| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Sektor publiczny > Wiadomości > Liczy się staż pracy w sektorze publicznym

Liczy się staż pracy w sektorze publicznym

Osoby, które chcą się ubiegać o wyższe stanowisko w służbie cywilnej, muszą mieć trzyletni staż pracy w budżetówce.

Aby zajmować wyższe stanowisko w służbie cywilnej, trzeba wykazać się odpowiednim stażem pracy. Zgodnie z ustawą o służbie cywilnej dyrektorem generalnym może zostać osoba, która posiada co najmniej sześcioletni staż pracy, w tym co najmniej trzyletni staż pracy na stanowisku kierowniczym w jednostkach sektora finansów publicznych. Natomiast pozostałe wyższe stanowiska może zajmować osoba, która posiada co najmniej trzyletni staż pracy, w tym co najmniej roczny na stanowisku kierowniczym lub dwuletni na stanowisku samodzielnym, w jednostkach sektora finansów publicznych.

Z tym że wątpliwości budzi, czy do wymaganego stażu wlicza się czas przepracowany u pracodawcy spoza budżetówki. Według Departamentu Służby Cywilnej w przypadku dyrektora generalnego do sześcioletniego stażu wlicza się również okres zatrudnienia w sektorze prywatnym. Natomiast na pozostałych wyższych stanowiskach trzeba mieć trzyletni staż w jednostkach sektora finansów publicznych, czyli m.in. administracji rządowej i samorządowej oraz podległych jej jednostkach budżetowych, uczelniach publicznych, ZUS, NFZ, funduszach celowych, Polskiej Akademii Nauk.

Czytaj także

Narzędzia księgowego

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

RODO 2018

Eksperci portalu infor.pl

HRM partners

ekspert z zakresu HR

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »