REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Poradnik Samorządowca - Kampania wyborcza

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Różne formy marketingu politycznego i propagandy są tak stare, jak struktura władzy, opinia publiczna, sztuka i literatura, środki komunikacji społecznej oraz rywalizacja polityczna.

Wizerunek oraz umiejętność przekonywania adwersarzy do własnych poglądów stanowią punkt odniesienia działań promocyjnych, decydując o sukcesie wyborczym. Niezależnie od opinii na temat psychologicznych czy socjologicznych technik perswazyjnych jako dominującego czynnika w strategii wyborczej, opracowanie kampanii na podstawie reguł marketingu politycznego to po prostu probierz stopnia profesjonalizmu danego polityka.

REKLAMA

REKLAMA

Należy zdecydowanie odrzucić stereotyp marketingu politycznego i komunikacji politycznej jako praktyk służących celom autorytarnym, manipulacji i kontrolowaniu całych społeczeństw. Wartości propagowane mogą być wartościami uprawomocniającymi postawy autorytarne lub mogą kształtować postawy wspierające powstawanie społeczeństwa obywatelskiego. Działania zmierzające do zostania świadomym aktorem sceny politycznej wymagają wiedzy i umiejętności z zakresu podstaw konstruowania oraz implementowania strategii wyborczej.

Aktualne techniki promocji i marketingu są coraz intensywniej doskonalone, mają swoje źródło w rozwoju elektronicznych środków przekazu, a przede wszystkim w osiągnięciach takich dyscyplin, jak psychologia, socjologia, komunikologia, etnologia, politologia, cybernetyka, kognitywistyka, neurologia oraz w innych naukach o człowieku.

REKLAMA

Identyfikowanie treści perswazyjnych z kłamstwem jest z gruntu fałszywe i pozbawione racjonalnej argumentacji. Zaprzeczeniem takiej wąskiej „zideologizowanej” perspektywy są badania socjologiczne dotyczące kampanii społecznych: walki z rakiem, bezpośredniego lub finansowego wsparcia osób nieuleczalnie chorych, redukowania zagrożeń ekologicznych czy aktywizowania środowisk marginalizowanych. W istocie perswazja marketingowa i propagandowa są modelem działania komunikacyjnego służącym do budowania wspólnoty opartej na uznawaniu podobnych wartości oraz na wspólnych wzorcach zachowań.

W tradycji anglosaskiej ekwiwalentnym terminem pojęcia „propaganda” jest pojęcie „komunikacja”, czyli inicjowanie i podtrzymywanie stosunków interpersonalnych i impersonalnych. Komunikacja społeczna i kulturowa jest determinantem pojawienia się trwałych zbiorowości. Dyskusja na temat aprobowanych społecznie wartości lub wartości promowanych przez określone instytucje społeczne może być prowadzona w ramach komunikacyjnej funkcji marketingu politycznego. Skuteczność marketingowa implikuje kontrolę nad tym, w jaki sposób jesteśmy postrzegani przez innych, a w szczególności, jak postulowane przez nas argumenty są publicznie odbierane.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Celem marketingu politycznego jest skuteczna promocja kandydata, partii politycznej i programu politycznego. Do klasycznych form promocji można zaliczyć m.in. reklamę polityczną (prasę powszechną i broszury, ulotki, plakaty, billboardy, transparenty, programy i audycje telewizyjne lub radiowe oraz przekazy internetowe), marketing bezpośredni (direct mailing, czyli listy do wyborców, telemarketing oraz canvassing, tj. kontakty typu face-to-face z wyborcami), public relations (konferencje prasowe, sponsoring, soundbites, tzn. krótkie wypowiedzi w mediach, przecieki kontrolowane, media events, czyli organizację wydarzeń w kampanii).

Obecnie na znaczeniu zyskuje e-PR, czyli podejmowanie działań public relations poprzez narzędzia dostępne w Internecie, np. biuro prasowe on-line, marketing szeptany, marketing wirusowy, NPRS – Net PR Synergy (tzn. model zarządzania komunikatami PR-owymi w Internecie za pomocą narzędzi pozycjonowania SEO – Search Engine Optimization), platformy Video czy aktywność na forach społecznościowych.

Przyswojenie treści znajdujących się w Poradniku Samorządowca może pomóc w odniesieniu sukcesu w jesiennych wyborach samorządowych. Od momentu podjęcia decyzji o kandydowaniu, po kampanię wyborczą, do ogłoszenia wyników można przygotować się do określonych działań.

Wszystkim kandydatom życzymy miłej lektury.

Zapisz się na newsletter
Śledź na bieżąco nowe inicjatywy, projekty i ważne decyzje, które wpływają na Twoje życie codzienne. Zapisz się na nasz newsletter samorządowy.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Poradnik Samorządowca

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Sektor publiczny
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak i kiedy rezerwować wakacje, żeby było najtaniej?

Jak Polacy planują wakacje? Na ostatnią chwilę czy z wyprzedzeniem? Jak najtaniej zarezerwować hotel? Czy Polacy chętnie spędzają wakacje w kraju?

Kalendarz szczepień dorosłych [TABELA]

Kalendarz szczepień dorosłych. Kiedy i na co warto się zaszczepić? Które szczepionki są szczególnie zalecane dla seniorów? Ile dawek poszczególnych szczepionek? Polskie Towarzyszko Medycyny rodzinnej we współpracy z Fundacją MY PACJENCI opracowało kalendarz szczepień dla dorosłych.

Branża pirotechniczna chce wzmocnić potencjał obronny kraju

W odpowiedzi na zapowiadane przez rząd plany dotyczące szeroko zakrojonych szkoleń wojskowych, przedstawiciele branży pirotechnicznej, w liście wysłanym do ministrów obrony oraz spraw wewnętrznych i administracji, podkreślają swoje unikalne kompetencje i zasoby. Chodzi o wzmocnienie bezpieczeństwa państwa oraz efektywną współpracę ze strukturami obronnymi.

Od 1 stycznia 2026 r. nowy obowiązek jednostek sektora finansów publicznych. Chodzi o zmiany w zakresie rejestru umów

Od 1 stycznia 2026 r. nowy obowiązek jednostek sektora finansów publicznych. Chodzi m.in. o zmiany w zakresie rejestru umów. Projekt nowelizacji trafił do opiniowania. Projektodawcą jest Ministerstwo Finansów.

REKLAMA

8400 zł brutto dla pracowników pomocy społecznej? 3-miesięczny urlop? Związkowcy przedstawili propozycje

Ile zarabia pracownik pomocy społecznej? A ile powinien zarabiać? Związkowa Alternatywa domaga się radykalnej poprawy warunków pracy i wynagrodzeń zatrudnionych w tym sektorze. Związek oczekuje skokowego wzrostu płac, dotrzymania przez rząd złożonych wcześniej obietnic, a także zapewnienia urlopu regeneracyjnego i warunków do rozwoju zawodowego dla wszystkich zatrudnionych w sektorze pomocy społecznej.

Gminy mają problemy finansowe, bo słabo ściągają zaległe czynsze, podatki, kary i tym podobne zobowiązania

Podatki, czynsze za mieszkania komunalne, wodę, wywóz śmieci, alimenty i mandaty – takich opłat nie regulują konsumenci oraz firmy wobec gmin. Nazbierało się tego już ponad 17,5 miliarda złotych. Jednocześnie gminy narzekają na brak pieniędzy na remonty, budowę mieszkań i inne ważne przedsięwzięcia.

36 lat w oczekiwaniu na diagnozę. Pacjenci z chorobami rzadkimi wciąż czekają na zmiany

W Polsce ponad 3 miliony osób zmaga się z chorobami rzadkimi, a system opieki zdrowotnej wciąż nie jest odpowiednio przystosowany do ich potrzeb. Czas oczekiwania na diagnozę często rozciąga się na lata, co prowadzi do pogorszenia zdrowia pacjentów i stanowi ogromne obciążenie dla ich rodzin. Oto historie pacjentów, którzy latami czekali na diagnozę.

4666 zł dla każdego sołtysa? Wybory organizowane przez PKW?

Czy sołtysi otrzymają wynagrodzenia na poziomie ustawowej płacy minimalnej? Czy wybory na sołtysa będą organizowane przez Państwową Komisję Wyborczą, a kandydaci organizować będą kampanie w swoich wsiach? Profesjonalizacje działań najmniejszych jednostek administracyjnych zaproponował jeden z kandydatów na Prezydenta PR.

REKLAMA

Status ochrony wilka. Komisja Europejska proponuje zmiany

7 marca 2025 r. weszły w życie zmiany dotyczące załączników do konwencji berneńskiej. Chodzi o zmianę statusu ochrony wilka. Komisja UE proponuje dostosowanie statusu ochrony wilka w prawodawstwie UE do konwencji berneńskiej.

Poradnik kryzysowy. Pierwsze 72 h każde gospodarstwo powinno przetrwać o własnych siłach

Do końca roku do obywateli ma trafić tzw. poradnik kryzysowy. Robert Klonowski z MSWiA przekazał PAP: - Przez trzy dni wszyscy obywatele, każde gospodarstwo domowe, powinno przetrwać o własnych siłach.

REKLAMA