Pogotowie ratunkowe - o co zapyta dyspozytor? Warto wiedzieć!
REKLAMA
REKLAMA
Pogotowie ratunkowe - kiedy wezwać?
Zespół ratownictwa medycznego (ZRM), czyli pogotowie ratunkowe wzywa się dzwoniąc pod numer 999 lub 112, w przypadku nagłego bezpośredniego zagrożenia życia lub w stanach nagłych, których następstwem może być poważne uszkodzenie funkcji organizmu, uszkodzenie ciała lub utrata życia.
REKLAMA
O co może zapytać dyspozytor?
Jak rozmawiać z dyspozytorem, aby mógł on szybko uzyskać potrzebne informacje i wysłać pomoc?
Dyspozytor może zapytać o:
- Miejsce zdarzenia, dokładny adres: pełna nazwa miejscowości, ulica, numer domu, gmina, powiat, województwo. Jak dojechać? Miejsca charakterystyczne (szkoła, kościół, kapliczka itp.). Czy ktoś będzie czekał na karetkę?
- Co się stało?
- Ile jest osób poszkodowanych? Jaki jest stan osoby (osób) poszkodowanej/nych? (Czy się rusza? Czy oddycha?)
- Imię, nazwisko, orientacyjny wiek osoby (osób) poszkodowanej.
- Imię, nazwisko osoby wzywającej pomoc, numer telefonu. Numer ten zostanie przekazany zespołowi ratownictwa medycznego. Kontakt zespołu ratownictwa medycznego z wzywającym może ułatwić znalezienie adresu lub najkrótszej drogi dojazdu. W trakcie rozmowy należy uważnie słuchać tego, co mówi dyspozytor. Może powiedzieć, co należy zrobić do czasu przyjazdu karetki.
Dyspozytor po potwierdzeniu przyjęcia wezwania pierwszy odkłada słuchawkę. Nie należy wcześniej kończyć rozmowy!
Zobacz także: Ambulans
Więcej ważnych informacji znajdziesz na stronie głównej Infor.pl
REKLAMA
REKLAMA