Rozpoczęto konsultacje nt. usługi powszechnej
REKLAMA
Zgodnie z dyrektywą unijną z 2002 roku, usługa powszechna to m.in. obowiązek utrzymywania budek telefonicznych, podłączania nowych klientów do sieci telekomunikacyjnej i tańsza oferta dla osób niepełnosprawnych.
REKLAMA
Dyrektywa wymaga również, by klienci mieli dostęp do biura numerów oraz spisów abonentów. Taką działalność prowadzi w każdym kraju UE jeden z operatorów telekomunikacyjnych. W Polsce do świadczenia usługi powszechnej Urząd Komunikacji Elektronicznej (UKE) w 2006 r. wyznaczył Telekomunikację Polską.
W ocenie komisarz ds. agendy cyfrowej Neelie Kroes, konsultacje pozwolą Komisji Europejskiej ustalić, czy istnieje potrzeba uaktualnienia przepisów. Mają m.in. odpowiedzieć na pytanie, czy szerokopasmowy internet powinien być usługą powszechną i jak powinno wyglądać finansowanie tej usługi.
W oparciu o opinie konsumentów, przedstawicieli środowiska telekomunikacyjnego i ekspertów Komisja Europejska ma podjąć decyzję, czy konieczne jest przedłożenie przez nią przed końcem 2010 r. nowych wniosków ustawodawczych dotyczących usługi powszechnej. Konsultacje potrwają do 7 maja br.
PAP
REKLAMA
REKLAMA