REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Efekty promocji miast

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Wioletta Kępka

REKLAMA

REKLAMA

Tylko przemyślane i dobrze adresowane kampanie promocyjne przynoszą miastom oczekiwane efekty w postaci nowych mieszkańców, turystów czy inwestorów.

W lutym 2009 r. przeprowadzono badanie atrakcyjności 10 największych miast Polski w 3 różnych wymiarach. Badano postrzeganie miast jako miejsca:

REKLAMA

1) dającego szansę rozwoju kariery zawodowej,

2) atrakcyjnego zamieszkania,

3) atrakcyjnego turystycznie.

Według Polaków najbardziej sprzyjającym miastem do rozwoju kariery zawodowej jest Warszawa (patrz: wykres). Natomiast jako miejsce zamieszkania (patrz: wykres) i turystycznych wypadów (patrz: wykres), Polscy wybrali Kraków. W czołówce znalazły się jeszcze Gdańsk i Wrocław.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Ocena atrakcyjności poszczególnych miast oczywiście bardzo różni się w zależności od miejsca zamieszkania, np. aż 90% mieszkańców województwa łódzkiego wymieniło Warszawę jako miejsce, gdzie łatwo o rozwój zawodowy. Natomiast w zachodniopomorskim odsetek wskazań Warszawy spadł aż do 58% – informuje Tomasz Dziedzic z PBS DGA.

Przyczyną tego zjawiska, zwłaszcza w odniesieniu do oceny najbardziej sprzyjających miast do rozwoju kariery, może być mała mobilność Polaków. Przeprowadzka na drugi koniec Polski nie jest akceptowalnym kosztem uzyskania lepszej pensji czy wyższego stanowiska pracy.

Najsłabsze oceny uzyskały: Bydgoszcz, Lublin i Łódź.

Zwłaszcza Bydgoszcz potrzebuje wdrożenia czytelnej strategii promocyjnej, ponieważ u większości badanych osób nie budzi praktycznie żadnych skojarzeń – twierdzą autorzy raportu „City Board”.

Postrzeganie miast przez mieszkańców Polski nie wynika tylko z ich obiektywnej atrakcyjności czy potencjału.

REKLAMA

Promocja jest często równie ważna jak produkt (czyli miasto) – komentuje wyniki raportu „City Board” Małgorzata Czerepak z On Board PR. – Promocja może bowiem pomóc zlikwidować problemy lub wydobyć ukryte atuty. Wszystko zależy od strategii promocji miasta, której przygotowanie jest dużo ważniejsze niż np. graficzny projekt plakatu.

Efekty strategii promocyjnej widać zwłaszcza w odniesieniu do ocen Krakowa. Miasto jawiło się badanym jako wymarzone miejsce do zamieszkania, choć większość ankietowanych w Krakowie nie była i wydawała opinię tylko na podstawie wyobrażeń. Według autorów raportu „City Board” to efekt bardzo dobrej promocji marki miasta, która przynosi efekty wizerunkowe.

Wyrobienie pozycji miastu na mapie Polski jest trudne i wymaga przemyślanych działań. Nie wszystkie dobrze wypadają w oczach potencjalnych turystów, mieszkańców czy pracowników.

Kampanie reklamowe wielu miast bywają nieprzemyślane – uważa Tomasz Dembiński z agencji reklamowej San Markos. – A skuteczność osiąga się tylko w przypadku dobrze zaadresowanego i sformułowanego przekazu. Ogólne hasła w rodzaju „zachwyć się” albo „przyjedź koniecznie” po prostu nikogo nie przekonują. W przekazach promocyjnych należy mówić o konkretnych korzyściach albo wyróżnikach, które są istotne dla mieszkańców, turystów czy inwestorów.

 

 

Wioletta Kępka

 

Zapisz się na newsletter
Śledź na bieżąco nowe inicjatywy, projekty i ważne decyzje, które wpływają na Twoje życie codzienne. Zapisz się na nasz newsletter samorządowy.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Samorzad.infor.pl

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Sektor publiczny
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Konkurs "Aktywny Senior 2025". Wnioski o dofinansowania można składać do 11 czerwca 2025 r.

12 maja 2025 r. Ministerstwo Sportu i Turystyki ogłosiło nabór wniosków do zadania Aktywny Senior w ramach programu Aktywność dla Każdego. Wnioski o dofinansowania w ramach konkursu "Aktywny Senior 2025" można składać do 11 czerwca 2025 r.

Duży ruch na Okęciu. Lotnisko od początku roku odprawiło ponad 6,6 mln podróżnych

Lotnisko Chopina jest na granicy przepustowości. Od stycznia do końca kwietnia br. odprawiło już ponad 6,6 mln podróżnych, podczas gdy w tym samym okresie w ubiegłym roku było to prawie 5,9 mln osób. Dokąd latamy najczęściej?

Polacy mniej chodzą do kina

Główny Urząd Statystyczny podał dane dotyczące widzów w kinach w 2024 r. W porównaniu z 2023 r., liczba widzów w kinach stałych spadła o 0,4 proc. do 49,5 mln

Spacer w lesie - lek na codzienny stres

Regularne, 30-minutowe spacery w naturze pięć razy w tygodniu mogą zmniejszyć ryzyko depresji aż o 30% – podaje raport Transforming Scotland's Health. W obliczu prognoz WHO, że do 2030 roku depresja stanie się najczęstszą chorobą na świecie, kontakt z przyrodą to skuteczna forma profilaktyki.

REKLAMA

Są fundusze na ekologię, cyfryzację i innowacje

W dobie dynamicznego rozwoju technologii cyfrowej i wdrażania kolejnych innowacji, nie można zapominać o zagrożeniach, które się z nimi wiążą. Zgodnie z unijną zasadą „Do No Significant Harm” („Nie Czyń Znaczącej Szkody”), gdy ubiegamy się o wsparcie z funduszy, jesteśmy zobowiązani do prowadzenia inwestycji w sposób, który nie będzie wyrządzać poważnych szkód środowiskowych czy społecznych.

Spadł ruch na radomskim lotnisku, ale w planach nowe kierunki

Polskie Porty Lotnicze poinformowały, że lotnisko w Radomiu obsłużyło w kwietniu br. ok. 2,5 tys. pasażerów; to spadek o 42 proc. wobec zeszłego roku. W pierwszych czterech miesiącach tego roku ruch w radomskim pocie spadł o 31 proc.

Ratownicy medyczni nie chcą kamizelek nożoodpornych

Ogólnopolski Związek Zawodowy Ratowników Medycznych (OZZRM) uważa, że pomysł powszechnego wprowadzenia kamizelek nożoodpornych, jako reakcji na śmierć ratownika ugodzonego nożem, nie jest dobry. Co proponują związkowcy?

Ostatni dzwonek dla zdrowia młodych. 7 maja 2025 r. sejmowa Komisja Zdrowia zajmie się zakazem sprzedaży wszystkich rodzajów papierosów elektronicznych oraz pojemników zapasowych osobom poniżej 18. roku życia

W środę sejmowa Komisji Zdrowia rozpatrzy rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych. Wcześniej, ponad 20 organizacji działających w ochronie zdrowia apelowało o jak najszybsze jej procedowanie. Chodzi o zakaz sprzedaży wszystkich rodzajów papierosów elektronicznych oraz pojemników zapasowych osobom poniżej 18 r.ż.

REKLAMA

Wybory prezydenckie: ułatwienia dla wyborców 60+

Transport do i z lokalu wyborczego. Możliwość głosowania korespondencyjnego albo za pośrednictwem pełnomocnika. Możliwość zmiany miejsca głosowania w obwodzie właściwym dla lokalu przystosowanego do potrzeb osób niepełnosprawnych. Z tych wszystkich ułatwień mogą skorzystać wyborcy, którzy najpóźniej w dniu głosowania w tegorocznych wyborach Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej ukończą 60. rok życia. A także wyborcy niepełnosprawni – bez względu na wiek.

Plany ewakuacyjne i szkolenia. Nowe zadania gmin w 2025 r.

Do końca 2025 r. gminy muszą opracować plany ewakuacyjne. To jedno z zadań nałożonych na samorządy przez ustawę z 5 grudnia 2024 r. o ochronie ludności i obronie cywilnej.

REKLAMA