REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

100 polityków w Polsce najczęściej pokazywanych w mediach - ranking medialnej wartości 2024

Na podium: Tusk, Duda i Kaczyński. 100 najczęściej pokazywanych polityków w Polsce w 2024 r. [ranking medialnej wartości]
Na podium: Tusk, Duda i Kaczyński. 100 najczęściej pokazywanych polityków w Polsce w 2024 r. [ranking medialnej wartości]
shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Instytut Przywództwa przygotował ranking medialnej wartości polityków w Polsce. Ranking ten powstał na podstawie szacunków ekwiwalentu reklamowego publikacji na portalach internetowych z udziałem tych polityków w okresie styczeń - listopad 2024 r. Ekwiwalent reklamowy to kwota, jaką należałoby zapłacić za publikacje, gdyby były one reklamą. Na pierwszym miejscu znalazł się premier Donald Tusk - wartość przekazów medialnych z jego udziałem (gdyby przeliczyć to na koszt reklamy) osiągnęła imponującą kwotę 474,75 mln zł. Na podium znaleźli się również prezydent Andrzej Duda z wynikiem 272,98 mln zł oraz prezes Prawa i Sprawiedliwości Jarosław Kaczyński – 203,35 mln zł.

100 najbardziej medialnych polityków w Polsce. Ranking wyceny medialnej politycznych liderów 2024

Wartość przekazu medialnego z udziałem liderów politycznych

(na portalach internetowych w okresie 1.01 – 30.11.2024 r.)

LP.

Imię i nazwisko

Wartość medialna (w milionach złotych)

1.

Donald Tusk

474,75

2.

Andrzej Duda

272,98

3.

Jarosław Kaczyński

203,35

4.

Władysław Kosiniak-Kamysz

146,79

5.

Szymon Hołownia

146,34

6.

Radosław Sikorski

115,93

7.

Adam Bodnar

109,09

8.

Rafał Trzaskowski

107,8

9.

Mateusz Morawiecki

90,95

10.

Daniel Obajtek

70,64

11.

Maciej Wąsik

66,02

12.

Zbigniew Ziobro

62,64

13.

Mariusz Błaszczak

51,93

14.

Przemysław Czarnek

44,67

15.

Tomasz Siemoniak

42,1

16.

Barbara Nowacka

40,51

17.

Marcin Kierwiński

35,83

18.

Karol Nawrocki

34,95

19.

Roman Giertych

34,76

20.

Izabela Leszczyna

33,54

21.

Beata Szydło

32,63

22.

Krzysztof Bosak

31,97

23.

Andrzej Domański

31,41

24.

Krzysztof Gawkowski

29,3

25.

Tobiasz Bocheński

28,98

26.

Sławomir Mentzen

28,89

27.

Agnieszka Dziemanowicz-Bąk

28,47

28.

Patryk Jaki

27,44

29.

Jacek Sasin

26,73

30.

Paulina Henning-Kloska

25,74

31.

Włodzimierz Czarzasty

25,48

32.

Antoni Macierewicz

23,02

33.

Borys Budka

22,58

34.

Sławomir Nitras

22,05

35.

Katarzyna Pełczyńska-Nałęcz

22,03

36.

Cezary Tomczyk

21,05

37.

Magdalena Biejat

20,98

38.

Czesław Siekierski

20,97

39.

Marcin Mastalerek

20,31

40.

Robert Biedroń

18,43

41.

Rafał Bochenek

17,12

42.

Katarzyna Kotula

17,12

43.

Grzegorz Braun

16,42

44.

Ryszard Petru

16,27

45.

Aleksander Kwaśniewski

15,7

46.

Dariusz Klimczak

15,14

47.

Marek Jakubiak

15

48.

Jan Grabiec

14,59

49.

Marek Suski

14,29

50.

Lech Wałęsa

14,23

51.

Janusz Kowalski

14,03

52.

Michał Dworczyk

13,95

53.

Przemysłąw Wipler

13,9

54.

Adrian Zandberg

13,69

55.

Krzysztof Paszyk

13,37

56.

Jacek Ozdoba

11,56

57.

Katarzyna Lubnauer

11,4

58.

Dariusz Wieczorek

10,97

59.

Sebastian Kaleta

10,96

60.

Michał Kobosko

10,79

61.

Joanna Scheuring-Wielgus

10,21

62.

Bronisław Komorowski

10,52

63.

Arkadiusz Myrcha

10,45

64.

Małgorzata Kidawa-Błońska

9

65.

Radosław Fogiel

8,77

66.

Joanna Mucha

8,54

67.

Piotr Gliński

8,09

68.

Konrad Berkowicz

8,02

69.

Łukasz Schreiber

7,77

70.

Ryszard Terlecki

7,7

71.

Joachim Brudziński

7,45

72.

Bartosz Arłukowicz

7,42

73.

Elżbieta Witek

7,16

74.

Adam Szłapka

6,98

75.

Hanna Wróblewska

6,95

76.

Paweł Kukiz

6,87

77.

Dominik Tarczyński

6,85

78.

Anna Bryłka

6,69

79.

Ewa Zajączkowska-Hernik

6,01

80.

Janusz Korwin-Mikke

5,96

81.

Robert Telus

5,8

82.

Ewa Kopacz

5,68

83.

Joanna Lichocka

5,45

84.

Grzegorz Schetyna

5,41

85.

Kinga Gajewska

5,38

86.

Witold Tumanowicz

5,19

87.

Maciej Berek

5,18

88.

Stanisław Tyszka

4,74

89.

Jarosław Sachajko

4,67

90.

Jakub Jaworski

4,31

91.

Marzena Okła-Drewnowicz

4,21

92.

Łukasz Mejza

2,98

93.

Tomasz Grodzki

2,92

94.

Paweł Szefernaker

2,79

95.

Karina Bosak

2,33

96.

Adriana Porowska

2,15

97.

Elżbieta Rafalska

1,73

98.

Artur Dziambor

1,58

99.

Marzena Czarnecka

1,53

100.

Grzegorz Puda

1,32

Wartość medialna wyceniona na podstawie ekwiwalentu reklamowego publikacji na portalach internetowych.

REKLAMA

REKLAMA

Ważne

Ekwiwalent reklamowy to kwota, jaką należałoby zapłacić za publikacje, gdyby były one reklamą. Jego wartość zależy między innymi od objętości materiału, rodzaju medium oraz zasięgu.

Donald Tusk liderem rankingu medialnej wartości polityków w Polsce 

Donald Tusk jako premier konsekwentnie pozostaje w centrum medialnego zainteresowania. Wskazuje to na duże zainteresowanie mediów działaniami szefa rządu. Na podium znaleźli się także Andrzej Duda, który jako prezydent naturalnie generuje duże zainteresowanie mediów. Warto podkreślić obecność Jarosława Kaczyńskiego na trzecim miejscu, który mimo ograniczonej aktywności publicznej, pozostaje jednym z najbardziej rozpoznawalnych polityków w kraju – komentuje Piotr Gąsiorowski, prezes Instytutu Przywództwa.

Na czwartym miejscu znalazł się lider PSL i wicepremier Władysław Kosiniak-Kamysz z wynikiem 146,79 mln zł, tuż przed Szymonem Hołownią – z wynikiem 146,34 mln zł. Kolejni politycy w rankingu to Radosław Sikorski z publikacjami wartymi ponad 115 mln zł oraz Adam Bodnar z publikacjami o wartości przeszło 109 mln zł. Za ministrem sprawiedliwości uplasował się Rafał Trzaskowski, kandydat KO na prezydenta, z publikacjami o wartości przeszło 107 mln zł. Kandydat na prezydenta popierany przez największą partię opozycyjną – Karol Nawrocki, zajmuje dopiero 18. miejsce z publikacjami wartymi prawie 35 mln zł. 

Karol Nawrocki, mimo potencjału medialnego, jako jeszcze mało rozpoznawalny kandydat, zajmuje odległe miejsce z publikacjami wartymi blisko 35 mln zł. Ma to związek z jego nieobecnością w wielkiej polityce do dnia ogłoszenia startu w wyborach prezydenckich. Dopiero od tego czasu Nawrocki rozpoczął proces budowania rozpoznawalności, który będzie wymagał od niego systematycznej komunikacji oraz strategicznego kreowania własnego wizerunku – dodaje prezes Instytutu Przywództwa.

Lewica a pomysł na przekaz w mediach 

Wśród najbardziej medialnych przedstawicieli lewicy wyróżniają się Barbara Nowacka (publikacje o wartości 40,51 mln zł), Agnieszka Dziemanowicz-Bąk (28,47 mln zł) oraz Włodzimierz Czarzasty (25,48 mln zł). Kandydatka lewicy na prezydenta Magdalena Biejat znajduje się dopiero na 37. miejscu z publikacjami wartymi niecałe 21 mln zł. To wskazuje, że lewica dalej nie potrafi przebić się szeroko ze swoim przekazem, aby zainteresować nim media.

Barbara Nowacka, z publikacjami wartymi 40,51 mln zł, zajmuje najwyższe miejsce spośród liderów lewicy, co świadczy o jej aktywności i umiejętności zdobywania rozgłosu wokół podejmowanych tematów. Jednak jej 16. pozycja to sygnał, że nawet najbardziej medialni przedstawiciele tej formacji mają trudność z dominowaniem w dyskursie publicznym – dodaje ekspert.

Nowi młodzi liderzy 

Wśród nowych liderów pojawiają się Tobiasz Bocheński (25. miejsce z publikacjami wartymi 28,98 mln) oraz Sławomir Mentzen (26. miejsce z publikacjami wartymi 28,89 mln zł). Czy to może być zapowiedzią zmiany pokoleniowej? W kontekście zbliżających się wyborów prezydenckich trudno o jednoznaczną opinię.

Z perspektywy przywództwa, pojawienie się Tobiasza Bocheńskiego i Sławomira Mentzena wśród najbardziej medialnych polityków z wynikami oscylującymi wokół 28-29 mln zł być może jest nieśmiałym sygnałem zmian pokoleniowych na polskiej scenie politycznej. Pierwszy z nich był wymieniany wśród potencjalnych kandydatów PiS na urząd głowy państwa, drugi natomiast jest kandydatem Konfederacji na prezydenta. Młodzi liderzy powinni coraz wyraźniej budować swoją medialną obecność, ponieważ bez wątpienia istnieje zapotrzebowanie na nowe twarze i świeże idee w przywództwie politycznym – zauważa Gąsiorowski.

REKLAMA

Niewidoczni członkowie rządu

Niektórzy członkowie rządu rzadko pojawiają się w mediach. Adriana Porowska (publikacje warte 2,15 mln zł) i Marzena Czarnecka (1,53 mln zł) notują niższą wycenę medialną, co wynika z ich mniejszej aktywności w obszarze medialnym lub z koncentracji na zadaniach eksperckich. Taka sytuacja może jednak stwarzać wrażenie, że ich działania są mniej widoczne dla społeczeństwa, co w kontekście polityki nastawionej na budowanie zaufania i społecznego poparcia może stanowić wyzwanie.

Polityka ma służyć społeczeństwu i jeśli medialnie działania przedstawicieli rządu nie są widoczne, to trudno o społeczne poparcie. Jednocześnie w przywództwie komunikacja to nie tylko kwestia budowania poparcia, ale również świadomości społecznej i jeden z najprostszych sposobów wskazywania na transparentność działań. Z pewnością nasi ministrowie muszą popracować nad komunikacją – konkluduje Piotr Gąsiorowski.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Sektor publiczny
Decyzja, która zmieni Polskę. Dlaczego Szybka Kolej Miejska Wrocław jest dziś najrozsądniejszą inwestycją państwa

Polska nie potrzebuje kolejnych deklaracji o nowoczesności. Potrzebuje decyzji, które naprawdę zmieniają kraj. Szybka Kolej Miejska Wrocław (SKM Wrocław) jest jedną z nich – logiczną, policzalną i gotową do realizacji inwestycją, która może w ciągu dekady spiąć gospodarkę zachodniej Polski w jednolity organizm.

Czy organ może spóźnić się z rozstrzygnięciem sprawy?

Opóźnienia w postępowaniu administracyjnym nie zawsze muszą oznaczać naruszenie prawa. Niekiedy wynikają bowiem z realnych przeszkód, które trudno przewidzieć. Każde przekroczenie terminu wymaga jednak precyzyjnego uzasadnienia, inaczej może skutkować skargą na bezczynność lub przewlekłość organu.

Samorządy tracą wpływy z PIT i CIT. Gminy planują wspólnie wystąpić do MF o wprowadzenie korekt i wyrównania

Prezydent Jastrzębia-Zdroju Michał Urgoł poinformował, że gminy, które rok do roku stracą na zaproponowanym przez Ministerstwo Finansów sposobie obliczania udziałów w PIT i CIT oraz subwencji na 2026 r., zamierzają wspólnie wystąpić do resortu ws. korekt lub wyrównań.

E-Doręczenia wkraczają w nową fazę. Sprawdź, kiedy papierowe awiza przejdą do historii [Harmonogram]

Jak wynika z komunikatu Poczty Polskiej, już ponad dwa miliony Polaków, firm i instytucji korzysta z systemu e-Doręczeń. Z czego, aż 75 proc. z nich założyło swoje skrzynki w tym roku. Czym są e-Doręczenia i e-Polecone?

REKLAMA

Nowy system opłat za odpady: krok w stronę ekologii czy powrót do dawnych problemów?

Resort klimatu i środowiska zapowiada zmiany, które mają umożliwić gminom różnicowanie wysokości opłat za odpady w zależności od ich masy oraz jakości segregacji. Pomysł, choć zgodny z europejskim trendem "płać za to, co wyrzucasz", budzi jednak wątpliwości – zwłaszcza wśród samorządów, które obawiają się skutków ubocznych w postaci wzrostu kosztów i nielegalnego pozbywania się odpadów.

Wielki Wrocław. Decyzja państwowa, nie lokalna fanaberia. Kiedy nastąpi formalne rozszerzenie granic miasta?

Wrocław nie mieści się już w sobie. Oficjalnie żyje w nim 670 000 mieszkańców, ale w rzeczywistości – według badań miasta i uniwersytetu – blisko 900 000. To różnica, która decyduje o wszystkim: o liczbie szkół, o subwencjach, o liniach tramwajowych i o tym, ile karetek może ruszyć w drogę. Przez statystyczne złudzenie miasto wygląda na mniejsze, niż jest. A państwo udaje, że tego nie widzi.

Będą szkolenia dla samorządów dot. adaptacji do zmian klimatu. Ankieta do 14 listopada 2025 r.

Będą szkolenia dla samorządów dotyczące adaptacji do zmian klimatu. IOŚ-PIB rusza z konsultacjami szkoleń. Specjalna ankieta dostępna jest do 14 listopada 2025 r.

Program OLiOC w samorządach - zadania i finansowanie

Pierwszy Program Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej jest wdrażany już w latach 2025–2026. Następne będą miały charakter planów czteroletnich. Co jest podstawą finansowania tych zadań?

REKLAMA

Łatwiejszy obieg dokumentów związanych z budowami

Czy to możliwe, by było mniej papierów, a więcej spraw online w administracji budowlanej? Okazuje się, że tak – urzędy w Polsce zyskają nowoczesne narzędzia, które to umożliwią. Zmienione usługi SOPAB i e-Budownictwo uproszczą obsługę spraw – od wniosków po decyzje i podgląd statusu sprawy. Projekt jest finansowany z Funduszy Europejskich i stanowi element cyfryzacji usług publicznych.

MSWiA: zmienimy przepisy o budżecie obywatelskim

Wprowadzenie obowiązku konsultowania z mieszkańcami uchwał określających tryb i zasady realizacji budżetu obywatelskiego oraz dopuszczenie realizacji zadań wieloletnich zapowiada Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji. Prace nad zmianami legislacyjnymi ma prowadzić Komitet do spraw Pożytku Publicznego.

Zapisz się na newsletter
Śledź na bieżąco nowe inicjatywy, projekty i ważne decyzje, które wpływają na Twoje życie codzienne. Zapisz się na nasz newsletter samorządowy.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA