REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Samorządowe pomysły na promocję regionów

Małgorzata Rajan

REKLAMA

REKLAMA

Rosnąca konkurencja samorządów o pozyskanie turystów i inwestorów sprawia, że władze lokalne i regionalne muszą szukać ciekawych i oryginalnych sposobów promocji. Nowatorskie są hasła, miejsca albo nośniki promocji.

Rosnąca konkurencja samorządów o pozyskanie turystów i inwestorów sprawia, że władze lokalne i regionalne muszą szukać ciekawych i oryginalnych sposobów promocji. Nowatorskie są hasła, miejsca albo nośniki promocji.

REKLAMA

REKLAMA

Z początkiem 2009 r. ruszyły samorządowe kampanie promocyjne mające przyciągnąć turystów i inwestorów. Niektóre z nich, zwłaszcza te, które wykorzystują niestandardowe formy przekazu, mogą być przykładem dla władz gmin, powiatów i województw oraz osób zajmujących się w samorządowych urzędach promocją, jak przygotować i przeprowadzić oryginalną i ciekawą kampanię promocyjną.

Śląskie promuje Beskidy

W marcu 2009 r. rozpoczęła się ogólnopolska kampania promocyjna województwa śląskiego „Pozytywnie nakręceni polecają”. Ma ona budować pozytywną samoocenę mieszkańców regionu oraz wzmocnić tożsamość z miejscem zamieszkania. Celem kampanii jest także utrwalenie w świadomości mieszkańców regionu i całej Polski, że określenie Śląsk nie jest równoznaczne z województwem śląskim.

Województwo jest promowane poprzez pokazanie m.in. atrakcyjnych turystycznie Beskidów i Jury Krakowsko-Częstochowskiej – rejonów, które administracyjnie do województwa przynależą dopiero od 1999 r.

REKLAMA

Kampania jest częścią strategii marketingowej województwa śląskiego opracowanej w 2007 r. Wizerunek marki wspierać będą działania PR oraz marketing bezpośredni. Reklamy będą emitowane zarówno w telewizji, radiu, jak i w prasie, w Internecie oraz na billboardach. Kampania potrwa do końca maja 2009 r.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zdaniem Pawła Brągiela, członka powiatu cieszyńskiego odpowiedzialnego za promocję i turystykę, dobrze że Beskidy zostały mocno wyeksponowane w kampanii.

Wielu mieszkańców kraju nie utożsamia bowiem Beskidów z województwem śląskim – mówi Paweł Brągiel.

Efektem kampanii „Pozytywnie nakręceni polecają” ma być m.in. większa liczba przyjazdów w Beskidy.

Jest to bardzo cenne, zwłaszcza w momencie osłabienia gospodarczego. Polacy będą więcej podróżować po kraju, będą to częstsze, ale krótsze wyjazdy poza miejsce zamieszkania – twierdzi Paweł Brągiel.

Rzeszów w programie telewizyjnym

Pomysłowością na zaistnienie na telewizyjnym ekranie wykazał się samorząd Rzeszowa. Mariusz Sidor, Dyrektor Wydziału Promocji, Kultury i Sportu Urzędu Miasta zaprosił młodzież ze szkół muzycznych do studia Telewizji Polskiej w Warszawie, do programu „Hit Generator”. Brał w nim udział zespół Pectus z Rzeszowa, który walczył o głosy publiczności. Kibicującą młodzież ubrano w koszulki z logo Rzeszowa. W ten sposób wszyscy telewidzowie mieli szansę zobaczyć logo Miasta.

Efekt promocyjny został osiągnięty tanim kosztem. Władze Rzeszowa wspólnie z zespołem zapłaciły jedynie za wynajęcie autokaru, który przewiózł młodzież do i z Warszawy.

Pectus brał udział w 4 odcinkach programu „Hit Generator”. Na każdy z nich jechały z Rzeszowa autokary z publicznością. Prawie 60 osób dotarło do studia, gdy zespół walczył o główną nagrodę. W tym dniu Miasto wykupiło również emisję 10-sekundowych reklam telewizyjnych.

Koszt wszystkich wyjazdów młodzieży do Warszawy wyniósł w sumie kilka tysięcy zł, a za reklamy telewizyjne zapłacono prawie 50 tys.

Władze Rzeszowa już myślą o organizacji kolejnych wyjazdów do Warszawy, m.in. do programu „Jaka to melodia – Turniej miast”. O nagrodę rzeszowianie będą walczyć z mieszkańcami Szczecina i Białegostoku. Na widowni zasiądzie 15 osób ubranych w mundury pilotów i stewardes, którzy będą mieć transparent „Rzeszów – stolica innowacji”.

 

Kraków w Nowym Jorku

Kraków, jako pierwsze europejskie miasto, wykupił reklamę na jednym z najsłynniejszych placów na świecie – nowojorskim Times Square.

Koszty reklamy w tym chyba najbardziej ekskluzywnym miejscu reklamowym na świecie są bardzo duże – informuje Filip Berkowicz, Pełnomocnik Prezydenta Krakowa ds. kultury.

Za 3 miesiące umieszczenia reklamy, która jest elementem kampanii promocyjnej festiwalu Misteria Paschalia w Stanach Zjednoczonych, Miasto zapłaci ok. 10 mln zł.

Miasto po zakończeniu festiwalu Misteria Paschalia na słynnym nowojorskim skrzyżowaniu zamierza reklamować kolejne imprezy związane z cyklem 6 Zmysłów, które odbędą się w czerwcu 2009 r.:

• Festiwal Muzyki Filmowej,

• Festiwal SELECTOR i

• projekt Art BOOM.

W lutym 2009 r. rozpoczęła się również międzynarodowa kampania reklamowa Krakowa na antenie CNN International.

Decyzja o emisji spotu na początku lutego nie była przypadkowa.

Wybraliśmy początek roku, bo to jest okres, w którym zaczyna się planować wakacje – mówi Grażyna Leja, Pełnomocnik Prezydenta Krakowa ds. Turystyki. – Dowodem tego są choćby liczne imprezy targowe i prezentacje miast, organizowane w pierwszym kwartale roku w całej Europie i na innych kontynentach.

Materiał promocyjny został przygotowany przez ekipę CNN przy współpracy Urzędu Miasta Krakowa. Pokazuje Kraków nie tylko jako miasto zabytków, ale i miejsce wydarzeń kulturalnych o randze międzynarodowej, takich jak: Misteria Paschalia, Sacrum Profanum, Miesiąc Fotografii w Krakowie.

Chodzi o to, aby pokazać Kraków jako miejsce atrakcyjne dla turysty młodego, indywidualnego, grupowego i biznesowego – wyjaśnia Grażyna Leja.

Bydgoscy urzędnicy w filmie

Władze Bydgoszczy znalazły własny sposób na promocję miasta. Wiceprezydent i kilku szefów wydziałów Urzędu Miasta wzięło udział w siedmiominutowym filmie reklamującym produkty firmy Microsoft, w który wplecione są promocyjne informacje o Bydgoszczy. Można go obejrzeć w serwisie YouTube i na stronach internetowych urzędu.

Jednak fakt realizacji filmu promocyjnego we współpracy z komercyjną firmą budzi wątpliwości, czy udział w komercyjnej reklamie urzędników jest w porządku.

Beata Kokoszczyńska-Gorlicka, Rzecznik Prasowy Urzędu Miejskiego w odpowiedzi na te i inne zarzuty zamieściła informację na stronie internetowej, w której wyjaśnia, że celem działania urzędników bydgoskiego ratusza była promocja Bydgoszczy oraz wdrożonych w tym mieście najnowocześniejszych rozwiązań ICT (information communication technology), a podobne filmy dotyczące wdrożeń różnych produktów Microsoft zrealizował między innymi z samorządami Londynu, Zurichu, Porto, Istambułu i innych.

Dla bydgoskiego ratusza to wspólne działanie promocyjne jest przykładem na transparentną realizację własnych celów w oparciu o partnerstwo publiczno-prywatne – przekonuje Beata Kokoszczyńska-Gorlicka. – Firma Microsoft chciała zrobić reklamę swoich produktów i zwróciła się do władz Miasta z propozycją nagrania filmu. Miasto nie zapłaciło za spot ani złotówki, a film został nagrany w czasie, kiedy urzędnicy nie wykonywali swoich obowiązków służbowych.

Dla władz Miasta istotne jest, że film zobaczą inwestorzy, szefowie dużych korporacji zainteresowani produktami Microsoftu, którzy mogą zainteresować się nowoczesnym miastem, korzystającym z takich samych rozwiązań.

Małgorzata Rajan

 

Źródło: Samorzad.infor.pl

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Sektor publiczny
Fundusz Autobusowy w 2026 r.: 75 mln zł dla samorządów z województwa małopolskiego. Wnioski do 5 grudnia

Wnioski o dofinansowanie przewozów autobusowych w 2026 roku w samorządach województwa małopolskiego można składać do 5 grudnia 2025 roku. Na działania wieloletnie przeznacza się prawie 75 mln zł.

Autonomia samorządu pod presją przepisów. Granice samodzielności JST w ochronie zabytków

Choć samorząd terytorialny od 35 lat stanowi trzon lokalnej administracji publicznej, to w obszarze ochrony zabytków jego możliwości działania są wyraźnie ograniczone. Wynika to nie z ocen czy praktyk, ale z samej konstrukcji przepisów, które powierzają zasadnicze władztwo organom administracji rządowej. Warto więc przyjrzeć się, jak ustawodawca wyznacza granice samodzielności jednostek samorządu terytorialnego (JST) w tym szczególnym sektorze.

Rozstrzygnięcie konkursu FERS "Doskonalenie zawodowe pracowników systemu ochrony zdrowia z zakresu leczenia uzależnień" [MZ]

Już jest rozstrzygnięcie konkursu FERS "Doskonalenie zawodowe pracowników systemu ochrony zdrowia z zakresu leczenia uzależnień". Komisja Oceny Projektów wybrała 5 wniosków do dofinansowania.

Wyższe dodatki stażowe i nagrody jubileuszowe. Kto skorzysta na zmianach w 2026 r.?

Na zwiększeniu stażu pracy uwzględnianego przy świadczeniach pracowniczych zyska m.in. wielu nauczycieli i pracowników samorządowych. Dla samorządów konieczność wypłaty wyższych nagród jubileuszowych, świadczeń urlopowych, dodatków stażowych i odpraw będzie nowym obciążeniem.

REKLAMA

Dzierżawa infrastruktury szpitalnej pozwala na lepsze zarządzanie jego majątkiem i finansami. To nie prywatyzacja ani oddanie szpitala w obce ręce

Dzierżawa infrastruktury szpitalnej nie jest zjawiskiem nowym ani wyjątkowym dla Polski - to powszechny, od lat stosowany na świecie model transformacji szpitalnictwa, który w odpowiednio zaplanowanym kontekście potrafi przywrócić płynność, uratować miejsca pracy i nadać nowy impuls rozwojowy placówkom ochrony zdrowia. W istocie nie mówimy o prywatyzacji ani o oddaniu szpitala w obce ręce – lecz o zmianie sposobu zarządzania majątkiem i przepływem kapitału, która pozwala na zachowanie misji publicznej, przy jednoczesnym wprowadzeniu profesjonalnych metod zarządzania finansami i inwestycjami. W ujęciu systemowym dzierżawa powinna być traktowana nie jako prywatyzacja, lecz jako instrument modernizacji infrastruktury zdrowotnej – rozwiązanie pragmatyczne, które pozwala utrzymać publiczny charakter systemu, a jednocześnie otwiera go na nowoczesne formy finansowania. To mechanizm, który łączy interes publiczny z logiką biznesową, a jego skuteczność potwierdzają dane z rynków zagranicznych.

Gorzów Wlkp. uruchamia nową farmę fotowoltaiczną. Oszczędności 570 tys. zł rocznie i wyższy udział OZE w PWiK

Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji (PWiK) w Gorzowie Wlkp. zakończyło budowę szóstej instalacji fotowoltaicznej. Farma kosztowała 2,2 mln zł i powstała na terenie oczyszczalni ścieków przy ul. Kostrzyńskiej – poinformował rzecznik Urzędu Miasta Gorzowa Wlkp. Wiesław Ciepiela.

Pekao wypłaci klientom nawet 2500 zł. UOKiK: opóźnienia były systemowe, decyzja już zapadła

Bank Pekao, który w latach 2021-2023 nieterminowo rozpatrywał reklamacje, musi wypłacić odszkodowanie klientom – zdecydował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK). Klienci mogą otrzymać nawet 2,5 tys. zł odszkodowania.

Wiele osób o tym nie wie, a to szczególny dzień - specjalny komunikat Prezydenta RP z okazji 21 listopada [co to za dzień?]

21 listopada, w Dniu Pracownika Socjalnego, na stronie Prezydenta RP pojawiły się życzenia skierowane do ludzi, którzy na co dzień mierzą się z najtrudniejszymi ludzkimi historiami. Między wierszami widać opowieść o 35 latach polskiej pomocy społecznej, o roli samorządów – i o tym, że ci, którzy pomagają innym, sami coraz częściej potrzebują wsparcia.

REKLAMA

Plan ogólny uchwaliły tylko 2 gminy. Do kiedy trzeba zdążyć

Tylko 2 gminy uchwaliły plan ogólny. Ile gmin zdąży przygotować plany ogólne do 1 lipca 2026 roku? Z czym wiąże się uchwalenie planów ogólnych i dlaczego to takie ważne?

Jak obliczyć dochody gmin i innych JST na 2026 rok. Ministerstwo Finansów publikuje algorytm

Ministerstwo Finansów przygotowało i opublikowało 19 listopada 2025 r. opracowanie „Objaśnienia dotyczące ustalenia dochodów JST na rok 2026”. W tym opracowaniu resort finansów prezentuje algorytm wyliczania dochodów przykładowej gminy. Mechanizmy wyliczenia są analogiczne dla samorządów ze wszystkich kategorii jednostek samorządu terytorialnego. Zdaniem MF, to opracowanie pozwoli każdej JST na samodzielną analizę procesu naliczenia dochodów danej jednostki.

Zapisz się na newsletter
Śledź na bieżąco nowe inicjatywy, projekty i ważne decyzje, które wpływają na Twoje życie codzienne. Zapisz się na nasz newsletter samorządowy.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA