REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zmiany w programie "Moje Boisko - Orlik 2012"

Marek Sołtysiak
Piłka nożna
Piłka nożna
ST

REKLAMA

REKLAMA

Obowiązująca w 2010 r. III edycja programu „Moje Boisko – Orlik 2012”, pilotowanego przez Ministerstwo Sportu i Turystyki, przynosi koryguje sposób finansowania oraz daje możliwość ubiegania się o dofinansowanie zatrudnienia związanego z obiektem animatora sportu.

Zgodnie ze sprawozdaniem przedłożonym przez Ministerstwo Sportu i Turystyki, na realizację programu „Moje Boisko – Orlik 2012” przeznaczono w 2009 r. 250 mln zł z budżetu państwa. Umożliwiło to realizację 727 inwestycji, z których 267 zostało oficjalnie otwartych. Program jest ważnym elementem rządowej strategii rozwoju infrastruktury sportowej, w szczególności zaś budowy ogólnodostępnych boisk dla dzieci i młodzieży.

REKLAMA

REKLAMA

Rozpoczęto również realizację programu „Akademia Orlika”. Jego celem było wyszukiwanie piłkarskich talentów w wieku od 6 do 8 lat. Program był prowadzony pilotażowo w 4 województwach – dolnośląskim, łódzkim, mazowieckim i pomorskim. Wzięło w nim udział 500 dzieci, z których 300 zostało skierowanych do drugiej części programu – „Wakacji z Orlikiem”.

W 2009 r. kupiono i przekazano za pośrednictwem działających przy nowo powstałych obiektach uczniowskim klubom sportowym lub innym podmiotom 582 komplety sprzętu sportowego o łącznej wartości 1,7 mln zł. Wraz z otwieraniem kolejnych „orlików” wyposażanie będzie kontynuowane w roku 2010.


Projekt "Animator"

REKLAMA

W minionym roku rozpoczęto pilotażową wersję projektu „Animator – Moje Boisko Orlik 2012”. Polegał on na współfinansowaniu kosztów zatrudnienia pracujących na obiektach powstałych w ramach programu „Moje Boisko – Orlik 2012” trenerów, instruktorów, nauczycieli w-f – osób organizujących i prowadzących zajęcia sportowo-rekreacyjne. Ministerstwo Sportu i Turystyki przeznaczyło na ten cel 3,3 mln zł, czego efektem było zatrudnienie 442 „animatorów sportu”.

Projekt, finansowany ze środków państwowego Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej, będzie kontynuowany w 2010 r. Jego zadaniem jest rozwijanie sportu dzieci i młodzieży. Współorganizatorem projektu „Animator – Moje Boisko Orlik 2012”, oprócz Ministerstwa Sportu i Turystyki, jest Zarząd Główny Szkolnego Związku Sportowego oraz wojewódzkie oddziały Szkolnego Związku Sportowego. Docelowo ma on działać przy wszystkich oddanych do użytku obiektach powstałych w ramach programu inwestycyjnego „Moje Boisko – Orlik 2012”.

Dalszy ciąg materiału pod wideo


Status animatora

Każda jednostka samorządu terytorialnego, gmina lub powiat, może zgłosić jedną osobę jako kandydata na animatora sportu. Musi on być przyporządkowany do konkretnego, oddanego do użytku „orlika”.

Kandydat musi posiadać odpowiednie, potwierdzone kwalifikacje – trenera, instruktora, nauczyciela wychowania fizycznego – do prowadzenia i organizowania zajęć sportowo-rekreacyjnych. Wybrani kandydaci, na podstawie umowy zawartej z wojewódzkim Szkolnym Związkiem Sportowym, zostaną zobowiązani do przeprowadzenia 80 godzin zajęć tygodniowo, co powinno stanowić 50 % całkowitej liczby godzin zrealizowanych przez danego animatora zajęć na konkretnym obiekcie.

Przebieg tych zajęć przeprowadzonych w ramach środków przekazanych przez Ministerstwo Sportu i Turystki powinien być ponadto udokumentowany w Dzienniku Zajęć. Ostateczny zakres obowiązków animatora ustala natomiast gospodarz obiektu, czyli jednostka samorządu terytorialnego bądź wyznaczona do tego celu inna jednostka.

Ministerstwo Sportu i Turystyki przeznaczy dla każdego animatora do 1000 zł brutto miesięcznie jako część wynagrodzenia za wykonaną pracę. Jednocześnie wnioskująca jednostka samorządu terytorialnego musi złożyć pisemną deklarację gwarantującą wypłacanie drugiej części wynagrodzenia dla animatora w wysokości min. równej kwocie przekazywanej ze środków Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej. Umowa będzie obowiązywać przez okres do 9 miesięcy. W szczególnych, uzasadnionych przypadkach mogą zostać zgłoszone dwie osoby – w tym przypadku wynagrodzenie oraz liczba zajęć zostanie podzielona na dwie połowy.


Wymogi formalne

Warunkiem składania wniosku jest oddanie do użytku „orlika” przez jednostkę samorządu terytorialnego w 2008, 2009 lub 2010 r. Wnioskodawcą może być tylko jednostka samorządu terytorialnego. Do wniosku należy dołączyć oświadczenie kandydata na animatora o niepobieraniu wynagrodzenia związanego z realizacją innych programów finansowanych przez Ministerstwo Sportu i Turystyki. Wnioski należy kierować do Zarządu Głównego Szkolnego Związku Sportowego.

Rozpatrzenie wniosków oraz akceptacja kandydatów zostaną przeprowadzone przez Zarząd Główny Szkolnego Związku Sportowego oraz wojewódzkie Szkolne Związki Sportowe w 3 turach – do połowy lutego, do połowy maja i do połowy sierpnia 2010 r. W zależności od terminu rozpatrzenia wniosku, umowa będzie obowiązywać przez 9, 6 lub 3 miesiące.

Dodatkowe informacje oraz wzory wniosków i załączników można znaleźć na stronach internetowych Ministerstwa Sportu i Turystyki – www.msit.gov.pl oraz Zarządu Głównego Szkolnego Związku Sportowego – www.szs.pl.

Istotną zmianą na rok 2010 jest również zapis, że jakiekolwiek zmiany typowej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, np. inne niż zapisane rozmiary boiska bądź inna technologia przygotowania nawierzchni, powodują utratę możliwości dofinansowania inwestycji ze środków Ministerstwa Sportu i Turystyki oraz urzędów marszałkowskich. Wybrane obiekty będą kontrolowane pod tym kątem przez Instytut Techniki Budowlanej. W 2009 r. sprawdzono 7 obiektów.


Marek Sołtysiak

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Sektor Publiczny

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Sektor publiczny
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Rekordowa liczba pasażerów z lotniska Chopina

Ponad 2 mln odprawionych w ciągu miesiąca pasażerów. To rekord, który padł w czerwcu na lotnisku Chopina. Z szacunków wynika, ze w całym roku ta liczba będzie wynosić 20 mln. 

Darmowe potańcówki w Warszawie

Wracają potańcówki na Grochowskiej. Od 12 lipca mieszkańcy dzielnicy Praga-Południe i okolic będą mogli tańczyć do muzyki z różnych stron świata. 

Koncert życzeń związków nauczycielskich: 500 zł dodatku za wychowawstwo, 15% lub 20% podwyżki w 2025 roku, 4 dni urlopu na żądanie, zmiany w zastępstwach, odprawach, godzinach ponadwymiarowych i inne postulaty

Związek Nauczycielstwa Polskiego i  Prezydium Krajowej Sekcji Oświaty i Wychowania NSZZ "Solidarność" wystosowały 10 lipca 2024 r. odrębne pisma do Ministerstwa Edukacji Narodowej zawierające obszerne listy spraw wymagających pilnego uregulowania. Są to odpowiedzi na ustalenia grupy roboczej ds. wynagradzania nauczycieli z 26 czerwca br. działającej w ramach Zespołu ds. pragmatyki zawodowej nauczycieli. Czego domagają się związkowcy?

Mięsak. Poznaj objawy tego nowotworu

Mięsak to rzadki nowotwór. Stanowi około 1% wszystkich nowotworów u dorosłych i około 15% u dzieci. Lipiec to miesiąc poświęcony budowaniu świadomości na temat mięsaków. Warto wiedzieć, czym są te nowotwory, jakie dają objawy i jak ważna jest szybka diagnoza. 

REKLAMA

Czy warto iść na tradycyjne studia w 2024 roku? Gdzie zdobyć praktyczne umiejętności przydatne w pracy?

Dziś coraz więcej osób kwestionuje sens tradycyjnego modelu akademickiego, który koncentruje się głównie na zdobywaniu wiedzy teoretycznej, bez jednoczesnego zapewnienia praktycznych umiejętności przydatnych na rynku pracy. Także rosnące koszty edukacji oraz obawy o przyszłe zatrudnienie skłaniają młodych ludzi do poszukiwania alternatywnych ścieżek rozwoju zawodowego, takich jak kursy, szkolenia praktyczne czy praca zdalna. Czy warto zatem jeszcze iść na tradycyjne studia?

Dyrektor CKE: Będą zmiany w maturach i egzaminie ósmoklasisty w 2025 r. Rok szkolny 2024/2025: Odchudzona o 20% podstawa programowa

Dyrektor Centralnej Komisji Egzaminacyjnej Marcin Smolik w rozmowie z Polską Agencją Prasową udzielił informacji odnośnie zmian w maturach i egzaminie ósmoklasisty wynikających z uszczuplenia podstawy programowej od roku szkolnego 2024/2025. Najwięcej zmian ma być na egzaminie maturalnym z języka polskiego, tak pisemnym, jak i ustnym, np. znacznie skrócona zostanie lista pytań jawnych.

Min. Sikorski: kilka tysięcy osób w Polsce zgłosiło się do Legionu Ukraińskiego. Polska zapewnia sprzęt i szkolenie

Kilka tysięcy osób zarejestrowało się już w Polsce, aby dołączyć do Legionu Ukraińskiego, czyli nowej ukraińskiej ochotniczej jednostki wojskowej - poinformował minister spraw zagranicznych Radosław Sikorski podczas Forum Publicznego NATO, zorganizowanego przy okazji szczytu tej organizacji w Waszyngtonie.

Od piątku utrudnienia w Warszawie

W piątek kierowcy w stolicy napotkają utrudnienia na Wale Miedzeszyńskim i moście Poniatowskiego. 

REKLAMA

Poprawka matury w sierpniu 2024

Kiedy jest poprawka matury w sierpniu 2024 roku? Kiedy jest poprawkowa matura pisemna, a kiedy ustna? Co trzeba zrobić, aby przystąpić do terminu poprawkowego? Wyników można spodziewać się we wtorek 10 września 2024 r.

Siedem wsi w Polsce stanie się miastem od początku 2025 roku. Wiemy już które

Od 1 stycznia 2025 r. roku w Polsce przybędzie siedem miast. Tak wynika z założeń projektu rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie ustalenia granic niektórych gmin i miast, nadania niektórym miejscowościom statusu miasta oraz zmiany siedziby władz gminy, które zostały opublikowane 9 lipca 2024 r. w wykazie prac legislacyjnych rządu. Nastąpi też 7 zmian dotyczących ustalenia granic gmin i 11 zmian dotyczących ustalenia granic miast.

REKLAMA