REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Samorządowe www - jeszcze informacja czy już promocja

Robert Stępowski
Robert Stępowski
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Do niedawna wiele samorządów traktowało swoją obecność w internecie jako „zło konieczne”. Dziś sytuacja powoli się zmienia, chociaż tempo tych zmian nie jest jednostajne. Poziom świadomości samorządów na temat możliwości jakie niesie internet nadal jest bardzo zróznicowany.

Korzyści płynące z dobrze przygotowanych i sprofilowanych serwisów internetowych dostrzegają najczęściej duże samorządy. Nieco gorzej wygląda sytuacja w przypadku niedużych miast i gmin. Niektóre z nich wciąż posiadają tylko obowiązkowy Biuletyn Informacji Publicznej lub bardzo prostą i niezbyt często aktualizowaną stronę zawierającą podstawowe informacje o urzędzie.

REKLAMA

Dla mieszkańców, turystów i inwestorów

REKLAMA

Pozytywnym przykładem może być Sosnowiec, który niedawno uruchomił nową witrynę miasta. Nowa szata graficzna, czytelna nawigacja i przede wszystkim wyraźny podział na informacje przeznaczone dla: mieszkańców, biznesu, turystów (strefa rozrywki) oraz informacje o urzędzie miasta.

REKLAMA

A jakie znaczenie ma internet dla przedstawicieli Rzeszowa? - Podstawowe! Nie wyobrażam sobie nowoczesnej promocji bez internetu – mówi dyrektor biura promocji UM Rzeszowa Mariusz Sidor. Miasto nie tworzy odrębnych serwisów dla poszczególnych grup odbiorców, lecz podobnie jak w przypadku Sosnowca, zakładki odsyłające do odpowiednich podstron miejskiego serwisu są widoczne na stronie głównej portalu.

Także Lublin postanowił w jednym portalu www.lublin.eu zamieścić informacje dla różnych grup odbiorców, odpowiednio je dzieląc na pięć głównych działów o wyraźnie odrębnym charakterze: Nasze Miasto, Turystyka, Kultura, Gospodarka i Multimedia. - Jedną z dużych i wartych uwagi grup docelowych są maturzyści i studenci. Specjalnie dla nich pod adresem www.student.lublin.eu przy współpracy z Akademicką Grupą Medialną powstał odrębny serwis internetowy zawierający zarówno informacje o ofercie edukacyjnej naszego miasta, ale także będący platformą komunikacyjną młodych ludzi – mówi Karolina Zuzaniuk, kierownik referatu ds. projektów promocyjnych. Przypomina, że do chwili uruchomienia portalu miasto nie dysponowało dostępem do tego typu medium. W tej chwili portal lublin.eu jest jednym z podstawowych narzędzi niezbędnych do realizacji długookresowych działań komunikacyjnych. Znajdujące się na głównej stronie aktualne informacje pochodzą z lokalnej rozgłośni radiowej, z którą miasto podpisało stosowną umowę. 

Strona www nie tylko dla Polaka

Na stronie gdansk.pl także znajdziemy zakładki z informacjami dla turystów (Vademecum turysty) i dla inwestorów (Gospodarka). Oprócz tego samorząd Gdańska postanowił przygotować swój serwis również w innych wersjach językowych. Niestety większość samorządowców zapomina o przetłumaczeniu swojej witryny na inne języki, tym samym nie biorąc pod uwagę zagranicznych turystów i inwestorów. - Wersje w innych językach zostały przygotowane przede wszystkim z myślą o turystach i osobach odwiedzających Gdańsk. Można na nich znaleźć informacje o noclegach, atrakcjach turystycznych itp. – wymienia Izabela Heidrich, p.o. kierownik referatu koordynacji marketingowej Gdańska. - Podobnie jak w wersji polskiej, w menu po prawej stronie znaleźć można również informacje dla inwestorów - dodaje.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Podobnie postąpiła Częstochowa, którą rocznie odwiedza około 4,5 mln turystów i pielgrzymów. - Staramy się, aby przynajmniej najważniejsze informacje były dostępne w wielu wersjach językowych – mówi Anna Szczudło – Celińska z wydziału komunikacji społecznej UM Częstochowa. Oficjalna strona internetowa miasta znajduje się pod adresem www.czestochowa.pl odsyła jednak ona do nowego portalu www.info.czestochowa.pl dedykowanego turyście. Jak zapowiadają przedstawiciele częstochowskiego magistratu będzie on w najbliższych miesiącach rozbudowywany.

Samorządy coraz lepiej dbają o ofertę kulturalną>>

Serwisy dedykowane

Duży nacisk na rozwój swoich stron internetowych kładzie także Szczecin. Pod adresem szczecin.pl znajdziemy informacje skierowane do mieszkańców. Tam również została podpięta strona BIP i e-urzad.pl. Na zewnątrz miasto komunikuje się poprzez serwis szczecin.eu. – Turyści i inwestorzy obsługiwani są przez serwis szczecin.eu, w ramach którego budowane są podserwisy dedykowane poszczególnym tematom czy kampaniom – wyjaśnia Piotr Wachowski, dyrektor szczecińskiego biura promocji. - To o ile nam wiadomo pierwszy samorządowy portal promocyjny zaprojektowany, zarówno w warstwie wizualnej jak i architektury serwisu, zgodnie z obowiązującą strategią brandingową szczecin floating garden – dodaje.

Podobnym tropem poszedł samorząd Augustowa i niedawno uruchomił serwis z informacjami dla turystów augustow.eu

Bogatym portfolio stron internetowych skierowanych do poszczególnych grup odbiorców dysponuje Wrocław. Informacji turystycznych można szukać na wroclaw-info.pl i rekreacja.wroc.pl, dla inwestorów na araw.pl, convention.wroclaw.pl, a dla mieszkańców oficjalny serwis miasta wroclaw.pl i terazwroclaw.pl. Swój serwis mają także miłośnicy krasnali: www.krasnale.pl.

- Prowadzenie działań promocyjnych w internecie oraz utrzymywanie i stałe ulepszanie stron www ma dla nas bardzo duże znaczenie - podkreśla Aleksander Hojło, koordynator projektów promocyjnych w UM Wrocławia. - Jako, że internet jest ulubionym medium ludzi młodych, a ci stanowią dla nas bardzo ważną grupę docelową, zamierzamy doskonalić się w arkanach promocji internetowej i coraz śmielej korzystać z tego co oferuje - przyznaje. Dodaje, że w stronę internetu miasto przesuwa także budżety poszczególnych kampanii. - Przy czym nie rezygnujemy z działań w innych mediach – zaznacza Hojło.

Pod względem ilości dedykowanych serwisów Wrocławowi nie ustępuje Łódź. - Mamy świadomość, że obecnie to internet jest całkowicie mierzalnym medium o największym zasięgu – mówi Monika Karolczak, zastępca dyrektora Biura Promocji Turystyki i Współpracy z Zagranicą UM Łodzi.

Strona www.cityoflodz.pl (turystyczna), www.lodz2016.com (ESK 2016), www.brussels,lodz.pl (Łódź w Brukseli), www.sport.uml.pl, www.ghetto.lodz.pl (strona poświęcona obchodom 65. Rocznicy Likwidacji Liztmanstadt Getto w Łodzi), www.lodz4you.com (EURO 2009), www.uml.lodz.pl (serwis urzędowy skierowany głównie do mieszkańców) oraz www.lodz.pl.

Serwis internetowy buduje wizerunek samorządów>>

Jedni już – inni niebawem

Także urzędy marszałkowskie coraz chętniej przygotowują dedykowane serwisy internetowe. Województwo świętokrzyskie wraz ze startem swojej kampanii promocyjnej uruchomiło także serwis turystyczny. - Świętokrzyska ROT przygotowuje kompleksową ofertę turystyczną na stronie swietokrzyskie.travel, gdzie będzie można znaleźć m.in. miejsca warte odwiedzenia, wyszukiwarkę noclegów itp. – wymienia Łukasz Wilczyński, dyrektor agencji Planet PR, która doradza Regionalnej Organizacji Turystycznej woj. Świętokrzyskiego.

Jesienią kampanię promocyjną chce przeprowadzić województwo mazowieckie. Jak zapowiadają jego przedstawiciele, jednymi z podejmowanych działań będzie uruchomienie dwóch nowych serwisów o tematyce turystycznej i kulturalnej. - Serwisy te będą swoistym drogowskazem i przewodnikiem dla osób poszukujących atrakcji kulturalnych lub turystycznych na Mazowszu – mówi Marta Milewska, rzecznik prasowy urzędu marszałkowskiego. Dodaje, że przebudowana zostanie również obecnie funkcjonująca strona województwa mazowieckiego.

 Robert Stępowski

 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Samorzad.infor.pl

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Sektor publiczny
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Tego węgla od 1 lipca 2029 r. nie kupisz. Resort klimatu i środowiska szykuje nowy zakaz

Ministerstwo Klimatu i Środowiska pracuje nad wprowadzeniem zakazu sprzedaży niektórych sortymentów węgla gospodarstwom domowym. Od 1 lipca 2029 r. nie będzie możliwe zakupienie pewnych rodzajów węgla. Jednak dopuszczone do obrotu będą paliwa sortymentu orzech i groszek, przeznaczone dla klasowych urządzeń grzewczych, spełniających określone normy.

Ponad 57 000 zł dofinansowania. Rusza nabór wniosków do programu Aktywny Maluch

Aktywny Maluch to nowa odsłona programu, wcześniej znanego jako Maluch+. Zwiększono budżet programu z 5,5 mld zł do 6,5 mld zł, co pozwoli na powstanie jeszcze większej liczby żłobków w całym kraju. Obecnie trwa także 4. tura naboru ciągłego wniosków do programu, która potrwa do końca czerwca bieżącego roku.

Bez zmian w lekturach. Quo vadis zostaje. Uczniowie nie czytają żadnego żyjącego autora

Filolog prof. Krzysztof Biedrzycki zwrócił uwagę, że "w szkole podstawowej wśród lektur obowiązkowych nie ma ani jednego żyjącego autora". Jednocześnie zauważył, że wśród lektur dodatkowych jest ich wielu i lista została bardzo dobrze uzupełniona. "Jeśli celem w szkole podstawowej na języku polskim jest zachęcenie do czytania, to trzeba proponować lektury, które młodzież będzie chciała czytać" - podkreślił.

Duże utrudnienia w weekend w Warszawie. Prace drogowe, filmowcy, masa krytyczna i rozpoczęcie sezonu przez motocyklistów

Na mieszkańców Warszawy czekają w ten weekend spore utrudnienia. Gdzie dokładnie można spodziewać się problemów z ruchem ulicznym?

REKLAMA

W Wenecji już obowiązują nowe zasady wjazdu do historycznego centrum

W Wenecji już obowiązują nowe zasady wjazdu, zgodnie z którymi należy zgłosić swój przyjazd do historycznego centrum i dodatkowo wnieść opłatę 5 euro, jeśli nie ma się zamiaru zostawać na  noc. Już prawie 16 tys. osób uiściło opłatę. 

Maturzyści kończą rok szkolny. Kiedy egzaminy?

Piątek 26 kwietnia 2024 r. to ważny dzień dla tegorocznych maturzystów. Świadectwa ukończenia szkoły odbiorą uczniowie ostatnich klas liceów ogólnokształcących, techników i szkół branżowych II stopnia. 

Cyberprzemoc i przemoc szkolna przybierają na sile w zastraszającym tempie. Jak ochronić nasze dzieci?

Smartfon lub tablet pojawia się w dłoniach coraz młodszych dzieci. Dostęp do internetu rodzi wiele zagrożeń. W Polsce nawet jedno na pięcioro dzieci mogło doświadczyć przemocy w sieci. W szkołach też nie jest najlepiej – przemocy mogło doświadczyć 10 proc. dzieci.

Wybory do PE 2024. PKW zarejestrowała 4 komitety koalicyjne, 27 komitetów partii i 9 komitetów wyborców

Komitety wyborcze mają czas do 2 maja na zgłaszanie list kandydatów na europosłów. Kto może startować do Parlamentu Europejskiego?

REKLAMA

Dopłaty do zboża 2024 - rozporządzenie przyjęte! Stawki pomocy są zróżnicowane; 200-300 zł dopłaty do tony oraz 740-1620 zł dopłaty na 1 ha powierzchni upraw

Rząd przyjął rozporządzenie, na podstawie którego będzie realizowana pomoc w formie dopłat do zbóż dla producentów rolnych. Rolnicy, którzy sprzedali zboże od 1 stycznia do 10 marca otrzymają dopłatę 200 zł do tony, natomiast dla rolników, którzy sprzedali zboże od 11 marca i zrobią to do końca maja zaplanowano 300 zł do tony. Określono też stawki pomocy w przypadku sprzedaży zbóż w przeliczeniu na 1 ha powierzchni upraw, które są w przedziale 740-1620 zł.

Ministerstwo Zdrowia: Ogłoszono konkurs ofert na wybór realizatorów programu in vitro. Oferty można składać do 9 maja 2024 r.

9 maja 2024 r. minie termin składania ofert na wybór realizatorów programu in vitro. Realizatorami programu mogą być zarówno ośrodki prywatne, jak i podmioty publiczne.

REKLAMA