REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

100 polityków w Polsce najczęściej pokazywanych w mediach - ranking medialnej wartości 2024

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Na podium: Tusk, Duda i Kaczyński. 100 najczęściej pokazywanych polityków w Polsce w 2024 r. [ranking medialnej wartości]
Na podium: Tusk, Duda i Kaczyński. 100 najczęściej pokazywanych polityków w Polsce w 2024 r. [ranking medialnej wartości]
shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Instytut Przywództwa przygotował ranking medialnej wartości polityków w Polsce. Ranking ten powstał na podstawie szacunków ekwiwalentu reklamowego publikacji na portalach internetowych z udziałem tych polityków w okresie styczeń - listopad 2024 r. Ekwiwalent reklamowy to kwota, jaką należałoby zapłacić za publikacje, gdyby były one reklamą. Na pierwszym miejscu znalazł się premier Donald Tusk - wartość przekazów medialnych z jego udziałem (gdyby przeliczyć to na koszt reklamy) osiągnęła imponującą kwotę 474,75 mln zł. Na podium znaleźli się również prezydent Andrzej Duda z wynikiem 272,98 mln zł oraz prezes Prawa i Sprawiedliwości Jarosław Kaczyński – 203,35 mln zł.

100 najbardziej medialnych polityków w Polsce. Ranking wyceny medialnej politycznych liderów 2024

Wartość przekazu medialnego z udziałem liderów politycznych

(na portalach internetowych w okresie 1.01 – 30.11.2024 r.)

LP.

Imię i nazwisko

Wartość medialna (w milionach złotych)

1.

Donald Tusk

474,75

2.

Andrzej Duda

272,98

3.

Jarosław Kaczyński

203,35

4.

Władysław Kosiniak-Kamysz

146,79

5.

Szymon Hołownia

146,34

6.

Radosław Sikorski

115,93

7.

Adam Bodnar

109,09

8.

Rafał Trzaskowski

107,8

9.

Mateusz Morawiecki

90,95

10.

Daniel Obajtek

70,64

11.

Maciej Wąsik

66,02

12.

Zbigniew Ziobro

62,64

13.

Mariusz Błaszczak

51,93

14.

Przemysław Czarnek

44,67

15.

Tomasz Siemoniak

42,1

16.

Barbara Nowacka

40,51

17.

Marcin Kierwiński

35,83

18.

Karol Nawrocki

34,95

19.

Roman Giertych

34,76

20.

Izabela Leszczyna

33,54

21.

Beata Szydło

32,63

22.

Krzysztof Bosak

31,97

23.

Andrzej Domański

31,41

24.

Krzysztof Gawkowski

29,3

25.

Tobiasz Bocheński

28,98

26.

Sławomir Mentzen

28,89

27.

Agnieszka Dziemanowicz-Bąk

28,47

28.

Patryk Jaki

27,44

29.

Jacek Sasin

26,73

30.

Paulina Henning-Kloska

25,74

31.

Włodzimierz Czarzasty

25,48

32.

Antoni Macierewicz

23,02

33.

Borys Budka

22,58

34.

Sławomir Nitras

22,05

35.

Katarzyna Pełczyńska-Nałęcz

22,03

36.

Cezary Tomczyk

21,05

37.

Magdalena Biejat

20,98

38.

Czesław Siekierski

20,97

39.

Marcin Mastalerek

20,31

40.

Robert Biedroń

18,43

41.

Rafał Bochenek

17,12

42.

Katarzyna Kotula

17,12

43.

Grzegorz Braun

16,42

44.

Ryszard Petru

16,27

45.

Aleksander Kwaśniewski

15,7

46.

Dariusz Klimczak

15,14

47.

Marek Jakubiak

15

48.

Jan Grabiec

14,59

49.

Marek Suski

14,29

50.

Lech Wałęsa

14,23

51.

Janusz Kowalski

14,03

52.

Michał Dworczyk

13,95

53.

Przemysłąw Wipler

13,9

54.

Adrian Zandberg

13,69

55.

Krzysztof Paszyk

13,37

56.

Jacek Ozdoba

11,56

57.

Katarzyna Lubnauer

11,4

58.

Dariusz Wieczorek

10,97

59.

Sebastian Kaleta

10,96

60.

Michał Kobosko

10,79

61.

Joanna Scheuring-Wielgus

10,21

62.

Bronisław Komorowski

10,52

63.

Arkadiusz Myrcha

10,45

64.

Małgorzata Kidawa-Błońska

9

65.

Radosław Fogiel

8,77

66.

Joanna Mucha

8,54

67.

Piotr Gliński

8,09

68.

Konrad Berkowicz

8,02

69.

Łukasz Schreiber

7,77

70.

Ryszard Terlecki

7,7

71.

Joachim Brudziński

7,45

72.

Bartosz Arłukowicz

7,42

73.

Elżbieta Witek

7,16

74.

Adam Szłapka

6,98

75.

Hanna Wróblewska

6,95

76.

Paweł Kukiz

6,87

77.

Dominik Tarczyński

6,85

78.

Anna Bryłka

6,69

79.

Ewa Zajączkowska-Hernik

6,01

80.

Janusz Korwin-Mikke

5,96

81.

Robert Telus

5,8

82.

Ewa Kopacz

5,68

83.

Joanna Lichocka

5,45

84.

Grzegorz Schetyna

5,41

85.

Kinga Gajewska

5,38

86.

Witold Tumanowicz

5,19

87.

Maciej Berek

5,18

88.

Stanisław Tyszka

4,74

89.

Jarosław Sachajko

4,67

90.

Jakub Jaworski

4,31

91.

Marzena Okła-Drewnowicz

4,21

92.

Łukasz Mejza

2,98

93.

Tomasz Grodzki

2,92

94.

Paweł Szefernaker

2,79

95.

Karina Bosak

2,33

96.

Adriana Porowska

2,15

97.

Elżbieta Rafalska

1,73

98.

Artur Dziambor

1,58

99.

Marzena Czarnecka

1,53

100.

Grzegorz Puda

1,32

Wartość medialna wyceniona na podstawie ekwiwalentu reklamowego publikacji na portalach internetowych.

REKLAMA

Ważne

Ekwiwalent reklamowy to kwota, jaką należałoby zapłacić za publikacje, gdyby były one reklamą. Jego wartość zależy między innymi od objętości materiału, rodzaju medium oraz zasięgu.

Donald Tusk liderem rankingu medialnej wartości polityków w Polsce 

Donald Tusk jako premier konsekwentnie pozostaje w centrum medialnego zainteresowania. Wskazuje to na duże zainteresowanie mediów działaniami szefa rządu. Na podium znaleźli się także Andrzej Duda, który jako prezydent naturalnie generuje duże zainteresowanie mediów. Warto podkreślić obecność Jarosława Kaczyńskiego na trzecim miejscu, który mimo ograniczonej aktywności publicznej, pozostaje jednym z najbardziej rozpoznawalnych polityków w kraju – komentuje Piotr Gąsiorowski, prezes Instytutu Przywództwa.

Na czwartym miejscu znalazł się lider PSL i wicepremier Władysław Kosiniak-Kamysz z wynikiem 146,79 mln zł, tuż przed Szymonem Hołownią – z wynikiem 146,34 mln zł. Kolejni politycy w rankingu to Radosław Sikorski z publikacjami wartymi ponad 115 mln zł oraz Adam Bodnar z publikacjami o wartości przeszło 109 mln zł. Za ministrem sprawiedliwości uplasował się Rafał Trzaskowski, kandydat KO na prezydenta, z publikacjami o wartości przeszło 107 mln zł. Kandydat na prezydenta popierany przez największą partię opozycyjną – Karol Nawrocki, zajmuje dopiero 18. miejsce z publikacjami wartymi prawie 35 mln zł. 

Karol Nawrocki, mimo potencjału medialnego, jako jeszcze mało rozpoznawalny kandydat, zajmuje odległe miejsce z publikacjami wartymi blisko 35 mln zł. Ma to związek z jego nieobecnością w wielkiej polityce do dnia ogłoszenia startu w wyborach prezydenckich. Dopiero od tego czasu Nawrocki rozpoczął proces budowania rozpoznawalności, który będzie wymagał od niego systematycznej komunikacji oraz strategicznego kreowania własnego wizerunku – dodaje prezes Instytutu Przywództwa.

Lewica a pomysł na przekaz w mediach 

Wśród najbardziej medialnych przedstawicieli lewicy wyróżniają się Barbara Nowacka (publikacje o wartości 40,51 mln zł), Agnieszka Dziemanowicz-Bąk (28,47 mln zł) oraz Włodzimierz Czarzasty (25,48 mln zł). Kandydatka lewicy na prezydenta Magdalena Biejat znajduje się dopiero na 37. miejscu z publikacjami wartymi niecałe 21 mln zł. To wskazuje, że lewica dalej nie potrafi przebić się szeroko ze swoim przekazem, aby zainteresować nim media.

Barbara Nowacka, z publikacjami wartymi 40,51 mln zł, zajmuje najwyższe miejsce spośród liderów lewicy, co świadczy o jej aktywności i umiejętności zdobywania rozgłosu wokół podejmowanych tematów. Jednak jej 16. pozycja to sygnał, że nawet najbardziej medialni przedstawiciele tej formacji mają trudność z dominowaniem w dyskursie publicznym – dodaje ekspert.

Nowi młodzi liderzy 

Wśród nowych liderów pojawiają się Tobiasz Bocheński (25. miejsce z publikacjami wartymi 28,98 mln) oraz Sławomir Mentzen (26. miejsce z publikacjami wartymi 28,89 mln zł). Czy to może być zapowiedzią zmiany pokoleniowej? W kontekście zbliżających się wyborów prezydenckich trudno o jednoznaczną opinię.

Z perspektywy przywództwa, pojawienie się Tobiasza Bocheńskiego i Sławomira Mentzena wśród najbardziej medialnych polityków z wynikami oscylującymi wokół 28-29 mln zł być może jest nieśmiałym sygnałem zmian pokoleniowych na polskiej scenie politycznej. Pierwszy z nich był wymieniany wśród potencjalnych kandydatów PiS na urząd głowy państwa, drugi natomiast jest kandydatem Konfederacji na prezydenta. Młodzi liderzy powinni coraz wyraźniej budować swoją medialną obecność, ponieważ bez wątpienia istnieje zapotrzebowanie na nowe twarze i świeże idee w przywództwie politycznym – zauważa Gąsiorowski.

Niewidoczni członkowie rządu

Niektórzy członkowie rządu rzadko pojawiają się w mediach. Adriana Porowska (publikacje warte 2,15 mln zł) i Marzena Czarnecka (1,53 mln zł) notują niższą wycenę medialną, co wynika z ich mniejszej aktywności w obszarze medialnym lub z koncentracji na zadaniach eksperckich. Taka sytuacja może jednak stwarzać wrażenie, że ich działania są mniej widoczne dla społeczeństwa, co w kontekście polityki nastawionej na budowanie zaufania i społecznego poparcia może stanowić wyzwanie.

Polityka ma służyć społeczeństwu i jeśli medialnie działania przedstawicieli rządu nie są widoczne, to trudno o społeczne poparcie. Jednocześnie w przywództwie komunikacja to nie tylko kwestia budowania poparcia, ale również świadomości społecznej i jeden z najprostszych sposobów wskazywania na transparentność działań. Z pewnością nasi ministrowie muszą popracować nad komunikacją – konkluduje Piotr Gąsiorowski.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Zapisz się na newsletter
Śledź na bieżąco nowe inicjatywy, projekty i ważne decyzje, które wpływają na Twoje życie codzienne. Zapisz się na nasz newsletter samorządowy.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Sektor publiczny
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak i kiedy rezerwować wakacje, żeby było najtaniej?

Jak Polacy planują wakacje? Na ostatnią chwilę czy z wyprzedzeniem? Jak najtaniej zarezerwować hotel? Czy Polacy chętnie spędzają wakacje w kraju?

Kalendarz szczepień dorosłych [TABELA]

Kalendarz szczepień dorosłych. Kiedy i na co warto się zaszczepić? Które szczepionki są szczególnie zalecane dla seniorów? Ile dawek poszczególnych szczepionek? Polskie Towarzyszko Medycyny rodzinnej we współpracy z Fundacją MY PACJENCI opracowało kalendarz szczepień dla dorosłych.

Branża pirotechniczna chce wzmocnić potencjał obronny kraju

W odpowiedzi na zapowiadane przez rząd plany dotyczące szeroko zakrojonych szkoleń wojskowych, przedstawiciele branży pirotechnicznej, w liście wysłanym do ministrów obrony oraz spraw wewnętrznych i administracji, podkreślają swoje unikalne kompetencje i zasoby. Chodzi o wzmocnienie bezpieczeństwa państwa oraz efektywną współpracę ze strukturami obronnymi.

Od 1 stycznia 2026 r. nowy obowiązek jednostek sektora finansów publicznych. Chodzi o zmiany w zakresie rejestru umów

Od 1 stycznia 2026 r. nowy obowiązek jednostek sektora finansów publicznych. Chodzi m.in. o zmiany w zakresie rejestru umów. Projekt nowelizacji trafił do opiniowania. Projektodawcą jest Ministerstwo Finansów.

REKLAMA

8400 zł brutto dla pracowników pomocy społecznej? 3-miesięczny urlop? Związkowcy przedstawili propozycje

Ile zarabia pracownik pomocy społecznej? A ile powinien zarabiać? Związkowa Alternatywa domaga się radykalnej poprawy warunków pracy i wynagrodzeń zatrudnionych w tym sektorze. Związek oczekuje skokowego wzrostu płac, dotrzymania przez rząd złożonych wcześniej obietnic, a także zapewnienia urlopu regeneracyjnego i warunków do rozwoju zawodowego dla wszystkich zatrudnionych w sektorze pomocy społecznej.

Gminy mają problemy finansowe, bo słabo ściągają zaległe czynsze, podatki, kary i tym podobne zobowiązania

Podatki, czynsze za mieszkania komunalne, wodę, wywóz śmieci, alimenty i mandaty – takich opłat nie regulują konsumenci oraz firmy wobec gmin. Nazbierało się tego już ponad 17,5 miliarda złotych. Jednocześnie gminy narzekają na brak pieniędzy na remonty, budowę mieszkań i inne ważne przedsięwzięcia.

36 lat w oczekiwaniu na diagnozę. Pacjenci z chorobami rzadkimi wciąż czekają na zmiany

W Polsce ponad 3 miliony osób zmaga się z chorobami rzadkimi, a system opieki zdrowotnej wciąż nie jest odpowiednio przystosowany do ich potrzeb. Czas oczekiwania na diagnozę często rozciąga się na lata, co prowadzi do pogorszenia zdrowia pacjentów i stanowi ogromne obciążenie dla ich rodzin. Oto historie pacjentów, którzy latami czekali na diagnozę.

4666 zł dla każdego sołtysa? Wybory organizowane przez PKW?

Czy sołtysi otrzymają wynagrodzenia na poziomie ustawowej płacy minimalnej? Czy wybory na sołtysa będą organizowane przez Państwową Komisję Wyborczą, a kandydaci organizować będą kampanie w swoich wsiach? Profesjonalizacje działań najmniejszych jednostek administracyjnych zaproponował jeden z kandydatów na Prezydenta PR.

REKLAMA

Status ochrony wilka. Komisja Europejska proponuje zmiany

7 marca 2025 r. weszły w życie zmiany dotyczące załączników do konwencji berneńskiej. Chodzi o zmianę statusu ochrony wilka. Komisja UE proponuje dostosowanie statusu ochrony wilka w prawodawstwie UE do konwencji berneńskiej.

Poradnik kryzysowy. Pierwsze 72 h każde gospodarstwo powinno przetrwać o własnych siłach

Do końca roku do obywateli ma trafić tzw. poradnik kryzysowy. Robert Klonowski z MSWiA przekazał PAP: - Przez trzy dni wszyscy obywatele, każde gospodarstwo domowe, powinno przetrwać o własnych siłach.

REKLAMA