REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

MF: 13 tys. mandatów na 3,2 mln zł w akcji "Weź paragon"

REKLAMA

W ramach prowadzonej latem w kurortach akcji "Weź paragon" kontrolerzy skarbowi wystawili ok. 13 tys. mandatów na kwotę 3,2 mln zł - poinformowało Ministerstwo Finansów.

Prowadzona w lipcu i sierpniu akcja "Weź paragon" polegała na wzmożonych kontrolach m.in. sklepów i punktów gastronomicznych, głównie w kurortach nadmorskich i na Mazurach. Kontrolerzy sprawdzali przede wszystkim, czy sprzedawcy ewidencjonowali sprzedaż na kasach fiskalnych.

REKLAMA

REKLAMA

W porównaniu do ubiegłorocznych wyników akcji, łączna wysokość nałożonych grzywien wzrosła o ponad milion złotych. Wyższa jest także liczba ujawnionych nieprawidłowości.

Wiceminister finansów Andrzej Parafianowicz zapowiada, że inspektorzy nie poprzestaną na jednorazowych kontrolach, a akcja będzie kontynuowana.

"Nie chcemy, żeby przedsiębiorcy kalkulowali, co bardziej się opłaca - zapłacić karę, czy rejestrować pełną sprzedaż. Celem akcji jest wyeliminowanie z rynku nieuczciwych przedsiębiorców" - poinformował wiceminister.

REKLAMA

Rzeczniczka prasowa Administracji Podatkowej Wiesława Dróżdż wyjaśniła, że do najczęściej ujawnianych przez kontrolerów naruszeń należało nierejestrowanie sprzedaży na kasie fiskalnej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Według niej, najwięcej nieprawidłowości wykrywano w lokalach gastronomicznych działających nocą, ponieważ ich właściciele nie spodziewają się, iż kontrola może być przeprowadzona po godzinie 20. "Karano nie tylko obsługę, ale także właścicieli takich lokali. Wykryto też bardzo dużo przypadków prowadzenia działalności gospodarczej, która w ogóle nie została zarejestrowana" - dodała rzeczniczka. Zaznaczyła, że zazwyczaj chodziło o działalność prowadzoną sezonowo np. sprzedaż pamiątek.

Resort finansów podkreśla, że w kontrolach nie chodzi o karanie przedsiębiorców, ale o to, by rejestrowali oni sprzedaż na kasach fiskalnych. Akcja ma na celu także wsparcie uczciwych przedsiębiorców, którzy przez to, że prowadzą opodatkowaną działalność, są mniej konkurencyjni.

Podobną akcję inspektorzy skarbowi prowadzili podczas ferii zimowych. Wystawili wtedy ponad 5,8 tys. mandatów na kwotę przekraczającą 1,25 mln. Kontrolowano przede wszystkim punkty sprzedaży w miejscowościach turystycznych i miejscach oferujących usługi związane z zimowym wypoczynkiem. Inspektorzy odwiedzali m.in. stoki narciarskie, lodowiska, wypożyczalnie sprzętu zimowego, szkoły jazdy na nartach, punkty i lokale gastronomiczne oraz stacje paliw.

mmu/ bos/ jbr/

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Sektor publiczny
Decyzja, która zmieni Polskę. Dlaczego Szybka Kolej Miejska Wrocław jest dziś najrozsądniejszą inwestycją państwa

Polska nie potrzebuje kolejnych deklaracji o nowoczesności. Potrzebuje decyzji, które naprawdę zmieniają kraj. Szybka Kolej Miejska Wrocław (SKM Wrocław) jest jedną z nich – logiczną, policzalną i gotową do realizacji inwestycją, która może w ciągu dekady spiąć gospodarkę zachodniej Polski w jednolity organizm.

Czy organ może spóźnić się z rozstrzygnięciem sprawy?

Opóźnienia w postępowaniu administracyjnym nie zawsze muszą oznaczać naruszenie prawa. Niekiedy wynikają bowiem z realnych przeszkód, które trudno przewidzieć. Każde przekroczenie terminu wymaga jednak precyzyjnego uzasadnienia, inaczej może skutkować skargą na bezczynność lub przewlekłość organu.

Samorządy tracą wpływy z PIT i CIT. Gminy planują wspólnie wystąpić do MF o wprowadzenie korekt i wyrównania

Prezydent Jastrzębia-Zdroju Michał Urgoł poinformował, że gminy, które rok do roku stracą na zaproponowanym przez Ministerstwo Finansów sposobie obliczania udziałów w PIT i CIT oraz subwencji na 2026 r., zamierzają wspólnie wystąpić do resortu ws. korekt lub wyrównań.

E-Doręczenia wkraczają w nową fazę. Sprawdź, kiedy papierowe awiza przejdą do historii [Harmonogram]

Jak wynika z komunikatu Poczty Polskiej, już ponad dwa miliony Polaków, firm i instytucji korzysta z systemu e-Doręczeń. Z czego, aż 75 proc. z nich założyło swoje skrzynki w tym roku. Czym są e-Doręczenia i e-Polecone?

REKLAMA

Nowy system opłat za odpady: krok w stronę ekologii czy powrót do dawnych problemów?

Resort klimatu i środowiska zapowiada zmiany, które mają umożliwić gminom różnicowanie wysokości opłat za odpady w zależności od ich masy oraz jakości segregacji. Pomysł, choć zgodny z europejskim trendem "płać za to, co wyrzucasz", budzi jednak wątpliwości – zwłaszcza wśród samorządów, które obawiają się skutków ubocznych w postaci wzrostu kosztów i nielegalnego pozbywania się odpadów.

Wielki Wrocław. Decyzja państwowa, nie lokalna fanaberia. Kiedy nastąpi formalne rozszerzenie granic miasta?

Wrocław nie mieści się już w sobie. Oficjalnie żyje w nim 670 000 mieszkańców, ale w rzeczywistości – według badań miasta i uniwersytetu – blisko 900 000. To różnica, która decyduje o wszystkim: o liczbie szkół, o subwencjach, o liniach tramwajowych i o tym, ile karetek może ruszyć w drogę. Przez statystyczne złudzenie miasto wygląda na mniejsze, niż jest. A państwo udaje, że tego nie widzi.

Będą szkolenia dla samorządów dot. adaptacji do zmian klimatu. Ankieta do 14 listopada 2025 r.

Będą szkolenia dla samorządów dotyczące adaptacji do zmian klimatu. IOŚ-PIB rusza z konsultacjami szkoleń. Specjalna ankieta dostępna jest do 14 listopada 2025 r.

Program OLiOC w samorządach - zadania i finansowanie

Pierwszy Program Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej jest wdrażany już w latach 2025–2026. Następne będą miały charakter planów czteroletnich. Co jest podstawą finansowania tych zadań?

REKLAMA

Łatwiejszy obieg dokumentów związanych z budowami

Czy to możliwe, by było mniej papierów, a więcej spraw online w administracji budowlanej? Okazuje się, że tak – urzędy w Polsce zyskają nowoczesne narzędzia, które to umożliwią. Zmienione usługi SOPAB i e-Budownictwo uproszczą obsługę spraw – od wniosków po decyzje i podgląd statusu sprawy. Projekt jest finansowany z Funduszy Europejskich i stanowi element cyfryzacji usług publicznych.

MSWiA: zmienimy przepisy o budżecie obywatelskim

Wprowadzenie obowiązku konsultowania z mieszkańcami uchwał określających tryb i zasady realizacji budżetu obywatelskiego oraz dopuszczenie realizacji zadań wieloletnich zapowiada Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji. Prace nad zmianami legislacyjnymi ma prowadzić Komitet do spraw Pożytku Publicznego.

Zapisz się na newsletter
Śledź na bieżąco nowe inicjatywy, projekty i ważne decyzje, które wpływają na Twoje życie codzienne. Zapisz się na nasz newsletter samorządowy.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA