reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Sektor publiczny > Wiadomości > NIK krytycznie o służbie zdrowia, pozytywnie o usuwaniu skutków powodzi

NIK krytycznie o służbie zdrowia, pozytywnie o usuwaniu skutków powodzi

NIK krytycznie oceniała w roku ubiegłym zwłaszcza służbę zdrowia, brak współdziałania między organami administracji państwowej, pozytywnie natomiast usuwanie skutków klęsk powodziowych oraz absorpcję środków unijnych - mówił przed sejmową komisją prezes Izby.

Prezes Jacek Jezierski przedstawił w środę na posiedzeniu sejmowej komisji ds. kontroli państwowej sprawozdanie z działalności NIK w roku ubiegłym. Komisja rekomenduje Sejmowi przyjęcie sprawozdania.

Ubiegłoroczne kontrole dotyczyły m.in. służby zdrowia, podatków, edukacji. Prezes NIK zaznaczył, że z przeprowadzonych kontroli wynika, iż wiele działań w służbie zdrowia podejmowanych było ze szkodą dla efektywnego leczenia i interesów pacjentów.

NIK krytycznie oceniała też poczynania organów administracji publicznej. Jezierski mówił o lukach w kompetencjach bądź nakładaniu się kompetencji i braku współdziałania między rozmaitymi organami administracji w zakresie zabezpieczenia przeciwpowodziowego. Zabezpieczenie to również oceniane było krytycznie. W ocenie NIK sprawnie przebiegało natomiast samo usuwanie skutków powodzi (w roku 2009 doszło do powodzi na południu Polski). "System działał sprawnie na szczeblu centrów zarządzania kryzysowego, gorzej jeżeli chodzi o powiadamianie obywateli" - powiedział Jezierski.

W roku ubiegłym pozytywnie, mimo opóźnień, oceniono także absorpcję środków unijnych. Do połowy stycznia 2009 roku wykorzystano 93 proc. środków unijnych, dostępnych w latach 2004-2006. Krytycznie przez Izbę oceniany jest nadmiar przepisów w dostępie do środków UE, zbytni rygoryzm, a także problemy z egzekwowaniem odpowiedzialności za wydawanie środków unijnych.

Sprawniej - jak powiedział Jezierski - przebiega wpis do księgi wieczystej, lepiej działają też powiatowi rzecznicy praw konsumentów. Pozytywnie oceniane jest funkcjonowanie pomocy społecznej - system dodatków mieszkaniowych, rehabilitacja zawodowa.

W roku 2009 NIK przeprowadziła 335 kontroli. Korzyści finansowe - jak powiedział Jezierski - uzyskane w wyniku tych kontroli wyniosły 740,6 mln zł. NIK skierowała 65 wniosków o zmianę prawa. Dotychczas uwzględniono w całości dwa wnioski i drugie dwa - częściowo. W 2009 roku do Najwyższej Izby Kontroli wpłynęło 4479 skarg.

reklama

Czytaj także

Źródło:

PAP
Pakiet Kadrowy: Wynagrodzenia 2020 + Czas pracy 2020 + Zatrudnianie i zwalnianie pracowników + Uprawnienia rodziców w pracy177.00 zł
reklama

Narzędzia księgowego

reklama
reklama

POLECANE

reklama
reklama

Ostatnio na forum

reklama

Compliance 2020

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Coris Lex Services sp. z o. o.

Ubezpieczenia ochrony prawnej

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama