| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Sektor publiczny > Zadania > Gospodarka przestrzenna > Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego - procedura sporządzania i uchwalania

Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego - procedura sporządzania i uchwalania

Ustawa o Planowaniu i Zagospodarowaniu Przestrzennym przewiduje sformalizowaną procedurę sporządzania i uchwalania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. O przystąpieniu do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego rada gminy z własnej inicjatywy lub na wniosek rozstrzyga w formie uchwały.

Procedura sporządzenia i uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, obejmuje następujące działania:

1. Podjęcie uchwały o przystąpieniu do sporządzania planu miejscowego (rada gminy);

2. Publiczne ogłoszenie o przystąpieniu do sporządzania planu (wójt/burmistrz/prezydent miasta), wraz z poinformowaniem o możliwości składania wniosków do planu (z podaniem formy miejsca i terminu);

3. Wójt/burmistrz/prezydent miasta sporządza projekt planu miejscowego, rozpatrując złożone wnioski;

4. Uzgodnienie projektu z wskazanymi w UPZP organami oraz wystąpienie o opinie do wymienionych w ustawie organów (wójt/burmistrz/prezydent miasta);

5. Opracowanie prognozy wpływu ustaleń planu miejscowego na środowisko oraz sporządzenie analizy skutków finansowych realizacji planu (wójt/burmistrz/prezydent miasta);

6. Wyłożenie projektu planu do publicznego wglądu (po wprowadzeniu zmian wynikających z uzgodnień i opinii) wraz z prognozą oddziaływania na środowisko, łączone z zorganizowaniem dyskusji publicznej nad przyjętymi w projekcie planu rozwiązaniami oraz możliwością składania uwag do projektu planu;

Zobacz serwis: Gospodarka przestrzenna

7. Rozpatrzenie przez wójta/burmistrza/prezydenta miasta uwag do projektu planu, wprowadzenie do projektu planu zmian wynikających z rozpatrzonych uwag oraz przekazanie projektu planu do rady gminy wraz z listą nieuwzględnionych uwag;

8. Uchwalenie planu miejscowego, po uprzednim stwierdzeniu nienaruszalności ustaleń zawartych w obowiązującym studium (rada gminy). Część tekstowa planu stanowi treść uchwały, część graficzna oraz wymagane rozstrzygnięcia stanowią załączniki do uchwały;

9. Wójt/burmistrz/prezydent miasta przedstawia wojewodzie uchwałę wraz z załącznikami oraz dokumentacją prac planistycznych w celu oceny ich zgodności z przepisami prawnymi oraz publikacji w dzienniku urzędowym województwa;

10. Ocena planu miejscowego pod kątem jego aktualności w porównaniu z panującym stanem zagospodarowania przestrzennego gminy (wójt/burmistrz/prezydent miasta).

Masz problem? Podyskutuj na Forum.

Podstawa prawna:
- Ustawa z 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U. nr 80, poz. 717).

Czytaj także

Narzędzia księgowego

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Compliance 2020

Eksperci portalu infor.pl

Krajowa Informacja Podatkowa

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »