Coraz mniej magistrów wśród dyrektorów szkół
REKLAMA
Rozporządzenie podpisane przez szefową resortu edukacji kompletuje wymagania stawiane osobom zarządzającym publicznymi placówkami oświatowymi.
REKLAMA
W myśl nowych przepisów dyrektorzy :
- gimnazjów,
- zasadniczych szkół zawodowych,
- liceów profilowanych,
- techników,
- techników uzupełniających,
- szkół policealnych,
- publicznych przedszkoli,
- szkół podstawowych,
- placówek oświatowo-wychowawczych,
- placówek kształcenia praktycznego,
- ośrodków dokształcania i doskonalenia zawodowego,
- młodzieżowych ośrodków wychowawczych,
- młodzieżowych ośrodków socjoterapii
- placówek zapewniających opiekę i wychowanie uczniom w okresie pobierania nauki poza miejscem stałego zamieszkania -
REKLAMA
- nie muszą być absolwentami studiów wyższych magisterskich. Do ubiegania się o fotel dyrektora jednej z wymienionych placówek wystarczy więc kandydatom dyplom ukończenia studiów pierwszego stopnia oraz posiadanie określonych przepisami kwalifikacji, odpowiednich do zajmowania stanowiska nauczyciela.
Ci którzy nauczycielami nie są jednakże posiadają doświadczenie oraz predyspozycje menedżerskie również będą mogli stanąć w szranki. Osoby takie, jeżeli posiadają co najmniej pięcioletni staż pracy, w tym co najmniej dwuletni staż pracy na stanowisku kierowniczym oraz ukończyły studia wyższe, studia podyplomowe z zakresu zarządzania albo kurs kwalifikacyjny z zakresu zarządzania oświatą mogą również wziąć udział w konkursie o fotel dyrektora publicznego przedszkola, publicznej szkoły i placówki czy też zespołu publicznych szkół lub placówek.
Wicedyrektorami większości wymienionych jednostek będą mogli zostać nie tylko nauczyciele mianowani lub dyplomowani ale również kontraktowi, pod warunkiem spełnienia dodatkowych wymogów uprawniających do zajmowania stanowiska nauczyciela.
Omawiane regulacje znajdują się w podpisanym 28 października rozporządzeniu w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze w poszczególnych typach publicznych szkół i rodzajach publicznych placówek. Akt ten jest wynikiem międzyresortowych uzgodnień Ministerstw: Edukacji Narodowej oraz Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
REKLAMA
REKLAMA