reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Sektor publiczny > Zadania > Zarządzanie nieruchomościami > Termomodernizacja obiektów publicznych

Termomodernizacja obiektów publicznych

Partnerstwo publiczno-prywatne wdrażane jest z coraz większym powodzeniem w wielu obszarach działalności samorządu terytorialnego. Jednym z nich jest termomodernizacja obiektów użyteczności publicznej, którą prowadzi się niemal we wszystkich samorządach.

W ślady Radzionkowa poszła też niedawno podwarszawska gmina Karczew, która przygotowała i ogłosiła postępowanie o wybór partnera prywatnego do projektu polegającego na kompleksowej termomodernizacji budynków użyteczności publicznej. Do zadań partnera prywatnego będzie należało zaprojektowanie, sfinansowanie i wykonanie robót budowlanych, wdrożenie zintegrowanego systemu zarządzania gospodarką energetyczną oraz utrzymanie obiektów w zakresie objętym przeprowadzonymi pracami. Wartość projektu wynosi ok. 10 mln zł, a obecnie postępowanie znajduje się na etapie dialogu konkurencyjnego, do którego zgłosiły się dwie duże firmy. Warto dodać, że wkładem gminy we wspólne przedsięwzięcie może stać się także częściowe dofinansowanie inwestycji ze środków NFOŚiGW w ramach Systemu Zielonych Inwestycji (GIS). Zakończenie postępowania planowane jest już w sierpniu br.

Jak przeprowadzić termomodernizacyjne PPP

Jak każdy projekt PPP, przygotowanie przedsięwzięcia termomodernizacyjnego należy zacząć od zidentyfikowania potrzeby publicznej. W tym wypadku nie będzie to nadmiernie trudne. W niemal każdej gminie wieloletnie plany inwestycyjne przewidują przeprowadzenie działań termomodernizacyjnych w obiektach, takich jak szkoły, przedszkola, instytucje kultury, budynki administracji publicznej, placówki medyczne czy obiekty sportowe. Punktem wyjścia do określenia koniecznych nakładów inwestycyjnych i wstępnego oszacowania poziomu potencjalnych oszczędności są audyty energetyczne, których wykonanie gmina powinna zorganizować we własnym zakresie. Inwestycje mogą, lecz nie muszą, mieć przygotowaną dokumentację budowlaną i posiadać pozwolenia na budowę.

Więcej w Gazecie Samorządu i Administracji - Zamów prenumeratę >>

reklama

Czytaj także

Autor:

radca prawny

Źródło:

INFOR
Compliance 360° w firmie (PDF)59.00 zł
reklama

Narzędzia księgowego

reklama
reklama

POLECANE

reklama
reklama

Ostatnio na forum

reklama

Compliance 2020

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Liferay

Liferay tworzy oprogramowanie, które pomaga przedsiębiorstwom kreować doświadczenia cyfrowe poprzez komputery, urządzenia mobilne i inne punkty kontaktu.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama