reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Sektor publiczny > Organizacja > Ustrój i jednostki > Odsprzedaż usług pomiędzy państwową a samorządową jednostką budżetową

Odsprzedaż usług pomiędzy państwową a samorządową jednostką budżetową

Problem: Państwowa jednostka budżetowa, czynny podatnik VAT, ma możliwość, by uzyskane zwroty wydatków dokonanych w tym samym roku budżetowym zmniejszały wykonanie planowych wydatków. Na podstawie porozumienia z 2009 r. zawartego przez państwową jednostkę budżetową (szkołę) zawarto umowę użyczenia części pomieszczeń w budynku naszej jednostki samorządowej jednostce budżetowej (innej szkole). Przedstawiono w nim podział kosztów za media i ubezpieczenie nieruchomości. Ich rozliczenie następuje na podstawie wystawionej noty księgowej i w wartości brutto jest wpłacane na konto naszej jednostki.

Czy nasza jednostka słusznie wystawia notę księgową, czy może powinna dokonać obciążenia na fakturze? Czy otrzymane należności powinny być rozliczane poprzez wpłatę kwoty netto na rachunek szkoły i odprowadzenie VAT do urzędu skarbowego?

Odpowiedź: W opisanym przypadku mamy do czynienia z odsprzedażą usług (mediów i ubezpieczenia). Należy zatem je refakturować. Kwotę podatku od towarów i usług należy rozliczyć z urzędem skarbowym. W związku z tym, że dochodzi do odsprzedaży mediów z podatkiem, jednostka będzie miała prawo do odliczenia podatku od zakupu tych usług (w odpowiedniej części przypadającej na odsprzedawaną część usług).

Przeczytaj w INFORLEX.PL Administracja cały artykuł:

Odsprzedaż usług pomiędzy państwową a samorządową jednostką budżetową

Zapoznaj się z uzasadnieniem odpowiedzi.

reklama

Przydatne formularze online

Czytaj także

Narzędzia księgowego

reklama
reklama

POLECANE

reklama
reklama

Ostatnio na forum

reklama

Compliance 2020

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Sylwia Uścimiak

Prawnik, specjalizuje się w zagadnieniach z zakresu prawa i postępowania karnego

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama