Gminy zaktualizują dane w zestawieniu budynków, mieszkań i osób
REKLAMA
Obowiązek uzupełnienia i aktualizacji danych nałożyła na urzędy gmin ustawa z dnia 4 marca 2010 r. o narodowym spisie powszechnym ludności i mieszkań w 2011 r. ( Dz. U. Nr 47, Poz. 277).
REKLAMA
Art. 12 ustawy stanowi, iż Prezes Głównego Urzędu Statystycznego sporządza wykaz adresowo – mieszkaniowy w układzie gmin, z tego wykazu przekazuje następnie gminom w formie elektronicznej do aktualizacji i uzupełnienia - zestawienie budynków, mieszkań i osób.
Rozporządzenie Rady Ministrów doprecyzowało jakie dokładnie dane powinny zostać zaktualizowane i uzupełnione przez gminy. Chodzi mianowicie o informacje dotyczące:
1. Budynków – m.in.:
- nazwa miejscowości
- nazwa ulicy
- numer porządkowy budynku
- rodzaj budynku
2. Mieszkań – m.in. typ i numer mieszkania
3. Obiektów zbiorowego zakwaterowania – m.in.
- nazwa obiektu
- liczba miejsc w obiekcie
- liczba mieszkań na terenie obiektu
4. Osób –
- imiona
- nazwisko
- PESEL
- charakter pobytu
- kraj obywatelstwa
- przyporządkowanie osób do mieszkań
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 30 sierpnia 2010 r. w sprawie szczegółowego wykazu danych przewidzianych do aktualizacji i uzupełnienia przez urzędy gmin w zestawieniu budynków, mieszkań i osób (Dz. U. Nr 169, Poz. 1138) weszło w życie 29 września.
samorzad.infor.pl
REKLAMA
REKLAMA