reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Sektor publiczny > Rozwój i promocja > Euro 2012 > ME-2012 - drogi i koleje rok przed turniejem

ME-2012 - drogi i koleje rok przed turniejem

Do rozpoczęcia Euro 2012 pozostał zaledwie rok. Trwa budowa stadionów, połączeń drogowych, modernizowane są linie kolejowe. Wiele inwestycji ma wejść do eksploatacji w pierwszych miesiącach przyszłego roku, części nie uda się jednak zrealizować.

Minister infrastruktury Cezary Grabarczyk zapowiadał, że w 2012 r. w Polsce będzie 1 tys. 605 km autostrad i 2 tys. 418 km dróg ekspresowych. Oznaczało to, że trzeba wybudować ok. 900 km autostrad, które zapewnią dobre połączenie z Gdańskiem, Warszawą, Wrocławiem czy Poznaniem, oraz 2 tys. 101 km dróg ekspresowych. Tymczasem, jak wynika z informacji Ministerstwa Infrastruktury, od początku kadencji rządu PO-PSL do początku maja br. podpisano umowy na budowę 1854 km dróg, w tym na 781 km autostrad oraz 1073 km dróg ekspresowych, obwodnic i dużych przebudów dróg.

Już teraz wiadomo, że nie wszystkie z planowanych na Euro 2012 odcinków autostrad powstaną. "Od pierwszego dnia mówiliśmy, że robimy wszystko aby autostrady przed Euro powstały. Wiemy już, że ten odcinek między Strykowem a Pyrzowicami (chodzi o A1 - PAP) nie powstanie. Wiemy też, że będziemy mieli lukę w autostradzie A4. Ale każdego dnia dokładamy starań, aby pozostałe odcinki autostrad były bądź gotowe, bądź przejezdne na Euro 2012" - mówił pod koniec maja minister infrastruktury Cezary Grabarczyk.

Obecnie resort śledzi wydarzenia przy budowie autostrady A2 na odcinku między Strykowem a Konotopą - trwa tam przestój w pracach spowodowany zaległościami płatniczymi, jakie ma generalny wykonawca chińskie konsorcjum COVEC wobec polskich podwykonawców. Jeżeli Chińczycy nie uregulują zaległości i prace szybko nie ruszą, wtedy i ten odcinek może nie być gotowy na mistrzostwa.

Nie lepiej wygląda sytuacja na kolei. Obecnie czas przejazdu między Warszawą a Gdańskiem przekracza 5 godzin a między Warszawą a Wrocławiem trwa ponad 6 godzin. Jak zapowiadał na początku kwietnia br. wiceminister infrastruktury Andrzej Massel, odpowiedzialny w resorcie za kolej, przygotowany w ministerstwie plan inwestycji kolejowych do 2013 r. zakłada takie rozłożenie remontów linii kolejowych, by na mistrzostwa "zastała osiągnięta skokowa poprawa, jeśli chodzi o czas przejazdu" między miastami gospodarzami turnieju.

Do mistrzostw na liniach mają trwać intensywne remonty, a na czas samego Euro prace będą wstrzymane. Według planów resortu, czas przejazdu pociągiem między Warszawą a Trójmiastem zmniejszy na czas mistrzostw poniżej 4 godz., a między Warszawą a Wrocławiem wyniesie ok. 4 godz. 30 min.

reklama

Czytaj także

Źródło:

PAP
Czas pracy 2020. Planowanie, rozliczanie i ewidencja59.00 zł
reklama

Narzędzia księgowego

reklama
reklama

POLECANE

reklama
reklama

Ostatnio na forum

reklama

Compliance 2020

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Magdalena Sikora

Aplikant radcowski

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama