REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków. Jakie informacje gromadzi?

symbol 453
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Do czego służy CEEB?

Ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków stwarza realne warunki do podjęcia działań zmierzających do ograniczenia niskiej emisji.

REKLAMA

REKLAMA

Utworzenie i uruchomienie CEEB umożliwia gromadzenie ustandaryzowanych danych i informacji o budynkach i lokalach.

 

Jakie informacje są gromadzone w CEEB?

Projekt rozporządzenia przewiduje gromadzenie w CEEB następujących danych i informacji:

REKLAMA

  • dotyczących budynku lub jego części (lokalu)
  • dotyczących źródła ciepła, energii elektrycznej i spalania paliw
  • innych informacji

 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

1. CEEB - dane i informacje o budynku lub jego części (lokalu)

a) adres,
b) identyfikator infrastruktury informacji przestrzenniej (idIIP)
c) liczba kondygnacji, 
d) obwód budynku,
e) funkcja ogólna, 
f) rok budowy, 
g) średnia wysokość kondygnacji ogrzewanych, 
h) powierzchnia pomieszczeń ogrzewanych, 
i) stopień ocieplenia ścian zewnętrznych, 
j) średnia temperatura pomieszczeń ogrzewanych w sezonie grzewczym, 
k) grubość ocieplenia podłogi na gruncie lub stropu nad piwnicą lub garażem, 
l) grubość ocieplenia stropodachu, 
m) grubość ocieplenia dachu, 
n) grubość ocieplenia ścian zewnętrznych, 
o) kształt budynku; 
p) liczba lokali, 
q) typ budynku, 
r) strop nad piwnicą lub garażem, 
s) stan instalacji centralnego ogrzewania,
 t) stan stolarki okiennej, 
u) stan stolarki drzwi zewnętrznych, 
v) informacja o wymaganej termomodernizacji budynku;

2. CEEB - dane i informacje o źródłach ciepła, energii elektrycznej lub spalania paliw wykorzystywanych w budynku lub jego części (lokalu)

a) rodzaj, 
b) nominalna moc cieplna lub elektryczna, 
c) rodzaj paliwa i jego roczne zużycie, 
d) rok montażu, 
e) rok produkcji, 
f) przeznaczenie (charakter produkowanego ciepła), 
g) potwierdzenie spełnienia wymagań standardów niskoemisyjnych, 
h) klasa kotła na paliwo stałe, 
i) sposób podawania paliwa w kotle na paliwo stałe, 
j) sprawność przy mocy nominalnej kotła na paliwo stałe, 
k) urządzenie odpylające i jego sprawność w kotle na paliwo stałe, 
l) źródło danych (tabliczka znamionowa, dokumentacja techniczno-ruchowa lub inne), 
m) planowana wymiana źródła ciepła;

3. CEEB - inne informacje o:

a) dacie, uczestnikach i wyniku kontroli przewodów kominowych (dymowych, spalinowych i wentylacyjnych), o której mowa w art. 62 ust. 1 pkt 1 lit. c ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (Dz. U. z 2021 r. poz. 2351, z późn. zm.2),

b) dacie, uczestnikach i wyniku kontroli, o której mowa w art. 9u ust. 1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2022 r. poz. 2519 i 2797), w zakresie:
– gospodarowania odpadami komunalnymi,
– odprowadzania nieczystości ciekłych,

c) dacie, uczestnikach i wyniku kontroli, o której mowa w art. 379 ust. 1 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2022 r. poz. 2556 i 2687), w zakresie:
– źródeł spalania paliw oraz rodzaju wykorzystywanego paliwa,
– spełnienia wymagań określonych w uchwale, o której mowa w art. 96 ust. 1 tej ustawy,
– ustalenia wysokości należnej opłaty za korzystanie ze środowiska, o której mowa w art. 284 ust. 1 tej ustawy,

d) danych o przyznanej premii, udzielonej uldze podatkowej lub udzielonym ze środków publicznych dofinansowaniu przedsięwzięć związanych z ochroną powietrza, w zakresie:
– rodzaju i kwoty udzielonego dofinansowania,
– całkowitego kosztu przedsięwzięcia,
– przedmiotu i źródła dofinansowania,
– okresu trwałości przedsięwzięcia w ramach, którego udzielono dofinansowania,

e) uczestnikach i dacie kontroli, o której mowa w art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 1991 r. o Inspekcji Ochrony Środowiska (Dz. U. z 2021 r. poz. 1070 oraz z 2022 r. poz. 1726),

f) dacie i wyniku kontroli, o której mowa w art. 23 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 2014 r. o charakterystyce energetycznej budynków (Dz. U. z 2021 r. poz. 497 oraz z 2022 r. poz. 2206), w zakresie:
– powierzchni całkowitej budynku,
– rodzaju źródła ciepła,
– rodzaju paliwa,
– roku produkcji kotła,
– nominalnej mocy,
– roku wykonania systemu ogrzewania,
– przeznaczenia źródła ciepła,
– sprawności przy mocy nominalnej,

g) sporządzonym świadectwie charakterystyki energetycznej budynku, o którym mowa w art. 3 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 2014 r. o charakterystyce energetycznej budynków, w zakresie:
– numeru świadectwa charakterystyki energetycznej budynku lub części budynku,
– daty wystawienia świadectwa charakterystyki energetycznej budynku lub części budynku,
– współczynnika przenikania ciepła przegród zewnętrznych budynku,
– systemu ogrzewania, w tym wytwarzania ciepła, przesyłu ciepła, akumulacji ciepła, regulacji i wykorzystania ciepła,
– systemu przygotowania ciepłej wody użytkowej, w tym wytwarzania ciepła, przesyłu ciepła, akumulacji ciepła,
– powierzchni pomieszczeń o regulowanej temperaturze powietrza,

h) dacie usunięcia zanieczyszczenia z przewodów dymowych i spalinowych, o których mowa w § 34 rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 czerwca 2010 r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów (Dz. U. poz. 719, z 2019 r. poz. 67 oraz z 2022 r. poz. 1620),

i) danych o przyznanych świadczeniach z pomocy społecznej lub innych formach wsparcia finansowego ze środków publicznych w zakresie:
– formy przyznanego świadczenia (świadczenie pieniężne lub inna forma realizacji świadczenia),
– kwoty przyznanego świadczenia pieniężnego,
– daty przyznania świadczenia,
– szczegółowego celu przyznanego świadczenia na: opał, gaz, energię elektryczną, ciepło z sieci ciepłowniczej).

Podstawa prawna

Projekt rozporządzenia Ministra Rozwoju i Technologii w sprawie szczegółowych danych i informacji gromadzonych w centralnej ewidencji emisyjności budynków

 

 

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Sektor publiczny
Decyzja, która zmieni Polskę. Dlaczego Szybka Kolej Miejska Wrocław jest dziś najrozsądniejszą inwestycją państwa

Polska nie potrzebuje kolejnych deklaracji o nowoczesności. Potrzebuje decyzji, które naprawdę zmieniają kraj. Szybka Kolej Miejska Wrocław (SKM Wrocław) jest jedną z nich – logiczną, policzalną i gotową do realizacji inwestycją, która może w ciągu dekady spiąć gospodarkę zachodniej Polski w jednolity organizm.

Czy organ może spóźnić się z rozstrzygnięciem sprawy?

Opóźnienia w postępowaniu administracyjnym nie zawsze muszą oznaczać naruszenie prawa. Niekiedy wynikają bowiem z realnych przeszkód, które trudno przewidzieć. Każde przekroczenie terminu wymaga jednak precyzyjnego uzasadnienia, inaczej może skutkować skargą na bezczynność lub przewlekłość organu.

Samorządy tracą wpływy z PIT i CIT. Gminy planują wspólnie wystąpić do MF o wprowadzenie korekt i wyrównania

Prezydent Jastrzębia-Zdroju Michał Urgoł poinformował, że gminy, które rok do roku stracą na zaproponowanym przez Ministerstwo Finansów sposobie obliczania udziałów w PIT i CIT oraz subwencji na 2026 r., zamierzają wspólnie wystąpić do resortu ws. korekt lub wyrównań.

E-Doręczenia wkraczają w nową fazę. Sprawdź, kiedy papierowe awiza przejdą do historii [Harmonogram]

Jak wynika z komunikatu Poczty Polskiej, już ponad dwa miliony Polaków, firm i instytucji korzysta z systemu e-Doręczeń. Z czego, aż 75 proc. z nich założyło swoje skrzynki w tym roku. Czym są e-Doręczenia i e-Polecone?

REKLAMA

Nowy system opłat za odpady: krok w stronę ekologii czy powrót do dawnych problemów?

Resort klimatu i środowiska zapowiada zmiany, które mają umożliwić gminom różnicowanie wysokości opłat za odpady w zależności od ich masy oraz jakości segregacji. Pomysł, choć zgodny z europejskim trendem "płać za to, co wyrzucasz", budzi jednak wątpliwości – zwłaszcza wśród samorządów, które obawiają się skutków ubocznych w postaci wzrostu kosztów i nielegalnego pozbywania się odpadów.

Wielki Wrocław. Decyzja państwowa, nie lokalna fanaberia. Kiedy nastąpi formalne rozszerzenie granic miasta?

Wrocław nie mieści się już w sobie. Oficjalnie żyje w nim 670 000 mieszkańców, ale w rzeczywistości – według badań miasta i uniwersytetu – blisko 900 000. To różnica, która decyduje o wszystkim: o liczbie szkół, o subwencjach, o liniach tramwajowych i o tym, ile karetek może ruszyć w drogę. Przez statystyczne złudzenie miasto wygląda na mniejsze, niż jest. A państwo udaje, że tego nie widzi.

Będą szkolenia dla samorządów dot. adaptacji do zmian klimatu. Ankieta do 14 listopada 2025 r.

Będą szkolenia dla samorządów dotyczące adaptacji do zmian klimatu. IOŚ-PIB rusza z konsultacjami szkoleń. Specjalna ankieta dostępna jest do 14 listopada 2025 r.

Program OLiOC w samorządach - zadania i finansowanie

Pierwszy Program Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej jest wdrażany już w latach 2025–2026. Następne będą miały charakter planów czteroletnich. Co jest podstawą finansowania tych zadań?

REKLAMA

Łatwiejszy obieg dokumentów związanych z budowami

Czy to możliwe, by było mniej papierów, a więcej spraw online w administracji budowlanej? Okazuje się, że tak – urzędy w Polsce zyskają nowoczesne narzędzia, które to umożliwią. Zmienione usługi SOPAB i e-Budownictwo uproszczą obsługę spraw – od wniosków po decyzje i podgląd statusu sprawy. Projekt jest finansowany z Funduszy Europejskich i stanowi element cyfryzacji usług publicznych.

MSWiA: zmienimy przepisy o budżecie obywatelskim

Wprowadzenie obowiązku konsultowania z mieszkańcami uchwał określających tryb i zasady realizacji budżetu obywatelskiego oraz dopuszczenie realizacji zadań wieloletnich zapowiada Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji. Prace nad zmianami legislacyjnymi ma prowadzić Komitet do spraw Pożytku Publicznego.

Zapisz się na newsletter
Śledź na bieżąco nowe inicjatywy, projekty i ważne decyzje, które wpływają na Twoje życie codzienne. Zapisz się na nasz newsletter samorządowy.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA