztować 1 zł na pociągi regionalnego przewoźnika kursujące w granicach woj. śląskiego.

REKLAMA