Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak się promować w Internecie

Rafał Wiśniewski
inforCMS
Głównym nośnikiem informacji turystycznej jest obecnie Internet. Jednak sam portal, nawet profesjonalnie i atrakcyjnie przygotowany, nie wystarczy, by potencjalni turyści dowiedzieli się o danej ofercie. Dlatego samorządy zainteresowane rozwojem turystyki muszą wykorzystywać wszystkie możliwości promocji, jakie daje sieć. Są to m.in.: fora dyskusyjne, serwisy ze zdjęciami i filmikami, systemy rezerwacyjne, witryny podróżnicze, a także blogi o atrakcjach miasta.

Według badań IPK International's European Travel Monitor z 2006 r. około 45% turystów szuka informacji o potencjalnym miejscu wypoczynku w Internecie. Dla porównania, tylko 20% radzi się w agencjach turystycznych, a 17% u przyjaciół i rodziny. Około 7% osób poszukuje informacji w broszurach. Z gazet i informacji telewizyjnej korzysta odpowiednio tylko 3 i 2% zainteresowanych.

Turyści szukają w sieci przede wszystkim wiadomości na temat:

• atrakcji turystycznych,

• miejsc noclegowych,

• dojazdów,

• sposobów spędzania wolnego czasu,

• danych umożliwiających porównanie konkretnych produktów turystycznych,

• biur podróży sprzedających pełny pakiet usług on-line.

Dlatego na sukces w rozwijaniu turystyki mogą liczyć tylko te samorządy, które w swoich działaniach promocyjnych wykorzystają możliwości, jakie niesie ze sobą Internet.

Nie ma cię w Internecie, to nie istniejesz

Oczywiście, gminy mają własne strony internetowe i w większości wykorzystują je jako narzędzie promocji turystycznej. Jest to jednak zbyt mało, by dotrzeć z informacją do potencjalnych turystów. Portal to tylko początek obecności w Internecie.

Kolejny krok, który decyduje o sukcesie serwisu, czyli wzroście oglądalności, to pozycjonowanie strony i zgłoszenie jej do odpowiednich wyszukiwarek internetowych. Najważniejsze wyszukiwarki w Polsce to Google (70% zasięgu) oraz Onet i Wirtualna Polska (po około 30% zasięgu). Warto być we wszystkich.

Natomiast pozycjonowanie portalu to odpowiednie dobranie kluczowych słów i fraz, po wpisaniu których strona pojawi się w wyszukiwarce. Muszą być dopasowane do oferty i specyfiki gminy, a także być popularne wśród internautów. Nie jest to takie proste. Najczęściej używane hasła są już zajęte, przy czym im więcej słów i fraz wybranych dla danego portalu, tym trudniejsza promocja serwisu. Dlatego pozycjonowanie zleca się najczęściej wyspecjalizowanym firmom.

Konieczna reklama

Przy promocji internetowej nie obejdzie się bez reklamy i to zarówno za pomocą banerów, jak i kampanii AdWords (kampania linku sponsorowanego).

Banery należy umieszczać przede wszystkim na atrakcyjnych portalach opiniotwórczych, społecznościowych (np. nasza-klasa.pl) i turystycznych. Natomiast kampanie adwords są organizowane w najpopularniejszych wyszukiwarkach i polegają na wyświetlaniu adresu strony obok wyników wyszukiwania wybranych słów kluczowych. Dzięki temu reklama trafia do osób już zainteresowanych tematem.

Strona www nie wystarczy

Ograniczenie swojej aktywności internetowej wyłącznie do własnej strony pozbawia jednak szerszych możliwości dotarcia do potencjalnych turystów. Dlatego warto korzystać z innych narzędzi dostępnych w sieci.

Ważnym źródłem informacji są krajowe i regionalne bazy danych o atrakcjach turystycznych (np. e-Podlasie.pl). To zazwyczaj od nich rozpocznie poszukiwania zainteresowany turysta. Z tego samego względu powinno się zamieszczać informacje o swoich zasobach także na serwisach urzędów marszałkowskich.

Kolejnym miejscem w sieci, gdzie trzeba się promować, są portale umożliwiające publikację własnych filmów wideo. To przede wszystkim YouTube (jest już także wersja polska) i video.google.com. Można na nich umieszczać filmiki prezentujące atrakcje i usługi turystyczne oraz relacje z imprez widziane okiem turysty.

Poza filmami należy także zamieszczać atrakcyjne fotografie na stronach z galeriami zdjęć (np. flickr.com) oraz informacje o lokalizacji atrakcji turystycznych na mapach internetowych (np. mapy google).

Trzeba też zadbać, żeby miejscowość znalazła się w elektronicznym systemie rezerwacyjnym (połowa Brytyjczyków wyjeżdżających za granicę kupuje bilety w sieci).

Ciekawą formą promocji jest również sprzedaż pamiątek i gadżetów na serwisach aukcyjnych (np. allegro.pl, czy ebay.com). Popularność zdobywa także obecność w wirtualnym świecie gry SekondLife (jest tam już m.in. Poznań i Kraków).

W sieci trzeba być aktywnym

Jednak rozpropagowanie informacji o sobie to wciąż za mało. Samorządy powinny być w Internecie aktywne, tzn. uczestniczyć w wymianie informacji na forach i blogach internetowych poświęconych turystyce.

Urzędnicy zajmujący się promocją mogą w ten sposób anonimowo reklamować swoją miejscowość oraz dowiadywać się, co o ofercie danej gminy myślą turyści, którzy już ją odwiedzili.

Warto także inicjować dyskusje o swojej ofercie i to zarówno pod własnymi informacjami (np. na stronie www (pod filmami i zdjęciami poświęconymi gminie), jak i tworzyć nowe wątki na popularnych portalach.

Turyści zostawiają miliardy dolarów

Pierwszym skutkiem działań aktywnego samorządu powinno być zwiększenie popularności informacji o gminie, przede wszystkim poprzez wzrost liczby odwiedzających serwisy poświęcone miejscowości i atrakcjom turystycznym regionu. Łatwo to sprawdzić, większość stron ma bowiem licznik odwiedzin.

Warto również wiedzieć, czy rozszerza się obecność naszej gminy w sieci i co o niej myślą internauci, sprawdzając to w najpopularniejszych wyszukiwarkach.

Wysiłki podjęte przy promocji zrekompensują się, gdy gminę zaczną odwiedzać turyści. Według danych Instytutu Turystyki w 2008 r. nasz kraj odwiedzi prawie 16 mln turystów zagranicznych, którzy zostawią ok. 9,1 mld dolarów.

 

TRZYNAŚCIE GŁÓWNYCH ŚCIEŻEK PROMOCJI GMINY W INTERNECIE TO:

1) pozycjonowanie stron www i zgłoszenie do wyszukiwarek google.pl, onet.pl. wp.pl,

2) umieszczenie adresu www na wizytówkach i gadżetach,

3) umieszczenie reklam na banerach i poprzez kampanie AdWords (wyświetlanie adresu strony obok wyników wyszukiwania wybranych słów kluczowych),

4) sprzedaż pamiątek z miast na serwisach aukcyjnych m.in. na ebay.pl i allegro.pl,

5) wpisy o mieście (jego atrakcjach turystycznych i infrastrukturze) na forach podróżniczych (np. www.travelforum.pl), w serwisie wikipedia.pl,

6) zaznaczenie punktu na mapie google.com, targeo.pl, panoramio.com,

7) uruchomienie blogu o atrakcjach,

8) obecność w systemie rezerwacyjnym (np. pasażer.com),

9) umieszczenie filmików z atrakcjami miasta na youtube.com, video.google.com, wrzuta.pl,

10) umieszczenie galerii zdjęć miasta na np. flickr.com,

11) zamieszczenie informacji o mieście i jego atrakcjach na portalu regionalnym, np. e-podlasie.pl,

12) umieszczenie atrakcji w Banku Produktów Turystycznych prowadzonych przez Polską Organizację Turystyczną,

13) umieszczenie informacji w Internetowym Systemie Informacji Turystycznej i Promocji Polski (polska.travel/pl/).

 

 

Rafał Wiśniewski


 

Przygotuj się do stosowania nowych przepisów!
Przygotuj się do stosowania nowych przepisów!

Poradnik prezentuje praktyczne wskazówki, w jaki sposób dostosować się do zmian w podatkach i wynagrodzeniach wprowadzanych nowelizacją Polskiego Ładu.

Tyko teraz książka + ebook w PREZENCIE
Źródło: Samorzad.infor.pl
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Sektor publiczny
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Wniosek o świadczenie 40 zł za zakwaterowanie bez PESELa uchodźcy [tylko do 15 lipca 2022 r.]
    Tylko do 15 lipca 2022 r. we wnioskach o świadczenie 40 zł za dzień zakwaterowania niepotrzebny jest PESEL uchodźcy. Dotyczy to pomocy udzielanej przed 30 kwietnia 2022 r. Za okres późniejszy PESEL uchodźcy jest niezbędny do prawidłowego rozpoznania wniosku.
    CKE: Maturę zdało 78,2% tegorocznych absolwentów
    Maturę zdało 78,2 proc. tegorocznych absolwentów szkół ponadgimnazjalnych. 15,5 proc. abiturientów, którzy nie zdali jednego przedmiotu, ma prawo do poprawki w sierpniu – podała Centralna Komisja Egzaminacyjna.
    Od 2024 r. samorządy otrzymają 3 mld zł wpływów budżetu państwa z ryczałtu?
    W 2024 r. jednostki samorządu terytorialnego mogą otrzymać wpływy z ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.
    Podręcznik do historii i teraźniejszości dopuszczony do użytku szkolnego [licea i technika, klasy I]
    W wykazie podręczników dopuszczonych do użytku szkolnego do kształcenia ogólnego resortu edukacji i nauki opublikowano w piątek podręcznik do przedmiotu historia i teraźniejszość (HiT).
    Nowe stawki wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli w 2022 r. [rozporządzenie]
    Od 1 września zaczną obowiązywać nowe minimalne stawki wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli. Zgodnie z projektowanym przez MEiN rozporządzeniem wyniosą one od 3329 zł do 4224 zł.
    MKiDN: do 1 sierpnia wnioski o stypendium do 4000 zł brutto miesięcznie
    Do 1 sierpnia do godz. 16 można składać wnioski w Konkursie o przyznanie stypendiów twórczych oraz stypendiów z zakresu upowszechniania kultury na 2023 r. - poinformowało w poniedziałek MKiDN.
    CKE: Jakie były wyniki na egzaminie ósmoklasisty w 2022 r.?
    Uczniowie VIII klas szkół podstawowych, którzy w maju przystąpili do obowiązkowego egzaminu ósmoklasisty, za rozwiązanie zadań z języka polskiego uzyskali średnio 60 % punktów możliwych do otrzymania, a z matematyki – 57 %.
    Czy można przesunąć pracownika z urzędu gminy do ośrodka pomocy społecznej
    Burmistrz postanowił, że miejski ośrodek pomocy społecznej będzie zajmował się przyznawaniem świadczenia pieniężnego z tytułu zakwaterowania i wyżywienia obywatela Ukrainy. Jakie są sposoby przesunięcia pracowników z urzędu gminy do ośrodka pomocy społecznej?
    1 lipca 2022 r. Nowa lista leków refundowanych
    Od 1 lipca 2022 r. obowiązuje nowy wykaz leków refundowanych, do którego dodano 54 produkty bądź nowe wskazania.
    Centralizacja rozliczeń VAT w jednostkach samorządu terytorialnego (JST) - wyjaśnienia Ministerstwa Finansów
    Ministerstwo Finansów udzieliło 24 czerwca 2022 r. wyjaśnień odnośnie centralizacji rozliczeń VAT w jednostkach samorządu terytorialnego.
    6600 zł brutto, to netto 4829,58 zł, składka ZUS 904,86 zł od 1 lipca 2022 r. [kalkulator wynagrodzeń brutto netto Infor.pl]
    W 2021 r. dla pensji 6600 zł brutto wynagrodzenie na rękę było 4741,58 zł netto.
    Komunikat MRiPS: przepisy nie nakazują skrócenia pracy w czasie upału. Pracownik ma prawo do napojów pod rygorem grzywny
    Komunikat Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej: Wysokie temperatury mają wpływ nie tylko na wydajność pracy, ale i na bezpieczeństwo pracownika. Skrócenie czasu pracy jest jednak decyzją, która zależy w praktyce od dobrej woli pracodawcy. Prawo nakazuje mu dostarczenia napojów. Nierespektowanie przez pracodawcę tego obowiązku stanowi wykroczenie zagrożone karą grzywny od 1 do 30 tys. złotych.
    5500 zł brutto, to netto 4078,81 zł, zaliczka 240 zł od 1 lipca 2022 r. [kalkulator wynagrodzeń brutto netto Infor.pl]
    5500 zł brutto, to netto 4078,81 zł, zaliczka 240 zł od 1 lipca 2022 r. [kalkulator wynagrodzeń brutto netto Infor.pl]
    Klasa IV i V podstawówki - lista przedmiotów i liczba godzin w roku szkolnym 2022/2023
    Przedmioty w klasie 5 podstawówki w roku szkolnym 2022/2023. Przedmioty w klasie 4 podstawówki w roku szkolnym 2022/2023, liczba godzin.
    Czy praca zdalna jest na wniosek pracownika? Czy pracodawca może nakazać pracę zdalną?
    Kodeks pracy wprowadzi możliwość pracy zdalnej i hybrydowej – zapowiedziała minister rodziny i polityki społecznej Marlena Maląg
    Podwyżka zaliczki na PIT dla umowy zlecenia od 1 lipca 2022 r. Przykłady MF i DGP obliczeń od 3000 zł do 8000 zł
    MF: Od zlecenia 3200 zł brutto miesięcznie zaliczka na PIT wzrośnie o 103 zł do 265 zł. Niekorzystna zmiana od 1 lipca 2022 r. Przed tą datą zaliczka na PIT wynosiła 162 zł.
    300 mln zł dla artystów z opłaty od komputerów, tabletów, smartfonów, dysków i pendrivów
    Projekt ustawy o artystach zawodowych przewiduje zasilenie kwotą 300 mln zł nowego Funduszu Wsparcia Artystów Zawodowych. Pieniądze będą pochodziły z opłaty reprograficznej płaconej przez importerów i sprzedawców elektroniki (komputery, tablety, smartfony, dyski twarde i pendrivy).
    300 mln zł dla Funduszu Wsparcia Artystów Zawodowych. Opłata od smartfonów i laptopów w 2023 r.
    300 mln zł. To planowane wpłaty z opłaty reprograficznej na rzecz nowego Funduszu Wsparcia Artystów Zawodowych (FWAZ). Jeżeli nie będzie tych pieniędzy fundusz dla artystów otrzyma z budżetu dotację celową 100 mln zł rocznie. Podstawą dla płatności tych kwot jest ustawa o artystach zawodowych. 27 czerwca 2022 r. rząd przedstawił jej najnowszy projekt w wersji, która ma zostać skierowana do Sejmu i tam uchwalona.
    Świadczenie 40 zł za dzień dłużej niż 120 dni za pomoc Ukrainkom w ciąży, osobom w wieku 60/65 lat i matkom trójki dzieci
    Gminy otrzymały prawo do wydłużenia ponad 120 dni okresu wypłaty świadczenia 40 zł za dzień zakwaterowania i wyżywiania uchodźców z Ukrainy.
    Czy umowy zawierane na realizację zadań w programie rozwiązywania problemów alkoholowych podlegają Prawu zamówień publicznych?
    Pytanie nr 1. Czy umowy zawierane na realizację zadań zapisanych w gminnym programie rozwiązywania problemów alkoholowych oraz przeciwdziałania narkomanii podlegają Prawu zamówień publicznych? Pytanie nr 2. Czy prawidłowym jest zawieranie umów zlecenia na realizację usług konsultanta bez określania okresu świadczenia usługi?
    Połowa nauczycieli z Warszawy myśli o odejściu ze szkoły. Nauczyciel woli prowadzić zakład pogrzebowy niż uczyć za 3500 zł
    Blisko połowa kadry zatrudnionej w publicznych szkołach myśli o odejściu z zawodu – pokazują badania realizowane m.in. przez Urząd Miasta st. Warszawy. Według ratusza zbliżamy się do dramatycznego punktu, kiedy po prostu nie będzie komu uczyć dzieci. Tym bardziej że spośród 31 tys. stołecznych nauczycieli ponad 5 tys. jest w wieku emerytalnym lub przedemerytalnym. Wiadomo też, że wakatów w tym roku jest więcej niż w latach 2021 i 2020, a z podobnym problemem borykają się szkoły w całym kraju.
    "DGP": Od 1 lipca 2022 r. błąd w przepisach o składce zdrowotnej i liczeniu zaliczek od pensji [nieudana korekta Polskiego Ładu?]
    DGP: Przepisy korygujące Polski Ład były tworzone w pośpiechu i rząd zapomniał zmienić zasady wyliczania składki zdrowotnej. Nie ma wątpliwości, że w po 1 lipca 2022 r. pracodawcy dalej muszą wyliczać wysokość zaliczki na PIT dwukrotnie: 1) według zasad z 2022 r. i 2) zasad z 2021 r. W jakim celu? Dla ewentualnego obniżenia składki zdrowotnej do wysokości zaliczki z 2021 r.
    IMGW: Najnowsza prognoza pogody na wakacje 2022 r. W lipcu upały powyżej 30 stopni. W sierpniu ciepło i burze
    Z eksperymentalnej prognozy długoterminowej wynika, że w lipcu w Polsce temperatury będą powyżej normy, to znaczy, że będzie naprawdę upalnie.
    5000 zł brutto, to netto 3613.19 zł od 1 lipca 2022 r. [kalkulator wynagrodzeń brutto netto]
    5000 zł brutto, to netto 3613.19 zł od 1 lipca 2022 r. [kalkulator wynagrodzeń brutto netto]
    4600 zł brutto i netto 3270,83 zł dla pracownika chorującego przez część miesiąca od 1 lipca 2022 r. [42 przykłady]
    Przeliczenie wynagrodzenia brutto do netto od 1 lipca 2022 r., gdy pracowniki część miesiąca był chory - to przykład nr 38 z poradnika Wydawnictwa Infor o przeliczaniu wynagrodzeń z brutto na netto od 1 lipca 2022 r. Pozostałe przykłady w poradniku.