| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP

Temat: budżet

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu budżet. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące budżet.

Budżet nie pokryje powiatom kosztów zwrotu zawyżonych opłat

Aktualizacja: 02.02.2012

Budżet państwa nie będzie rekompensować powiatom kosztów związanych z koniecznością zwrotu zawyżonych opłat za wydanie kart pojazdów - poinformowała wiceminister finansów Hanna Majszczyk w odpowiedzi na poselską interpelację. »

Małopolskie: Radni przyjęli budżet województwa na 2012 rok

Aktualizacja: 31.01.2012

Dochody na poziomie 1,232 mld zł i wydatki przekraczające 1,351 mld zł zapisano w budżecie woj. małopolskiego na 2012 r., przyjętym w poniedziałek przez radnych. Jak podkreślił marszałek województwa Marek Sowa, na inwestycje przeznaczono ok. 600 mln zł. »

Na Mazowszu janosikowe może być większe niż unijne dotacje

Aktualizacja: 31.01.2012

W latach 2014-2020 janosikowe, czyli podatek jaki ma zapłacić Mazowsze może być wyższe niż unijne wsparcie dla tego regionu - poinformował we wtorek marszałek Mazowsza Adam Struzik. Dodał, że nawet najbardziej gospodarny region tego nie wytrzyma. »

Sejm uchwalił budżet na 2012 r.

Aktualizacja: 30.01.2012

Sejm uchwalił w piątek ustawę budżetową na 2012 r. z deficytem nieprzekraczającym 35 mld zł. Premier Donald Tusk chwali ustawę m.in. za to, że chroni ludzi przed nadmiernym drenażem kieszeni. Opozycja uważa, że największe koszty poniosą najbiedniejsi. »

Prezydent Płocka: w budżecie miasta nie ma finansowania in vitro

Aktualizacja: 10.01.2012

Prezydent Płocka Andrzej Nowakowski (PO) w wydanym w poniedziałek oświadczeniu podkreślił, że w budżecie miasta na 2012 r. nie ma zapisów o finansowaniu zabiegów in vitro, są natomiast zarezerwowane środki na różnorodne programy profilaktyczne. »

Zostało niewiele czasu na przedłożenie projektów budżetów

Aktualizacja: 23.11.2011

Do 15 listopada 2011 r. organ wykonawczy jednostki samorządu terytorialnego ma obowiązek przedłożyć radzie lub sejmikowi oraz regionalnej izbie obrachunkowej projekt uchwały budżetowej na 2012 rok. »

Projekt planu finansowego i plan finansowy samorządowej jednostki budżetowej na rok 2012

Aktualizacja: 03.11.2011

Zbliża się termin opracowywania przez kierowników samorządowych jednostek budżetowych projektów oraz planów finansowych na rok 2012. Jakie zasady i terminy obowiązują w tym zakresie? »

Rozliczenie wydatków budżetowych

Aktualizacja: 25.10.2011

Czy w budżecie jednostki samorządu terytorialnego zwroty niewykorzystanych przez jednostki budżetowe środków na wydatki można ująć (dla zachowania czystości faktycznie wykorzystanych środków) zapisem ujemnym: Wn 223 i Ma 133? Czy należy zaksięgować je po przeciwnych stronach, czyli Wn konto 133 i Ma konto 223? Wówczas dla ustalenia wysokości wykorzystanej dotacji na wydatki należy odjąć zwroty. Który sposób jest prawidłowy? »

Budżet zadaniowy – aspekty wdrożeniowe i księgowe

Aktualizacja: 17.10.2011

Tematyka budżetowania zadaniowego budzi wiele zainteresowania i wątpliwości, tym bardziej że od 1 stycznia 2012 r. zakładowy plan kont powinien zapewniać ewidencję wykonania budżetu w układzie zadaniowym. »

Rozliczanie podatków przez organy podatkowe jednostek samorządu terytorialnego

Aktualizacja: 17.10.2011

Jakie zadania należą do komórki organizacyjnej w urzędzie gminy prowadzącej rachunkowość podatków? Jak prawidłowo udokumentować przypisy, odpisy oraz zwroty podatków, a jak wygaśnięcie zobowiązania podatkowego? »

Szczególne zasady wykonywania budżetu samorządowego

Aktualizacja: 10.10.2011

Niektóre dochody samorządów muszą być klasyfikowane i wydawane w ściśle określony sposób. Wpływy te i cele, na jakie mogą być przeznaczone, określają ustawy odrębne od przepisów ustawy o finansach publicznych. »

Błędy w sprawozdaniach o wydatkach strukturalnych za 2010 r.

Aktualizacja: 17.08.2011

Mimo że sprawozdania dotyczące wydatków strukturalnych w 2011 r. sporządzane były nie po raz pierwszy, to nadal stwierdza się w nich wiele błędów. W artykule opisano najczęściej występujące uchybienia oraz wskazano, jak poprawnie sporządzać te sprawozdania. »

Zatwierdzanie wykonania samorządowego budżetu

Aktualizacja: 16.06.2011

Decyzję w sprawie absolutorium za 2010 rok dla zarządu jednostki samorządu terytorialnego radni muszą podjąć do 30 czerwca 2011 r. Po raz pierwszy odbywać się to będzie w całości na podstawie ustawy z 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych. Wpływ na decyzję o absolutorium będą miały także ubiegłoroczne wybory samorządowe. »

Remont alejek i chodników

Aktualizacja: 31.05.2011

Czy remont alejek i chodników można sfinansować z wydatków bieżących? Remont będzie polegał na zerwaniu starej nawierzchni asfaltowej, korytowaniu podłoża, utwardzaniu i położeniu nowej nawierzchni z kostki brukowej. Alejki, chodniki i drogi dojazdowe w parku wokół budynków domu pomocy społecznej pozostaną w tych samych miejscach, prace nie będą dotyczyć nowych odcinków, ale remontu już istniejących. Według kosztorysu inwestorskiego wartość remontu to ok. 360 000 zł. Czy zadanie to można sfinansować z bieżących środków, czy raczej powinno być sfinansowane ze środków na inwestycje? »

Zatwierdzanie wykonania budżetu samorządowego – obowiązki komisji rewizyjnej

Aktualizacja: 17.05.2011

Do końca maja zarząd jednostki samorządu terytorialnego ma obowiązek przedstawić radzie lub sejmikowi województwa sprawozdanie finansowe za 2010 rok. Rozpatruje je komisja rewizyjna, która m.in. na podstawie tego sprawozdania musi przygotować do 15 czerwca 2011 r. wniosek w sprawie absolutorium dla zarządu. »

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

RODO 2018

Eksperci portalu infor.pl

Chajec, Don-Siemion & Żyto Kancelaria Prawna

Kancelaria Chajec, Don-Siemion & Żyto jest zespołem wykwalifikowanych specjalistów z różnych dziedzin prawa i biznesu, charakteryzujących się praktycznym, pro-biznesowym podejściem i umiejętnością sprawnego działania, współpracujących ze sobą w biurach w Warszawie, Krakowie i Łodzi.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »