| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Sektor publiczny > Organizacja > Klienci > Organizowanie zbiórki publicznej

Organizowanie zbiórki publicznej

Jeśli chcemy zorganizować zbiórkę publiczną, musimy wówczas ubiegać się o pozwolenie urzędu gminy. Prowadzenie zbiórki bez zezwolenia stanowi wykroczenie.

Kto wydaje pozwolenie

Zezwolenie na prowadzenie zbiórki wydaje:
• Gdy zbiórka prowadzona jest na terenie gminy -wójt, burmistrz, prezydent
• Gdy zbiórka prowadzona jest na terenie powiatu -starosta,
• Gdy zbiórka prowadzona jest na terenie województwa – wojewoda,
• Gdy zbiórka prowadzona jest na terenie całego kraju- minister Spraw Wewnętrznych i Administracji.

Wymagane dokumenty

Osoba chcąca zorganizować zbiórkę musi wnieść odpowiednie pismo. Wzór wniosku można pobrać w wydziale spraw obywatelskich urzędu gminy lub ze strony internetowej urzędu.

We wniosku należy podać:
• termin, teren oraz sposób przeprowadzania zbiórki,
• imię, nazwisko i adres osoby odpowiedzialnej za przeprowadzenie zbiórki,
• cel, na jaki zostaną przeznaczone fundusze uzyskane w drodze zbiórki. Cel zbiórki powinien być zgodny z prawem oraz zasługiwać na poparcie ze względu na interes publiczny. Za takie cele uznaje się cele religijne, państwowe, oświatowe, kulturalno-społeczne, społeczno-opiekuńcze,
• aktualny wypis z rejestru sądowego.
• statut stowarzyszenia (w przypadku ubiegania się o zezwolenie na przeprowadzenie zbiórki publicznej po raz pierwszy lub zmian w statucie)

Kto może organizować

Zbiórkę publiczną może organizować tylko stowarzyszenie lub inna organizacja posiadająca osobowość prawną.

Opłaty

Opłata skarbowa od wniosku wynosi 82 zł. Należy ją wnieść na rachunek urzędu gminy. Opłatę taką można wnieść w kasie urzędu lub przelewem.  Dowód dokonania opłaty należy załączyć do wniosku o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie zbiórki.

Termin i forma załatwienia

Rozstrzygnięcia w sprawach o zbiórki publiczne zapada w formie decyzji administracyjnej. Organ na wydanie decyzji ma 1 miesiąc.

Odwołanie

Od decyzji wójta w przedmiocie zbiórki publicznej można się odwołać do Samorządowego Kolegium Odwoławczego. Termin na wniesienie odwołania wynosi 14 dni i biegnie od dnia doręczenia decyzji zainteresowanemu. Odwołanie należy wnieść na piśmie za pośrednictwem wójta, który decyzję wydał.



Czytaj także

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia


Alimenty. Jak szybko dostać pieniądze na dziecko14.90 zł

Narzędzia księgowego

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Artykuł Partnerski

RODO 2018

Eksperci portalu infor.pl

Chałas i Wspólnicy

Kancelaria Prawna

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »